Verse jus van de supermarkt?

10-06-2011 19:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, zo'n kan vers geperste jus op zondagochtend. Van dat sap waar je niet van kunt stoppen met drinken!

Soms hoop ik wel eens dat je dat ook in een pak of fles kunt krijgen, maar eigenlijk valt dat sap altijd tegen. Er staat op vers geperst maar het is zuur of bitter...

Hebben jullie een merk die wel in de buurt komt van echt geperst sap? Of ben ik gedoemd altijd de pers erbij te moeten pakken?
blijven persen

Al die verpakte jus is niet vers, maar bevat vershouders. Het is echt nooit hetzelfde als wat je zelf uitperst. Lees maar eens de ingrediënten op de pakken. dan weet je genoeg.
Helaas, ben ook nog nooit een goede tegen gekomen, gelukkig heb ik een goede pers.
Er bestaat wel degelijk vers jus in de supermarkt, maar ik heb het idee dat het vaak iets gezeefd is en water bij gedaan om het aan te lengen. Dus toch net niet echt zoals zelf geperst helaas.
Nope, helaas...
Bij mijn coop staat een vers sinaasappelsapmachine. Het wordt versgeperst dus zal ook wel zo smaken. Het is alleen vrij prijzig dus ik heb het nog nooit geprobeerd.
Vers sap uit het koelvak is gepasteuriseerd.
Ga in therapie!
Keuringsdienst van Waarde: de sinaasappels worden in Brazilie uitgeperst en het vocht wordt eruit gehaald, de pulp wordt per boot naar NL vervoerd. Hier wordt er weer vocht toegevoegd en dan gaat het naar de winkel. Echt vers geperst sap kun je dus niet krijgen in de supermarkt, mits het ter plaatse wordt geperst.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
De verse van Ah komt redelijk in de buurt.

Uit de koeling in flessen van een liter en een halve liter.
quote:borderwalk schreef op 10 juni 2011 @ 19:52:

Bij mijn coop staat een vers sinaasappelsapmachine. Het wordt versgeperst dus zal ook wel zo smaken. Het is alleen vrij prijzig dus ik heb het nog nooit geprobeerd.bij mijn oude supermakrt stond ook zo'n ding, maar heb dat ook nog nooit gekocht.
quote:Belle73 schreef op 10 juni 2011 @ 19:54:

Keuringsdienst van Waarde: de sinaasappels worden in Brazilie uitgeperst en het vocht wordt eruit gehaald, de pulp wordt per boot naar NL vervoerd. Hier wordt er weer vocht toegevoegd en dan gaat het naar de winkel. Echt vers geperst sap kun je dus niet krijgen in de supermarkt, mits het ter plaatse wordt geperst.

Dat heb ik ook gezien ja. Bizar he?

Of het psychisch is of niet... Tropicana vind ik echt lekker. Die is wat zoeter dan de meeste 'verse' jus.
quote:Belle73 schreef op 10 juni 2011 @ 19:54:

Echt vers geperst sap kun je dus niet krijgen in de supermarkt, mits het ter plaatse wordt geperst.Tenzij dus De groentenboer heeft hier flessen echt versgeperst sap. Moet je wel meteen dezelfde dag op drinken of hooguit de volgende ochtend maar het smaakt net alsof je het net zelf geperst hebt!
In mijn Plus staat een persmachine met een berg sinaasappelen ernaast. Kun je zelf persen, flesjes van hele of halve liter. Niet goedkoop, maar dat is thuis persen ook niet.
.
Offtopic: je wordt zo besodemieterd. Laatst bij de KvW over huiswijn van de Albert Heijn, Lidl, Aldi enzovoorts. Komt gewoon als druivenpulp naar Nederland, waar dan pas gist en water bij wordt gedaan.

Proost.
Ik heb dat ook gezien, van de wijn maar naar mijn weten werden er geen namen genoemd van de boosdoeners en was de bewijslast ook mager. Of is er alweer een nieuwe uitzending geweest?
.
Volgens mij had de keuringsdienst idd wel iets interessant te pakken maar konden ze niet bewijzen dat de huiswijn aanlengwijn was.
Dat pakken jus gemaakt worden van concentraat is toch niks nieuws? Dat staat ook gewoon op het pak.

Flessen met verse jus worden hier ook ter plekke van sinaasappels geperst, die glazen flessen van de Appie weet ik niet, die vind ik ook nooit zo lekker.
Nee echt bewijzen konden ze het niet, omdat Ahold bijvoorbeeld bleef ontkennen. Maar de verdenkingen waren wel heel sterk.
quote:Jorina schreef op 10 juni 2011 @ 20:20:

Dat pakken jus gemaakt worden van concentraat is toch niks nieuws? Dat staat ook gewoon op het pak.Nou ja, je hebt merken als Coolbest, we keep it cool, you get the best, die in hun reclame suggeren dat het sap koel bewaard is om de uitzonderlijk kwaliteit te bewaren, terwijl het ook uit concentraat bestaan en gewoon naast de appelsientje in het rek kan staan.

http://www.spotsdoorzien.nl/de-waarheid-over-cool-best/
quote:borderwalk schreef op 10 juni 2011 @ 20:30:

[...]

Nou ja, je hebt merken als Coolbest, we keep it cool, you get the best, die in hun reclame suggeren dat het sap koel bewaard is om de uitzonderlijk kwaliteit te bewaren, terwijl het ook uit concentraat bestaan en gewoon naast de appelsientje in het rek kan staan.

http://www.spotsdoorzien.nl/de-waarheid-over-cool-best/

Ach ja, maar het klinkt best leuk toch? In de bergen bessen gaan plukken, om ze vervolgens in te vriezen,en dan het idee hebben dat je pak rechtstreeks is ingevlogen vanuit de Zuidpool.

Ik heb er niet zo'n moeite mee, zolang ze het maar op de verpakking zetten. Reclames blijven fabeltjes.
Ik vind het versgeperste sap van de Appie, in die glazen flessen, een goed alternatief voor zelf uitpersen en daarna dat nare apparaat weer uit elkaar halen.
Ik vind die glazen flessen sap van AH ook heerlijk, vooral sinaasappel/banaan en laatst had ik perzik/sinaasappel/banaan. Ook zalig.
Hier bij de Coop kun je zelf persen. Ik vraag me dan wel altijd af of dat apparaat wel grondig wordt gereinigd en hoe vaak...
Hier in de supermarkt ook een persmachine.

Het voordeel is dat je minder hoeft te sjouwen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:impala schreef op 10 juni 2011 @ 20:05:

In mijn Plus staat een persmachine met een berg sinaasappelen ernaast. Kun je zelf persen, flesjes van hele of halve liter. Niet goedkoop, maar dat is thuis persen ook niet.bij mijn plus stond dat ook (ben nu verhuisd geen plus in de buurt) en ik nam wel met enige regelmatig een flesje mee. Gewoon vers geperst dus heerlijk. Hier heb ik een notenboer die ook zo'n apperaat heeft en haal ik het ook soms. Dat is gewoon erg lekker. Alles wat uit een pak komt is toch minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven