Pannenkoeken met...

11-06-2011 19:23 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn gek op pannenkoeken. We gooien eigenlijk altijd iets door het beslag heen. Favoriet bij mij is banaan, bij vriend spek. Verder: appel, ananas en kaas.

Wat gooien jullie allemaal door je beslag, en wat moeten we proberen?

Ow ja: ik eet ze standaard met stroop en gewone suiker.
Een dunne pannekoek(bijna een crepe)met kaas, champignons uit blik en ham en verse kruiden. Ook de pannekoek met banaan en chocolade is verrukkelijk!
Een pannekoek met kaas. Leren eten in het studentenhuis. Daarvoor moest ik er niet aan denken en nu is het heerlijk. De pannekoeken van mijn moeder zijn eigenlijk nog altijd het lekkerst...
Als wij pannenkoeken eten dan eten we vaak óf een pannenkoekencalzone met knoflooksaus en shoarmasaus (dat stond op het menu van een pannenkoekenhuis hier in de buurt) óf pannenkoeken met spekjes, champgnons en een gesnipperd uitje met ragout.

Als ik geen zin heb in deze uitgebreide pannenkoeken dan wordt het soms wel eens naturel pannekoeken met aardbeienjam.

Met kaas vind ik ook erg lekker, maar ik krijg de kaas niet zo mooi gesmolten. Dan komt er toch een korstje op en dat wil ik juist niet.
Oh ja, een beetje vanillevla op een pannenkoek vind ik ook erg lekker.
pannenkoeken met bruine suiker, kaneel en citroensap!!
Rozijnen.
met spek, geitenkaas, honing en tijm.
Appelmoes

Pindakaas

Nutella

Of gewoon stroop

Eergister at ik overigens pannenkoeken met een of ander kikkererwtenmengsel en een kerriesausje; ook erg lekker!
Ik heb graag een pannenkoek met rozijnen. Gewoon in het natte naturel beslag de rozijnen strooien. Heerlijk met stroop of bruine basterdsuiker. Plakken appel in het naturelbeslag leggen... Of eerst plakjes spek uitbakken en dan beslag erover.. lekker lekker!
Of naturel pannenkoeken beleggen met een mixje van warme gesneden spinazie (zonder room), tomatenpuree, geraspte kaas en pijnboompitjes.
Liefst gewoon dunne Hollandse pannenkoeken met spek en stroop, maar ook lekker zijn pancakes op de Jamie Oliver manier: met karnemelk en de eieren eerst scheiden. Dan worden ze wat dikker maar nog steeds lekker luchtig door het stijfgeklopte eiwit.
appel en erop appelstroop. Dat laatste is hier helaas niet te krijgen dus als we heel binnenkort weer in NL zijn ga ik even een blik kopen!
quote:Jillian86 schreef op 11 juni 2011 @ 20:51:

Met kaas vind ik ook erg lekker, maar ik krijg de kaas niet zo mooi gesmolten. Dan komt er toch een korstje op en dat wil ik juist niet.Als ik de pannekoek omdraai dan leg ik de kaas er pas op. En dan het vuur wat zachter.
Als ik een kaaspannenkoek bak doe ik eerst gewoon beslag in de pan, draai ik de pannenkoek om en haal hem van het vuur. Ik leg op één kant de kaas. De pannenkoek dubbelvouwen en daarna de pannenkoek eerst aan de ene kant en dan aan de andere kant nog even afbakken. De kaas is dan heerlijk er tussen gesmolten en er zit geen korstje op.

Dit is sowieso makkelijk als je een stapel pannenkoeken wilt bakken, de kaas plakt nergens aan want het zit er tussen!
Ik gooi altijd eerst de kaas in de pan. Even laten smelten, dan het beslag erover. Even wachten en dan gewoon omdraaien. Gaat altijd prima. (wel een goeie anti aanbak pan hebben natuurlijk).

Om de kaas niet te laten plakken aan de anderen vouw ik hem gewoon dubbel.
Pannenkoek met spek, geitenkaas en rucola sla.

Heerlijk!
Ik doe vaak wat spinazie door het beslag en dan met gesmolten kaas. Of naturel met kaas, champignons en rucola. Of zuivel spread met peynir.
Voor een perfecte kaaspannenkoek doe ik eerst een dun laagje in de pan, dan plakjes kaas erop, dan weer een heel dun laagje eroverheen smeren. Dat rustig bakken, vervolgens omdraaien en de andere kant bakken, klaar!

Leuk topic, toevallig eet ik morgenavond pannenkoeken .
quote:Jillian86 schreef op 11 juni 2011 @ 20:51:

Als wij pannenkoeken eten dan eten we vaak óf een pannenkoekencalzone met knoflooksaus en shoarmasaus (dat stond op het menu van een pannenkoekenhuis hier in de buurt) óf pannenkoeken met spekjes, champgnons en een gesnipperd uitje met ragout.

Als ik geen zin heb in deze uitgebreide pannenkoeken dan wordt het soms wel eens naturel pannekoeken met aardbeienjam.

Met kaas vind ik ook erg lekker, maar ik krijg de kaas niet zo mooi gesmolten. Dan komt er toch een korstje op en dat wil ik juist niet.De pannenkoek aan de ene kant bakken, daarna omdraaien en als hij bijna gaar is op één kant van de pannenkoek plakjes kaas leggen, laten smelten en dan de helft zonder kaas eroverheen klappen. Dan krijg je geen korstje op de kaas, maar loopt de kaas bij het snijden er tussenuit. Zo, ik krijg meteen trek hahaha.
Boerenjongens!
Zie QR
appelstroop een pannenkoek met appelstroop dat is het aller-lekkerst!
Ik hou eigenlijk niet van pannenkoeken, maar heb vroeger als student in een pannenkoekenrestaurant gewerkt. Daar at ik altijd een pannenkoek met gember en kaas, da's de enige combinatie die ik wel te pruimen vind.
Am Yisrael Chai!
Morgen maar eens aan de hand van de tips hier proberen dé perfecte kaaspannenkoek te bakken. Bedankt voor de tips
Pannenkoek met lichte stroop, vind ik het allerlekkerste, op de 2e plek met kaas, wel dat de kaas een krokant korstje heeft en dan als hij klaar op het bord ligt er poedersuiker overheen strooien, hmmmmmmmm mjammieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, nu wil ik meteen pannenkoeken!!
Ik bak ze dun in formaat flensjes:

deels: appel/ontbijtspek en gewone stroop

deels: naturel met half appel/perenstroop, andere helft poedersuiker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven