Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Verschilt erg!

Chicklits en Non-fictie zijn niet echt mijn ding. Lees voornamelijk Romans en literaire thrillers, maar het verhaal moet trekken dus ben niet echt categorie-vast.

Kan erg genieten van Jo Nesbo, Khaled Hosseini, Safran Foer, Dan Brown, Stieg Larsson, Ruiz Zafon (De schaduw meer dan Het spel), Mo Hayder and so on..

Nederlandse schrijvers kunnen mij weer niet zo bekoren. Heb niet zoveel met Saskia Noort, Esther Verhoef e.d. Op de een of andere manier gaan die verhalen minder leven.

Jullie hebben mij erg benieuwd gemaakt naar Kleine Bij, Het familieportret, Hongerspelen, Een Keukenmeidenroman en De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween.

Heb een hoop te lezen :D
When in doubt, add glitter.
Hoi allemaal!

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik kwam er pas onlangs achter dat er een boekentopic was via het Top 10-topic van sasati.

Ik heb vanmorgen Kleine Bij uitgelezen, vond het erg goed, het verhaal bleef verrassende wendingen nemen.

Ik ben nu begonnen in Verzwegen van Kristina Ohlsson, dat lag ineens in m'n brievenbus van de week... Ik begreep er niets van, want ik had het niet besteld en er zat ook geen briefje bij. Toen eens gekeken bij de Viva Boekenclub en blijkbaar ben ik dus uitgekozen om het boek te lezen en te recenseren! (Ik ben benieuwd wat dat inhoudt...) Hebben jullie op die manier al eens een boek gekregen/gelezen/gerecenseerd?

De eerste vijftig bladzijden zijn in ieder geval al erg goed dus voorlopig ben ik enthousiast
@Egniet - Natuuuuurlijk mag je meeschrijven! We zijn niet een speciaal groepje hoor, gewoon iedereen die zin heeft, schrijft mee. Heldere communicatie, van Viva , er zat dus ook geen 'boekenclub'-sticker op ofzo? Nouja, altijd fijn. Misschien moet ik me er ook maar eens voor aanmelden, als dat nog kan.

@Swithe - Mooi wensenlijstje heb je gemaakt! Op het Familieportret na heb ik al die boeken gelezen en ik vind het stuk voor stuk aanraders.
Nou, fijn, dan kom ik meeschrijven!

En nee, er zat niks van een sticker of brief of wat dan ook bij. Dus ik twijfelde eerst al of ik zelf niet (per ongeluk) toch het boek had besteld, maar na alle mail van bol.com afgegaan te zijn, kon ik dat uitsluiten. Je kan je gewoon aanmelden, dat hoeft maar één keer, en vanaf dan sta je in het bestand en kan je uitgekozen worden.

Ik heb het Familieportret ook staan, vorige week besteld. Dus die misschien maar hierna. Alhoewel er in m'n kast ontzettend veel staat dat ik nog wil lezen, dus misschien gaat ie maar mee op vakantie...
Na een stuk of wat Sookie Stackhouseboeken (lekker leesvoer, maar meer ook niet), ben ik nu Wither aan het lezen, deel 1 uit de Chemical garden trilogy van Lauren DeStefano. Gekocht omdat het idee me aansprak: de wetenschap heeft mensen genezen van alle kankervormen en andere ziektes, maar helaas, de keerzijde is dat alle kinderen die geboren worden niet ouder worden dan 25 (jongens) of 20 (meisjes). Tot nu toe een goed boek!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb deze week het Parfum uitgelezen van Patrick Suskind, blijft een wonderschoon boek.

Dit weekend begonnen aan de mannentester van Heleen van Rooijen aan het lezen, ik had nog nooit iets van haar gelezen, maar ik vind het verrassend leuk.
Ik heb net Het Diner van Herman Koch gelezen. Had er meer van verwacht (door alle media aandacht destijds) maar het is wel een boek waarvan je wilt weten hoe het afloopt. Zijn volgende boek Zomerhuis met zwembad lijkt me beter.
Ik heb net Het Diner van Herman Koch gelezen. Had er meer van verwacht (door alle media aandacht destijds) maar het is wel een boek waarvan je wilt weten hoe het afloopt. Zijn volgende boek Zomerhuis met zwembad lijkt me beter.
Ah, Het Parfum staat bij mij ook nog op de lijst 'te lezen'.

Ben nog niet veel verder in De Oversteek, had gisterenavond/nacht zin in wat luchtigers en ben op m'n Kindle gaan lezen in Taal is zeg maar echt mijn ding maar dat vond ik wel erg overdreven hip geschreven..

Toen verder gaan lezen in een echt boek; De blauwe kamer. Apart boek. Ik heb hem nu bijna uit en weer niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Verhaal wordt voor een groot deel 'vertelt' door een meisje van 8. Daarbij is het een bijzonder verhaal..

Anderen hier die hem gelezen hebben?
When in doubt, add glitter.
@Tonkje - Die heb ik ook pas gelezen! Erg mooi (hoewel ik er na de Hongerspelen en Matched toch ook wel een beetje klaar mee ben, dat 'genre' voor young adults).

@Kaaaaaaaaatje - De mannentester heb ik hier ook net liggen! Ik heb alleen maar slechte recensies gehoord, maar ik geloof dat ik er na mijn volgende boek (Engelenstem van Indridason) maar eens aan ga beginnen. Ben benieuwd!
Ik heb afgelopen dagen Valse Salie van Roos Boum gelezen. Het boek stond op het programma voor onze leesclub. Had het in 2 dagen uit en het gaat over een moeder die het Munchausen by proxy syndroom heeft.

Het boek is vanuit de interpretatie van het slachtoffer geschreven waardoor er hier en daar kanttekeningen geplaatst kunnen worden of conclusies helemaal juist zijn. De feiten kloppen, en spreken voor zich, maar of de moeder in dit verhaal helemaal niet van haar kind heeft gehouden is een riskante conclusie aldus de leesclub, want contact tussen de hoofdpersonen is verbroken en boek is geschreven op eenzijdige interpretatie.

Volgende boek is Keukenmeidenroman.
@Swhite: Snel beginnen aan het parfum, ik vind het echt een gaaf boek!

@Fiorah: het is niet echt een literaire knaller, maar het leest wel lekker weg en dat is soms echt een fijne afwisseling.
quote:Fiorah schreef op 12 juni 2011 @ 23:54:

@Tonkje - Die heb ik ook pas gelezen! Erg mooi (hoewel ik er na de Hongerspelen en Matched toch ook wel een beetje klaar mee ben, dat 'genre' voor young adults).

Ik heb het alweer bijna uit, en het wordt er niet slechter op! Jammer dat de volgende delen er nog niet zijn, anders rende ik vanmiddag gelijk naar de boekhandel.

Volgens mij ben ik stiekem altijd 15 ofzo gebleven.
Oh ja ik qua boeken ook hoor! De boeken die ik mooi vond op mijn 15e, vind ik nu nog mooi. Lees ook heel graag boeken uit die leeftijdscategorie.

Had je Matched nou al gelezen?
Ik neem alles terug wat ik zei over de mannentester. Tweede helft werd steeds minder leuk
Oh gadver. Moet ik er dan wel aan beginnen? Over 20 minuten ga ik naar bed met een boek, dus ik hoop dat je nog meeleest!
quote:Fiorah schreef op 13 juni 2011 @ 20:32:

Oh ja ik qua boeken ook hoor! De boeken die ik mooi vond op mijn 15e, vind ik nu nog mooi. Lees ook heel graag boeken uit die leeftijdscategorie.

Had je Matched nou al gelezen?

Ja! Ook een fijn boek. Nu maar eens iets heel anders: Vestdijk - kelner en de levenden.

PS: Dat vond ik toen ik 15 was ook al een mooi boek.
tonkje wijzigde dit bericht op 13-06-2011 21:17
Reden: PS toegevoegd.
% gewijzigd
@ Swhite, iedereen kan hier meeschrijven hoor. Altijd leuk om te horen wie wat leest en het levert een hoop leuke tips op! :-) Benieuwd wat je van de Oversteek vindt. Zelf heb ik hem niet uitgelezen...

@ Egniet, welkom! Kleine bij staat op de lijst erbij hier! En leuk zo'n spontaan boek op je deurmat!

Ook de 100 jarige man erop gezet!

@ Famke, Valse Salie een aanrader?!

Hier net Voor ik doodga van Jenny Downham uitgelezen. Mooi boek! Nog even kijken waat ik nu in ga beginnen...
Lezen.... ik hou er ook van! Heb nog heel wat boeken op mijn lijstje staan, maar meld me hier even om jullie om tips te vragen.

Mijn vader is volgende week jarig en houdt van boeken a la de Heineken-ontvoering, John vd Heuvel, Sam Brown etc. Heeft iemand op dit gebied nog tips voor een boek dat dan niet moet ontbreken in zijn boekenkast?

Bedankt alvast!
@Fiorah, en ben je nog begonnen? Ik had het boek al met al in een uur of 4 uit geloof ik. Dus heel erg veel kan er nou ook weer niet mis gaan ;)

Ik ben vergeten een boek mee te nemen voor in de trein vandaag, ben aan het twijfelen of ik er straks 1 koop op het station, of dat ik maar gewoon een keer de reis uitzit (lees 's ochtends de krant).

Wil eigenlijk weer netjes iets lezen uit de kast voor ik iets van de "nieuwe" aanwinsten stapel pak.
Kaaatje, op het station heb je vaak wel leuke pockets te koop voor vijf euro...niet dat ik je wil beinvloeden hoor

Siep, misschien het boek van arjan erkel over zijn ontvoering?
Hier inmiddels in de hangmat begonnen in 'Het boek van Joe'. Erg leuk!

@ Siep, mijn vriend houdt ook van dat soort boeken en heeft vorig jaar op vakantie De Afghanistan-missie van Andy Mcnab gelezen. Vond ie erg goed (en hij houdt helemaal niet van lezen).
Bedankt voor het meedenken! Het is De Afghanistan-missie geworden!
Benieuwd wat je vader ervan vindt Siep!
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 14 juni 2011 @ 12:00:

Ik ben vergeten een boek mee te nemen voor in de trein vandaag, ben aan het twijfelen of ik er straks 1 koop op het station, of dat ik maar gewoon een keer de reis uitzit (lees 's ochtends de krant).

Wil eigenlijk weer netjes iets lezen uit de kast voor ik iets van de "nieuwe" aanwinsten stapel pak.Ik ben héééél benieuwd of je wat gekocht hebt, en zo ja, wat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven