Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Zo juffie, lag je wakker vannacht??

Ik heb die steken na m'n vorige bevalling lange tijd gehad. Heel vervelend en behoorlijk pijnlijk inderdaad. Heeft ook met bekkenpijn te maken. Kreeg toen van m'n zusje die er fysio voor had gehad de tip om op m'n rug te liggen met knieën opgetrokken en dan je benen opzij te laten vallen. Zodat je schaambeen weer in goede stand gaat staan ofzo of ontlast wordt. Misschien helpt t je!

Deernie, zijn jullie eigenlijk al uit de meisjesnaam? Dat vond je toch ook best lastig en hadden jullie verschillende smaak over?
Oh ja, met benen opzij laten vallen bedoel ik uit elkaar laten vallen, dus rechterbeen naar rechts en linkerbeen naar links

Zit te twijfelen of ik vanavond Komt een vrouw bij de dokter zal kijken. Die komt vanavond op tv en wil m graag zien, maar ik kan er denk ik niet zo goed tegen. Heb het boek gelezen en daar heb ik op t eind zo ontzettend zitten huilen. En toen had ik nog niet eens kinderen, zal nu dus wel helemaal erg zijn...
Goodmorning,

Jmmr om op te staan zonder zonnetje hoor.... Ons huis is lekker koel dus ik mis het mooie weer wel. Maar wij gaan lekker vanmiddag naar de bios nu, ook leuk.

@7-up Nee harde buiken zijn niet pijnlijk, ontnemen klein beetje de adem dat wel, en het is (bij mij) ook niet zo dat het in 1 keer hard is,komt vaak vanaf de zijkant opzetten voor zover ik er op gelet heb. Bij mij voelt het een beetje hetzelfde als de kleine gaat verliggen in mijn buik wat ik goed kan voelen alleen dan heftiger, als ik dan aan mijn buik voel is dezeecht hard.Als je het eenmaal es hebt gehad is er geen twijfel over mogelijk zeg maar, niette missen bijna.

Moet zegen heb qua buiken een rustig weekend.Maar nog steeds in de ochtend en avond wel regelmatig harde buiken, vooral die in de ochtend vind ik zo vreemd.....maar goed verder gaat het wel goed nu dus ben allang blij.

@xxx-jes hier ook een man die "ineens"een andere lees: velige auto wil kopen, en dan aankomt met een alfa....

ja hoor, lekkere familie auto schat;-)

@Cookie, haha ik dacht al benen opzij laten vallen,ik dacht ook beide dezelfde kant op en dacht Hmmmm dat kant toch nooit een lekker gevoel zijn Hihi

Als aanvulling daarop , heb ik net geleerd dat het met die oefening ook goed is kleine bewegingen te maken, dus in kleermakerszit gaan zitten en je benen klein beetje op en neer bewegen.

Grtjes en geniet van deze regenachtige zondag allemaal!
Vandaag mijn zinnen gezet op het kopen van veel babyspullen bij prenatal. Is er helemaal geen koopzondag Ik had al zoveel zin om het bedje al een keertje "proef" op te maken...... snif... snif....
Wij hebben afgelopen vrijdag spullen gekocht voor L.: een bed en een ladenkastje. Levertijd is 8 weken, maar goed, dat is vroeg genoeg.

Ik wil vanavond ook "komt een vrouw bij de dokter" kijken, maar denk niet dat ik het droog ga houden....weet het wel zeker.

Straks krijgen we bezoek, zwager en schoonzus komen met de kinderen.

Vanochtend regende het hier keihard en onweerde het ook. Nu schijnt de zon weer. Het is wel lekker als de kinderen straks buiten kunnen spelen en daar hun energie kwijt kunnen.

Ik moet nog drie weken werken en dan gaan we op vakantie, heerlijk, ik ben echt aan het aftellen.
Haha, vandaag hebben we 't kamertje in elkaar gezet. Het was te warm om te verven en gisteren kregen we de kast en de commode niet heel naar boven. Vandaag dus gedemonteerd en weer gemonteerd. Met dank aan pap die dacht dat we wel wat hulp konden gebruiken ermeen. Nu staat alles op z'n plek en nu willen we misschien niet meer gaan verven, haha. Het ziet er nu al leuk uit. Volgens mij hebben vriend en ik alletwee last van hormomen Wordt vervolgd...

Ik heb wel gelezen, maar de puf even niet om te reageren.
ff tijdje niet mee geschreven door verschillende redenen,

Ik ga ff proberen te reageren sorry als ik wat vergeet.

@vrouw bij de dokter kijken gaat hier neit gebeuren.Vindt het walgelijk dat je vreemd gaat als je vrouw zo ziek is en dan vreemd gaat. Daarnaast ook dat hij op deze manier ook nog commercieeel met de ziekte omgaat staat me tegen

Mischien ook omdat me moeder vorig jaar overleden is aan kanker maar ik ga hem niet kijken.

@cookie en loveland inderdaad benen uitmekaar heb ik hier ook als oefening gekregen zelfde als achterwaarts de trap af. En vanaf de rug op de zij gaan liggen en dan beide benen uit bed en eerst op rand van het bed gaan zitten.

Als bekkenklachten te erg worden zou ik als ik jou was een afspraak maken bij een bekken fysio.

Hier te veel gedaan afgelopen dagen en daar betaal ik nu met veel bekkenpijn de rekening van.
Hee wat leuk dit topic, ik ben 26 jarige meid en 27 sept uitgerekend. Alles gaat erg goed.. het is ons eerste kindje dus erg spannend!!

sinds kort woon ik in Amsterdam.. (kom uit friesland) Zijn hier ook meiden uit Amsterdam, ik wil graag vriendenclubje bouwen... Lijkt me leuk!

Groetjes
He blomke,

Fijn dat alles goed gaat! Weet je al wat het word? Spannend zo'n verhuizing! Ik ben zelf ook aant verhuizen, woon zelf in Utrecht dus drukke tijd hier ook eerste kindje en echt heel spannend!

Groetjes
Hoi Blomke,

Welkom en leuk dat je mee komt schrijven. Ik woon ook in Amsterdam (ruim 1,5 jaar), ben 27 en dit wordt ook ons eerste kindje.
Hoi Blomke, welkom! En van harte natuurlijk. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?

@ mannen en hormonen: die van mij lijkt meer nesteldrang te hebben dan ik tot nu toe. Dakgoten schoonmaken, ramen lappen van de bovenverdieping, Allerlei klusjes die liggen aan het oppakken. hij was vorige week gewoon iets te druk geweest. Op een avond waren de rollen omgekeerd: Ik stond fruit voor hem klaar te maken want meneer was het beu... :-)

xxxjes en Loveland: heel herkenbaar. Opeens willen ze dingen aanschaffen in het kader van 'veiliger voor de kleine'. Ja,ja.

Komende week wil ik nog een muur een kleurtje geven en dan gaan we samen de vloer leggen. Zo te zien gebruiken aardig wat mensen die extra vrije dagen om aan de slag te gaan.

Ik moet even bedenken wat ik precies wil met de muren. Ik denk dat ik muurstickers ga gebruiken. Een leuk versje ofzo.

En Margriet, wat vervelend van je bekken. Ga je al naar de bekkenfysio of Cesartherapie? Doen hoor! Schijnt echt goed te helpen.

Komt een vrouw bij de dokter heb ik half gekeken. Heb het boek jaren geleden gelezen en dat maakte veel indruk. Een verfilming vind ik dan altijd minder mooi omdat ik in mijn hoofd tijdens het lezen een voorstelling maak van alles.

Hier zijn we er ook nog niet uit met de namen. Ik dacht dat we een meisjesnaam hadden, maar toen manlief laatst tegen mijn buik aan het praten was, riep hij een heel andere naam. Een naam die we in een eerder stadium erg leuk vonden. Haha... misschien vind hij die toch leuker?
Leuk dat de nesteldrang bij de meeste begint, zelfs bij de mannen.

Tot nu toe steeds volgehouden dat ik geen zin heb om te shoppen ed. Maar begin er nu toch aan toe te geven :-) Van de week toch maar even kijken op de uitzetlijst....
Hoi allemaal,

Zo te lezen is iedereen druk in de voorbereiding. Hier is alles zo goed als klaar, alleen dus de wieg nog neerzetten. Ik heb ondertussen de enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven, zodat die met het volgende bezoek mee naar NL kunnen. Ik verstuur ze altijd vanuit Nl, anders wordt het wel een hele dure grap. Mijn ouders waren hier afgelopen week en die hebben de envelopjes vast mee naar hier genomen.

Verder droom ik ook de raarste dingen en slaap daardoor niet super, ben best moe. Over 2 weken een weekje op vakantie, dan nog 4 weken werken of zo en dan 2 weken op vakantie. Daarna nog een weekje of zo en dan hou ik het voor gezien, klinkt alsof het al bijna zo ver is.

Wij zijn nog niet helemaal uit de namen...

Vrijdag heb ik weer een afspraak bij de gyn, ga dan ook info vragen over sterilisatie (van mij). Ik denk dat 3 ks genoeg is voor een lichaam...

@ bekkenklachten, lijkt me heel vervelend. Goed naar je lichaam luisteren voordat je voor langere tijd met problemen zit!

@babyboom dat kijk ik dus ook, vind het een mooi programma, soms idd heftig.
Ik ben ook al aan het aftellen C77: nog 3 weken werken, dan 3 weken vakantie, daarna nog 4 weken werken en dan verlof. Eerst maar eens tot de vakantie aftellen, dat schiet al aardig op.

Morgen begint m'n werkweek weer, en ik ben nu al moe, haha. De kinderen waren de laatste dagen ook vroeg wakker, rond kwart voor 6, 6 uur, dus dat hakt er ook wel in. We leggen ze dan bij ons in bed en dan kijken ze tv, maar echt lekker slapen doe je niet meer. Vanochtend kwamen ze wel pas om half acht ofzo, maar toen was ik rond vijf voor half zeven al wakker door de wekker van P. Die dan dat ding vervolgens uit zet en weer verder slaapt totdat de kinderen wakker worden...

Vanmiddag ben ik even op de bank gaan liggen, terwijl L. sliep en F. tv keek. Ze is daarna zelf aan het knutselen geslagen (knippen, plakken en tekenen) zonder mij te storen. Heel lief dus.
Goodmorning Allemaal,

Welkom Blomke, fijn dat alles zo goed gaat, helaas niet uit de buurt van A,dam, maar Z-Holland. Love-man komt uit H'lem dus daar ben ik nog wel regelmatig te vinden.

Bevalt A,dam je een beetje?

@ C77 3X ks, joh heftig, ik dacht dat je maar 2x ks kon hebben, dat daarna de druk op litteken te groot zou worden. Heb je ook last vann je litteken nu er meer spanning op staat?

Hier aan het kijken naar geboortekaartjes, maar wat een keus, heb geloof ik wel een mooie gevonden, maar ben niet helemaal tevreden met de papiersoort dus daar ga ik nog even achteraan.

Naam hebben we!

Jeeeejjjj was nog even een gedoetje, want wij hadden heeeeel snel een hele mooie meisjes naam, maar ja met een klein jongetje in mijn buik hebben we daar weinig aan. Maar nu zijn er uit over jongensnaam, alleen de "versie" van 2e naam nog , wordt soort van Fam. naam van mans kant. Had voor mij niet gehoeven een 2e naam, maar Love-man wil het toch erg graag.

Slapen gaat hier gelukkig nog goed, erg blij om;-) Wel vrij vroeg wakker maar als dat het ergste is. Zou je lichaam alvast gaan wennen aan minder slaap?!?

Hoe is het eigelijk met jou ribben/bekken Juffie?

Grtjes en een fijne dag,( degene met klachten, hou het rustig)
@ Blomke welkom hier! Fijn dat je zwangerschap goed verloopt! Weet je al of je een zoon of een dochter krijgt? Ik woon in zuidholland..dusd das niet echt dicht bij Amsterdam..

@ Loveland het is een hele puzzel he...die namen ;) Fijn dat jullie eruit zijn!

Dat vroeg wakker worden heb ik ook...half 8 max. ook in het weekend. Zou zomaar ter voorbereiding op kunnen zijn haha! Heb ook weleens gehoord dat je aan het eind weer vaker moet plassen snachts zodat je went aan een paar keer wakker worden (en niet de baby teveel de schuld geeft na de geboorte haha). Maar of het echt zo is weet ik niet.

Ribben/bekken is stabiel pijnlijk zeg maar...gaat niet weg, maar met meer rust en liggen is het te doen...dus nu gewoon uitliggen die zwangerschap en actie/rust consequent afwisselen.

(heb stiekem in mn hoofd dat als het zo blijft ik misschien wel eerder ingeleid kan worden..)

Gister bij de yoga waren er twee mensen van het ziekenhuis om uitleg te geven en vragen te beantwoorden...pfff dan lijkt de bevalling ineens toch al best dichtbij (en van al die verhalen word ik ook niet echt blij trouwens..).
Haha... Juffie, de bevalling. Hoe lang kunnen we die nog proberen te negeren? Maar je werd er dus ongewild mee geconfronteerd zeg maar?
Wij hebben de meisjesnaam bijna..... Niet helemaal! Haha. Maar het eind is in zicht op dat vlak. Vandaag 2 lampjes opgehangen en dan ziet het er toch weer anders uit. Langzaam gaan we ergens komen.

Nesteldrang ook hier. Alles aan kant en opgeruimd moet het zijn. Anders krijgt mijn man een snauw. Sorry, schat. Ik kan er niets aan doen maar ik ben een hele kattige zwangere. En neem, niet leuk en niet lief. Maar t is er uit voor ik er erg in heb! Zo erg. En alleen thuis, niet op t werk of bij vrienden. Pfff....

Nu de verjaardag van m'n papa vieren!!!
@ Babykamer, als het goed is begint over 1,5 week de klusjesman in de nieuw te worden kamer van dochterlief. Tegelijk met dat wij op vakantie gaan, krijgt hij mooi de sleutel en is hij hopelijk klaar als we terug zijn . We moeten dan nog wel behangen enzovoort natuurlijk. Ook wordt onze tuin volgende maand 'nog even' helemaal gedaan. Alles maar dan ook alles wordt nieuw. Ik kan er nu al tegenop zien en hoop dat alles soepel verloopt en ik in mijn verlof lekker in onze nieuwe tuin kan gaan zitten. Tijdens mijn vorige zwangerschap hebben we de keuken en badkamer vernieuwd.... wat is dat toch met zwangere vrouwen en klussen/verbouwen

@ navel, is bij mij de vorige keer bijna naar buiten gekomen. Ik had eigenlijk gewoon geen navel meer over Je voelt het niet ineens ploppen, het gaat gewoon langzamerhand.

@hier, vorige week nieuwe kleertjes gekocht (zo schattig en klein!) en even uitgezocht dat er nog best wat kleertjes van dochterlief bruikbaar zijn voor een jongetje. Witte broekjes enzo. Maar shirtjes moet ik toch nog wel bij halen, het overgrote deel daarvan is roze.

Dochter is ziek, ze heeft een luchtweginfectie en hoest zichzelf helemaal schor. Het is de eerste keer dat ze ziek is en ze vindt zichzelf zoooo zielig (is ze ook wel). Ze heeft een kuurtje van de huisarts gekregen, hopelijk is het snel over. Ook omdat we volgende week zondag een weekje op vakantie gaan naar Denemarken! Joepie, zin in!

@xxxjes, heb je op je werk al aangegeven dat je (meer) ouderschapsverlof op wil gaan nemen? Hoe reageerden ze?

@ deernie, weet je collega het geslacht inmiddels al?

@ 7up, wat raar dat je zo'n harde buik had. Is het inmiddels al vaker gebeurt? Misschien heb je je wat te druk gemaakt.

@ blomke, welkom!

Leuk dat je mee komt schrijven! Ik woon heel ver van Amsterdam

@ dinges, mannen en namen! Ik kan er over mee praten. Toen we bij mijn eerste zwangerschap nog niet wisten of het een jongen of een meisje werd riep ik een jongensnaam die ik heel mooi vind. Hij vond het niks. Deze keer riep ik hem nog een keer en vond hij hem ineens wel mooi... Ik heb het hem maar niet gezegd dat hij het de vorige keer geen mooie naam vond.
@ Dinges ja écht negeren kan natuurlijk wel...maar die verhalen over uitscheuren, scheve hechtingen enzo die hoef ik niet helemaal in detail van anderen (die ik pas twee keer heb ontmoet) te horen...wil best wat over de bevalling an sich weten...maar die horrorverhalen hoeven van mij niet echt ;)

Ik heb net een avondje avondvierdaagse meegelopen met de kids uit mijn groep...ze waren helemaal blij! Schatjes zijn het toch :D

Nopg 3 weken en morgen een middagje en dan heb ik vakantie/verlof! :D whoehoeee!!
@juffie87, van mijn vriendinnen/kennissen hebben 7 van de 10 dames een 'makkelijke' bevalling gehad. Dat is toch zeker wel een meerderheid. Ik denk dat men de zwaardere bevallingen interessantere gespreksstof vind.

Trouwens, mijn schoonzus had een zware bevalling, maar was toch veel sneller genezen dan ik van mijn ks. Zo zie je toch maar dat je lichaam goed in staat is zich te herstellen. (zoals altijd uitzonderingen daargelaten).

Het blijft toch grappig dat idd iedereen zelfs aan wildvreemden vertelt over hechtingen rupturen en andere horror, ik ou er wel van, maar dat komt meer door mijn obsessie daar ik het zelf nooit meegemaakt heb.

Hier ook aftellen tot de vakantie, volgende week zaterdag gaan we, het voordeel van hier wonen is dan weer dat we maar 4 uur hoeven te rijden naar Pisa, dat scheelt.

Zijn jullie ook weer/nog steeds zo moe? Ik snap er niks van. Een halve dag ben ik fit, 's middags uitgeteld. Kan me dat net zo herinneren van de vorige keren (bealve de 1e 3 mnd)
@c77, die vermoeidheid. Vreselijk. Ik val soms na een paar uur werken gewoon bijna om. Echt belachelijk. Als ik smorgens wakkerr word schijn ik steevast te zeggen "vanavond vroeg naar bed, ik ben verrot". Vandaag echt de hele dag als ik ook maar ging zitten viel ik gewoon in slaap. Echt gek.

@lyt, die collega hoort het morgen of zaterdag. Ze gaan uit van een klein meisje. En dat terwijl het kindje volgens mij ideaal lag voor een geslachtsbepaling. Maar ja.

Vandaag bericht gekregen dat een naaste collega die zwanger is van 2 kindjes opgenomen is in het ziekenhuis. De kindjes groeien gewoon niet meer. Echt zielig. Ze hopen dat het methier zijn we ok druk met de aanleg van een nieuwe tuin. Niet alles zal hier nieuw worden, maar wel een aantal dingen. E bestrating blijft vooralsnog loggen hoewel ik die grindtegels echt wel kwijt wil. Ik ben alleen niet in de positie om 75m2 nieuwe tegels aan te schaffen. Tenminste dat hoor ik mijn man steevast roepen! Haha. Maar ja ja die zwangere vrouwen hè!
Hey Lyt, nieuw plaatje? Leuk!

@ Juffie: en die verhalen. Volgens mij komen we er niet onderuit. Bij sommige mensen vraag ik maar niet teveel door anders krijg je echt alle details. En bij vreemden zit ik daar ook niet op te wachten.

Zouden de scherpe randjes er misschien bij de meeste mensen na een poosje vanaf gaan?

Wat leuk dat je mee hebt gelopen met je kids. Heb je soms eerder vakantie/verlof omdat je omdat je in het onderwijs zit?

C77, wat lekker dat je een vakantie in het vooruitzicht hebt! En ja, hier ook vermoeidheid. Ik heb ook echt zo'n after-lunch-dip maar daar kan je op het werk moeilijk aan toegeven.

Meest gesproken zin in de afgelopen weken: Pfff... ik kan wel slapen!

Verder heb ik geen nieuwtjes. Ik voel me, op de vermoeidheid na, supergoed en vind dat wel heerlijk na die lamlendige eerste 20 weken!
Ik moet altijd wel lachen om die verhalen. Ik maak me er niet te druk om. Er is er nog nooit een blijven zitten en wat er in zit, moet er toch uit. Ik hoop dat wel allen een prachtbevalling zullen hebben. Maar dat zal wel niet lukken....
Hallo allemaal,

En welkom Blomke! Hoe voel je je?

Leuk om te horen dat sommige al zo ver zijn met de kinderkamer. Hier is het ook de bedoeling dit weekend behang en laminaat aan te schaffen en aan de slag te gaan. Kinderkamer wordt rond half juli bezorgd..

Moeheid: Net zoals meerdere dames begint de moeheid nu echt toe te slaan... Voorheen niet zo last van, maar nu aan het eind van een dag werken kan ik wel in slaap vallen op de bank na het eten.. En dat doe ik soms natuurlijk ook wel! Hahaha. Alleen wil ik dan niet de hele avond slapen.... Maar als dit het enige is mag ik echt niet klagen, in vergelijking met anderen.

Deze week voor het eerste naar zwangersschapsgym geweest. Zijn meerdere dames er al mee begonnen? Hoe vonden jullie het?? Ik vond het een leuke groep dames, en we hebben het gehad over het bekken, en de veranderingen daarbij gaande de zwangerschap en oefeningen gedaan.

Vinden jullie de tijd ook zo snel voorbij vliegen nu?? Ik heb in aug. al verlof en het is nu al juni!!

Ik maak me ook niet druk over de bevalling.. ik heb dezelfde instelling als Deernie: het zit er nu toch in, en zo'n baby komt er ook uit... Tuurlijk moet je er wel iets voor doen.. maar me er niet druk over. Daar heb je niks aan..

Over 2 weken hebben wij de 3d echo! Ik ben stiekem wel benieuwd of wij een glimp kunnen opvangen van het geslacht..

Fijn weekend alvast allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven