Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke achillespees

09-06-2011 12:43 16 berichten
Ik ben op zoek naar tips en mensen die dit herkennen.

Sinds een aantal weken heb ik pijnlijke achillespezen (li+re), alsof ze een maatje te kort zijn. Het loopt vervelend, want het zeurt de hele dag. In bed weet ik niet hoe ik mijn voet comfortabel neer kan leggen.

Afspraak bij de huisarts heb ik over anderhalve week, maar misschien heeft iemand een goede tip. Ik ga namelijk bijna op vakantie en dan wordt er veel gewandeld

Heb trouwens altijd wel een beetje strakke achillespezen, als ik een dag in mijn ingelopen wandelschoenen loop worden mijn enkels helemaal dik.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt het hierop?

http://www.runinfo.nl/achillespeesblessure.htm
Nieuwe schoenen gekocht?
quote:borderwalk schreef op 09 juni 2011 @ 12:52:

Lijkt het hierop?

http://www.runinfo.nl/achillespeesblessure.htmWel een beetje, maar ik vind het moeilijk om te beoordelen. Ik loop niet hard, dus dat trainenverhaal kan ik me niet zo in herkennen. In zoverre herkenbaar dat het irriteert en 's ochtends stijf is.
quote:perseph0ne schreef op 09 juni 2011 @ 12:53:

Nieuwe schoenen gekocht?Nee Ook niet hard gelopen, veel gewandeld of iets anders gedaan dan anders.
quote:perseph0ne schreef op 09 juni 2011 @ 12:53:

Nieuwe schoenen gekocht?

Of misschien veel op je platte zomerschoentjes gelopen?

Heb je minder last als je een schoen met hakje draagt?
quote:borderwalk schreef op 09 juni 2011 @ 12:57:

[...]

Of misschien veel op je platte zomerschoentjes gelopen?

Heb je minder last als je een schoen met hakje draagt?Schoenen met een hakje draag ik niet. Heb dezelfde schoenen als altijd aan.
Probeer een uurtje per dag op hakken te gaan lopen!Helpt!
DUbbel
2dubbel
3dubbel
Met een achillespeesblessure van het sporten zorg je dus voor een verhoging van de hak. Misschien zou je kunnen proberen of een extra stukje binnenzool in je schoen onder je hak oid tijdelijk wat verlichting brengt.
Ha Pluis, wat een enthousiaste reacties
Hallo Achnein,

Misschien kan triggerpointtherapie jou helpen. Het zou kunnen zijn dat je triggerpoints hebt. Dit zijn knobbeltjes in spierweefsel, de spier is dan te gespannen, waardoor er pijn kan ontstaan, soms zelfs op een andere plek dan waar het triggerpoint zit. In jouw geval zou dit misschien in de tibialis posterior kunnen zijn. De oplossing is dan het regelmatig masseren van die spier, om de knobbels weg te krijgen. Dat zou je bij een triggerpointtherapeut kunnen laten doen. Hij/zij kan je dan ook aanleren hoe je dit zelf kan doen.

Er wordt bij dit soort klachten nog wel eens de diagnose achillespeesontsteking gesteld, terwijl het probleem dus helemaal niet in de achillespees zelf zit.

Ik ben overigens geen arts of therapeut en ik kan er dus ook naast zitten. Gebruik bovenstaande dus a.j.b. niet als diagnose, maar als mogelijkheid om door professionals uit te laten zoeken.

Sterkte ermee!
Ik heb er ook regelmatig last van, vooral als ik veel gelopen heb op een bepaald paar schoenen. Als ik dan een tijdje gzeten/gelegen heb loop ik moeilijk, maar dat gaat steeds beter, het zijn echt opstartproblemen.

Volgens mijn haptonoom komt het vanuit mijn heup, die staat scheef waardoor er veel spanning op mijn spier komt. Ik heb er oefeningen voor en dat helpt.
Naar de fysiotherapeut! Kan ook zonder verwijzing van de huisarts. Je kunt er misschien relatief simpel vanaf komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven