Klaagtopic over pakketbezorgers

07-06-2011 18:38 56 berichten
Mag dat? Mag ik een klaagtopic openen over de waardeloze 'sevice' van pakketbezorgers?

Vandaar had ik weer iets moois: ik ga zojuist de post halen, na de hele dag een beetje ziekig op de bank tv te hebben gekeken. Lag er een briefje in de bus van Selektvracht: ''we hebben geprobeerd een pakket te bezorgen maar u was niet thuis''. Pardon? Ik was wel thuis. En ze hebben gewoon niet aangebeld. Hoe kan dat nou?!

Iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
@ Manik...: Zo eens met je post!

Ik snap ook niet waarom de TNT (of andere bezorger) drie dagen op rij langs komt, terwijl ik tevoren al weet dat ik werk (ja, alle 3 de dagen!, sterker nog 5 dagen). En ik vind het prima om het pakje op het postkantoor te komen ophalen. Waarom kan ik dat niet aangeven dan? Of waarom kan ik niet aangeven dat ik op een bepaalde dag wel thuis kan zijn, zodat het dan geleverd kan worden.

Echt, ik snap het niet! Waar zit dan het (logistieke?) probleem?
Gisteren kwam er iemand aan de deur van DPD (nog zo'n vage bezorgservice...) en vriend en ik waren allebei niet thuis. Nu hebben ze dan wel de 'service' dat je een afspraak kan maken voor een nieuwe levering, dus gisteravond meteen gedaan: toevallig a.s. vrijdag de hele dag thuis dus voor vrijdag de afspraak gemaakt. Kom ik net thuis, vind ik potverdorie wéér zo'n zelfde briefje in de bus: dat ze langs zijn geweest maar dat ze niemand thuis hadden gevonden. Nou vráág ik je! Ik maak toch niet voor jan *** een afspraak via die site? Nu zijn ze dus inderdaad voor niets gereden. Net maar weer opnieuw een afspraak gemaakt, weer voor vrijdag.

Het mooiste is nog dat ze op dat briefje vermelden dat bij de derde mislukte afleverpoging simpelweg niet meer wordt geleverd: het product wat je dus besteld (en vaak betaald) hebt, krijg je dan gewoon niet. Ik kan me voorstellen dat je dan uiteindelijk je geld wel terugkrijgt, via de webwinkel, maar dan nog. De brutaliteit van zo'n bezorgservice om te zeggen: 'Nou, dan krijg je het lekker niet'... Ik mag toch hopen dat ze niet nog eens die afspraak op vrijdag negeren en hier morgen voor de deur staan, want ook dan is er niemand thuis en dat is dan de derde mislukte afleverpoging...

Kan hier echt zó chagrijnig van worden...
Pakketbezorgers, brrrrrrrr.

Maar hebben er nu 2 van TNT die werkelijk super zijn! Eigenlijk zou ik daar eens een compliment-mail over moeten sturen, na de ingediende klachten bij TNT in mijn vorige woonplaats en de DHL hier. Wat een droeftoeters. Nee, ik hoop dat mijn huidige TNT-vrije-rijders nog lang blijven. Altijd vriendelijk, altijd netjes en beleefd en een fatsoenlijke rijstijl in de wijk.
Uiteindelijk krijg je je pakje echt wel, maar dan moet je 'm komen ophalen. DPD is wat dat betreft echt heel bijzonder. In Utrecht hebben ze (bij winkelcentrum Overvecht) zo'n heel groot terrein met grote hallen vol pakketten en moet je je melden bij zo'n loket à la debiteuren/crediteuren waarin het blauw staat van de rook (...) en waar een oude besnorde en zweterige meneer jouw briefje uit je handen rukt en op een bijna zwart uitgeslagen toetsenbord begint te beuken. Om je heen zijn de muren behangen met blote tieten en billen... En dan gaat de jongste van het hele stel met petje en hangbroek-met-zichtbare-onderbroek slof-slof-slof op zoek om je pakje op te diepen uit de diepste diepten van de DPD.
quote:manikshamanik schreef op 07 juni 2011 @ 19:52:

Uiteindelijk krijg je je pakje echt wel, maar dan moet je 'm komen ophalen. DPD is wat dat betreft echt heel bijzonder. In Utrecht hebben ze (bij winkelcentrum Overvecht) zo'n heel groot terrein met grote hallen vol pakketten en moet je je melden bij zo'n loket à la debiteuren/crediteuren waarin het blauw staat van de rook (...) en waar een oude besnorde en zweterige meneer jouw briefje uit je handen rukt en op een bijna zwart uitgeslagen toetsenbord begint te beuken. Om je heen zijn de muren behangen met blote tieten en billen... En dan gaat de jongste van het hele stel met petje en hangbroek-met-zichtbare-onderbroek slof-slof-slof op zoek om je pakje op te diepen uit de diepste diepten van de DPD.Wauw, klinkt spannend!!! Haalt 'ie het dan uit de DiePste Diepten???
Die bedoelde ik, ja
quote:doces schreef op 07 juni 2011 @ 19:46:

Het mooiste is nog dat ze op dat briefje vermelden dat bij de derde mislukte afleverpoging simpelweg niet meer wordt geleverd: het product wat je dus besteld (en vaak betaald) hebt, krijg je dan gewoon niet. Ik kan me voorstellen dat je dan uiteindelijk je geld wel terugkrijgt, via de webwinkel, maar dan nog. De brutaliteit van zo'n bezorgservice om te zeggen: 'Nou, dan krijg je het lekker niet'... Ik mag toch hopen dat ze niet nog eens die afspraak op vrijdag negeren en hier morgen voor de deur staan, want ook dan is er niemand thuis en dat is dan de derde mislukte afleverpoging...

Zo waar...

Bij mij zijn de een keer aan de deur geweest, ik was niet thuis dus het pakje ging terug naar Frankrijk! Toen ik het briefje zag heb ik er meteen achteraan gebeld of ik het misschien kon komen halen, niet dus.

Natuurlijk had ik het al betaald en het heeft uiteindelijk 4 weken geduurd voordat ik mijn pakje eindelijk had wat te danken was aan de afzender die het nogmaals naar me verstuurde. Schandalig, op klachtenmailtjes en belletjes werd niet gereageerd.

Als ik nu ergens wil bestellen waarbij ik weet dat ze met DPD werken bestel ik er niet.
Ken het verhaal. Was de hele dag thuis, inclusief mijn andere huisgenoten, en toch dan een briefje in de bus vinden dat mijn aangetekende post niet bezorgd kon wordenomdat ik niet thuis was. Heb toen wel een klacht ingediend maar denk niet dat ze er uberhaupt iets mee doen...
Moet wel zeggen dat het me 1x is gelukt om bij UPC 's avonds bij het magazijn mijn pakje op te halen doordat iemand van de klantenservice me met dat magazijn doorverbond zodat ik die afspraak kon maken. Later wilde ik dat nog een keer doen dus ik belde de klantenservice, bleek dat dat helemaal niet zo mocht... Was de eerste keer dus wèl een servicegerichte medewerker

Maar als ze hun systeem van bezorgen veranderen hoef je dit soort narigheid ook niet meer te doorstaan.
Hier opzich weinig problemen met de pakketbezorger van de tnt. De postbode van de tnt is een heel ander verhaal. Ik vond al langere tijd dat ik wel erg weinig post ontving, kreeg ook ineens herinneringen van facturen die ik nooit had ontvangen.. Vandaag een brief iun de bus, dat ergens in mijn woonplaats een grote hoeveelheid post is gevonden die daar was gedumpd. Ik kreeg nu 1 envelop doorgestuurd, ze hadden geen idee of er misschien meer niet bezorgd was, maar omdat het om post uit maart ging, gingen ze dat nu ook niet meer verder onderzoeken......
quote:gizz schreef op 07 juni 2011 @ 20:01:

Hier opzich weinig problemen met de pakketbezorger van de tnt. De postbode van de tnt is een heel ander verhaal. Ik vond al langere tijd dat ik wel erg weinig post ontving, kreeg ook ineens herinneringen van facturen die ik nooit had ontvangen.. Vandaag een brief iun de bus, dat ergens in mijn woonplaats een grote hoeveelheid post is gevonden die daar was gedumpd. Ik kreeg nu 1 envelop doorgestuurd, ze hadden geen idee of er misschien meer niet bezorgd was, maar omdat het om post uit maart ging, gingen ze dat nu ook niet meer verder onderzoeken......lekker lullig!
Mijn vorige TNT bezorger was lui. Hij kwam gewoon helemaal niet, ik kreeg zelfs geen briefje in de bus. Aantal boze telefoontjes naar UPC later ("WAAR IS MIJN UPC-KASTJE?!' want tja, met UPC heb ik ook geen denderende ervaringen) bleek dat ze hem weer terug gestuurd hadden gekregen. Omdat ik nooit thuis was en hem ook niet op het postkantoor had opgehaald. Terwijl ik nog nooit een briefje had ontvangen! Ik ben op hoge poten naar het postkantoor geweest, gebeld en brieven gestuurd maar je krijgt bij TNT absoluut geen reactie op klachten.

Dat gezegd is mijn nieuwe bezorger een schat. Wij krijgen twee keer per maand twee heule zware dozen met medische voeding binnen, en hij brengt ze omhoog en zet ze voor me weg in huis, omdat ik op dit moment een hele slechte rug heb. Ik hou van die man.
Op ´t werk proberen ze bij ons regelmatig de pakketjes van de buren (300 m verderop) af te leveren. "Ja maar, er zat niemand". Jammer, ik ga er toch echt niet mee lopen leuren (zijn vaak grote/zware pakketten).

Privé neem ik het voor de hele buurt aan; het postkantoor is hier heel beperkt open en zit aan de andere kant van 't durp.
Ik heb juist een innige relatie met mijn pakketbezorger (van TNT). Mijn halve leven komt via de pakketpost binnen, en de bezorger begint al te grijnzen als hij me de voordeur ziet openen! Daarnaast genoeg gepensioneerde buren, dus pakketje wordt altijd wel ergens in de straat aangenomen ("Zo, buurvrouw, weer lekker geld uitgegeven ).

Maar als ik zo de ervaringen hier lees, mag ik in mijn handjes knijpen. Zal de volgende keer mijn bezorger eens extra knuffelen
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Oh en de postbode was in het begin ook een verschrikking. Toen wij hier twee jaar geleden gingen wonen, een nieuwbouw complex in het centrum, kreeg ik de eerste maand geen post. Ik naar het postkantoor, en ja hoor, daar lag mijn post. De postbode kon mijn huis niet vinden. Da's knap, want mijn buren kon hij wel vinden, en hun brievenbus zit naast die van mij. Net als die van de overige twintig bewoners. Schele mus.
Ik kom net thuis, ligt er ook een briefje, onleesbaar, maar ik meen te ontcijferen "pakket ligt in Kelder" Huh? Daar kunnen ze helemaal niet bij, in kelder gat ligt ook niets, nog even bij buren gebeld (die hebben een naam die begint met Ke, mss stond dat er wel....) Nee, ook niets.... En het nr. kun je natuurlijk al lang niet meer bellen, grrrrrrrrrrrrr
klik
Mijn TNT postbezorger was een hottie. Helaas werd 'ie opgevolgd door een lillikerd. Ik heb niet eens afscheid kunnen nemen!
quote:groenoogje1962 schreef op 07 juni 2011 @ 20:18:

klikJa sorry schat, ik heb gekeken of er een dergelijk topic was, kon niks vinden. Heb dan ook niet gezocht op ''pakjesbesteller'', want ik ben de de pakjesbesteller, en de problemen gaan nou juist over de pakjesbezorgers!
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2011 @ 20:21:

[...]

Ja sorry schat, ik heb gekeken of er een dergelijk topic was, kon niks vinden. Heb dan ook niet gezocht op ''pakjesbesteller'', want ik ben de de pakjesbesteller, en de problemen gaan nou juist over de pakjesbezorgers!Schijnbaar heten ze officieel pakjesbestellers, tenminste, bij Selektvracht
quote:mispunt schreef op 07 juni 2011 @ 20:23:

[...]

Schijnbaar heten ze officieel pakjesbestellers En ben ik dan de pakjesbezorger?! Egnie!
Hoe herkenbaar! Hier een briefje: pakket bezorgd op nr. x. Dat is knap. Die flat staat leeg.

Briefje opgehangen in de hal: was het dus bij een nummer bezorgd dat ook maar in de verste verte niets op x lijkt. Gebeld met pakketbedrijf: 'tja, ja, kan gebeuren, maar ja, u heeft het nu toch? Dan registreren we het niet als klacht.'

Aaarghhh!
Nou ja, bezorgen doen de meesten toch niet. Eigenlijk best logisch dus dat ze geen bezorgers heten.
Ik kom ook even klagen. Mijn schoonouders waren op vakantie en na een week of 3 viel mijn oog op iets wat buiten in de vensterbank lag. Ze hadden niets besteld maar wat gewonnen en omdat er niemand opendeed had de TNT meneer het maar voor het gemak in de vensterbank gelegd buiten, waar nooit iemand komt. Ze bleken een boek gewonnen te hebben, je kan wel raden wat daar van over was na 3 weken hollandse zomer...

Ik zat te wachten op iets en dat kwam maar niet, TNT gebeld en nou mevrouw het is gisteren aan u afgeleverd. Geen bericht in de bus, niks. Overal gezocht en niet te vinden. Uiteindelijk nieuw product gekregen wat ik besteld had. Maanden later gaat man hout halen voor de kachel, lag er een pakje in het houthok...
quote:doces schreef op 07 juni 2011 @ 19:46:

Dit heb ik ook weleens gehad. Wat een lef, 3 keer niemand thuis en we sturen het maar terug.

Ik heb ook weleens gehad dat ik het na 3 keer in Rotterdam kon gaan halen. Dat is 30 km verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven