Vriend luistert slecht

12-06-2011 15:42 44 berichten
Hoi!

Geen probleem of frustratie (nou ja soms ).

Vooral iets wat ik mij afvraag..

Als ik mijn vriend iets vertel dan hoort hij het vaak niet. Hij geeft wel antwoord terug. Vaak heel kort, maar toch, voor mij een teken dat hij het heeft gehoord.

Stel ik vertel hem dat ik over een uur met een vriendin heb afgesproken, dan kan hij een uur later vragen wat ik ga doen en met wie dan??

Of soms ben ik een heel verhaal aan het vertellen en als ik klaar ben zegt hij: he wat, sorry?

Mijn vader heeft daar ook een handje van. Ik snap het niet zo goed.

Is dit iets wat meer mannen hebben of ligt het ook in mijn manier van vertellen dat het niet boeiend genoeg klinkt ofzo

Het is niet het einde van de wereld, maar soms best wel vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Vitamine B12 tekort
Oh heel herkenbaar! Kan mijn vriend elke dag vertellen wat mijn plannen zijn en hoe laat we iets gaan doen, toch krijgt hij het niet voor elkaar dat te onthouden en vraagt hij me steeds opnieuw waarom ik ook al weer niet mee zou eten oid.

Waar het aan ligt is me een raadsel, maar hoor van vriendinnen dezelfde verhalen
Je weet, mannen kunnen geen 2 dingen tegelijk doen. Dus vraag eerst zijn volle aandacht en vertel het kort en bondig..
Concentratieprobleem?
Mannen interesseert gewoon heel veel niet van wat we zeggen... ene oor in en andere uit
Mocy: het is het proberen waard, al moet ik zeggen dat ik niet mega lang van stof ben.

Rally: ja, daar zit wat in.
Ik (vrouw) had het als kind ook, maar wel alleen als ik tv aan het kijken was. Dus ik antwoordde onbewust wel als mijn moeder iets vroeg, maar wist hier daarna weer niets meer van.

Heeft je vriend het ook als hij jou de volle aandacht geeft, of is hij dan met iets anders bezig?
Ik zeg haal de expert erbij
nephthys: Vaak is hij ook bezig met iets anders, dus dat verklaart het geen twee dingen tegelijk kunnen doen wel. Als hij mij de volle aandacht geeft heeft hij het heel af en toe. Ik vertelde laatst iets wat er op het werk was gebeurd, en hij luisterde naar mijn idee echt, maar daarna was het een vaag antwoord waarop ik wist dat hij het niet hoorde. Hij geeft het wel eerlijk toe als hij niet luistert, maar toch haha.

Het gaat vaak om kleine dingetjes. Als ik heel verdrietig ben, dan luistert hij wel.
quote:jansenenjanssens schreef op 12 juni 2011 @ 15:52:

Ik zeg haal de expert erbijhahahaha alle hulp is altijd welkom
Heel herkenbaar, al maakt de mijne niet eens een ik-heb-je-gehoord-geluid - of hij me nu gehoord heeft of niet. Ik weet dus pas of hij me gehoord heeft als ik het expliciet vraag en dan ofwel een knorrige reactie krijg, ofwel nog steeds niks hoor Razend irritant. Hij gaat binnenkort een gehoortest doen (hij is vaak bij harde geluiden in de buurt, dus gehoorschade is niet zo'n gekke gedachte). Misschien iets voor je vriend?
Blyt: Ja, het zou goed kunnen. We waren laatst bij de opticien waar ze ook een gehoortest hadden staan.

Hij bij dat ding staan, koptelefoon op, en dan moet je piepjes horen. Hij hoorde ze niet en ging verkondigen bij de eigenaar dat het stuk was. haha, was het niet, want ik hoorde de piepjes wel.
Dan is er inderdaad wel een kans dat hij niet 100% hoort. Er zijn een aantal foefjes voor, waarmee je er prima mee kunt omgaan (eerst contact zoeken, dan pas praten, niet te laag praten, en nog zo wat), maar zo'n test lijkt me in ieder geval geen overbodige luxe
Ik wilde met mijn post alleen maar zeggen dat het niks vreemds is voor een man.. :-) Ik vind het ook irritant, maar dan vertel ik het nog maar 3x (of ik schreeuw 'm wakker:P)
Als hij je aankijkt terwijl je praat, heeft ie je meestal wel gehoord. Geen oogcontact is meestal niet horen. Het helpt al om te praten als je zijn aandacht hebt (bijv tijdens het eten, mooi moment om bij te kletsen over je dag).

En verder misschien minder vertellen, al die prietpraat interesseert sommige mensen gewoon niet. Ik ben een vrouw en ik ben precies zo...
Blyt: hahaha, dus dan komt er een heel stappenplan om te communiceren met hem.

Rally: Ik snapte je, en het blijft soms irritant. Ik heb dus niet altijd de puf om het nog 3 keer te herhalen. Daar is het soms ook gewoon niet boeiend genoeg voor haha. Wat hij dan weer vervelend vindt, want DAN wil hij het wel weer weten.

Maar ik ben blij dat jullie het herkennen! :-)
Ik heb de liefste man van de hele wereld die me ècht hoort als ik iets interessants/verdrietigs/spannends/grappigs vertel. Maanden later kan hij het nog precies navertellen, vaak beter dan ikzelf nog. Maar als het gaat over 'naar een vriendin/wat we eten/wat ik gedaan heb/hoe mijn werkdag was' dan schakelt hij zijn luisterend vermogen uit. Is blijkbaar niet interessant genoeg ofzo.

Hij is meer van het type 'goed verhaal lekker kort' en verwacht dat van mij ook. Na drie zinnen volgt hij het niet meer bewust.

In het begin van onze relatie ergerde mij dat mateloos, maar inmiddels heb ik geleerd dat hij de dingen die er toe doen echt wel onthoudt, en dat is voor mij toch het allerbelangrijkst. Als het er toe doet hebben we hele diepzinnige gesprekken, hij helpt me daarmee soms echt vooruit, en dat vind ik belangrijker dan of hij mij hoort als ik vertel naar wie ik toe ga die avond. Dat herhaal ik met liefde nog 3 keer. Het is en blijft tenslotte een man. Een geweldige man verder.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
@ Haley, ja sommige dingen zijn ook niet boeiend voor hem. Misschien moet ik af en toe wat dingen achterwege laten. Hoewel ik nog niet zo erg ben, een vriendin van mij kletst aan een stuk door. Dus dan vind ik mijzelf altijd nog wel meevallen. Maar ja, ik blijf een vrouw, dus het zal alsnog wel teveel zijn voor hem haha.
@ setter: Dat is wel fijn ja! Dat is uiteindelijk ook veel belangrijker.

Als ik echt verdrietig, boos of blij ben, dan kan hij ook goed luisteren. Alleen de praktische verhalen blijven niet hangen bij hem. Maar ik neem het ook maar voor lief, ik kan er toch niks aan doen.
Het schijnt dat mannenhersenen een vrouwenstem als muziek registreren, als achtergrondgeluid dus meestal...en dan neurie je mee maar je neemt niet echt ieder woord/melodietje waar tenslotte.
er zijn wel een paar dingen wat je kan doen.

- bereid je vriend voor op een gesprekje: zeg heel duidelijk wat je gaat doen en kijk daarbij diep in zijn ogen. "Ik ga je zometeen wat vertellen over...."

- come down to his level: is je vriend veel kleiner dan jezelf, zak dan af naar zijn niveau en ga op je knieën zitten en houd met 1 hand zijn schouder vast. Is je vriend veel groter dan jou pak dan een keukentrapje erbij en ga er op staan.

Tot slot is je partner echt vervelend, geef hem dan een timeout.

volg bovenstaande op en sleep hem mee naar de naugthy-step-zitpoef- of kruk. Vertel hem waarom hij stout is geweest en waarom hij daar moet zitten. De timeout duurt over het algemeen zo lang als de leeftijd van je partner is. Dus 28 jaar is 28 minuten.

Houd vol! Ook als je vriend eerder van zijn timeout plek afdwaalt. Sleep hem dan gewoon weer er naar terug.
Ik ken het. Zowel bij man als zoons. Heb wel eens het idee dat de oren bij mannen er alleen ter decoratie op zitten... :-s
Ik herken het bij mijzelf. Als mijn dochter gaat vertellen wat ze gaat doen en hoe laat en met wie en waarom, dan zoom ik uit. Overigens kan dat ook, want ik weet toch wel dat ze het rustig nog tig keer vertelt. En ik ga echt haar agenda niet uit mijn hoofd leren...

Dus als ze iets gaat doen, vraag ik even wat ook alweer
quote:jansenenjanssens schreef op 12 juni 2011 @ 15:52:

Ik zeg haal de expert erbijWhahahahahaha fuck, je bent me voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven