Help! Mieren in huis!

16-06-2011 21:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend trof ik een mierenfamilie aan in mijn keuken...

We wonen in een eensgezinswoning, het is een oud huis en door de wbv niet al te best onderhouden (qua onderhoud buiten, kozijnen en kieren in de buitenmuren enz).

De mieren kwamen door een kier naast de buitendeur en waarschijnlijk uit een kier in de muur, achter m'n aanrecht.

Ik vond op internet een tip, knoflook tegen mieren dus ik heb overal tenen knoflook neergelegd bij gebrek aan die lokdoosjes.

Heb vandaag gelijk doosjes gekocht, er staan er nu twee buiten en twee binnen dus ik hoop maar dat dit werkt.

Maar mijn vraag is nu, wat kan ik verder doen om die krengen buiten te houden?
Kun je ontdekken waar het nest buiten zit? Ik had er in mijn vorige huis last van. Dan zocht ik het nest op, deed er een scheut bleekmiddel in en daar boven op gooide met kokend water ik de volle waterkoker leeg. Dit herhaalde ik een paar dagen later. En ik zette een paar lok doosjes binnen.
Lokdoosjes zijn om mieren te lokken, neem aan dat je ze UIT je huis wil lokken? Nooit binnen zetten, altijd buiten.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hier onlangs een nest ontdekt vlak voor de achterdeur. Idd kokend water er op, en een paar dagen herhalen.

En schoonmaakmiddel schijnen ze ook niet van te houden, dus wij sprayden iedere dag de drempel in met schoonmaakspray.

Die lokdoosjes lokken hier op de een of andere manier alleen nog maar meer mieren.
Waspoeder strooien, ook mieren verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Daarom heten ze "lokdoosjes" er zit iets in dat ze lokt! Er zit gif in, dat kleeft aan hun lichaam, en dat nemen ze mee naar hun nest. Maar echt dames, als je zin in huis zet lok je ze juist naar binnen! Zet ze buiten!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 16 juni 2011 @ 22:09:

Daarom heten ze "lokdoosjes" er zit iets in dat ze lokt! Er zit gif in, dat kleeft aan hun lichaam, en dat nemen ze mee naar hun nest. Maar echt dames, als je zin in huis zet lok je ze juist naar binnen! Zet ze buiten!Ik had ze dus buiten, en de volgende dag zag het ding zwart van de mieren. Jammer genoeg hielp het niks, heb er geen mier minder om gezien.
Nee joh, wel binnen zetten. Het idee dat je buiten (=hele wereld) alle mieren kunt doden is absurd. De mieren die al binnen komen, nemen het gif mee naar hun nest. je moordt hun nest uit.Het trekt heus niet alle mieren uit de hele buurt naar je keuken.
wij hadden ze ook , heb een spuitbus met gif tegen kruipende insecten gekocht en voordat we naar bed gingen die leeggespoten.

Heb ze nooit meer gezien ( behalve de lijkjes )
quote:mali30 schreef op 16 juni 2011 @ 22:05:

Lokdoosjes zijn om mieren te lokken, neem aan dat je ze UIT je huis wil lokken? Nooit binnen zetten, altijd buiten.O, ik zette ze binnen bij, voor de mieren, de ingang. Ik wil ze in het doosje lokken, zodat ze dood gaan.
Ik heb spray van HG. Werkt als een mtierelier. Niet zo heel vriendelijk voor mier en milieu, wel heel effectief.
Ik had laatst iets met frambozen op het aanrecht laten staan. Komen we thuis, allemaal mieren! Het spoor kunnen volgen langs de muur via de gang naar buiten. Ik las op internet een tip op de route te onderbreken met afwasmiddel en dat heb ik gedaan. Verder alle mieren met de stofzuiger opgezogen en kokend water in het mierennest op de stoep bij de voordeur. Nooit meer 1 mier gezien in huis.
de ouderwetse stuiver werkt nog steeds erg goed... bij de drempel van de deur had ik ze gelegd. en idd lokdoosjes buiten.
Ik zat ooit voor werk in een bungalowpark met een mierenplaag, Wij hebben het toen opgelost met een bakje pure ranja en kokend water.

Mijn collega in een ander huisje heeft het wat grootser aangepakt en het alarmnummer van het park gebeld. Werd niet in dank afgenomen, maar de volgende dag stond de ongediertebestrijding wel voor de deur
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb precies hetzelfde gehad!

Een paar dagen actief met azijn smeren heeft bij ons goed geholpen!

Succes!
quote:mali30 schreef op 16 juni 2011 @ 22:09:

Daarom heten ze "lokdoosjes" er zit iets in dat ze lokt! Er zit gif in, dat kleeft aan hun lichaam, en dat nemen ze mee naar hun nest. Maar echt dames, als je zin in huis zet lok je ze juist naar binnen! Zet ze buiten!

Sorry hoor, maar zoiets onzinnigs heb ik nog nooit gehoord.
quote:lilalinda schreef op 16 juni 2011 @ 22:17:

Nee joh, wel binnen zetten. Het idee dat je buiten (=hele wereld) alle mieren kunt doden is absurd. De mieren die al binnen komen, nemen het gif mee naar hun nest. je moordt hun nest uit.Het trekt heus niet alle mieren uit de hele buurt naar je keuken.Jawel joh. Die trommelen elkaar allemaal op, als ze al niet vanaf drie straten verderop het lokmiddel geroken hebben. En dan komen ze in optocht je huis binnen gemarcheerd..
Gewoon zo'n spuitbus met een lang rietje gebruiken. Dat is het enige dat goed werkt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dank voor jullie tips.

Ze zijn weg!

Mijn man dacht dat ze misschien vanwege de regen naar binnen zijn gekomen, geen idee of dat waar is, maar op vrijdag waren ze weer vertrokken.

(Donderdag was behoorlijk heftig weer hier)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven