Rot NS! Tegenstrijdige informatie.

14-06-2011 10:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me dit weekend flink zitten ergeren aan de NS. Niet dat de treinen vertraging hadden of iets dergelijks, ik had juist geluk dat ze allemaal net ver genoeg gingen want er vielen wel treinen uit.

Het gaat mij om de tegenstrijdige informatie. Ik ging met de Thalys naar huis via Brussel Zuid en Roosendaal, was echter thuis vergeten om de route terug even uit te printen zodat ik wist hoeveel overstaptijd ik had om het volgende spoor te vinden want die staat niet op het kaartje van de NSHighspeed. Dus ik ga naar ns.nl, vul de route in en de vertrek tijd. Krijg ik 2 mogelijke opties die niet eens kloppen:

1. Naar Brussel en dan de stoptrein met een overstap van 5 minuten(!!!!) naar Roosendaal waarbij ik dus ruim 2 uur langer onderweg zou zijn.

2. Rechtstreeks naar Rotterdam en dan daar overstappen naar Roosendaal.

Ik dacht bij optie 2, ik vul een via station in en toen gaf ns.nl dus aan dat er geen trein reed

Uiteindelijk maar op NShighspeed gekeken en daar net gedaan of ik een kaartje wou kopen anders kun je het nog niet zien volgens mij en daar had ik dan eindelijk mijn goede trein.

Het is toch belachelijk dat NS en NSHighspeed tegenstrijdige informatie geeft aan reizigers? Ik wist gewoon dat die informatie van de NS niet kon kloppen want ik wist hoe laat ik thuis zou zijn, maar er zijn misschien ook reizigers die geen idee hebben en er vanuit gaan dat de info klopt waardoor ze onnodig lang onderweg zijn en extra kosten moeten maken (want met mijn kaartje mocht ik niet via Rotterdam)

Moest het even kwijt.
Misschienis het een goed idee als je dit even tegen de NS zelf zegt, dan geef je ze namelijk de mogelijkheid iets te doen met je klacht en zou het maar zou kunnen dat deze irritatie in de toekomst wordt voorkomen.....
De site van Hispeed is inderdaad regelmatig een enorme chaos.

Een boekingssysteem dat meer dan regelmatig niet goed werkt of totaal verkeerde opties geeft, verkeerde reisadviezen in de reisplanner...

Heb er al meerdere keren een klacht over geschreven, maar daar krijg ik nooit serieus antwoord op.

De gewone NS site werkt perfect trouwens, daar krijg ik altijd de juiste info
De site van Hispeed vind ik niet gebruiksvriendelijk.

wat slecht dat je na een klacht geen serieus antwoord krijgt.
Ja, zit er ook aan te denken om NS erover te mailen maar ik vraag me inderdaad af of ze er iets mee doen.

Iemand zei me dat dat kon komen omdat een deel via een Belgische trein ging (het stuk van Brussel Zuid naar Roosendaal) en dat daarom ns.nl de trein niet kon vinden maar dat lijkt me sterk.
quote:sereni schreef op 14 juni 2011 @ 14:18:

Iemand zei me dat dat kon komen omdat een deel via een Belgische trein ging (het stuk van Brussel Zuid naar Roosendaal) en dat daarom ns.nl de trein niet kon vinden maar dat lijkt me sterk.

Lijkt me ook heel sterk. NS Hispeed is juist de tak van NS die zich richt op treinverkeer naar het buitenland, dan horen ze die Belgische treinen toch ook in hun systeem hebben?

Stuur die klacht maar gewoon in, als iedereen dat consequent doet, zien ze vanzelf in dat er ergens iets niet goed zit.
Voor internationale trein informatie die wèl klopt gebruik ik www.db.de De site van de NS is echt een ramp voor internationaal treinverkeer. Zo doe ik volgens de NS een half uur over de reis Maastricht - Lille. In werkelijkheid is dat de reis van Brussel naar Lille met de TGV. De reis van Maastricht naar Brussel wordt gemakshalve even vergeten, evenals de rechtstreekse trein van Luik naar Lille.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven