was ik onredelijk?
donderdag 9 juni 2011 om 16:53
ik was net ff bezig/aan de telefoon enz.
belt mn buurjongen aan dat de bal in de tuin ligt
en of ik em eruit wil halen enz.
ik word schijtziek van die *@!** kids dus ik zei, niet erg vriendelijk
'ja vanavond, ben nu ff bezig'. vervolgens deed ik de deur dicht.
krijg ik net van mn buurvrouw op mn flikker dat ik hem niet vriendelijk behandel en dat ze pcies hoorden wat ik zei omdat ze in de gang stonden of zoiets. ik zei dat ik ook wel es bezig ben...
nou vraag ik je, deed ik nou zo bot of zeikt mn bv en moet ze zelf beter op die *@!#*# kinderen letten?
ben geen dikke vrienden met de buren (verder niks aan de hand hoor) en door dit soort dingen word ik nog onzekerder dat ik het allemaal niet goed doe enz.
(al zijn zij ook niet erg sociaal enz)
belt mn buurjongen aan dat de bal in de tuin ligt
en of ik em eruit wil halen enz.
ik word schijtziek van die *@!** kids dus ik zei, niet erg vriendelijk
'ja vanavond, ben nu ff bezig'. vervolgens deed ik de deur dicht.
krijg ik net van mn buurvrouw op mn flikker dat ik hem niet vriendelijk behandel en dat ze pcies hoorden wat ik zei omdat ze in de gang stonden of zoiets. ik zei dat ik ook wel es bezig ben...
nou vraag ik je, deed ik nou zo bot of zeikt mn bv en moet ze zelf beter op die *@!#*# kinderen letten?
ben geen dikke vrienden met de buren (verder niks aan de hand hoor) en door dit soort dingen word ik nog onzekerder dat ik het allemaal niet goed doe enz.
(al zijn zij ook niet erg sociaal enz)
donderdag 9 juni 2011 om 17:09
quote:elninjoo schreef op 09 juni 2011 @ 17:06:
[...]
Dat moest er nog bij komen dat ze zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot andermans terrein en nog wat vernielen ook.
Dat ze die bal tot vervelenstoe bij de buuf in de tuin trappen is al ergerlijk genoeg. Kan me voorstellen dat je dan niet meer de benen uit je lijf rent om ze meteen die bal terug te geven. Zeker niet als je met andere dingen bezig bent. Laat ze maar 'n paar uur of 'n dag wachten, dan worden ze wellicht wat voorzichtiger of gaan ze elders voetballen.Of je vraagt gewoon even vriendelijk of ze ergens anders kunnen gaan voetballen, omdat je een beetje moe wordt van die bal elke keer in jouw tuin. Kun je gewoon op een normale toon zeggen. Gewoon zoals je zelf ook behandeld wenst te worden dus zeg maar.
[...]
Dat moest er nog bij komen dat ze zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot andermans terrein en nog wat vernielen ook.
Dat ze die bal tot vervelenstoe bij de buuf in de tuin trappen is al ergerlijk genoeg. Kan me voorstellen dat je dan niet meer de benen uit je lijf rent om ze meteen die bal terug te geven. Zeker niet als je met andere dingen bezig bent. Laat ze maar 'n paar uur of 'n dag wachten, dan worden ze wellicht wat voorzichtiger of gaan ze elders voetballen.Of je vraagt gewoon even vriendelijk of ze ergens anders kunnen gaan voetballen, omdat je een beetje moe wordt van die bal elke keer in jouw tuin. Kun je gewoon op een normale toon zeggen. Gewoon zoals je zelf ook behandeld wenst te worden dus zeg maar.
donderdag 9 juni 2011 om 17:10
quote:iris1969 schreef op 09 juni 2011 @ 17:08:
Als het de 100e keer was dat die bal in je tuin lag zou ik overigens ook niet meer zo vriendelijk reageren en direct opspringen om hem te gaan halen en dan heeft je buurvrouw geen recht van spreken vind ik.Gewoon stuk steken dan. Vroeger had toch ook iedereen zo'n buurman?
Als het de 100e keer was dat die bal in je tuin lag zou ik overigens ook niet meer zo vriendelijk reageren en direct opspringen om hem te gaan halen en dan heeft je buurvrouw geen recht van spreken vind ik.Gewoon stuk steken dan. Vroeger had toch ook iedereen zo'n buurman?
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 17:08:
eeehmmm qwertuu dat hebben ze dus tot niet zo lang geleden wel gedaan. nu al tijdje geen klachten meer, maar dat heeft lang geduurd...Dan snap ik het eerlijk gezegd nog minder. Dan doen ze toch netjes wat jij van ze verlangt: niet zelf de bal pakken? Dat systeem werkt alleen maar als jij dan ook even de moeite neemt die bal te pakken. Anders pakken ze 'm de volgende keer zelf, om een snauw te ontlopen.
eeehmmm qwertuu dat hebben ze dus tot niet zo lang geleden wel gedaan. nu al tijdje geen klachten meer, maar dat heeft lang geduurd...Dan snap ik het eerlijk gezegd nog minder. Dan doen ze toch netjes wat jij van ze verlangt: niet zelf de bal pakken? Dat systeem werkt alleen maar als jij dan ook even de moeite neemt die bal te pakken. Anders pakken ze 'm de volgende keer zelf, om een snauw te ontlopen.
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 17:05:
net ff aangebeld en ff gezegd dat ik idd. niet zo aardig was en excuses aangeboden.
ook ff tegen buurjongetje gezegd dat ik niet zo aardig tegen hem was.
de bal was maar 1 x in de tuin dus dan moet ik niet meteen gaan zeiken. trots op mij
Thekla; dat weten ze ook wel. tijdje terug gebeurde het om de haverklap. heb er toen ook wel wat van gezegd.maar nu was het maar 1 x...Netjes hoor. Ik geloof niet dat ik zo keurig geweest was .
net ff aangebeld en ff gezegd dat ik idd. niet zo aardig was en excuses aangeboden.
ook ff tegen buurjongetje gezegd dat ik niet zo aardig tegen hem was.
de bal was maar 1 x in de tuin dus dan moet ik niet meteen gaan zeiken. trots op mij
Thekla; dat weten ze ook wel. tijdje terug gebeurde het om de haverklap. heb er toen ook wel wat van gezegd.maar nu was het maar 1 x...Netjes hoor. Ik geloof niet dat ik zo keurig geweest was .
donderdag 9 juni 2011 om 17:12
quote:qwertuu schreef op 09 juni 2011 @ 17:10:
[...]
Dan snap ik het eerlijk gezegd nog minder. Dan doen ze toch netjes wat jij van ze verlangt: niet zelf de bal pakken? Dat systeem werkt alleen maar als jij dan ook even de moeite neemt die bal te pakken. Anders pakken ze 'm de volgende keer zelf, om een snauw te ontlopen.
nadat ik er 100.000 x wat van gezegd heb en van mij verwacht werd dat ik maar oplette ipv dat ze op hun eigen kinderen letten.
maar voor de 100e x, ben net al terug geweest voor excuses.
[...]
Dan snap ik het eerlijk gezegd nog minder. Dan doen ze toch netjes wat jij van ze verlangt: niet zelf de bal pakken? Dat systeem werkt alleen maar als jij dan ook even de moeite neemt die bal te pakken. Anders pakken ze 'm de volgende keer zelf, om een snauw te ontlopen.
nadat ik er 100.000 x wat van gezegd heb en van mij verwacht werd dat ik maar oplette ipv dat ze op hun eigen kinderen letten.
maar voor de 100e x, ben net al terug geweest voor excuses.
donderdag 9 juni 2011 om 17:12
EN, allemaal leuk en aardig, maar het was de eerste keer die dag. Maar goed, het gaat natuurlijk om kinderen hier, dat is altijd een beetje een puntje bij jou. Guess what, als ze aan het spelen zijn kan zo'n bal weleens ergens terecht komen waar ''ie niet hoort, dat hoeft echt geen opzet te zijn. En dan kan je gewoon normaal reageren als er een kind voor de deur staat dat gewoon vriendelijk vraagt of hij zijn bal terug kan krijgen. Kwestie van fatsoen.
donderdag 9 juni 2011 om 17:14
Gelukkig heb ik een iets betere band met de buurkinderen.
Als ik een bal over de schutting zie vliegen,dan laat ik hem even terug vliegen.
Als ze aanbellen laat ik ze even door de kamer naar de tuin rennen om de bal te pakken.
Voor de rest komen ze niet uit hun zelf de tuin in dus maak ik me niet zo druk.
Als ik een bal over de schutting zie vliegen,dan laat ik hem even terug vliegen.
Als ze aanbellen laat ik ze even door de kamer naar de tuin rennen om de bal te pakken.
Voor de rest komen ze niet uit hun zelf de tuin in dus maak ik me niet zo druk.
donderdag 9 juni 2011 om 17:18
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 17:12:
[...]
maar voor de 100e x, ben net al terug geweest voor excuses.Ik snap je excuses niet. Als het nu de allereerste keer was dat ie 'n bal in je tuin trapte, maar het gebeurt dus regelmatig? In dat geval zou ik 'm hebben gewaarschuwd dat ie 'm de volgende keer voorgoed kwijt is.
[...]
maar voor de 100e x, ben net al terug geweest voor excuses.Ik snap je excuses niet. Als het nu de allereerste keer was dat ie 'n bal in je tuin trapte, maar het gebeurt dus regelmatig? In dat geval zou ik 'm hebben gewaarschuwd dat ie 'm de volgende keer voorgoed kwijt is.
donderdag 9 juni 2011 om 17:26
Ik had een "buurman" die foto's van je ging maken om aan de politie te geven terwijl wij op een openbaar grasveld (lag wel voor zijn deur) gingen voetballen. Hij kwam ook vaak achter ons aan gerend. Niet dat wij daar van onder de indruk raakte, maar grappig was het wel en toen ook een soort uitdaging omdat voor elkaar te krijgen! Zucht ... dat waren nog eens tijden
Ik wil weer jong zijn!!!
Ontopic: [...]
Ontopic: [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2011 22:37
Reden: provoceren
Reden: provoceren
% gewijzigd
donderdag 9 juni 2011 om 17:29
Ik heb vorige week een jochie dat aan het belletje trekken was keihard aangesproken, terwijl hij wel de ballen had om te blijven staan (terwijl zijn vriendjes wegrenden). Achteraf bezien heb ik hem iets te hard aangesproken, het is maar een kind, maar goed, hun bellentrekkerij kwam me ook tot hier! Ik zou hem dan ook mijn excuses aan willen bieden, maar ik heb geen idee waar hij woont helaas.
donderdag 9 juni 2011 om 17:29
quote:Tijntje schreef op 09 juni 2011 @ 17:26:
Ontopic: Gooi die bal terug en doe niet moeilijk! zeikwijf!Ik vrees dat hier een voorgeschiedenis van ergenissen aan vast zit en dan verliest iedereen wel eens de redelijkheid uit het oog. Overigens denk ik dat dit jongetje het er ook wel naar gemaakt heeft.
Ontopic: Gooi die bal terug en doe niet moeilijk! zeikwijf!Ik vrees dat hier een voorgeschiedenis van ergenissen aan vast zit en dan verliest iedereen wel eens de redelijkheid uit het oog. Overigens denk ik dat dit jongetje het er ook wel naar gemaakt heeft.
donderdag 9 juni 2011 om 17:35
Wees blij dat ze het vragen. Hier veel mensen die gewoon de poort door gaan, de tuin in om de bal te pakken. Dat vind ik erg asociaal. Keer de poort op slot gegaan en toen ze aanbelden er op aangesproken dat de volgende keer dat ze zonder te vragen de tuin in gingen de bal bij ons in de tuin bleef liggen