Gezondheid alle pijlers

Overgewicht en niet fit zijn.

12-06-2011 19:02 43 berichten
Hebben alle dikkertjes er last van?

Niet goed bij je voeten kunnen om ze te wassen als je doucht,

Niet goed de veters van je schoen kunnen strikken,

Hijgend of helemaal geen trappen meer kunnen lopen,

Dit is zo frustrerend!

Het is een vicieuze cirkel als het ware want als je dik bent moet je gaan sporten maar dik zijn bemoeilijkt het sporten en dan ga je niet en dan wordt je alsmaar dikker en dan is er nog meer reden om te gaan sporten maar dat lukt niet vanwege het extra gewicht en dan doe je weer niks en dan kom je nog meer aan enzovoort.

Deprimerend.
Alle reacties Link kopieren
Misschien 1 wat dieten en daarna gaan sporten.......niets is onmogelijk......je kan ook beginnen met wandelen elke avond.
Ga in een hoekje zitten jammeren, wel zonder chips hoor.
Als je blijft denken in onmogelijkheden dan kan ik me voorstellen dat het deprimerend is. Gelukkig zijn er nog genoeg sportactiviteiten die je wel kan doen. Zwemmen is bijvoorbeeld erg goed voor je en niet belastend voor je gewrichten.

Trouwens, iets meer respect mag wel. Dikkertjes??
en wat wil je met dit topic??
Ga naar de huisarts en bespreek je fysiek en psyche met hem, want dit gaat natuurlijk alleen maar erger worden.

Hoeveel topics heb je al?

Dinsdag de telefoon pakken en meteen een afspraak met je huisarts maken is mijn beste advies.
Begin eens met gezonder eten en niet meer snoepen. Dan val je ook af zonder te sporten!

Verder kun je gaan wandelen of fietsen.
Op de sportschool waar ik heen ga -Achmea Healthcenter lopen van allerlei mensen rond: dunne, slanke, vollere, dikkerdjes. Voor iedereen is een sport te vinden! Doe bijv. een cursus sportief afslanken. Je krijgt dan adviezen over wat je beter wel en niet kunt eten.

Maar meestal weet je zelf wel wat gezond is. Dus de ongezonde dingen laten staan.

Ga elke avond wandelen een uur. Stevig doorlopen. dat scheelt ook al, in combinatie met niet meer snoepen en de vetmakers te laten staan.

Gaan lopen klagen is nog nooit iemand van afgevallen...
quote:Demissionair schreef op 12 juni 2011 @ 19:08:

Ga naar de huisarts en bespreek je fysiek en psyche met hem, want dit gaat natuurlijk alleen maar erger worden.

Hoeveel topics heb je al?

Dinsdag de telefoon pakken en meteen een afspraak met je huisarts maken is mijn beste advies.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Nammma schreef op 12 juni 2011 @ 19:13: Gaan lopen klagen is nog nooit iemand van afgevallen...Wel als je het letterlijk doet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Cynthiao, heb je iets gehad aan de reacties op je andere topic over dik zijn?
Je hoeft toch niet gelijk naar de sportschool? Begin gewoon met elke dag een half uurtje wandelen ofzo.
TO, ja ik heb er ook last van. En ben het zat!

Dus ik ben 2 weken geleden begonnen met gezonder eten (mag van mezelf nog 1 ding per dag snoepen), 1 week geleden begonnen met op mijn werk de trap naar beneden te nemen (naar boven nog wel de lift, werk 4 hoog) en ben nu al 3 kilo kwijt

Ik ga deze week de trap ook naar boven nemen.
Dat je niet kan sporten als je dik bent is zever natuurlijk.

Als ik ga zwemmen zie ik altijd een paar heel dikke vrouwen (maar dan echt wel extreem dik, niet beetje overgewicht) ook baantjes trekken. En oke, ze zetten geen olympische prestatie neer, maar ze zijn er toch elke week. Goed voor hen!
Nee, natuurlijk hoef je niet direct naar een sportschool, maar het is wél een stok achter de deur.

Ik heb ook een vriendin die maar loopt te klagen dat ze (te) dik wordt. Maar ze gaat nu ook al niet meer mee sporten, de koekjestrommel is niet veilig bij haar. Toen zei ik dus: Of je houdt op met klagen en gaat er iets aan doen.
Minder miepen, minder topics openen en meer bewegen!
Als je nu iedere dag het aantal kilometers wandelt dat je hier aan topics opent, dan vliegen die kilo's eraf jonguh!
Dit is het omgekeerde van het topic 'dingen die zo fijn zijn nu ik niet meer zo zwaar ben'.

De dames daar hebben bewezen dat het anders kan.

Dus jank niet zo en doe er wat aan als het je stoort.

Geweldig topic trouwens, inspirerend ook.
.
Op MTV hebben ze daar een heerlijke serie over het heet iets van "i was fat" of zo iets. Daarin blijkt dat ook de meest ongelofelijke gevallen gewoon weer dun en fit kunnen worden.

Aan het werk!
Het is NU op MTV!!!

I USED TO BE FAT

Ga Maar eens kijken wat zij doen!
I used to be fat!

Geweldige serie inderdaad. Vind dat MTV sowieso goede programma's maakt.
Iets niet kunnen ligt volgens mij aan zelfbeeld en zelfinzicht en niet aan hoe dik of dun je bent.

En begin niet het hoogst haalbare na te streven, maar begin met lopen naar de winkel, neem de trap (eerst 1 verdieping, als dat goed gaat, dan 2 verdiepingen)...
quote:plops schreef op 12 juni 2011 @ 19:29:

I used to be fat!

Geweldige serie inderdaad. Vind dat MTV sowieso goede programma's maakt.

Ik weet niet of het wel zo gezond is om zoveel af te vallen in een korte tijd als wat ze elke keer in dat programma doen.....

TO, ik ben flink zwaar en kan nog prima bij mijn voeten hoor! Weet niet waar je dat ongemak vandaan haalt?

En ook als je te zwaar bent kan je prima sporten. Onder begeleiding bij fitness bijvoorbeeld. Al begin je met elke dag een half uur wandelen, dat kan ook!

Zelf ben ik nu 5 maanden gezonder bezig, meer bewegen, heb thuis een hometrainer, en ben 9 kilo kwijt. Het heeft me wel jaren gekost voordat de knop omging, maar dat is die nu echt!
Ja hoe jij je leven omschrijft is dat inderdaad heel deprimerend. Zucht
Ik snap echt wel dat het lastig is om af te vallen, maar die zeurderige negatieve toon en die slachtofferrol (alles overkomt me, ik heb geen enkele invloed) van TO irriteert me.

En tegelijkertijd heb ik ook met haar te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven