Overgewicht en niet fit zijn.
zondag 12 juni 2011 om 19:02
Hebben alle dikkertjes er last van?
Niet goed bij je voeten kunnen om ze te wassen als je doucht,
Niet goed de veters van je schoen kunnen strikken,
Hijgend of helemaal geen trappen meer kunnen lopen,
Dit is zo frustrerend!
Het is een vicieuze cirkel als het ware want als je dik bent moet je gaan sporten maar dik zijn bemoeilijkt het sporten en dan ga je niet en dan wordt je alsmaar dikker en dan is er nog meer reden om te gaan sporten maar dat lukt niet vanwege het extra gewicht en dan doe je weer niks en dan kom je nog meer aan enzovoort.
Deprimerend.
Niet goed bij je voeten kunnen om ze te wassen als je doucht,
Niet goed de veters van je schoen kunnen strikken,
Hijgend of helemaal geen trappen meer kunnen lopen,
Dit is zo frustrerend!
Het is een vicieuze cirkel als het ware want als je dik bent moet je gaan sporten maar dik zijn bemoeilijkt het sporten en dan ga je niet en dan wordt je alsmaar dikker en dan is er nog meer reden om te gaan sporten maar dat lukt niet vanwege het extra gewicht en dan doe je weer niks en dan kom je nog meer aan enzovoort.
Deprimerend.
zondag 12 juni 2011 om 19:04
zondag 12 juni 2011 om 19:13
Op de sportschool waar ik heen ga -Achmea Healthcenter lopen van allerlei mensen rond: dunne, slanke, vollere, dikkerdjes. Voor iedereen is een sport te vinden! Doe bijv. een cursus sportief afslanken. Je krijgt dan adviezen over wat je beter wel en niet kunt eten.
Maar meestal weet je zelf wel wat gezond is. Dus de ongezonde dingen laten staan.
Ga elke avond wandelen een uur. Stevig doorlopen. dat scheelt ook al, in combinatie met niet meer snoepen en de vetmakers te laten staan.
Gaan lopen klagen is nog nooit iemand van afgevallen...
Maar meestal weet je zelf wel wat gezond is. Dus de ongezonde dingen laten staan.
Ga elke avond wandelen een uur. Stevig doorlopen. dat scheelt ook al, in combinatie met niet meer snoepen en de vetmakers te laten staan.
Gaan lopen klagen is nog nooit iemand van afgevallen...
zondag 12 juni 2011 om 19:17
quote:Demissionair schreef op 12 juni 2011 @ 19:08:
Ga naar de huisarts en bespreek je fysiek en psyche met hem, want dit gaat natuurlijk alleen maar erger worden.
Hoeveel topics heb je al?
Dinsdag de telefoon pakken en meteen een afspraak met je huisarts maken is mijn beste advies.
Ga naar de huisarts en bespreek je fysiek en psyche met hem, want dit gaat natuurlijk alleen maar erger worden.
Hoeveel topics heb je al?
Dinsdag de telefoon pakken en meteen een afspraak met je huisarts maken is mijn beste advies.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 12 juni 2011 om 19:21
TO, ja ik heb er ook last van. En ben het zat!
Dus ik ben 2 weken geleden begonnen met gezonder eten (mag van mezelf nog 1 ding per dag snoepen), 1 week geleden begonnen met op mijn werk de trap naar beneden te nemen (naar boven nog wel de lift, werk 4 hoog) en ben nu al 3 kilo kwijt
Ik ga deze week de trap ook naar boven nemen.
Dus ik ben 2 weken geleden begonnen met gezonder eten (mag van mezelf nog 1 ding per dag snoepen), 1 week geleden begonnen met op mijn werk de trap naar beneden te nemen (naar boven nog wel de lift, werk 4 hoog) en ben nu al 3 kilo kwijt
Ik ga deze week de trap ook naar boven nemen.
zondag 12 juni 2011 om 19:22
zondag 12 juni 2011 om 19:23
Nee, natuurlijk hoef je niet direct naar een sportschool, maar het is wél een stok achter de deur.
Ik heb ook een vriendin die maar loopt te klagen dat ze (te) dik wordt. Maar ze gaat nu ook al niet meer mee sporten, de koekjestrommel is niet veilig bij haar. Toen zei ik dus: Of je houdt op met klagen en gaat er iets aan doen.
Ik heb ook een vriendin die maar loopt te klagen dat ze (te) dik wordt. Maar ze gaat nu ook al niet meer mee sporten, de koekjestrommel is niet veilig bij haar. Toen zei ik dus: Of je houdt op met klagen en gaat er iets aan doen.
zondag 12 juni 2011 om 19:29
zondag 12 juni 2011 om 19:33
quote:plops schreef op 12 juni 2011 @ 19:29:
I used to be fat!
Geweldige serie inderdaad. Vind dat MTV sowieso goede programma's maakt.
Ik weet niet of het wel zo gezond is om zoveel af te vallen in een korte tijd als wat ze elke keer in dat programma doen.....
TO, ik ben flink zwaar en kan nog prima bij mijn voeten hoor! Weet niet waar je dat ongemak vandaan haalt?
En ook als je te zwaar bent kan je prima sporten. Onder begeleiding bij fitness bijvoorbeeld. Al begin je met elke dag een half uur wandelen, dat kan ook!
Zelf ben ik nu 5 maanden gezonder bezig, meer bewegen, heb thuis een hometrainer, en ben 9 kilo kwijt. Het heeft me wel jaren gekost voordat de knop omging, maar dat is die nu echt!
I used to be fat!
Geweldige serie inderdaad. Vind dat MTV sowieso goede programma's maakt.
Ik weet niet of het wel zo gezond is om zoveel af te vallen in een korte tijd als wat ze elke keer in dat programma doen.....
TO, ik ben flink zwaar en kan nog prima bij mijn voeten hoor! Weet niet waar je dat ongemak vandaan haalt?
En ook als je te zwaar bent kan je prima sporten. Onder begeleiding bij fitness bijvoorbeeld. Al begin je met elke dag een half uur wandelen, dat kan ook!
Zelf ben ik nu 5 maanden gezonder bezig, meer bewegen, heb thuis een hometrainer, en ben 9 kilo kwijt. Het heeft me wel jaren gekost voordat de knop omging, maar dat is die nu echt!