Oppas van 16 jaar
donderdag 9 juni 2011 om 21:06
Ik en mijn vriend komen er niet helemaal uit..
Dus ik vroeg me af wat de gemiddelde forummer er van vind..
We hebben een oppas, meisje van 16 jaar. We gaan naar een stad een kwartier verder op, weer eens 'op stap'
Ze wil heel graag oppassen en blijven slapen dit heeft ze al eens eerder gedaan en ging goed. We gaan rond 7 uur weg en zijn rond 3 uur thuis. 's morgens haalt ze de kinderen uit bed dit vind ze ook erg leuk om te doen.
Vriend vind het maar 'niks' nu begin ik ook te twijfelen of dit wel oké is..
Ik denk dat het prima gaat haar ouders wonen in de buurt en wij zijn ook gewoon te bereiken.
Dus mijn vraag, kan toch prima of niet?
Oja ik ken dit meisje al zon 10 jaar en haar ouders ook..
Dus ik vroeg me af wat de gemiddelde forummer er van vind..
We hebben een oppas, meisje van 16 jaar. We gaan naar een stad een kwartier verder op, weer eens 'op stap'
Ze wil heel graag oppassen en blijven slapen dit heeft ze al eens eerder gedaan en ging goed. We gaan rond 7 uur weg en zijn rond 3 uur thuis. 's morgens haalt ze de kinderen uit bed dit vind ze ook erg leuk om te doen.
Vriend vind het maar 'niks' nu begin ik ook te twijfelen of dit wel oké is..
Ik denk dat het prima gaat haar ouders wonen in de buurt en wij zijn ook gewoon te bereiken.
Dus mijn vraag, kan toch prima of niet?
Oja ik ken dit meisje al zon 10 jaar en haar ouders ook..
donderdag 9 juni 2011 om 21:14
donderdag 9 juni 2011 om 21:15
Jullie kunnen dus in 20 minuten thuis zijn? Ouders van oppas zijn goed te bereiken? Zo ja, enige vraag die nog rest is: hoe slapen je kinderen? Snel wakker, veel nachtbraken of gewoon lekkere slaapkoppen? als het laatste het geval is, dan zou ik ook geen probleem zien. Veel plezier!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 9 juni 2011 om 21:16
Tja de ene 16 jarige is de andere niet. Ik heb vroeger vanaf mijn 13de altijd al opgepast (wel bij familie). Kon mijn ouders altijd bellen. Ik wist prima wat ik moest doen als er wat aan de hand was, huilbaby's, zieke kinderen, ongelukjes, ect. Maar goed, ik kende de kinderen ook behoorlijk goed en was jonge kinderen ook gewend. Kan me voorstellen dat dit niet bij elke 16 jarige zo werkt.
donderdag 9 juni 2011 om 21:27
quote:meesje2010 schreef op 09 juni 2011 @ 21:19:
De vorige keer oppassen ging goed, meer dan goed zelfs toen ik om 7 uur mijn bed uit kwam vallen stond ze al bij de kinderen om ze mee te nemen en stuurde mij naar bed..(ze hadden na hun brood wel chips gehad maar goed het was 'feest')maar wat vindt je vriend dan het probleem? Dat ze blijft slapen? Dat ze teveel belast wordt? Privacyredenen?
De vorige keer oppassen ging goed, meer dan goed zelfs toen ik om 7 uur mijn bed uit kwam vallen stond ze al bij de kinderen om ze mee te nemen en stuurde mij naar bed..(ze hadden na hun brood wel chips gehad maar goed het was 'feest')maar wat vindt je vriend dan het probleem? Dat ze blijft slapen? Dat ze teveel belast wordt? Privacyredenen?
donderdag 9 juni 2011 om 21:34
Ik was 12 toen ik begon met oppassen. Mijn moeder was een jonge moeder, haar vriendinnen kregen 10-15 jaar later pas kinderen, waar ik op paste. Ik had mijn ouders achter de hand, die waren thuis, de ouders van het oppaskindje waren altijd in de buurt, dus snel thuis.
Bij iemand van 12 snap ik dat je twijfelt... maar iemand van 16? Ik ging op kamers op mijn 17e...
Bij iemand van 12 snap ik dat je twijfelt... maar iemand van 16? Ik ging op kamers op mijn 17e...
donderdag 9 juni 2011 om 21:49
quote:Proudmom schreef op 09 juni 2011 @ 21:13:
Ik zie zo snel geen bezwaren. Maar het ene meisje van 16 is het andere niet. Dat zou veel verschil kunnen maken!
Dat is idd heel belangrijk. mijn dochter is 15 en past ook wel eens op haar zusjes. Misschien is dat anders, maar ik bedoel zij kan de verantwoordelijkheid wel aan. Een ander meisje van die leeftijd mss niet.
Jij kent haar het beste, en anders bespreek je het even met haar ouders.
Ik zie zo snel geen bezwaren. Maar het ene meisje van 16 is het andere niet. Dat zou veel verschil kunnen maken!
Dat is idd heel belangrijk. mijn dochter is 15 en past ook wel eens op haar zusjes. Misschien is dat anders, maar ik bedoel zij kan de verantwoordelijkheid wel aan. Een ander meisje van die leeftijd mss niet.
Jij kent haar het beste, en anders bespreek je het even met haar ouders.
donderdag 9 juni 2011 om 22:33
Zoete, ik voel me na jouw opmerking dan gelijk een soort van in de verdediging gedrukt.
Wij hebben sinds kort een jongen die oppast, hij is 17.
Ik ken het gezin waar hij uitkomt goed, heb een goed gevoel bij hem.
En toch, door jouw post ga ik twijfelen, al wil ik dat helemaal niet!
Ook wij zijn nooit ver weg als hij oppast.
Ik heb juist bewust voor een jongen gekozen, er lopen er hier namelijk ook 3 rond.
En één van de oudsten heeft zo weinig met de 'meisjes'die hier oppassen, dat ik bewust heb gezocht naar een nuchtere jongen, die grenzen stelt, maar toch ook een jongetje van 9 kan begrijpen.
Naief misschien?
Sorry meesje dat ik zo kom binnenvallen.
In jouw situatie vind ik het niet heel vreemd, ze kennen haar, jullie zijn redelijk in de buurt, en het klinkt als een meisje wat inderdaad geniet van de kinderen, en zich ook verantwoordelijk voelt.
Wij hebben sinds kort een jongen die oppast, hij is 17.
Ik ken het gezin waar hij uitkomt goed, heb een goed gevoel bij hem.
En toch, door jouw post ga ik twijfelen, al wil ik dat helemaal niet!
Ook wij zijn nooit ver weg als hij oppast.
Ik heb juist bewust voor een jongen gekozen, er lopen er hier namelijk ook 3 rond.
En één van de oudsten heeft zo weinig met de 'meisjes'die hier oppassen, dat ik bewust heb gezocht naar een nuchtere jongen, die grenzen stelt, maar toch ook een jongetje van 9 kan begrijpen.
Naief misschien?
Sorry meesje dat ik zo kom binnenvallen.
In jouw situatie vind ik het niet heel vreemd, ze kennen haar, jullie zijn redelijk in de buurt, en het klinkt als een meisje wat inderdaad geniet van de kinderen, en zich ook verantwoordelijk voelt.