domme vraag???

16-06-2011 21:13 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch!

Kun je van voorvocht zwanger raken?
Ja.
Jazeker!
Niet opgelet bij biologie?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Er is dus maar 1, heel duidelijk antwoord!

Slotje!
Jullie zeggen wel zo stellig ja, maar ook op internet vind je verschillende verhalen. Er zijn ook medische sites die zeggen dat je niet zwanger kunt raken van voorvocht, hoewel je vaak juist het tegenovergestelde hoort.
-
Ik heb een voorvochtkind van 20 maanden
The time is now
Om veiligheidsredenen is het wijs aan te nemen dat zwanger worden van voorvocht mogelijk is. Maar eigenlijk is dit een niet goed beantwoorde kwestie. Er zijn mensen die absoluut niet geloven dat je zwanger kunt worden van voorvocht, behalve als je twee maal achter elkaar seks hebt en de man is al een keer klaargekomen (en er dus nog achtergebleven spermatocyten vlak bij de uitgang zijn). Anderzijds zijn er mensen die bij hoog en bij laag beweren dat er echt niets anders is gebeurd en de man niet heeft geëjaculeerd, terwijl de vrouw toch zwanger is geworden.

Arts seksuele gezondheid Olga Loeber

----------------------------------------------------------------------------------------

Uit voorzorg ging ik het er niet op wagen, maar niet iedereen is hier over dezelfde mening toegedaan dus.
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen pubermeisje van 16.

Zoals Jorina ook zegt, je leest verschillende verhalen hierover op internet, dus vroeg me af of dit nou wel of niet zo zou zijn.
Dit is toch wel een beetje een gebrek aan opvoeding dat je dat niet weet
Ga er nou maar vanuit dat het kan.
JA!

Van het voorvocht zelf kan je niet zwanger raken maar wel van die paar verdwaalde zaadcellen die daar lustig in rondzwemmen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee joh.
Ja, ook in voorvocht zitten zaadcellen.
Ah know`t, tha shunt
Nee dat kan niet.

Daar komt weer: van de site van de NVSH

Niet de minste instelling wiens taak het is om sexuele voorlichting te geven.

http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm
Ik heb ook even gezocht op een tegengeluid. Uit het wetenschappelijke artikel "Male Contraception without prescription -- A reevaluation of the Condom and Coitus Interruptus" van het National Center for Biotechnology Information:quote:Most authors on the subject of coitus interruptus allude to the possibility of its failure as a contraceptive due to the presence of spermatozoa in the lubricative pre-ejaculatory fluids that often ooze from the penis in response to sexual stimulation.

Actual counts of sperm in these secretions do not appear in the literature. As mentioned, our observations of samples of preejaculatory fluid from 10 men revealed no sperm. Since it is possible, however, that the lubricating fluid may contain spermatozoa after a recent ejaculation, it has been suggested

that between multiple acts of intercourse there should be urination to flush out spermatozoa.
Goh, Isabon, Nooit geweten! Thanx
En bij enige twijfel, probeer het gewoon uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Goed artikel, isabon!
Haley, dat is exact wat NVSH zegt idd.
Het kan niet, maar omdat voor-het-zingen-de-kerk-uit vaak per ongeluk fout gaat (kans op zaadlozing in de vrouw ligt op iets van 5%), is het geen veilige methode.
Da's een andere vraag Blyt. Kwestie van een alerte, ervaren man.
Inderdaad. Ik heb er anderhalf jaar onbevrucht seks mee gehad Maar pubermeisjes en -jongetjes hebben wat minder zelfbeheersing, ik kan me goed voorstellen waarom deze fabel de wereld in is geholpen.
Yep! Vraag maar aan Theo Maassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven