Ik doe het wel even!

13-06-2011 07:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik doen zo goed en zo kwaad als het gaat samen het huishouden. We hebben er allebei een verschrikkelijke hekel aan. Maar het is wel netjes hoor Nou is er 1 ding wat ik hem niet kan zien doen en dat is strijken. Als hij een blouse moet strijken is hij zo 20 á 30 minuten bezig. Dit kan ik echt niet aanzien dus het strijken dat doe ik. Hij is met alle klussen wel langer bezig dan ik maar hij doet het wel netjes Zijn er dingen bij jou thuis die jij doet omdat het veel sneller gaat of omdat je het veel beter doet?
Laat mij de was maar opvouwen anders zijn mijn vaatdoekjes niet gelijk in het gareel opgevouwen met t labeltje naar binnen en de streepjes dezelfde kant op.
quote:Confiture schreef op 13 juni 2011 @ 09:41:

[...]

Had ik dat maar, die van mij pakt gerust een handdoek(!) om die vervolgens onder de koude kraan te houden en daar de tafel even "goed mee af te nemen".

Er zijn ook dingen die ik hem absoluut niet laat doen hoor. Was ophangen en opvouwen bijvoorbeeld. Hij mikt de was nog net niet vanuit de wasmand op een afstand van 2 meter over de waslijn, maar het ziet er wel hetzelfde uit. Opvouwen...?
Mijn man maakt te kattenbakken schoon. Kan ie heel goed. Stofzuigen en onderhoudsklussen doet hij. En hij kookt 2x per week. De rest doe ik. Strijken doen we niet. Ik hang het netjes op, en indien nodig strijk ik een bloesje voor de volgende dag. Dat is zelden. Manlief draagt het liefst een tshirt of polo en ik ben niet van de bloesjes. Makkelijk hoor. Gaat prima zo, geen klagen.
Leuk topic dit

Mijn vriend kookt bijna altijd. Hij is eerder thuis uit werk en kan het ook beter. In het weekend neem ik me voor te koken, maar heb er bijna nooit zin in en dan doet hij het alsnog, omdattie dat leuk vindt

Was doe ik bijna altijd. Zeker toen we net samenwoonden wilde ik gewoon niet het risico lopen dat mijn wollen truien, kwetsbare jurkjes of kanten lingerie gewoon op de 40-graden was meeging in alle mogelijke kleuren. Ondertussen snapt hij het wel redelijk en kan hij zelf kledinglabels ontcijferen, hihi.

Rest van de schoonmaaktaken doen we samen.

Oja verder: ik doe alle financiële shit (omdat ik de aandrang voel alles op een rijtje te hebben, ik ben van de mappen met tabjes) en was de ramen (wederom: omdat ik de aandrang voel - hij ziet niet dat ze vies zijn). Hij doet reparatieklussen, onder hevig protest 'ik draai daar altijd voor op' (is niet zo vatbaar voor het argument dat het mij een dag kost en hem een uurtje). Hij heeft wel een beetje gelijk, dus ik ga straks assisteren bij het afkitten van de douche Ik ben benieuwd hoe snel ik weggestuurd word...(gevalletje twee linkerhanden)
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Eigenlijk doe ik alles,heb er geen hekel aan! De was hang ik strak uitgeklopt op hoewel hij het over het rek mikt, de wc pak ik iedere dag ff mee en 2 keer per week doe ik hem "grondig"hij doet het eigenlijk altijd te grondig want na een 20 min is ie nog bezig! Wij hebben dus de afspraak dat ik binnen de boel regel en hij de tuin, en ander buiten onderhoud. Beide werken we 40 uur per week maar voordat ik naar mijn werk ga ( rond half 9) is alles binnen al gedaan. Mijn vriend gaat er om half 6 uit en dan ga ik er dus mee uit en doe de dingen die gedaan moeten worden!
quote:Mevrouw75 schreef op 13 juni 2011 @ 10:20:

haha, ik lees hier allemaal mannentrucjes die ik,

o schoonmaakwonder, ook toepas..Eh ja, ik ook...
Nu ik alles lees schieten mij nog meer klussen te binnen die mijn man doet, kattenbakken schoonmaken, vaatwasser inruimen ( ik heb veel meer ruimte nodig ) container bij de weg zetten. Er blijven dus nog genoeg klussen voor hem over. Oh ja, nadat ik het beddengoed heb gewassen maakt hij het bed weer op. Al met al mag ik niet klagen
Mijn vriend doet de woonkamer en de keuken qua schoonmaak. Ik ruim keukenkastjes en voorraadkast in, hij de vriezer. Ik doe de badkamer en wc en de was en slaapkamers en computerkamer.

Ik kan ook echt niet de woonkamer en keuken goed doen, teveel zaken die schoon moeten en ik raak het overzicht kwijt..... Kleinere ruimtes met minder dingen erin zoals de slaapkamer gaat veel beter bij mij. De was doe ik, omdat ik eerder bang was dat ie alles bij elkaar zou stoppen. En strijken kan hij wel, maar ik ben veel sneller (en doe het maar eens per maand ofzo). Bed opmaken kan hij niet, tenminste, niet zonder vloeken Terwijl het zo makkelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven