zussen grrr

13-06-2011 14:38 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik de OP (en wat meer) heb weggehaald. Niet echt netjes, daarvoor mijn excuses.Het is overigens geen gewoonte van mij, dit is voor het eerst dat ik iets weghaal. Ivm herkenbaarheid toch achteraf niet zo handig om mijn frustraties hier gisteren zo snel neer te zetten.
Sorry, had ook een zus die met me wilde communiceren, hier ben ik weer.

Ik denk dat het met psychische dingen vaak lastig is om duidelijk te maken wat je 'dwars' zit. En als je er zelf inzit, is het zo overheersend , dat je niet snapt dat een ander dat niet snapt. Tenminste, dat heb ik als ik een, euh, episode heb.

Als ik een kalme tijd heb, dan zie ik wel meer in dat andere mensen het niet kunnen bevatten, en het wat logischer beredeneren. Maar het ding met psychische zaken is dat het niet echt altijd even logisch is.

Ik denk dat jullie daardoor een miscommunicatie hebben gehad.

Probeer het ook te zien als het incident dat het is, het is heus niet zo dat jullie nu voor altijd ruzie hebben, en dat jullie elkaar nooit meer zullen begrijpen. Vandaag liep het niet, dat is het. Ik zeg niet dat het niet kut is he, snap heus dat je dan over je toeren bent, maar morgen is weer een nieuwe dag hoor lieve LIla

Als je wilt, als je daar misschien steun aan hebt, kun je ook meeschrijven op goede dag slechte dag op psyche, daar hebben we ook vaak dit soort dingen (ik heb dit dus ook)

En je mag ALTIJD mee op ponykamp, niets staat tussen ons en ponykamp in!!

quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 15:11:

[...]

Ga jij even wandelen met je zwager babs, over aanstellen gesproken.
Ga even advocaat van de duivel spelen.....

Een geschreven karton kan idd wel gewoon als je eenmalig ff iets op gaat halen. Is echt geen probleem en krijg je ook geen boete oid voor.

Wellicht zit je zus ook ff niet zo lekker in haar vel en wil ze die spullen gewoon uit haar tuin hebben. Als jullie zo dicht bij elkaar wonen is het natuurlijk ook geen grote moeite als je man gewoon ff de boel ophaald daar en weer naar huis komt.

Denk dat de frustratie tussen jullie ergens anders ligt en ik raad je aan daar over te praten met je zus. Maar haal dan eerst die dingen op en vraag of ze met je nichtje bij jou langs wil komen.
quote:noodles schreef op 13 juni 2011 @ 15:06:

[...]

Zou het misschien kunnen dat je zus er zelf ook een beetje doorheen zit? Of even een stressperiode heeft? Misschien dat ze daarom zo reageert, terwijl ze het niet echt meent.. (bij ons vaak het geval)Ja. dat heb ik ook tegen haar gezegd. Elke keer merk ik aan haar dat ze weer zo'n bui heeft en ja hoor, later krijg ik ineens de volle laag. Maar volgens haar was dat natuurlijk grote onzin en dacht ik dat alleen maar, omdat ik op dit moment niet middenin de wereld sta.
quote:noodles schreef op 13 juni 2011 @ 15:13:

ik vind helemaal niet dat je je aanstelt, echt niet!

Zussen weten elkaar vaak echt te raken, en zeker als het niet zo goed met je gaat kan dat hard aankomen.

Dat is helemaal waar, mijn broer en ik weten precies wat we kunnen zeggen om elkaar echt pijn te doen. Laatst ging ik zo tekeer tegen hem omdat ik over de deur struikelde en hij me stond uit te lachen.

Helemaal witheet was ik ( frustratie vanwege mijn miskraam en veel verdriet ) ging helemaal door het lint, zat hem uit te schelden enz.

Vroeg hij heel rustig wat er nou precies was: heb ik het maar even uigelegd, knuffel en alles weer goed.

Ze is je zus, je vlees en bloed.
quote:Akakia schreef op 13 juni 2011 @ 15:10:

Klinkt als een echte zussenrelatie / zussenfrustratie

Ja dat denk ik ook, de mijne is op zijn tijd ook de grootste trut die er is. Gewoon lekker in haar sop gaar laten koken. Komt wel weer goed.

Met mijn broer heb ik nooit wat, dus het zal wel typisch zussengedrag zijn.
edit

[...]

Scherp!!
Dat klinkt als wantrouwen. Ze wil je iets geven maar verdenkt je ervan dat je niet helemaal de waarheid sprak toen je zei dat je het wou hebben.

Kennelijk heeft ze reden om wantrouwend te zijn en is het eerder voorgekomen. Sommige mensen zijn wat wollig in hun antwoord omdat ze niet direct durven zeggen dat ze het niet nodig hebben. "Nee, dank je" komt er iets moeilijker uit dan "Graag, dan kom ik het wel ophalen" (om dat vervolgens eeuwig te blijven uitstellen).

Als wantrouwen er eenmaal is dan krijg je dat praktisch niet meer weg.
quote:_rae_ schreef op 13 juni 2011 @ 15:18:

[...]

Ja dat denk ik ook, de mijne is op zijn tijd ook de grootste trut die er is. Gewoon lekker in haar sop gaar laten koken. Komt wel weer goed.

Dat doe ik ook. Maar ik voel me vooral niet serieus genomen. Alsof ik me aanstel ofzo. En ik wil me gewoon niet willen verdedigen voor hoe ik me voel en waarom ik dingen niet kan.

Ik realiseer me overigens wel dat dat mijn eigen pijnpunt is.
quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 15:13:

[...]

Wilde ik ook doen hoor, het topic gaat er meer om dat ik af en toe 'out of the blue' alle frustraties over me heen gegooid krijg.

Dan is het wijsheid om, als je weer beetje blij bent, nu te zorgen dat deze frustratie uit de weg geruimd wordt. En dan op een ander, rustig moment eens met zus te bespreken dat je het gevoel bent dat jij vaak de gebeten hond bent op het moment dat ze een overschot aan frustraties heeft.

Wat van de andere kant ook logisch is, want hé, jij blijft haar zus. Een vriendin kan altijd zeggen 'ik pas hiervoor, ik verbreek de vriendschap', familie blijft familie. Waarmee ik het overigens wil niet goedpraten, maar verduidelijken!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Vind het helemaal niet als wantrouwen overkomen hoor Bahco, eerder als gewone zussen irritatie.

[...]

quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 15:22:

[...]

Dat doe ik ook. Maar ik voel me vooral niet serieus genomen. Alsof ik me aanstel ofzo. En ik wil me gewoon niet willen verdedigen voor hoe ik me voel en waarom ik dingen niet kan.

Ik realiseer me overigens wel dat dat mijn eigen pijnpunt is.Waarschijnlijk neemt ze je ziekte ook niet serieus, omdat ze niet goed weet hoe jij eronder lijd. Als je haar dat niet verteld kan ze dat ook niet weten.
quote:Bahco schreef op 13 juni 2011 @ 15:20:

Sommige mensen zijn wat wollig in hun antwoord Zij heeft meer moeite over de wolligheid van het tijdstip van afhalen, dat ik daar niet concreet over ben en de opties openhou voor als het ons uitkomt.
quote:_rae_ schreef op 13 juni 2011 @ 15:18:

[...]

Met mijn broer heb ik nooit wat, dus het zal wel typisch zussengedrag zijn. Ze zijn ook allemaal hetzelfde hè?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:rogue_25 schreef op 13 juni 2011 @ 15:24:

[...]

Waarschijnlijk neemt ze je ziekte ook niet serieus, omdat ze niet goed weet hoe jij eronder lijd. Als je haar dat niet verteld kan ze dat ook niet weten.Rogue, ik kan het haar wel vertellen, maar het komt niet echt helemaal over, gedeeltelijk. Heeft te maken met ons gedeelde verleden, ik het kwetsbare popje, zij de dominante zus. Dat raak je nooit meer kwijt die rolverdeling.
quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 15:14:

[...]

Gaat ie ook doen, moet alleen morgen kenteken halen/ regelen.

Ik zou van dat kenteken niet teveel drama maken. Als dat nu niet in 1 dag te regelen is, haal die handel dan morgen overdag gewoon op zonder kenteken. Er is echt geen man over boord, de aanhanger is gewoon meeverzekerd op de autoverzekering want aan de auto vast gemaakt.

Weet je, als je ziek bent dan vraag je al meer begrip van je omgeving, zet dan niet de boel onder druk door dit soort simpele dingen te laten sloffen zoals iets relatief eenvoudigs niet op te halen. Of zeg duidelijk dat er met jou geen afspraak is te maken omdat je niet zeker bent van jezelf. Is het voor die ander ook duidelijk dat deze niet te veel/ niets van jou hoeft te verwachten.
quote:dammes3 schreef op 13 juni 2011 @ 15:27:

Of zeg duidelijk dat er met jou geen afspraak is te maken omdat je niet zeker bent van jezelf. Is het voor die ander ook duidelijk dat deze niet te veel/ niets van jou hoeft te verwachten.

Het gekke is dat iedereen dat op dit moment weet/ begrijpt, behalve zij....

Of duidelijker gezegd: zij is de enige die het niet accepteert. Het lijkt wel alsof ze zich er ontzettend aan ergert dat iedereen zo'n rekening houdt met mij.
Hoe lang staat dat ding er al en om wat voor ding gaat het eigenlijk? Hoe groot is het?

Ik vind het heel naar voor je dat je je zo ellendig voelt, maar voor andere mensen draait de wereld natuurlijk wel gewoon door. En rekening met jou houden, daar zitten grenzen aan. Het hangt er vaak maar net vanaf hoeveel anderen moeten inleveren om rekening met jou te kunnen houden.

Klinkt hard, maar zo werkt het wel. Ik zeg niet dat je je aanstelt, maar voor dit probleem was er een eenvoudige oplossing mogelijk geweest en ik kan me hun irritatie daarom best voorstellen. Ook al zullen ze je probleem niet helemaal goed inschatten, ze houden waarschijnlijk al op vele vlakken rekening met je, terecht, maar het gaat jeuken als ze dan nog een keer moeten schikken om iets wat eigenlijk niet zou moeten hoeven.
quote:patchouli_ schreef op 13 juni 2011 @ 15:29:

Hoe lang staat dat ding er al en om wat voor ding gaat het eigenlijk? Hoe groot is het?

Ik vind het heel naar voor je dat je je zo ellendig voelt, maar voor andere mensen draait de wereld natuurlijk wel gewoon door. En rekening met jou houden, daar zitten grenzen aan. Het hangt er vaak maar net vanaf hoeveel anderen moeten inleveren om rekening met jou te kunnen houden.

Klinkt hard, maar zo werkt het wel. Ik zeg niet dat je je aanstelt, maar voor dit probleem was er een eenvoudige oplossing mogelijk geweest en ik kan me hun irritatie daarom best voorstellen. Ook al zullen ze je probleem niet helemaal goed inschatten, ze houden waarschijnlijk al op vele vlakken rekening met je, terecht, maar het gaat jeuken als ze dan nog een keer moeten schikken om iets wat eigenlijk niet zou moeten hoeven.Ach weet je, het gaat niet om dat ding, voor de herkenbaarheid zal ik maar even niet schrijven waarom het gaat. Voor mij hoeft het al helemaal niet meer en mag het om mijn part weggegooid. Het gaat me meer om 'zij verwacht vandaag (niet uitgesproken), wij voldoen niet, dus boos.'
"Dat ik vertel dat ik op dit moment in bed lig, omdat ik een slechte dag heb, maakte niet uit. Mijn man kon het toch doen?

Moet ik dan uitleggen dat mijn man vooral veel bij mij wil zijn nu?"

Als je weet dat ze hinder heeft van het object dan bel je haar toch even op met excuus zodra je denkt dat het ophalen iets langer gaat duren? Dat is wel zo aardig naar je zus.
Bovendien zijn zij zelf ontzettend laks in zulke dingen, dus dan maakt het qua tijd ook niet uit. Maar nu het om ons gaat, MOET het ineens als het haar uitkomt.
quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 15:24:

[...]

Zij heeft meer moeite over de wolligheid van het tijdstip van afhalen, dat ik daar niet concreet over ben en de opties openhou voor als het ons uitkomt.Maar je man is niet ziek dus daar moet gewoon een afspraak mee te maken zijn. Maar je hoeft "het ding uit de tuin van zus" niet te aanvaarden. Als het te ingewikkeld is om deze daar weg te krijgen en bij jullie in de tuin te zetten dan zie je er vanaf en zet zus "het ding" bij het grofvuil. Dan is het toch ook opgelost.
quote:Bahco schreef op 13 juni 2011 @ 15:33:

"Dat ik vertel dat ik op dit moment in bed lig, omdat ik een slechte dag heb, maakte niet uit. Mijn man kon het toch doen?

Moet ik dan uitleggen dat mijn man vooral veel bij mij wil zijn nu?"

Als je weet dat ze hinder heeft van het object dan bel je haar toch even op met excuus zodra je denkt dat het ophalen iets langer gaat duren? Dat is wel zo aardig naar je zus.Ik heb haar notabene gevraagd of het in de weg lag (niet vandaag) en het antwoord was 'nee hoor, helemaal niet.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven