Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
En ik ben er ook weer een keertje!

Gisteren weer even bij de VK geweest en alles was helemaal goed. Wel was mijn bloeddruk wat lager (dan normaal gesproken bij mij, maar nog steeds prima), maar moet nog nakijken hoe laag. Verder een briefje meegekregen waarop staat dat ik nog prima kan vliegen (over een paar weken ga ik voor mijn werk naar italie).

Slapen: merk dat ik onrustiger slaap. Ik kan minder goed een houding vinden. Maar misschien komt het ook omdat man een week weg was en nu net weer terug.

Striae: Nog geen nieuwe, maar heb wel wat oude op mijn lovehandles zitten. Een herinnering aan de overgang van dunne puber naar slanke vrouw met op sommige plekjes een extra vet vooraadje Ik smeer alleen heel af en toe, want ik geloof toch niet dat het echt helpt. Maar voor af en toe vind ik het wel fijn.

Gewicht: Ben nu zo'n 9 kilo aangekomen, maar dat zit voornamelijk op buik en borsten, dus dat is prima.

BH: Anderen hebben hier misschien al veel langer last van, maar bij mij zitten pas sinds kort mijn bh's niet lekker meer. Kopen jullie dan 'gewone' nieuwe bh's of gaan jullie voor zwangerschapsbh's? Ik heb nu wel een zwangerschapsbh, maar die is niet 'padded' en dan prikken zo snel mijn tepels door mijn kleding heen en dat vind ik nooit zo fijn...

Bandenpijn: sinds kort soms ook last van als ik loop. Van de VK moet ik dan rustiger gaan lopen en even pauze houden.

Maagzuur: Regelmatig brand het een beetje achter in mijn keel. Niet heel fijn, maar ik kan het meestal wel negeren. Meer mensen hier last van?

Verlof: Ik heb nu ook het idee dat het heel snel gaat. Nog 1,5e week en dan ben ik 4 weken niet op mijn werkplek (2,5 week vakantie en verder congressen). Daarna is het nog maar 4 weken tot mijn verlof (slik). Ik heb dus sterk het gevoel dat ik nog snel allemaal dingen wil afronden. Aan de andere kant kijk ik er ook wel naar uit, al moet er voor die tijd nog wel heel wat gebeuren...

@Loveland, mooi dat voetje! Ik heb zelf ook een foto van het voetje die tijdens de 20 weken echo is gemaakt.

Groetjes!
Leuk die echo! En inderdaad is het volgens mij gewoon goed geplaatst. Je bent geslaagd.

Wij hebben een 4 d echo en kopen er dan ook een dvd bij zodat we zelf nog snapshots van de dvd kunnen maken. Bij een collega was dit namelijk veel geslaagder dan de foto's daar ter plaatse. Gaan wij ook proberen.

Striae krijg je van binnen uit, dat smeeren help inderdaad helemaal niets. En toch smeer ik ook vrolijk mee hoor. Is het niet goed voor het Een dan is t wel goed voor het ander. Haha.

Ik heb eerst gewone bh's gekocht maar vind beugels echt niet fijn meer. Later dus zwangerschaos bh's. Die zitten beter.

Zwanger zijn is ook geen talent van mij. De vk was wel tevreden. Wel naar een bekkenfysio en een glucosetolerantietest ivm suiker. De mogelijkheid dan....
@ m2be ik heb savonds ook soms maagzuur hoog in mn keel...geen fijn gevoel...een slokje cola helpt En daarna snel in slaap vallen...smorgens is het weg

@ Deernie waarom moet je een glucosetest doen? Is je kindje/buik (te) groot? Ik heb namelijk een te hoge BMI en ze zeiden dat ik een keer extra bloed moest laten prikken (met 24 weken)...maar vooralsnog heb ik geen verwijzing daarvoor gekregen..,.buik loopt ook gewoon op schema...(en nu 29 weken).

Hier gaat alles goed...nog 2 weken en 2 dagen en dan vakantie/verlof! Het grote aftellen is begonnen :D

Verder nog steeds last van ribben en soms wat zuur...maar het is goed te doen nu
@Loveland, grijs weer? Ik heb bijna de hele dag op het terras gezeten. Hebben we geluk gehad dus :-)

Leuk voetje!

BH, heb een zwangerschap bh, maar inderdaad niet mooi dat ze niet padded zijn. Heb helaas geen oplossing. Straks snel overstappen op een voedigsbh die wel padded is.

Vanavond naar de vk geweest. En, alles was nog in orde!
Hoi medezwangeren,

Ik heb al een tijd niets meer geschreven, ben erg druk geweest met de laatste tentamens en werkstukken voor mijn studie. Bijna vakantie! En dan wacht er nog een heleboel opruimwerk in huis.

Mijn baarmoeder zat de laatste controle bij de vk erg hoog, al een stuk boven mijn navel. Ik moest daarom vorige week bloed laten prikken om me te laten controleren op suikerziekte. De verloskundige zou bellen als de uitslagen niet goed waren en ze heeft niet gebeld, dus ik ga er maar vanuit dat het allemaal goed is. Ik ben blij dat ik de afspraak voor de pretecho al had staan, dan wordt het kindje zelf ook nog een keer opgemeten en weten we hoe groot onze wnw echt is. Maar vooral gaan we lekker naar ons kindje kijken. Het is zaterdag al, ik heb er superveel zin in.

Verder voel ik me nog best fit. Het tillen van mijn dochtertje wordt zwaarder nu en ik merk dat ik geen grote hoeveelheden meer kan eten. Verder geen klachten of rare dingen, wel een druk schoppend kindje.

@aankomen: nu 8 kilo.

@seks: we genieten er enorm van, details blijven tussen manlief en mij

@slapen: vaak word ik middenin de nacht wakker en lig ik ook zo een uur wakker. Alsof mijn lichaam alvast weer in het ritme wil komen van gebroken nachten en nachtvoedingen. Alleen viel ik na de nachtvoedingen altijd snel weer in slaap en nu lukt dat dus niet...

@kamertje: vandaag Ikea geplundra't, o.a. ledikantje gekocht met matras en wat dekentjes, hoeslakens en hydrofielluiers. En een lieve mobile voor boven het bedje. We hebben alleen geen handige commode kunnen vinden. Die hebben we uiteindelijk vanmiddag via internet besteld.

@BH's: ik vond de zwangerschapsbh's helemaal niets, ze geven bij mij (flinke cupmaat) veel te weinig steun. Ik draag al vanaf halverwege de vorige zwangerschap voedingsbh's met beugels en die zitten bij mij wel lekker. Die beugels schijnen ook wat zachter te zijn dan normale.

@striae: ik smeer trouw, ook al schijnt het niet te helpen. Vorige keer heb ik ook trouw gesmeerd en ben ik er zonder striae vanaf gekomen. Dat wil ik nu weer.

Ik moet nog bijlezen, ik zal snel weer een berichtje plaatsen en ook reageren op jullie.
Haha... die Yoni... Ik ken iemand die Joni heet... Haha... kan ik die persoon ooit nog recht in de ogen kijken.

@kilo's 6 kg bij 25 weken... Ben alleen in de eerste drie maanden aangekomen, daarna is alleen de inhoud gegroeid, ik niet.

@ Deborah: sterkte met je week alleen!

@ Loveland: wat schattig dat voetje!

@ Deernie: veel plezier met je echo en houdt je ons op de hoogte van de uitkomst van je testen?

@M2B: Dat gejaagde gevoel mbt werk herken ik ook wel. Ik wil ook nog zoveel.

@ Juffie: fijn dat het goed gaat. Hoe is het verbouwingsmannetjesdrama afgelopen?

@ xxjes: Toch wel een geruststelling als alles bij de vk weer positief is he?

@ Haarspeldjes: leuk woord 'geplundra't.' Moet ik ook maar eens gaan doen! Heb vandeweek de eerste spulletjes goekocht: Ik houd van Hollandslabbertjes bij het Kruidvat. Te schattig gewoon!

@ smeren: Smeer me trouw in na het douchen onder het mom van: baat het niet... Wel 3 flessen: mamacreme voor buik en borsten, spiercreme voor onderrug en de rest met bodylotion. O ja, en dan ook nog dag en nachtcreme voor gezicht. Nu begrijp ik waar de drogist mij altijd zo vrolijk begroet...

Heb net een schoongeboend HAKgroentepotje met urine bij de huisarts gebracht. Hier waarschijnlijk een blaasontsteking onder de leden. Verklaart gelijk waarom ik die kramp krijg bij/na het plassen en waarom ik weer hoofdpijn heb/ extreem moe ben én een schrenderig gevoel van onder. (En dat is niet van het oneindig seksen, wordt op het moment al onpasselijk van het idee!)

Ben soms gewoon een beetje teleurgesteld in mijzelf hoe ik die zwangerschap doe... Heb normaal nooit wat, heb zelfs mijn huisarts nog niet in real life gezien!
Even een snel berichtje tussendoor:

Kreeg gisteren een brief van de verloskundige op de mat, daarin stond dat er tegenwoordig een standaard echo bij komt.

Een groei-echo bij 30 weken!!! Ik heb m 13 juli, bij de gyneacoloog. Moeten jullie ook maar s navragen.. Mij lijkt t weer geweldig om die kleine weer live te zien, ook omdat ik geen pret-echo laat doen.

Enne dinges81: dat zegt toch al genoeg dat je je dokter nog nooit in real life hebt gezien, nu moet je voor 2 beslissen!! En een blaasontsteking is echt niet niks hoor....

succes ermee!!!
Hallo,

@M2B Ja lastig met die BH,s he, ik wilde nog geen voedings BH kopen ( wel een mooie gezien) want heb het idee dat boobies nog groter gaan worden na de bevalling.

Zijn er mama,s die dat weten toevallig?@ Haarspeldjes? Of is dat ook bij idereen anders?.

Heb nu dus maar sport BH zonder beugels gekocht, net iets minder erg dan meegroei-dingen.

& af en toe last van maagzuur, probeer een beetje op eten te letten, bij mij helpt melk wel goed en niet direct na het eten te gaan liggen maar rechtop zitten.

@juffie Haarspeldjes en Deernie, hier ook geprikt op suiker, kindje zou 3 wkn voorlopen. Suiker was goed, dus nu groei echo eind juni.

Fijn met mijn krappe 1.60 een groot kindje ,maar goed ik wacht de echo wel af, misschien valt het allemaal reuze mee, voordeel is wel dat ze mij dan niet ot 42 wkn laten doorlopen, mocht dat het geval zijn en wordt ik eerder ingeleid.

@ xxx-jes, fijn dat alles weer goed was!

@dinges wat vervelend van je blaasontsteking, daar kan je echt veel last van hebben.

Enne ben je mal, teleurgesteld in hoe je het doet, ik heb net voorgenomen, je doet het! En dat is geweldig genoeg. Je hebt gewoon geluk als je er doorheen rolt,en de meeste van ons, hebben toch wat klachten, de ene meer dan de ander.Is het alleen je blaas of heb je ook last van andere dingen?

Grtjes en fijne dag allemaal!
Hier hebben ze bij de vorige controle ook bloed geprikt voor zwangerschapssuiker en de uitslag was goed. Ik kreeg te horen dat ze deze cotrole standaard doen en dat het niet de verwachting was dat ik suiker zou hebben, maar gewoon voor de zekerheid even checken. Gisteren weer op controle geweest en weer een echo gehad. Het kindje groeit nog steeds volgens het gemiddelde, iets kortere beentjes en een iets dikkere buik dan gemiddeld. Het bewijs ligt weer vast op foto .

Van de week hebben we ook het geboortekaartje uitgezocht. Ik heb een boek bij de drukker gehaald en thuis hebben we een kaart uitgezocht die we allebei leuk vinden. De tekst is ook al klaar, dus de baby kan komen.... Of nee, toch niet, want het kamertje is nog lang niet klaar. Laat hem of haar toch nog maar minimaal een week of 6 wachten en het liefst natuurlijk nog een week of 13 tot de geplande bevallingsdatum, die hier overigens nog gepland moet worden.
Ook hier testen ze standaard suiker met 28 weken; die mag ik dus over een week gaan doen!

En ik heb vorige keer, en nu ook, voedingsbh's gebruikt (die "groeien" ook wel mee). Duurde wel even voordat ik ze vorige keer ging aanschaffen, want vond ze niet zo mooi. Ik had zonder beugel en niet padded; ik zou aanraden om ze i.i.g. padded te nemen, anders zie je de zoogcompressen en eventueel onverwachte harde tepels er zo doorheen.

Verder weer een schimmelinfectie, dus maar weer de huisarts bellen morgen. En Dinges; ook hier geen oneindige seks hoor! Steeds die schimmelinfecties + moe + misselijk + gewoon geen zin.. Afzien voor de mannen dus..
Ik ben al wakker! En nee dat is niet altijd goed. Gisteravond uit eten geweest en daar ter plekke ging dat al niet helemaal goed. Het was een lopend buffet dus ik kon af en toe even naar buiten. Maar al na een uurtje kwam alles er uit. Ik heb daarna niet meer gegeten hoewel het wel opluchte. Nu heb ik nog steeds een maag die van het pad af is. Liggen doet pijn aan mijn maag, ook al lig ik op mijn zij. En de baby vind op mijn rug liggen niet echt succesvol. Dan worden de olympische waterspelen geopend in mijn buik zo lijkt het. Dus maar even m'n bedje uit. Kijken of het straks weer gaat. En dan de echo...

Bij mij gaan ze niet de standaard suiker test doen maar een uitgebreide versie waarbij de 2 à 3 uur in het lab moet blijven. Ze prikken dan een aantal keren om te kijken hoe je daar op reageerd. Die test heb ik dinsdag.

Donderdag heb ik de intake bij het bekkencentrum. De verhalen uit mijn omgeving variëren van geweldig geholpen tot je krijgt kaarten met oefeningen en succes. Ik ben dus benieuwd.

Mijn collega is bevallen van een tweeling. Veel te vroeg en veel te klein met de nodige gevaren, nu nog. Ze halen beide de 1800 gram niet eens. Ogenschijnlijk zyn ze nu gezond maar dat is nog niet echt te zeggen. Mijn neefje is ook veel te vroeg geboren en werd altijd op gezond gehouden maar het mannetje mankeerde toch echt het eea aan zijn hersentjes. Ik hoop dat het de meisjes bespaard blijft. En mij hoor je niet meer klagen hoor, na deze verhalen. Ze hebben heel veel geluk gehad omdat het kennelijk zo is dat de kans zeer groot zou zijn dat een of beiden het niet zou overleven. Eens in de 5 jaar overleven beide kindjes het met een soortgelijke zwangerschap. Er zaten knopen in de navelstreng en de placenta was al helmaal leeggegeten door de meiden. Die herkende ze bijna niet eens. Die placenta problemen wisten ze van te voren hoor. Ben blij dat het bij mij een soort van gewoon gaat allemaal. Haha.

Die 30 weken echo vind ik een goed plan. Ik stem voor, ik heb er alleen nog niets van gehoord!

Ik heb inmiddels ook meegroeibh's. Ze zitten wel lekker maar ik vind ze padded echt mooier. Net als iedereen hier blijkt nu. Haha. Maar de boel groeit nog zo leuk mee (mag echt wel stoppen wat mij betreft. Ik vind het genoeg). Dus dan zijn ze niet padded handiger.

Ik ben benieuwd naar de groei van de kleine loveland. 3 weken voor is inderdaad wel flink. Ben benieuwd. Ik ben al bij 18 weken getest op suiker. Je kan dan alleen nog geen zwangerschapssuiker hebben. Toen was alles goed. Maar ik blijf wat klachtjes houden en mijn moeder heeft tot drie maal toe een reuzenkind gebaard, vandaar. Allen groter dan 10 pond. Auw.

Enne dinges, die blaasontsteking is echt mega vervelend en kan ook gevaarlijk zijn voor het kindje. Dus dat je nu de dokter eens ontmoed is geen schande. Ik heb mijn dokter ook nooit zo veel gezien als nu ik zwanger ben. Daar is die man voor. Hij blijft alleen maar roepen dat zwangerschap een ziekte is.... Rare man. Haha.

Geboortekaartje moeten we nog regelen hier. Maar we weten al wel een beetje welke kant we op willen. Nu die naam maar EBES beslissen die er op komt te staan. Haha.

Maar eerst terug naar bed en straks babygluren op de echo!
Oh enne trouwens. Op mijn werk is iedereen maar dan ook echt iedereen zwanger van een meisje die in september uitgerekend zijn. Er zit er 1 met een jongen bij op t werk van mijn man. Precies tegenovergesteld aan ons schema. Ook wel grappig dus! De collega bij wie ze t geslacht niet konden zien is inmiddels vastgesteld op een meisje. De naam Thijs hebben ze even geparkeerd verklaarde ze later! Dat zou de jongensnaam zijn geweest! Dus mocht het fout gezien zijn, weet ik genoeg. Haha.
Bij mij hebben ze helemaal geen testen gedaan voor evt. zwangerschapssuiker de vorige keren, en deze keren volgens mij ook nog niet. Wel wordt mijn hb nog een keertje gecontroleerd, volgens mij rond een week of 30.

Ik krijg dan ook nog een echo ivm placentaligging, maar die echo is niet standaard bij mijn vk. Wat een verschil dan hè?

Op zich is het misschien best goed om die echo met 30 weken standaard te doen ivm ligging kind enzo.

Gisteren heb ik weer gestept. Ging niet echt heel erg geweldig. Ik heb nu toch ook wel last van mijn schaambeen, vooral als ik een tijdje heb gezeten en weer opsta. En dan vooral op het werk.

Ik wil straks even op zoek naar zo'n ondersteunende buikband, lijkt me ook wel lekker, een beetje extra ondersteuning.

Deernie, wat vervelend dat je moest overgeven tijdens het eten.

Op mijn rug liggen vind ik ook echt niet fijn meer. Ik lig het lekkerst op mijn linkerzij.
@Deernie, he get wat vervelend van gisteravond en vannacht, denk je dat het eten je gewoon niet goed gevallen is? Hoop dat je je wat beter voelt vandaag en dat je super mooie echo hebt!

Heb je zo,n last van je bekken , dat je naar Fysio gaat, of is dat voor je klachten aan je heupen?

@ Peetje, super stoer jij , steppen!

Klinkt als een goede zwangerschap, zonder heftige klachten, heerlijk.

@ Navimo Aaiiii schimmelinf. Kan je daar trouwens iets aan doen dat te voorkomen? Of is dat gewoon grote pech hebben.

Wij gister ( ja Love-man ook mee) naar borstvoedings voorlichtingsavond, beetje suf met super oude fimpjes uit de jaren 80....maar wel erg handige info. Dus voor degene die borstvoeding willen (proberen) te geven, zeker wel een aanrader met handige tips en weetjes. Gaat weer een wereld dan voor je open!

Grtjes en alvast fijne weekend
Die linkerzy vind ik ook lekkerder. Alleen het kleine monstertje niet. Ahaha.

De echo was leuk. Echt een eigenwijs klein mensje. Precies op

Schema en 816 gram. Komt nu uit of 7 a 8 ppnd als t zo door groeit.

De bekkenfysio is ivm bekkenklachten aan bekken, heupen en rug.

Nog steeds een beetje brak en misselijk dus even rustig aan. Wel werken tot 23:00 uur.
@Deernie, balen zeg! Hopelijk nu weer beter

@ bv, ik heb mijn 2 dochters allebei lang gevoed, 10 maanden en iets langer dan een jaar. Het is voor beiden even oefenen in het begin zeg ik altijd maar. Persoonlijk vond ik het ideaal, geen flessen uitkoken en weet ik wat. Ik voedde ook op verzoek, dus dat was makkelijk.

@schimmelinfecties komen veel voor tijdens zw schap he, wel balen.

@ Peetje, steppen ben ik ook mee gestopt, alleen al de gedachte om elke keer op dat ding te moeten stappen, haha. Ik ga nog ong 4 x per week naar de sportschool, maar loop alleen nog maar (berg op in flink tempo).

Vandaag heb ik mijn rhesus D prik gehad, ik heb ondertussen extra ijzertabletten gekregen, hoop dat ik daar weer wat wakkerder van word.

Hier flink aan het pakken, want wij vertrekken moren naar Toscane. Rijden eerst in ong 4 uur naar Pisa, even naar de toren en dan is het nog een uurtje. Veel zin in.

Deernie, leuk dat de echo geslaagd was! Heftig van je neefje en je collega!

Ik ga weer snel verder met pakken nu de dames slapen...
@ C77 resusprik? Nu al? Ik ben (ook) resusnegatief...dacht altijd dat je die prik na de bevalling kreeg?!
Dinges: wat naar joh dat je een blaasontsteking te pakken hebt. Moet je nu aan de antibiotica? Sterkte!

Deernie: wat vervelend van het overgeven. Hopelijk knap je snel weer op. Heftig dat je nog zo'n lange werkdag moet maken. En sterkte voor je collega. Wat een spannende tijd gaat die tegemoet met twee te vroeg geboren, kleine en kwetsbare kindjes.

Navimo: blegh: een schimmelinfectie. Daar schijn je als je zwanger bent wat meer vatbaar voor te zijn.

Leuk dat een aantal van jullie een extra echo krijgen bij 30 weken. Morgen eerst lekker genieten van onze 3d echo. En ik ben heel benieuwd naar de groei van onze kleine omdat mijn baarmoederhoogte ook voor ligt op schema. Aan de andere kant weet ik van mezelf dat ik een smalle baarmoeder heb en dat mijn dochter een ukkie was met 6 pond bij 42 weken zwangerschap, terwijl mijn baarmoeder toen volgens het boekje groeide. Dus misschien zit er nu wel een heel gemiddeld kindje in. En ze hebben me na de vorige keer beloofd dat ze me niet meer tot 42 weken laten doorlopen, dus dat is alvast fijn.

Peetje: stoer dat jij nog stept! Ik ben al 2 weken niet meer naar zumba geweest, het gaat nog wel maar ik heb steeds meer moeite met de snelle nummers. Het is niet meer lekker ontspannen sporten. Ik doe wel de zwangerschapscursus met een half uurtje aerobics 1x per week. Volgende week misschien maar eens zwangerschapszwemmen proberen.

Over bh-maat: Ik draag nu nog steeds dezelfde maat voedingsbeha's als halverwege vorige zwangerschap. Tijdens die zwangerschap heb ik er 2 cupmaten bijgekregen, maar in de borstvoedingsperiode hield ik gewoon dezelfde maat. Behalve in de kraamtijd, toen ik flink stuwing kreeg. Ik heb toen een paar dagen een cupmaat groter gedragen. Maar dat wl natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Een dure voedingsbeha zou ik idd na de bevalling pas kopen.
Deernie: ik lees nu dat jij de echo al gehad hebt. Fijn dat het leuk was en dat je kindje mooi op schema groeit.
Even een update tussen de bedrijven door: het goede nieuws is dat het geen blaasonsteking is. Het slechte dan automatisch dat ik niet weet wat het wel is...

En nu alle goed moed bij elkaar slepen en dan een drukke avond en zaterdag voor de boeg.

Ik zal snel op jullie reageren!
@JUFFIE, idd is er indien nodig na de geboorte een prik, ik moet er ook altijd 1 rond deze tijd van de zwagerschap.

Dit heb ik van internet: mijn gyn vond het beter om het nu al te doen, waarom weet ik niet.

Hoe wordt voorkomen dat u een rhesusbaby krijgt?

Als u rhesusnegatief bent, wordt altijd rond de 32ste week van de zwangerschap uw bloed getest om te kijken of u rhesusafweerstoffen gemaakt hebt. Als er rhesusafweerstoffen in uw bloed worden gevonden, krijgt u uitgebreide medische begeleiding gedurende de rest van de zwangerschap zodat de kans dat uw baby ziek wordt zeer klein is.

Ook wordt dan in onze klinieken de rhesusprik gegeven, die ervoor zorgt dat de kans dat u afweerstoffen tegen de rhesusfactor van de baby maakt zeer klein is. De rhesusprik zit in een flacon met de naam Anti­rhesus (D) Immunoglobuline.
Hoi meiden,

Wat gaat de tijd snel ineens hè....? Ik krijg af en toe echt de kriebels, nog maar een paar maandjes en we mogen ons kleintje vasthouden (en dan zijn jullie allemaal al verder)!

Ik heb afgelopen woensdag een dag lang zelf bloed moeten prikken om te checken voor zwangerschapssuiker. Dit omdat de baby 1.5 week voorloopt qua groei. Gelukkig waren alle waardes normaal (tussen 4 en 7). Denk dat de baby gewoon wat eerder zal komen (toch september baby ipv oktober). Ik krijg met 30 weken waarschijnlijk nog een groeiecho om te kijken hoe het dan is.

Was al met zwanger&fit begonnen bij mijn sportschool maar ik was de enige deelnemer dus dat vond ik erg jammer! Nu start ik dinsdag met oefentherapie mensendieck in een groep van 8. Veel zin in!

Ben nu een aantal keer bij bekkenfysio geweest. Gelukkig minder pijn nu. Ik weet beter waar mijn grenzen liggen en heb een houdingsadviezen gekregen voor tillen, opstaan etc.

Babykamer is voor het grootste gedeelte klaar. Nieuwe vloer, verf en meubels zijn gedaan, nu nog wat leuke accesoires.

Morgen 3D echo met de moeders/oma's en onze zusjes/tantes. We willen niet weten wat het wordt dus hoop dat ze dat uit beeld kunnen laten!

Ik heb een aantal voedingsbh's gekocht, borsten nu ruim een cupmaat gegroeid. Vind het idd wel jammer dat ze geen vulling hebben, mijn tepels zijn nogal gegroeid en vind het niet mooi als je ze door je kleding heen ziet. Heb er wel losse 'vulling' bij gekregen dus die stop ik er nu maar in.

Fijn weekend allemaal!
Resusnegatief: Je krijgt normaal gesproken rond de 30e week van de zwangerschap een prik. Na de bevalling wordt er navelstrengbloed afgenomen om te kijken naar de bloedgroep van de baby, als deze positief is krijg je nog een keer een prik.

Vanaf 1 juli krijgen alle resusnegatieve zwangeren een bloedonderzoek om te kijken wat de bloedgroep van de baby is. Aangezien wij rond 1 juli 30 weken zijn krijgen wij deze test nog niet (ik tenminste niet) en daarom nog gewoon uit voorzorg een prik rond de 30 weken zwangerschap.

Ik moet ook na 28 weken mijn bloedsuikers laten testen aangezien onze dochter een dikkert was. Vorige keer was er niks aan de hand. Ook bij dochter hebben ze na de geboorte een paar keer haar suiker getest maar dat was ook allemaal prima. Ze doen het dus gewoon uit voorzorg, ach... kan nooit kwaad natuurlijk.

Ik heb nog niks gehoord over een 30 weken echo, maar ik krijg rond de 36 weken wel een liggingsecho. Dat kunnen ze bij 30 weken natuurlijk ook wel doen maar dan is de kans nog zo groot dat de baby kan draaien.

Sporten, ik rij nog steeds paard. Het is een braaf beest en het zijn eigenlijk alleen maar rustige ritjes. Erop komen is niet zo moeilijk maar er af wel. Gelukkig krijg ik altijd wel even hulp....

Wij gaan zondag op vakantie, ik weet niet of ik voor die tijd nog post. Maar fijn weekend/week allemaal!
Even snel, dinges... Bij ons hebben ze het geslacht uit beeld gelaten. Dus bij jou vast ook! Dat lukt hoor!

Dinges en haarspeldjes veel plezier met de echo. De rest reagear ik later op!
Dinges, fijn dat het geen blaasontsteking is. Gaan ze wel verder zoeken wat het wel is?

Bij de 34 weken krijg ik een echo voor de ligging baby (standaard). Bij de 30 weken krijg ikeen extra echo voor de ligging van de placenta.

Deernie, wat vervelend dat je zo ziek werd bij het etentje. Gaat het weer beter? Hoe was de pretecho? Wat een naar verhaal van je collega met de te vroeg geboren tweeling. Hopelijk komt het toch goed.

Ik wil ook nog een borstvoedingscursu gaan volgen.

Lyt en C77, fijne vakantie!

Nientje, veel plezier bij de pretecho.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven