
Beetje blij, was dat maar waar : (
woensdag 15 juni 2011 om 21:28
Ik ben dus niet een beetje blij. Beetje pissig zelfs.
Ik heb via internet bij de webwinkel van XXXX afgelopen maand een aantal (kinder)kadootjes besteld. Volgens de website leveren ze na betaling binnen 1-5 werkdagen het pakket af bij TNT die op hun beurt meestal 1 a 2 dagen later leveren.. Ik heb gecontroleerd of het geld is afgeschreven en dat is per de 27e mei gebeurd. Volgens hun leveringsvoorwaarden, had ik ergens tussen eind mei en de eerste paar dagen van juni de spullen moeten ontvangen.
Ik heb er inmiddels 2 mailtjes aan gewaagd, waarop geen antwoord komt (1e mail is meer dan een week geleden). Verder heb ik diverse keren gebeld naar het telefoonnr. van hun vaste winkel in XXXXX en daar neemt niemand de telefoon op.
Er is dus wel ca. 40 euro afgeschreven en niks geleverd. Contact of reactie is niet mogelijk. Helaas heb ik dus (nog) geen kadootje voor mijn nichtje die deze week jarig is. Wat nu te doen? Kent iemand deze winkel in XXXXX en weet je toevallig of ze nog bestaan? Is er voor mij een manier om toch mijn geld terug te krijgen als er geen reactie komt (en hoe lang moet ik daar dan nog op wachten)?
Ik heb via internet bij de webwinkel van XXXX afgelopen maand een aantal (kinder)kadootjes besteld. Volgens de website leveren ze na betaling binnen 1-5 werkdagen het pakket af bij TNT die op hun beurt meestal 1 a 2 dagen later leveren.. Ik heb gecontroleerd of het geld is afgeschreven en dat is per de 27e mei gebeurd. Volgens hun leveringsvoorwaarden, had ik ergens tussen eind mei en de eerste paar dagen van juni de spullen moeten ontvangen.
Ik heb er inmiddels 2 mailtjes aan gewaagd, waarop geen antwoord komt (1e mail is meer dan een week geleden). Verder heb ik diverse keren gebeld naar het telefoonnr. van hun vaste winkel in XXXXX en daar neemt niemand de telefoon op.
Er is dus wel ca. 40 euro afgeschreven en niks geleverd. Contact of reactie is niet mogelijk. Helaas heb ik dus (nog) geen kadootje voor mijn nichtje die deze week jarig is. Wat nu te doen? Kent iemand deze winkel in XXXXX en weet je toevallig of ze nog bestaan? Is er voor mij een manier om toch mijn geld terug te krijgen als er geen reactie komt (en hoe lang moet ik daar dan nog op wachten)?
woensdag 15 juni 2011 om 21:40
woensdag 15 juni 2011 om 21:43
ALGEMENE VOORWAARDEN
VOORWAARDEN BEETJE BLIJ
TOEPASSING: Op alle overeenkomsten met Beetje Blij zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Eventuele inkoop- of algemene voorwaarden van de opdrachtgever wijst Beetje Blij hierbij uitdrukkelijk van de hand.
Het doen van een bestelling houdt in dat de toepassing van deze algemene voorwaarden aanvaard wordt.
BESTELLING: Alle genoemde prijzen op de website van Beetje Blij zijn vermeld in euro`s, inclusief 19% BTW en exclusief verzendkosten. Prijzen die op deze website zijn genoemd, worden onder voorbehoud van wijzigingen en/of typefouten vermeld.
Nadat het verschuldigde bedrag op de rekening van Beetje Blij is bijgeschreven, dan zal Beetje Blij de bestelling binnen één tot 5 werkdagen bij TNT Post afleveren voor verzending naar het opgegeven afleveradres. We streven ernaar zo snel mogelijk je bestelling te verzenden! Dit met uitzondering van zon- en feestdagen en de uitzonderingen die op de site bij een aantal producten expliciet staan vermeld.
NB: Heb je je bestelling voor een bepaalde datum (bijvoorbeeld een verjaardag of geboorte) nodig, vermeld dit dan svp even bij je bestelling, dan proberen we daar rekening mee te houden.
De door Beetje Blij opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van genoemde leveringstermijn geeft je geen recht op schadevergoeding. Indien echter de leveringstermijn de termijn van 30 dagen overschrijdt, ben je gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voorzover dat noodzakelijk is. Reeds geïnde bedragen zullen in dat geval binnen 30 dagen door Beetje Blij worden teruggestort.
Bij "niet thuis" wordt het pakket een tweede keer aangeboden door de TNT postbode en anders ontvangt de geadresseerde een kaartje in de bus met daarop nadere informatie over het postkantoor waar het pakketje afgehaald kan worden.
Indien de bestelde artikelen door welke oorzaak dan ook niet voorradig zijn of uitverkocht, neemt Beetje Blij onmiddellijk contact met je op om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Je hebt in dat geval altijd recht op teruggaaf van het betaalde bedrag.
Misschien even de voorwaarden goed doorlezen...?
VOORWAARDEN BEETJE BLIJ
TOEPASSING: Op alle overeenkomsten met Beetje Blij zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Eventuele inkoop- of algemene voorwaarden van de opdrachtgever wijst Beetje Blij hierbij uitdrukkelijk van de hand.
Het doen van een bestelling houdt in dat de toepassing van deze algemene voorwaarden aanvaard wordt.
BESTELLING: Alle genoemde prijzen op de website van Beetje Blij zijn vermeld in euro`s, inclusief 19% BTW en exclusief verzendkosten. Prijzen die op deze website zijn genoemd, worden onder voorbehoud van wijzigingen en/of typefouten vermeld.
Nadat het verschuldigde bedrag op de rekening van Beetje Blij is bijgeschreven, dan zal Beetje Blij de bestelling binnen één tot 5 werkdagen bij TNT Post afleveren voor verzending naar het opgegeven afleveradres. We streven ernaar zo snel mogelijk je bestelling te verzenden! Dit met uitzondering van zon- en feestdagen en de uitzonderingen die op de site bij een aantal producten expliciet staan vermeld.
NB: Heb je je bestelling voor een bepaalde datum (bijvoorbeeld een verjaardag of geboorte) nodig, vermeld dit dan svp even bij je bestelling, dan proberen we daar rekening mee te houden.
De door Beetje Blij opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van genoemde leveringstermijn geeft je geen recht op schadevergoeding. Indien echter de leveringstermijn de termijn van 30 dagen overschrijdt, ben je gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voorzover dat noodzakelijk is. Reeds geïnde bedragen zullen in dat geval binnen 30 dagen door Beetje Blij worden teruggestort.
Bij "niet thuis" wordt het pakket een tweede keer aangeboden door de TNT postbode en anders ontvangt de geadresseerde een kaartje in de bus met daarop nadere informatie over het postkantoor waar het pakketje afgehaald kan worden.
Indien de bestelde artikelen door welke oorzaak dan ook niet voorradig zijn of uitverkocht, neemt Beetje Blij onmiddellijk contact met je op om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Je hebt in dat geval altijd recht op teruggaaf van het betaalde bedrag.
Misschien even de voorwaarden goed doorlezen...?
woensdag 15 juni 2011 om 21:44
@Layla, op hun website staat dat je kan bellen op de dagen dat hun winkel geopend zou zijn en die dagen en tijden staan ook zo genoemd. Ik heb op drie verschillende dagen diverse pogingen gedaan en je krijgt nog niet eens zoiets als een antwoordapp. Er wordt gewoon niet opgenomen en geen mail beantwoord! En ohja, ook niks geleverd dus.
woensdag 15 juni 2011 om 21:46
Ik heb de voorwaarden goed gelezen Pien en daar staat levertijd van 1-5 dagen en dat als het onbestelbaar is oid, dat men dan contact met je opneemt. Dat is niet gebeurd. Noch wordt er mail beantwoord of telefoon opgenomen.
Ik ga ervan uit dat men met "overschrijding levertijd van 30 dagen" bedoelt, dat het dan aan TNT ligt ofzo. Aangezien ze zelf stellen dat ze pakketten altijd binnen 1-5 werkdagen bij TNT aanbieden, tenzij onbestelbaar. Maar in dat geval nemen ze dan contact op.
Dan zou er dus iets bij TNT moeten liggen (of staking, of weet ik veel wat anders voor omstandigheden) waardoor post niet geleverd kan worden.
Ik ga ervan uit dat men met "overschrijding levertijd van 30 dagen" bedoelt, dat het dan aan TNT ligt ofzo. Aangezien ze zelf stellen dat ze pakketten altijd binnen 1-5 werkdagen bij TNT aanbieden, tenzij onbestelbaar. Maar in dat geval nemen ze dan contact op.
Dan zou er dus iets bij TNT moeten liggen (of staking, of weet ik veel wat anders voor omstandigheden) waardoor post niet geleverd kan worden.
woensdag 15 juni 2011 om 21:58
woensdag 15 juni 2011 om 22:10
Het kan best dat er iets aan de hand is met die ene werknemer. Maar als je wel tijd hebt je advertenties up to date te houden op marktplaats, maar het lukt je niet om een klant op de hoogte te brengen van een bestelling die niet eens een beetje op tijd kan komen (ondanks verjaardagskado), dan heb je je prioriteiten niet helemaal op een rijtje lijkt me.
@Welpje, zo had ik dat in ieder geval wel geinterpreteerd, dat die 1-5 dagen indicatief is. Dus het kan 2 dagen zijn, 3 dagen, 4 dagen, maar ergens tussen 1 en 5. En als je aangeeft dat het snel binnen moet zijn voor een verjaardag ofzo, dat XXXX er dan rekening mee probeert te houden het eerder op 1 a 2 dagen neer te laten komen.
@Welpje, zo had ik dat in ieder geval wel geinterpreteerd, dat die 1-5 dagen indicatief is. Dus het kan 2 dagen zijn, 3 dagen, 4 dagen, maar ergens tussen 1 en 5. En als je aangeeft dat het snel binnen moet zijn voor een verjaardag ofzo, dat XXXX er dan rekening mee probeert te houden het eerder op 1 a 2 dagen neer te laten komen.
woensdag 15 juni 2011 om 22:14
woensdag 15 juni 2011 om 22:27
Hier iets soortgelijks aan de hand en ik heb via de mail bij het Juridisch Loket mijn vraag neergelegd. Het bedrijf waar het bij mij om gaat, heeft niet zulke duidelijke Algemene Voorwaarden. Reactie van het JL is dat ik eerst een brief moet sturen waarin ik stel dat zij zich niet aan de afspraak houden en dat ik van hen eis dat ze binnen 7 werkdagen reageren. Doen ze dat niet, dan nog een keer een brief sturen waarin ik hen in gebreke stel en mijn geld terug eis. Doen ze dat ook niet, dan heb ik pech, want dan zou het een rechtszaak worden en dat is vele malen duurder dan de investering die ik bij dat bedrijf heb gedaan.
Ik zie dat Werner intussen al actie kan en wil ondernemen, dus bovenstaande zal wel overbodig zijn, maar toch... just in case...
Ik zie dat Werner intussen al actie kan en wil ondernemen, dus bovenstaande zal wel overbodig zijn, maar toch... just in case...
woensdag 15 juni 2011 om 22:30
Werner, dat is geweldig! Dat is ten minste 1 ingang om contact te krijgen die mij op geen enkele andere wijze lukt. Dus ja, zou daar erg mee geholpden zijn : )
@Roosies, ik noem geen toenaam, alleen een naam en die naam vond ik eigenlijk wel toepasselijk in mijn topictitel (niet blij dus).
Verder vind ik zwartmaken wel meevallen. De leveringsvoorwaarden zijn zelf door de eigenaar opgesteld en deze worden niet nagekomen. Om dan antwoorden te krijgen, probeer je contact te zoeken. Maar ook dat levert niks op. Ik weet niet zo goed wat voor opties ik dan nog meer heb naast (lijdzaam en ongeduldig) afwachten of het ooit nog wel of niet komt. Zo zit ik in ieder geval niet in elkaar. En laten we wel wezen, ik heb netjes aan mijn verplichtingen voldaan (bestellen en betalen). Die deal werkt wel 2 kanten op hoor. Als je dat niet aankan, moet je geen winkel draaien. Want zeker internetbestellingen draaien deels een beetje op goed vertrouwen. Dat moet je dan ook kunnen leveren.
@Roosies, ik noem geen toenaam, alleen een naam en die naam vond ik eigenlijk wel toepasselijk in mijn topictitel (niet blij dus).
Verder vind ik zwartmaken wel meevallen. De leveringsvoorwaarden zijn zelf door de eigenaar opgesteld en deze worden niet nagekomen. Om dan antwoorden te krijgen, probeer je contact te zoeken. Maar ook dat levert niks op. Ik weet niet zo goed wat voor opties ik dan nog meer heb naast (lijdzaam en ongeduldig) afwachten of het ooit nog wel of niet komt. Zo zit ik in ieder geval niet in elkaar. En laten we wel wezen, ik heb netjes aan mijn verplichtingen voldaan (bestellen en betalen). Die deal werkt wel 2 kanten op hoor. Als je dat niet aankan, moet je geen winkel draaien. Want zeker internetbestellingen draaien deels een beetje op goed vertrouwen. Dat moet je dan ook kunnen leveren.
woensdag 15 juni 2011 om 22:35
Koop de volgende keer bij een shop die aangesloten is bij een webshop keurmerk. Zij kunnen je namelijk helpen bij geschillen. Indien mogelijk zou ik langs de winkel gaan. (Als ik de juiste heb gegoogled).
Daarnaast wettelijke bepalingen overrulen de algemene voorwaarde die een webshop op de site heeft staan.
In ieder geval hoop ik dat de shop dit geval netjes oplost.
Succes
Daarnaast wettelijke bepalingen overrulen de algemene voorwaarde die een webshop op de site heeft staan.
In ieder geval hoop ik dat de shop dit geval netjes oplost.
Succes
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.