Verse jus van de supermarkt?

10-06-2011 19:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, zo'n kan vers geperste jus op zondagochtend. Van dat sap waar je niet van kunt stoppen met drinken!

Soms hoop ik wel eens dat je dat ook in een pak of fles kunt krijgen, maar eigenlijk valt dat sap altijd tegen. Er staat op vers geperst maar het is zuur of bitter...

Hebben jullie een merk die wel in de buurt komt van echt geperst sap? Of ben ik gedoemd altijd de pers erbij te moeten pakken?
quote:iris1969 schreef op 10 juni 2011 @ 20:53:

Ik vind die glazen flessen sap van AH ook heerlijk, vooral sinaasappel/banaan en laatst had ik perzik/sinaasappel/banaan. Ook zalig.Ik had laatst aardbeien basilicum. Njammie. Nu kijk ik daar elke keer voor, maar zie het niet!
Wij hebben ook altijd die van AH uit de grote glazen literflessen. Heerlijk.
Klinkt goed, daar ga ik ook naar uitkijken.
Die van de appie vinden wij hier ook heerlijk. Favoriet zijn die met acerola (alleen in 1/2 liter) en mango-appel (alleen in literfles).

En er zit vrijwel altijd een 35% korting sticker op 1 van beide soorten. Zondags altijd een fles(je) bij het ontbijt.
De flessen jus d'orange van AH zijn inderdaad lekker ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Deze is vers toch?
Zelf persen is echt verreweg het lekkerst, tenzij er natuurlijk zo'n apparaat staat, dat is ook versgeperst.
quote:borderwalk schreef op 10 juni 2011 @ 19:52:

Bij mijn coop staat een vers sinaasappelsapmachine. Het wordt versgeperst dus zal ook wel zo smaken. Het is alleen vrij prijzig dus ik heb het nog nooit geprobeerd.Heel af en toe koop ik het weleens. En die is zo op als ik thuis ben. Heerlijk. Is gewoon vers geperst alleen niet door mijzelf. Alleen. Ja, duur. Maar af en toe. Ach. Moet kunnen.
Ik heb in een supermarkt gewerkt met zo'n persmachine. En omdat ik 'm ook schoon moest maken/zag hoe collega's hem schoonmaakte neem ik dat sap dus nooit mee.

Het is nl. Een k*t klus om zo'n ding schoon te maken, en niet alles kun je eraf halen. Combinatie van weinig tijd en niet overal bij kunnen dus, en geloof me, zo'n ding is echt heel ranzig!
Ja die met basilicum, volgens mij was dat met Pasen, als AH excellent aanbieding, heeerlijk is die
Haai, bedankt voor alle tips alvast. Nee, uit pak is ook bekend van dat het aangelengd is en op zich ook niets mis mee.

Ik heb vandaag een plastic fles vers geperste jus van AH Excellent geprobeerd maar wederom: vieze bittere smaak (volgens mij persen de schil gewoon ook helemaal uit ofzo?!?!?).

Die glazen flessen zijn dus het best haalbare. De verse jus alleen vind ik ook zuur of bitter, maar de mengseltjes zijn misschien wel wat beter.

Een verse persmachine heb ik nog nooit gezien hier in de buurt, maar het lijkt me inderdaad minder hygienisch dan thuis. Groenteboer is wel een hele goeie tip, maar die vrouw hier in de buurt is zo chagrijnig dat ik niet eens om een kilo appels durf te vragen, laat staan om verse sinaasappelsap

Nou ja, ik denk dat maar gewoon moet blijven persen dus. Maar mochten er nog meer tips zijn, keep them coming!

Morgen eerst maar weer eens een netje halen en misschien een betere perser waar wat meer van in de vaatwasser kan. Scheel natuurlijk ook. Iemand hier nog een tip in?
Ik dacht dat het over vleesjus ging.
Vers geperst van de AH (in flesjes in 't koelvak), smaakt idd als vers geperst.

Dingen in pakken zoals Coolbest, smaken gewoon als nepsap net als Appelsientje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven