Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
dinsdag 7 juni 2011 om 11:41
Nee dat staat volgens mij sowieso wel vast
Maar het lijkt er nu op dat ze dus pas in oktober beginnen en dan wellicht maar 2 ini's inplannen en de rest pas in 2012.
Het is eigenlijk vooral lastig omdat je niet weet wáár op de wachtlijst je staat....zou je dat weten dan kan je er nog een redelijke inschatting van maken misschien.
Maar het lijkt er nu op dat ze dus pas in oktober beginnen en dan wellicht maar 2 ini's inplannen en de rest pas in 2012.
Het is eigenlijk vooral lastig omdat je niet weet wáár op de wachtlijst je staat....zou je dat weten dan kan je er nog een redelijke inschatting van maken misschien.
dinsdag 7 juni 2011 om 14:03
Het enige wat ik weet, is wat ik in de groepscommissie bulletins lees, daar staat niks in over wanneer ze weer nieuwe cursussen verwachten te starten, alleen dat de groei die ze aanvankelijk verwacht hadden, toch weer iets lager uitviel. Er zijn ook promotiecursussen uitgesteld die ze eerst dachten nodig te hebben.
Laat je niet gekmaken op dat prikbord inderdaad! Bel het liefst zelf met Recruitment, da´s toch de beste bron...
Laat je niet gekmaken op dat prikbord inderdaad! Bel het liefst zelf met Recruitment, da´s toch de beste bron...
dinsdag 7 juni 2011 om 14:28
Er zijn mensen op t prikbord die gebeld hebben maar die komen dus allemaal met andere verhalen terug,.
Bij recruitment weten ze het ook echt niet, alleen is het dan zo rot dat je de ene keer positieve geluiden hoort dat ze in oktober fullswing van start gaan, en dan de andere keer dus weer dat er in de herfst waarschijnlijk maar 2 ini's van start gaan.
Nou ik hoop gewoon op november ofzo
Bij recruitment weten ze het ook echt niet, alleen is het dan zo rot dat je de ene keer positieve geluiden hoort dat ze in oktober fullswing van start gaan, en dan de andere keer dus weer dat er in de herfst waarschijnlijk maar 2 ini's van start gaan.
Nou ik hoop gewoon op november ofzo

woensdag 8 juni 2011 om 11:25
Mayou, ORD was fantastisch! Ik had een geweldig maatje, bij de briefing was het al liefde op het eerste gezicht en we hebben van start vanaf AMS tot landing op AMS gelachen. Dat vergrootte de feestvreugde alleen maar, en Victoria's Secret was erg blij met ons Heerlijk was het!
Komende zondag weer ALA, ik verheug me er nu al op!
Ik ben ook heel gelukkig met mijn trolley, maar als ik er 1 zou krijgen, wel met vakjes dan graag, dan zou ik daar ook blij mee zijn. Maar ik geloof dat vakjes voor iedereen het belangrijkste wel is.
Over nieuwe ini's weet ik ook niks, een vriendin van mij heeft ook de kriebels, maar er wordt nu natuurlijk sowieso niemand aangenomen. Worden er nog wel gesprekken gevoerd eigenlijk? Of alleen nog met de mensen die al in de procedure zaten?
Komende zondag weer ALA, ik verheug me er nu al op!
Ik ben ook heel gelukkig met mijn trolley, maar als ik er 1 zou krijgen, wel met vakjes dan graag, dan zou ik daar ook blij mee zijn. Maar ik geloof dat vakjes voor iedereen het belangrijkste wel is.
Over nieuwe ini's weet ik ook niks, een vriendin van mij heeft ook de kriebels, maar er wordt nu natuurlijk sowieso niemand aangenomen. Worden er nog wel gesprekken gevoerd eigenlijk? Of alleen nog met de mensen die al in de procedure zaten?
maandag 13 juni 2011 om 14:11
Even een vraagje aan de collega's hier... ik ga morgen voor het eerst in jaren (normaal ga ik met de auto) met de trein naar Schiphol. Kleden jullie je op Schiphol om, of reizen jullie in uniform? De laatste keer dat ik dat deed, beviel me dat niet zo, al die mensen die je aanstaren enz... Dacht ook nog om een lange jas over m'n uniform aan te trekken, maar dat mag officieel niet... wat doen jullie meestal?
maandag 13 juni 2011 om 14:40
Ik zou gewoon in unform reizen. Dat heb ik ook altijd gedaan. Ik begrijp je irritatie wel, maar dat hoor er gewoon bij. Waar wilde je je trouwens op Schiphol dan omkleden? Toiletten zijn echt niet zo comfortabel hoor. Plus het feit, je moet je uniform dan ook netjes daar zien te krijgen (een hele opgave kan ik je zeggen).
Iedereen die ik ken kleed zich gewoon thuis om, en reist met unform in de trein / bus. Laat al die mensen je maar aanstaren. Vaak is het alleen maar nieuwgierigheid. Ze willen altijd graag weten waar je naartoe vliegt.
Iedereen die ik ken kleed zich gewoon thuis om, en reist met unform in de trein / bus. Laat al die mensen je maar aanstaren. Vaak is het alleen maar nieuwgierigheid. Ze willen altijd graag weten waar je naartoe vliegt.
dinsdag 14 juni 2011 om 01:38
quote:basia schreef op 13 juni 2011 @ 20:42:
[...]
Bij de lockerruimte zit een ruimer omkleedhok met toiletten en douches
Ah, nooit geweten. Wat een luxe zeg!:-)
Maar persoonlijk zou ik er nog steeds voor kiezen om me thuis om te kleden. En aan dat staren raak je op een gegeven moment wel gewend hoor. Gewoon lief terug lachen:-).
[...]
Bij de lockerruimte zit een ruimer omkleedhok met toiletten en douches

Ah, nooit geweten. Wat een luxe zeg!:-)
Maar persoonlijk zou ik er nog steeds voor kiezen om me thuis om te kleden. En aan dat staren raak je op een gegeven moment wel gewend hoor. Gewoon lief terug lachen:-).
dinsdag 14 juni 2011 om 19:58
Druk bezig met de ini en hij is zwaar!!! ben kapot... Maar wel super leuk! Er zijn wel al een aantal mensen gezakt voor toetsen, gelukkig hebben ze wel de herkansingen gehaald. Gisteren heb ik mijn eerste 737 vluchtje gedaan. Het was echt zoo leuk en ik had zulke lieve collega's. Ik voel me sowieso heel welkom en iedereen is zo aardig en behulpzaam, dat valt me echt op! Er zullen ook wel eens minder leuke mensen tussen zitten maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Nu weer druk aan de studie morgen weer examen......
dinsdag 14 juni 2011 om 20:00
woensdag 15 juni 2011 om 14:01
Dizzy, wat leuk! Heel veel succes en wellicht tot snel aan boord!
Ik ben weer terug uit Almaty en ik heb me weer enorm vermaakt
En serieus gehoord:
Passagier: Doet u mij maar een broodje k*t.
Stess (om zich heen kijkend): Iemand anders ook een broodje k*t?
-Niemand reageert-
Stess: Sorry meneer, maar voor 1 broodje k*t ga ik geen hele k*t aansnijden.
Ik ben weer terug uit Almaty en ik heb me weer enorm vermaakt
En serieus gehoord:
Passagier: Doet u mij maar een broodje k*t.
Stess (om zich heen kijkend): Iemand anders ook een broodje k*t?
-Niemand reageert-
Stess: Sorry meneer, maar voor 1 broodje k*t ga ik geen hele k*t aansnijden.
woensdag 15 juni 2011 om 16:19
Hahaha serieus??? Zei jij dat terug of was dat een collega van je?
Jeetje zo adrem zou ik volgens mij niet zijn.
Wat was dat voor een passagier..zeker zo'n fout Ibiza-type met bierbuik en een paar stoere vrienden?
@Papua: jij was toch degene die net op het nippertje de laatste inidatum gemist had omdat je je telefoon wegdrukte?
Op welke datum ben jij bij Adecco geweest?
het schijnt dat je op basis van die datum namelijk op de wachtlijst geplaats bent...wellicht kan ik n.a.v. jouw datum afleiden waar ik dan ongeveer moet staan, haha

Wat was dat voor een passagier..zeker zo'n fout Ibiza-type met bierbuik en een paar stoere vrienden?
@Papua: jij was toch degene die net op het nippertje de laatste inidatum gemist had omdat je je telefoon wegdrukte?
Op welke datum ben jij bij Adecco geweest?
het schijnt dat je op basis van die datum namelijk op de wachtlijst geplaats bent...wellicht kan ik n.a.v. jouw datum afleiden waar ik dan ongeveer moet staan, haha
woensdag 15 juni 2011 om 19:06
De ini is niet moeilijk maar wel vermoeiend, je luistert de hele dag en als je thuiskomt moet je gelijk leren voor de dag erna. Omdat je zo moe bent van de hele dag luisteren is bijslapen ook geen overbodige luxe. Helaas is er bij ons wel iemand afgevallen omdat ze 2x de toetsen niet gehaald had. De examens zelf zijn vrij pittig maar het is vooral een kwestie van goed lezen en als je de vraag niet snapt vragen of ze de vraag in het Nederlands willen vertalen. Ik hoop voor iedereen dat de ini;s snel weer starten.
STB wie weet tot snel aan boord!! Je had ook de MD11 toch?
STB wie weet tot snel aan boord!! Je had ook de MD11 toch?
woensdag 15 juni 2011 om 20:06
Hey,
Ik woon in België en ben onlangs gestart met de cursus bij klm. Voor de cursus huur ik een kamer voor 6 weken maar als ik binnenkort begin te vliegen wil ik graag een kamer/nacht huren als ik reserve ben of een europa heen en weertje heb. ik heb nl al een eigen huis in België.
Vroeger (ben een herintreder) had ik zo'n adresje maar die persoon verhuurt nu geen kamers meer.
Heeft iemand van jullie misschien zo'n adresje? Alvast bedankt! Ben pas op het forum en vind het allemaal leuk om te lezen.
Ik woon in België en ben onlangs gestart met de cursus bij klm. Voor de cursus huur ik een kamer voor 6 weken maar als ik binnenkort begin te vliegen wil ik graag een kamer/nacht huren als ik reserve ben of een europa heen en weertje heb. ik heb nl al een eigen huis in België.
Vroeger (ben een herintreder) had ik zo'n adresje maar die persoon verhuurt nu geen kamers meer.
Heeft iemand van jullie misschien zo'n adresje? Alvast bedankt! Ben pas op het forum en vind het allemaal leuk om te lezen.
woensdag 15 juni 2011 om 21:31
hoi allemaal, ik ben even nieuwsgierig...
weet iemand die al bij KLM werkt misschien meer over wanneer eventuele volgende ini's beginnen?
ik zit met zoveel vragen. ik vraag me af waar ik dan op die wachtlijst sta, of die wachtlijst groot is...
iedereen aan wie ik verteld heb dat ik het gesprek bij MP succesvol heb afgerond begint nu aan mij te vragen of ik al wat meer weet, of dat ik wat gehoord heb ofzo.
maar ja, ik weet dus nog niks, en ben toch wel nieuwsgierig naar hoe de stand van zaken nou precies is...
weet iemand die al bij KLM werkt misschien meer over wanneer eventuele volgende ini's beginnen?
ik zit met zoveel vragen. ik vraag me af waar ik dan op die wachtlijst sta, of die wachtlijst groot is...
iedereen aan wie ik verteld heb dat ik het gesprek bij MP succesvol heb afgerond begint nu aan mij te vragen of ik al wat meer weet, of dat ik wat gehoord heb ofzo.
maar ja, ik weet dus nog niks, en ben toch wel nieuwsgierig naar hoe de stand van zaken nou precies is...
donderdag 16 juni 2011 om 18:58
quote:son_78 schreef op 15 juni 2011 @ 21:31:
maar ja, ik weet dus nog niks, en ben toch wel nieuwsgierig naar hoe de stand van zaken nou precies is...helaas weet niet niemand hoe en wat.... wat ik wel weet is dat ze dit najaar eerst de martinair crew gaan opleiding dit zijn er zo'n 150. Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren vooral als je nog voor je 2de gesprek moet maar you never know!
maar ja, ik weet dus nog niks, en ben toch wel nieuwsgierig naar hoe de stand van zaken nou precies is...helaas weet niet niemand hoe en wat.... wat ik wel weet is dat ze dit najaar eerst de martinair crew gaan opleiding dit zijn er zo'n 150. Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren vooral als je nog voor je 2de gesprek moet maar you never know!
zondag 19 juni 2011 om 22:20
Broodje k*t..... Het moet niet gekker worden Perfect afgehandeld overigens
Even een vraag aan hen die het kunnen weten... (grondcollega's, pax, etc.)
Ik ga deze week vliegen met EasyJet en ga dus net als alle passagiers, netjes in de rij staan bij de douane Mijn vraag is dus: hoeveel tijd neemt het over het algemeen in beslag om bij een ochtendvlucht in de rij te staan bij de douane?
Ik heb werkelijk geen idee Uiteraard zijn er tijdstippen dat er geen hond staat, maar wellicht is het 'sochtends (gate sluit om 8:25) hartstikke druk en moet ik er een uur voor uittrekken Ik weet het gewoon niet... Hoe suf eigenlijk hè? Tja, ben gewend aan het voorbij lopen van die rijen
Alvast dank!
Even een vraag aan hen die het kunnen weten... (grondcollega's, pax, etc.)
Ik ga deze week vliegen met EasyJet en ga dus net als alle passagiers, netjes in de rij staan bij de douane Mijn vraag is dus: hoeveel tijd neemt het over het algemeen in beslag om bij een ochtendvlucht in de rij te staan bij de douane?
Ik heb werkelijk geen idee Uiteraard zijn er tijdstippen dat er geen hond staat, maar wellicht is het 'sochtends (gate sluit om 8:25) hartstikke druk en moet ik er een uur voor uittrekken Ik weet het gewoon niet... Hoe suf eigenlijk hè? Tja, ben gewend aan het voorbij lopen van die rijen
Alvast dank!
zondag 19 juni 2011 om 23:07
@Lizzl
Ik heb vroeger voor Menzies gewerkt en die hadden o.a. EZY in de afhandeling. 's Ochtends kan het flink druk zijn in terminal 3. Veel low cost en de meeste Amerikanen checken rond die tijd ook in. Je kunt altijd even kijken of je in terminal 2 erdoor kunt als het echt heel druk is maar dat kan dus alleen als je non-Schengen vliegt met EZY.
Ik denk overigens dat een uur meer dan genoeg is hoor, ook 's ochtends. Als de rij echt heel lang is, vraag dan of je voor mag. In principe worden alle vluchten van Easyjet tegelijk ingechekt (geen aparte rijen dus) en zullen ze altijd mensen naar voren halen als een vlucht op punt van sluiten staat.
Ik heb vroeger voor Menzies gewerkt en die hadden o.a. EZY in de afhandeling. 's Ochtends kan het flink druk zijn in terminal 3. Veel low cost en de meeste Amerikanen checken rond die tijd ook in. Je kunt altijd even kijken of je in terminal 2 erdoor kunt als het echt heel druk is maar dat kan dus alleen als je non-Schengen vliegt met EZY.
Ik denk overigens dat een uur meer dan genoeg is hoor, ook 's ochtends. Als de rij echt heel lang is, vraag dan of je voor mag. In principe worden alle vluchten van Easyjet tegelijk ingechekt (geen aparte rijen dus) en zullen ze altijd mensen naar voren halen als een vlucht op punt van sluiten staat.