Gezondheid alle pijlers

weer 'n pilvraag!

07-06-2011 15:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag...

De afgelopen 2 maanden heb ik de pil doorgeslikt. Nou wil ik voor de zekerheid een stopweek inlassen.

Ik ben nu bij de 3e strip week 1 (zonder stopweek dus in de afgelopen maanden) en nu vroeg ik me af of ik ineens kan stoppen met de pil om een stopweek in te lassen, of dat ik deze week of strip moet afmaken?

op internet kon ik helaas niets echt duidelijk vinden, hoop dat iemand hier me even verder kan helpen!!

dankjewel. en betekent dit als ik stop ivm de stopweek dat we de komende tijd met condoom moeten seksen?

Mijn dank is groot!!
Moet je je bijsluiter even lezen zal vast wel iets in staan

Ik heb ook doorgeslikt en mijn aantal pillen klopt ook niet, dus ik kan niet zeggen ik heb zoveel weken geslikt, heb toen ook stopweek ingelast toen die strip op was (maar het aantal pillen klopte dus niet omdat ik een strip was kwijt geraakt omdat mijn tas kwijt was.)

Dus aan mijn antwoord heb je ook niet veel
Hoi setmefree,

Als je de pil langer doorslikt dan één strip kun je op elk moment stoppen (in principe zelfs na een extra pil van een nieuwe strip, omdat bijvoorbeeld één dag later ongesteld worden net wat beter uitkomt!) en ben je ook nog steeds beschermd tegen zwangerschappen! Dus tijdens de stopweek ben je gewoon beschermd en veilig! En na je stopweek kun je opnieuw beginnen met slikken volgens je normale ritme en dit dan ook weer gedurende tenminste drie weken (als je de pil slikt zonder stopweekpil op de strip)...
Zou even de apotheek bellen, het ligt ook aan het soort pil en anders het zekere voor het onzekere kiezen.
Oke, heel erg bedankt dixie_chick was even bang dat ik niet zomaar ineens kon stoppen, maar dus wel.

Zeer mooi dat er geen extra voorzorgsmaatregelen genomen hoeven te worden..

super bedankt! :D dan stop ik er vanaf vandaag mee..
als je een eenfasepil hebt maakt het niets uit wanneer je stopt
Maakt idd niets uit, doe ik zo vaak
Website over de pil

Hier is ook het één en ander erover te vinden
volgens mij kan het wel. en anders gebruik je er toch wat bij voor de zekerheid? (ik bedoel bij waar de pil voor bedoelt is )

voordeel is dan dat je achteraf geen kwartier in de badkamer staat te klooien (en dat je zeker weet dat je niet zwanger kan worden of course...)
Wel handig dat ik het weet. Ik maakte altijd netjes mijn strip af. Maar denk dat ik mijn menstruatie nu maar een keer ga vervroegen, dat komt beter uit Dus dan stop ik nu, en ga ik maandag/dinsdag weer verder. ( mooiste zou woensdag zijn, want dan kan ik verder met mijn huidige strip, maar dan kom je een pil tekort want dan is de stopweek 8 dagen, dat is te lang)
quote:boterblommetje schreef op 07 juni 2011 @ 16:20:

als je een eenfasepil hebt maakt het niets uit wanneer je stoptBij een meerfase-pil ook niet, omdat je alleen de laatste fase kunt doorslikken (kost wel een vermogen aan strips )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven