2 vragen.......

12-06-2011 14:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik hoop op het volgende....

ik heb een digitale camera fuji hs10 die steeds zegt max.num.bereikt.....daardoor kan ik geen foto's maken en ik natuuurlijk net al misschien 100 foto's gedeleted. Weet iemand misschien wat ik moet doen?

heb een samsung smartphone galaxy ace s5830 helemaal blij mee maar.......ik heb een micro sd kaartje gekocht 16gb maar ik kan er niet heel veel apps op kwijt en mijn inbox van berichten is steeds vol waardoor ik geen nieuwe berichten ontvang. Ik vind dat heel gek, ik wil sosm smsjes bewaren. Je zou toch denken met extra extern geheugen je er behoorlijk wat op kwijt kan. Iemand ervaring? Of ook met het programma KIES?

Alvast bedankt voor hopelijk wat reacties.....
geen idee maar heb wel de tip om je titel voortaan wat duidelijker te maken. Dus nu zou iets van: "vragen over camera en telefoon" dan bereik je eerder de groep mensen die er verstand van hebben.

Succes
Wat betreft je camera, kan het zijn dat je kaartje er niet helemaal goed in zit? Als dit bij het geval is kan ik maar tien foto's of zo maken, op het interne geheugen van de camera zelf. Daarna kapt ie er mee.

Ik heb geen ervaring met jouw telefoon, maar misschien moet je ergens instellen dat je bijvoorbeeld je berichten op wilt slaan op je externe geheugen, ipv op de telefoon zelf (is bij mijn telefoon wel zo).
Camera: alle foto's op je pc zetten en de geheugenkaart formatteren wil wel es helpen.

En je tel: inderdaad optie opslaan op externe sd kaart aanvinken, want anders zet ie alles standaard op je telefoongeheugen. En zo te lezen is die niet heel groot...
Herkenbaar! Ik was vergeten de geheugenkaart erin te stoppen
This is not kosher!
van de telefoon ga ik zo eens proberen....er zit inderdaad heel weinig eigen geheugen wat ik trouwens best gek vind omdat ik hem pas 2 weken heb maar goed. Ik hoop dat het lukt..

Kun je me uitleggen hoe je een geheugenkaart moet formatteren. klinkt wel aannemelijk namelijk...\

bedankt voor de reacties....
Je kaart formatteren kan als ie in de camera zit. Wel je foto's eraf halen van tevoren, want hij maakt hem helemaal schoon!

In je menu zit ergens de tekst: kaart formatteren of formatteren, die klik je aan. En dan 'ja'. Waarschijnlijk staat in de handleiding wel waar de functie te vinden is in je menu, verschilt nl per camera.

Wat het doet is je kaart volledig schoonmaken. Telkens als je foto's verwijderd blijft er een klein deeltje achter, en al die rommeldeeltjes samen kunnen voor problemen zorgen. Als je formatteert ruim je hele boel in één keer op. Slimst is dat steeds te doen na het verwijderen van je foto's, blijft je kaart het langst goed.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 12 juni 2011 @ 15:22:

geen idee maar heb wel de tip om je titel voortaan wat duidelijker te maken. Dus nu zou iets van: "vragen over camera en telefoon" dan bereik je eerder de groep mensen die er verstand van hebben.Ik ben het hiermee eens.
World of Warcraft: Legion
Hoi wild,

bedankt voor je tip met formatteren. Helaas heeft het niks gehlopen heb alle foto's eraf gehaald en toen geformatteerd maar kan nog geen foto's maken gek toch? Ga van de week even langfs waar ik hem heb gekocht.....

ps wist niet dat mensen er zo over vallen als ik het onderwerp zo "vaag" invul......
Jammer Dees! Ritje naar de winkel is dan inderdaad slim....

De opmerking is op zich wel logisch, met een duidelijke titel klimmen de mensen met dezelfde camera/telefoon natuurlijk meteen in de pen om je van tips te voorzien. En dat blijft nu beperkt tot mijn en Mispunts niet-werkende advies. En de herkenning van Welhello

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven