hulp/ advies nodig

15-06-2011 11:06 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:37:

ik weet het niet mensen.......

maar hij is wel echt mijn matje. de gene aan wie ik alles altijd als eerste vertel.

Lieve TO, je matje (eng woord maar goed) en de liefde van je leven hoeven niet een en dezelfde persoon te zijn.

Als je jezelf wilt blijven pijnigen en kikt op instabiele relaties ga dan vooral zo door. Maar neem dan ook de nadelen ervan voor lief en stop met klagen.
X
Een tweede topic over hetzelfde probleem zal niet leiden tot betere adviezen hoor meid. Je hebt al heel veel aandacht en goed advies gekregen, neem dat eens ter harte, wees dankbaar!! En houd het bij 1 topic. Wij worden hier alleen maar minder gemotiveerd van om nog energie in je te steken, althans dan spreek ik voor mijzelf.
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:37:

ik weet het niet mensen.......

maar hij is wel echt mijn matje. de gene aan wie ik alles altijd als eerste vertel.

Herkenning hier!

Ja dat was mijn ex ook, echt mijn maatje.

3.5 jaar relatie gehad, ik ben meermaals vreemdgegaan, het is tussendoor een week uit geweest.

Maar de liefde voor hem bleef bestaan.

En dat terwijl onze relatie een sleur was, ik hem saai vond, we te weinig seks hadden en ik eigenlijk verliefd was op iemand anders. Misschien was het meer vriendschap.

Nadat het uit was bleven we contact houden (telefoon, mail...) en daardoor bleven we allebei hoop houden dat het goed kwam. Toen vonden mijn vriendinnen dat het nu wel eens afgelopen moest zijn, hebben ze me verteld, en kijk...! Na een paar maanden geen contact was ik er een heel eind overheen!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dat zou ook niet moeten, zo hard knokken.

Wat wil je? Realistisch gezien. Wil je blijven? Of wil je gaan? Wat ga je doen? Daar passen verschillende adviezen bij.

De meest logische is weggaan, maar daar ben je niet aan toe zo lijkt het.
Ik vind het heel erg naar voor je dat je je kut voelt.

maar ik snap het niet meer. Hij was toch nu bezig met zijn scriptie, dat was toch het enige probleem. Zo kunnen ew je niet helpen, als er allemaal verschillende topics zijn met verschillende issues. Als je nou alles in 1 x zegt , dan snap ik het beter
quote:charlottew88 schreef op 15 juni 2011 @ 11:19:

[...]

Nee hoor je hebt gelijk.O wow, dit zie ik nu ook pas. Nou TO: werk aan de winkel! Maar dan wel zonder hem. Eerlijker voor hem en misschien krijg jij dan ook meer rust in je donder...
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:43:

het is ook geen liefdeloze relatie.

ik hou van hem hij houdt van mij.

maar we maken elkaar niet gelukkig.

ik heb het al een aantal keer keihard geprobeerd.

nu ben ik gewoon kapot en op. ik zit niet lekker in mijn vel. ik voel gewoon de kracht niet meer om zooo keihard voor mezelf te moeten knokken.Stel je niet zo aan. Je weet wat het probleem is, je wenst er alleen niets aan te doen omdat je daar de kracht niet voor hebt. Dus laat je je vriend lekker bungelen en wentel je jezelf in zelfmedelijden. Wat wil je nou? Moet ik hem een briefje schrijven? Lijkt me niet toch? Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven, dus ook voor dit. Jij bent de enige die hierin iets kan veranderen. Je bent niet gelukkig en je wordt niet gelukkig met hem. Dus twee keuzes: door laten sudderen tot je 10 jaar verder bent of de knoop doorhakken en je poot stijf houden.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 15-06-2011 11:48
Reden: typo
% gewijzigd
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:43:

het is ook geen liefdeloze relatie.

ik hou van hem hij houdt van mij. Houden van is NIET voldoende om een relatie te hebben.quote:maar we maken elkaar niet gelukkig. En dit wel, dus dat is duidelijk: hij is geen relatiemateriaal.quote:nu ben ik gewoon kapot en op. ik zit niet lekker in mijn vel. ik voel gewoon de kracht niet meer om zooo keihard voor mezelf te moeten knokken. Da's mooi kut, want niemand anders doet het voor je

Er gaat pas iets veranderen wanneer je je realiseert dat JIJ telkens (misschien op een onbewust niveau) ZELF ervoor kiest om je weer ongelukkig te laten maken. Tot die tijd: sterkte
X
quote:nessemeisje schreef op 15 juni 2011 @ 11:47:

Stel je niet zo aan. Je weet wat het probleem is, je wenst er alleen niets aan te doen omdat je daar de kracht niet voor hebt. Dus laat je je vriend lekker bungelen en wentel je jezelf in zelfmedelijden. Wat wil je nou? Moet ik hem een briefje schrijven?Ja doe het! Goed idee, laat nessemeisje een briefje schrijven! Die is tenminste duidelijk Dat slappe halfslachtige gelul heeft nu wel lang genoeg geduurd, denk je ook niet TO?
quote:nessemeisje schreef op 15 juni 2011 @ 11:47:

[...]

Stel je niet zo aan. Je weet wat het probleem is, je wenst er alleen niets aan te doen omdat je daar de kracht niet voor hebt. Dus laat je je vriend lekker bungelen en wentel je jezelf in zelfmedelijden. Wat wil je nou? Moet ik hem een briefje schrijven? Lijkt me niet toch? Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven, dus ook voor dit. Jij bent de enige die hierin iets kan veranderen. Je bent niet gelukkig en je wordt niet gelukkig met hem. Dus twee keuzes: door laten sudderen tot je 10 jaar verder bent of de knoop doorhakken en je poot stijf houden.Spijker op zijn kop Nesse! Ik wou dat ik dat geschreven had.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:49:

jullie hebben de keuze om te reageren. als het je verveelt, je vindt dat ik me aanstel, of dat ik allang een keus had moeten maken maar dit forum vooral niet met mijn gezeur moet overstelpen. dan is dat jullie goed recht en dan hoef je dit ook absoluut niet te lezen.Voor de goede orde: ik kan niet voor anderen spreken, maar wat ik heb gepost is bedoeld als welgemeend advies, geen kritiek! Maar je moet er ook wel voor open staan natuurlijk :-)
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:49:

jullie hebben de keuze om te reageren. als het je verveelt, je vindt dat ik me aanstel, of dat ik allang een keus had moeten maken maar dit forum vooral niet met mijn gezeur moet overstelpen. dan is dat jullie goed recht en dan hoef je dit ook absoluut niet te lezen.Overigens vind ik niet dat je je aanstelt! Ik herken je probleem juist voor 100%, vandaar mijn post van 11.44
X
Ze zal nog niet weggaan. Het is ook geen liefde.

Indien iemand in zo een relatie blijft, haalt hij of zij daar altijd iets uit. Mss geen liefde of fijne gevoelens, maar wel het ontwijken van je eigen verantwoordelijkheid.
Pff, heb ik eerst met alle aandacht je vorige topic gelezen (waarin ik me ergerde aan je claimende gedrag, maar het ergens nog wel sneu voor je vond) lees ik nu dat je zelf degene bent die het continu uitmaakt en zelfs is vreemd gegaan!! Vind je het gek dat je vriend er niet zoveel energie meer in steekt, hij denkt wel drie keer na.. Laat JIJ eerst maar eens zien dat jij hem verdient. Oh ja, en HIJ verdient beter denk ik (om antwoord te geven op je vorige topic).

Tip, ga aan jezelf werken en begin voorlopig niet aan een relatie. Dan ga je geheid weer tegen dit soort dingen aanlopen..
X
quote:rozenstruikje schreef op 15 juni 2011 @ 11:58:

Ze zal nog niet weggaan. Het is ook geen liefde.

Indien iemand in zo een relatie blijft, haalt hij of zij daar altijd iets uit. Mss geen liefde of fijne gevoelens, maar wel het ontwijken van je eigen verantwoordelijkheid.De klapper van de week, 100% eensch rozenstruik!
Ik denk dat jij niet goed alleen kunt zijn. Hij is er nu maar ik denk dat jij weg bent als je denkt dat je de ware tegenkomt.

Ik zou eerst heel goed uitzoeken wat jij nodig hebt om gelukkig te zijn in een relatie. Alleen...
X
quote:rozenstruikje schreef op 15 juni 2011 @ 11:58:

Indien iemand in zo een relatie blijft, haalt hij of zij daar altijd iets uit. Mss geen liefde of fijne gevoelens, maar wel het ontwijken van je eigen verantwoordelijkheid.

Helemaal!

Nu ben ik het wel met jou eens, rozenstruikje
Ja, ik wil wel weg, maar...

Nee we zijn niet goed voor elkaar, maar...

We zijn elkaars maatjes, maar...

We houden van elkaar, maar...

Wat wil je schuilnaam? Wil je er uit of wil je blijven?

Jij wil heel veel. Dat zie je terug ook in het andere topic. Het enige wat je niet wil is de consequenties dragen van je wensen.

Dat is een stuk volwassenheid wat je wel moet gaan leren. Dan hoef je niet meer te knokken om de wereld te laten doen wat jij wil, maar dan bepaal jij zelf.
quote:joop_2000 schreef op 15 juni 2011 @ 12:07:

[...]

Helemaal!

Nu ben ik het wel met jou eens, rozenstruikje Dank je terug
Maak het uit, hij verdiend jou niet en jij verdiend hem niet. Dit slaat helemaal nergens op en je schiet er ook niks mee op, he enige wat je nu aan het doen bent is een beetje aankloten.

Je weet diep van binnen wel dat dit niet gaat werken! geef jezelf dan een schop onder je hol, en wees er dan ook klaar mee. Dus geen contact meer, geen emailtjes etc. Gewoon helemaal klaar. En als hij weer ze best doet om jou terug te winnen, zegt dat meer over hem dan over jou. Namelijke dat hij een desperate loser is!

Dus hup, geef je zelf die schop onder je kont anders kom ik hem brengen ;)
anoniem_125873 wijzigde dit bericht op 15-06-2011 12:12
Reden: foutje, bedankt
% gewijzigd
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven