Geld & Recht alle pijlers

Financiering Auto

08-06-2011 22:53 50 berichten
Ik vraag me af hoe de mensen hier hun auto financieren. Is er een financieringsvorm die je nooit aan zou gaan, bijvoorbeeld financiering gebaseerd op de toekomstige inruilwaarde of leasen?

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe anderen het doen!

Hoe hebben jullie de auto betaald..

Totaal aantal stemmen: 34

In 1x overgemaakt (91%)
Lening bij de bank (9%)
Lening via de dealer Geen stemmen
Lening gebaseerd op toekomstige inruilwaarde Geen stemmen
Leasen Geen stemmen
Ik heb heel ouderwets en oldskool gespaard en toen gekocht... Saai eigenlijk
Gewoon sparen, geld dat je niet hebt moet je niet aan een auto gaan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
sparen en dan kopen, wat is daar mis mee?
Auto van de (eigen) zaak.
Idd sparen. Het zou de eerste auto niet zijn die total loss gaat waar vervolgens nog jaren voor afbetaald moet worden. Dat lijkt me zo zuur!
Ik heb tot nu toe altijd mijn (2) auto's contant gekocht van particulieren. Gaat prima, ik hoef me niet druk te maken over leningen en hecht weinig waarde aan een dure auto. En een auto is iets wat je voor 500-1000 euro al kan hebben, geef je meer uit, is dat alleen maar luxe. Luxe is leuk, maar dan moet je het wel kunnen betalen, dus gewoon voor sparen ipv gaan lenen.

Ik kan me nog wel iets voorstellen bij de 0% rente acties van dealers, waarbij je bij de koop de helft betaalt en na 2 jaar de andere helft, maar dan zou ik het grootste deel van die tweede helft al op mijn spaarrekening willen hebben voordat ik zoiets zou doen.
Mijn optie staat ook niet in je poll: sparen. Is dat geen optie voor je?
sparen, wil geen auto van de bank
Geleend van m'n ouders. Zou nooit een lening aangaan bij een bank of dealer.
quote:Appelsientje schreef op 08 juni 2011 @ 23:04:

Mijn optie staat ook niet in je poll: sparen. Is dat geen optie voor je?Dat beschouw ik ook als 1x overmaken van (eigen) geld.
Waarom vraag je dat?
quote:Demissionair schreef op 08 juni 2011 @ 23:06:

Waarom vraag je dat?vraag ik me ook een beetje af. onderzoekje?
Ik heb ook gewoon gespaard voor m'n auto.

Viel me op dat tijdens de onderhandelingen bij de dealer meteen werd gesproken over financiering.

Het antwoord op mijn vraag of er nog interessante acties waren:

Nou, mevrouwtje, dat treft! 0% rente op een financiering!

Alles kleiner dan m'n huis betaal ik meteen. En geduld heb ik zat...
Ik heb gewoon netjes een heule tijd geld overgemaakt op mijn autorekening

En toen heb ik hem gekocht!

En nu is de autorekening een keukenrekening geworden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Rapunzel27 schreef op 08 juni 2011 @ 23:12:

Ik heb ook gewoon gespaard voor m'n auto.

Viel me op dat tijdens de onderhandelingen bij de dealer meteen werd gesproken over financiering.

Het antwoord op mijn vraag of er nog interessante acties waren:

Nou, mevrouwtje, dat treft! 0% rente op een financiering!

Alles kleiner dan m'n huis betaal ik meteen. En geduld heb ik zat...Iedereen die mij mevrouwtje durft te noemen, daar koop ik dus mooi geen auto he?
Als je het geld voor een auto niet bij elkaar kunt sparen, heb je ook niet genoeg geld voor de afbetaling van de auto.
quote:Demissionair schreef op 08 juni 2011 @ 23:06:

Waarom vraag je dat?Omdat ik benieuwd ben naar wat gangbaar is. Het is bijvoorbeeld gangbaar om je huis (over) te financieren, niemand die daarvan opkijkt. Hoe mensen het doen met hun auto is een stuk minder evident.
.
quote:gember999 schreef op 08 juni 2011 @ 23:19:

Als je het geld voor een auto niet bij elkaar kunt sparen, heb je ook niet genoeg geld voor de afbetaling van de auto.Dat is natuurlijk niet waar. Je kunt ook nu een nieuwe auto nodig hebben terwijl je net al je spaarcentjes in een keuken hebt gestopt.
Het hangt er maar net vanaf waar ik de meeste rente krijg/betaal. Bij de huidige rentestanden was financieren via de hypotheek het goedkoopst.

Denken in sparen/lenen als totaal verschillende vormen is niet realistisch. Beiden verlagen je leencapaciteit ofwel je bezit. En in beide gevallen staat daar een kostenpost wegens (wegvallende) rente tegenover.
quote:gember999 schreef op 08 juni 2011 @ 23:19:

Als je het geld voor een auto niet bij elkaar kunt sparen, heb je ook niet genoeg geld voor de afbetaling van de auto.

Niet dat dat verder een argument is of zoiets.

Als ik vandaag een auto nodig heb, en geen geld op mijn spaarrekening, zal ik wel moeten lenen. Maar belangrijker is dat het onderscheid tussen lenen en sparen onzinnig is. Alles wat telt is: verdiencapaciteit, leencapaciteit en financieringskosten.
quote:kadanz schreef op 08 juni 2011 @ 23:21:

[...]

Dat is natuurlijk niet waar. Je kunt ook nu een nieuwe auto nodig hebben terwijl je net al je spaarcentjes in een keuken hebt gestopt.Dat kan natuurlijk altijd. Maar dan ben je gewoon financieel onverstandig bezig. (of niet zo risico-avers als ik, dat kan natuurlijk ook). Als je al je spaargeld in een keuken stopt, zodat je geen back-up geld meer hebt voor noodgevallen (zoals een auto die kapot gaat), tja, dan leef je gewoon financieel roekeloos. Maar dan maak je blijkbaar een afgewogen keuze om dat risico te lopen, en dan neem ik aan dat die persoon lenen voor een waardeveliezend voorwerp ook geen probleem vindt.
quote:ritmeester schreef op 08 juni 2011 @ 23:28:

Denken in sparen/lenen als totaal verschillende vormen is niet realistisch. Beiden verlagen je leencapaciteit ofwel je bezit. En in beide gevallen staat daar een kostenpost wegens (wegvallende) rente tegenover.Daar heb je gelijk in, maar er zijn maar weinig financieringsmogelijkheden (lees: geen) waarbij de daadwerkelijke reeele rente lager is adn rente op een spaarrekening.
@_jesse_: hahaha, ik had een mooi onderhandelingsplan dus dat "Mevrouwtje" was er na 10 minuten wel af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven