Wonen in Harkstede (Gr.)?

09-06-2011 21:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond, ik ben me ervan bewust dat ongetwijfeld een groot deel van bezoekers van dit forum geeneens weten waar Harkstede ligt. Hoe dan ook voor die paar die het wel kennen, er wonen, gewoond hebben of van horen zeggen...

Is het een beetje leuk wonen in Harkstede?

Vriend en ik hebben een huis op het oog. We zochten in de stad Groningen en Zuidwolde. Geen leuk huis gevonden (nog). Maar nu dus wel in Harkstede, echter zijn we er niet heel bekend.

Van de verkoopmakelaar horen we uiteraard fantastische verhalen.

Iemand?
Here I am - now what are your other two wishes...
't Is wel redelijk dicht bij de stad, dat is handig. En een goede busverbinding.
Hmm, inderdaad dicht bij Groningen-stad. Verder ken ik het alleen van de waterskibaan...dus daar heb je niet veel aan.
En waar kom je vandaan als ik vragen mag? Er zijn veel mooiere plekken te vinden dan daar maar of je al bekend bent in en met Groningen hangt denk ik ook wel af of je daar kan aarden.
Waarom ga je niet gewoon in Ierland wonen.
De mensen die ik ken zijn tevreden/enthousiast. Vooral over dat nieuwbouwgedeelte. Maarja, je moet tegen dorp kunnen, je moet weten dat Meerstad ernaast komt. En de fietsafstand tot de Stad is misschien net iets te veel, in de winter.

Zuidwolde vind ik persoonlijk qua afstand stad-wonen net genoeg. Maarja..

Ik vind de omgeving wél mooi.

Ik hoor zelden dat mensen er weer weggaan, omdat het niet bevalt.
Later is nu
(nou kijk, al 4 mensen die van Harkstede weten )
Later is nu
..
Heb er meerdere collega's wonen, zij zijn allen positief
Bedankt voor de reacties. Even hier in zijn geheel een reactie:

Het is inderdaad nog op een locatie met goede verbinding, en redelijk dichtbij de stad. Daarom dat we Harkstede ook hebben opgenomen in het zoekgebied. In Zuidwolde staat nagenoeg weinig en niet geschikt voor ons te koop.

Uiteindelijk komen we ook beide uit een dorp. En ook affiniteit met het dorpse. Wij hebben beide behoorlijk wat jaren in de stad Groningen gewoond... maar nooit zo gericht op de dorpen rondom. Vriend komt van het Hoge Land en ik uit Oldambt.

Ierland, ook leuk ... ;)

@Dreamer bedankt voor de uitgebreide info!!
Harkstede.............

Nee, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. We hebben er regelmatig gekeken omdat we dichter bij de stad wilden wonen.

Heb je al wat meer rondom de Stad gekeken, bijvoorbeeld Aduard, Bedum, Ten Boer, Hoogkerk ?

@Dreamer, komt Meerstad óóit, denk je ? Ik geloof dat er in Lageland wel een beginnetje gemaakt is, maar dat gebied heet niet voor niets Lageland, je hebt er snel natte voeten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
-
En 't dorp net ten zuiden van Stad? Vind ik zelf leuker dan Harkstede.
Ik heb alleen gehoord van Harkstede door "Het monster van Harkstede".
Heb er ooit gewoond niks voor mij.

Het is maar net wat je er zoekt. Zoek je rust oke maar voor contacten moet je je haast al aansluiten bij het verenigingsleven.
Iets voorbij Zuidwolde heb je Bedum. Dit is prima te fietsen, ook in de winter (hoewel de weg onverlicht is). Harkstede is idd net iets te ver om te fietsen naar de stad. Bedum heeft veel voorzieningen, veel meer dan Harkstede.
Verder: Peize, Eelde, Leek.
Ik woon er al vanaf mijn geboorte..

Ik vind het een heel leuk dorp en zou er absoluut niet weg willen..

Het is echt een dorp vind ik.. iedereen kent elkaar.. Ik vind juist niet dat je als nieuweling moeilijk contact maakt.. In welk gedeelte heb je een huis gezien het dorp zelf of meerstad?
En op de fiets naar de stad dat is echt wel te doen hoor.. Ligt er aan hoe snel je fietst.. Op een normaal tempo ben je in 35 min /drie kwartier bij het CS..
Familie woont er. Komen uit Groningen en zijn naar Harkstede gegaan. Voor mij zou het er te stil zijn.
Wij hebben er zelf ook gekeken, o.a. Laan der Kruisheren, maar konden er niets vinden.
@Griesmeelpudding, grappig wij hebben ook naar een huis in Laan der Kruisheren gekeken. Het huisje dat we op het oog hebben ligt echter in meer het oudere deel van Harkstede.
Als je in Harkstede woont, richt je je dan eigenlijk meer op Groningen of op Hoogezand ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Op Groningen en Winschoten ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven