hulp/ advies nodig

15-06-2011 11:06 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
Neem je leven in eigen hand zou ik zeggen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Je bent nog geen marionette pop?
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:06:

help wat moet ik doen???? :(Minder topics maken, en kappen met die relatie.
Waarom nog een topic?
Als jij en/of hij zo hard moet vechten om een relatie uberhaupt te laten werken, lijkt me dat toch een duidelijk tegen dat jullie niet geschikt zijn voor elkaar. Zo wil je toch niet je hele leven doorgaan?

Maak het uit, en wees nou eens duidelijk dat het definitief uit BLIJFT. Je zegt "ik ben bang dat we dan weer in een knipperlichtende toestand belanden", maar daar ben je toch zelf bij? Jij kunt zijn eventuele pogingen gewoon direct in de kiem smoren in plaats van ze halfslachtig toe te staan. Zeg hem gewoon dat hij iemand moet zoeken die wél bij hem past, met wie hij niet constant strijd hoeft te voeren om het te laten werken.

Kijk op momenten van twijfel anders nog eens terug naar dit topic, naar wat je zelf schreef. Zodat je jezelf weer goed inprent: het stoplicht blijft nu op ROOD.
X
Als jij het uitmaakt en hij blijft aandringen totdat jij weer toegeeft dan ben jij de enige van jullie tweeën die je eigen keuzes niet respecteerd, niet hij.

Volgens mij is het heel simpel:

-ofwel je gaat ervoor en focust je op wat jullie gemeen met elkaar hebben;

-ofwel je maakt de keuze het uit te maken en blijft daarbij of hij nu aandringt of niet.

Er zijn meer mannen op de wereld dan alleen hij en er is er vast eentje bij waar je je compleet gelukkig bij kunt voelen zonder al die twijfel.
Je bent niet liefdevol tov je vriend. En dan blijkt dat je zelf ook nog heel veel hebt uitgevreten.

Bang voor een knipperlicht relatie? Daar ben je toch zelf bij?

Het spijt me weer te moeten zeggen, maar die jongen verdiend echt beter dan jou.

Probeer eens hier iets uit te leren, want je ziet het allemaal wel, maar doet er weinig mee.
Het heeft geen zin meer om uit te maken, want hij accepteert jouw keuze toch niet? En laatst had je zo een moeite dat hij jou zo een weinig aandacht gaf tijdens de studie. Of haal ik nu topics door elkaar?
quote:rozenstruikje schreef op 15 juni 2011 @ 11:17:

Het heeft geen zin meer om uit te maken, want hij accepteert jouw keuze toch niet? En laatst had je zo een moeite dat hij jou zo een weinig aandacht gaf tijdens de studie. Of haal ik nu topics door elkaar?Nee hoor je hebt gelijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:14:

misschien vinden jullie dat ik zeur. maar ik vind dit dus echt moeilijk en wil hier graag een oplossing voor. dus als iemand me tips kan geven. of kan vertellen hoe het haar gelukt is dit patroon te doorbreken. graag.

Plak een groot vel papier op de muur in je kamer. Schrijf op de voorkant:

"in geval van twijfel / zwak moment, zie achterkant"

Schrijf op de andere kant:

"HOU NOU EENS VOET BIJ STUK SLAPPE TRUT, JE WEET TOCH DAT JE NOOIT GELUKKIG WORDT MET DIE EIKEL, HIJ PAST GEWOON NIET BIJ JE!!! JE BENT NU TOCH WEL VAAK GENOEG VERDRIETIG EN ONGELUKKIG GEWEEST, KAPPEN NOU!!!"

Of desgewenst in andere bewoording die voor jou persoonlijk werkt en overduidelijk is
X
quote:Thekla schreef op 15 juni 2011 @ 11:15:

Als jij het uitmaakt en hij blijft aandringen totdat jij weer toegeeft dan ben jij de enige van jullie tweeën die je eigen keuzes niet respecteerd, niet hij.

Precies dat ja. Je weet sowieso dat hij toch wel gaat proberen en aandringen, dat is een feit. De vraag is: ga jij hem daar weer ruimte voor geven en die onzin weer toelaten? Of ga je nu eens kiezen waar JIJ gelukkig van wordt.

Of wil je gewoon niet gelukkig zijn, is dat het? (je zou de eerste niet zijn die eigenlijk gewoon verslaafd is aan al die drama hoor)
Schuilnaamhebber. Je hebt duidelijke issues. Niet zozeer met je vriend, maar met jezelf.

Als je echt goed wil zijn voor jezelf kap je met die relatie. Want jij bent niet goed voor hem en hij niet goed voor jou.

En werk aan jezelf. JIJ bent verantwoordelijk voor je geluk. En als dat niet is met hem, zorg dan dat je het bent zonder hem.
Joop, zoals je weet ben ik het niet altijd met je eens. Maar vind dat je een luchtige, lieve doch directe manier van posten hebt. Leuk
X
En JIJ verdiend beter!

Hoe komt het denk je, dat je een zwak blijft hebben? Heb je dat voor jezelf wel eens onderzocht?
x
Wat ik op het andere topic al schreef, het lijkt wel of ik twee verschillende persoonlijkheden lees.
Beetje zonde van je tijd om een relatie te hebben met iemand die je maar zo-zo vindt. Je bent pas 23, kom op zeg. Uitmaken en voet bij stuk houden. Hoe langer dit duurt, hoe moeilijker het wordt. Hoe lang wil je doorgaan? Tot je kinderen met hem hebt?

En als je het uitmaakt, ook alle contact verbreken. Niet nog gebruik maken van zijn vriendschap, gewoon klaar. Anders blijven jullie aan elkaar hangen en laat jij de deur gewoon voor hem open. Niet eerlijk voor hem ook. Zoek nieuwe vrienden.
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:31:

omdat hij op die momenten echt volledig voor mij gaat...

Eigenlijk omdat hij dan voor jou gaat, maakt het niet zoveel uit wat jij verder voelt.

Het is dus eigenlijk een soort egobevestiging en geen liefde?

Wat ik nu schrijf is niets veroordelends hoor. Ik stel wat vragen ter verduidelijking. Het is niet zo dat ik nooit fouten heb gemaakt met over mijn grenzen heen gaan om dezelfde redenen. (ego)
quote:rozenstruikje schreef op 15 juni 2011 @ 11:27:

Joop, zoals je weet ben ik het niet altijd met je eens. Maar vind dat je een luchtige, lieve doch directe manier van posten hebt. Leuk Dank je
X
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:31:

omdat hij op die momenten echt volledig voor mij gaat...

Schrijf dan op dat papier erbij: "en ook al lijkt hij volledig voor je te gaan, dat is alleen NU, zodra je toegeeft is dat weer voorbij.. je gaat hier NIET gelukkig van worden!!"

Maar joh, als je op zo'n moment nog steeds twijfelt en weer toegeeft, heeft hij je kennelijk nog niet vaak genoeg gekwetst. Dan heb je kennelijk nog niet genoeg pijn, verdriet en frustratie gehad om je lesje te leren. Dat is niet lullig bedoeld, ik geloof dat ieder mens in zijn leven een aantal lessen te leren heeft, en dat de situaties op je pad komen om jou die mogelijkheid te geven.

Dus vraag je de volgende keer af: "heb ik mijn lesje na de vorige keer eindelijk geleerd? of wil ik nóg een keer door die pijn en verdriet heen om het écht duidelijk voor mezelf te krijgen?"
Hij is een vriend. Je zegt het zelf al, een maatje.

Maar prima, blijf lekker zwak, zit je over een paar jaar met twee kinderen in je liefdeloze relatie. Omdat jij geen ruggegraat hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven