Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
@Friezin Ik mag volgende week langs voor intake. Zit bij mij 4 weken tussen insturen en gesprek. Dus dat gaat lekker vlotjes!
quote:Ik heb net de uitzending van 'Wie is mijn vader ?' bekeken. Wat ik me nu opeens bedacht is dat het niet zo erg is dat Geertgen niet zo dichtbij is voor mij. Dan is de kans dat er een halfbroertje of -zusje net om de hoek woont wat minder groot. De afstand die ik nu iedere keer heen en weer rij heb ik daar dan wel weer extra voor over.Hahaha, dat dacht ik ook! Welke regio kom jij vandaan? Ik 072, hier dus in de toekomst wel kans op broertje/zusje
@Zoeter Succes met de zenuwen! Vandaag niet zo geconcentreerd aan het werk. Ook maar even 'Wie is mijn vader?' gekeken. Pfhhh toch wat tranen moeten wegpinken hier...laten we het er op houden dat het er aan ligt dat ik ongesteld moet worden (het raakt natuurlijk ook meer nu je midden dit soort keuzes zit). Kan me voorstellen dat je die rit naar het zuiden, toch wel fijn vindt nu. Wel mooi om te zien dat die jongeren zo blij zijn met het vinden van broers en zussen. En een geruststelling dat het tegenwoordig makkelijker is voor kinderen om op hun 16de meer informatie over hun donor te kunnen krijgen.
4 weken ertussen. Wow, als het lukt met een van de donoren, zou ik al in januari kunnen beginnen. Superspannend! (Maar klinkt niet héél eng meer )
Nog 4 1/2 dag wachten... Pfffff... En als het deze maand niet raak is, dan pas mogelijk over 2 maanden weer, boehoe. Mijn eisprong trekt zich niks aan van geplande vakanties helaas. Maar eerst nog wachten, wachten, wachten...
@ superwoman, ik kan me voorstellen dat het nu heel spannend is. Wat duurt 4 en een halve dag dan lang he. Ik duim voor je!

@ emmetjebee, ik woon in postcodegebied 078. Wat grappig dat je dezelfde gedachte had! Ik had hier nog niet eerder bij stilgestaan.

@juffie Ben je trouwens ook juf? Ik moest ook iedere keer huilen vandaag bij het zien van die uitzending. Had ik bij die uitzending van Donor Unknown ook al. Hormonen he

Ik vond het wel heel leuk om te zien en inderdaad leuk om te zien dat ze zo blij waren met een halfbroer of zus. Ook dit was ook zo bij de uitzending Donor Unknown.

Op een of andere manier sterkt dit mij ook in mijn keuze. Ik maak de keuze nu natuurlijk vanuit mijn eigen egoistische verlangen, maar dit zien ondersteunt mij nu ook wel. (kan het alleen niet zo goed verwoorden, maar misschien snap je me)
@juffie, M heeft me over je verteld.dat is ook zo! Join the club so the speak. leuk hoor....!

gauw nu een borrel op het terras.... kijken hoe het met superwoman gaat.....
SUperwoman heb je al getest? Het mag al toch?
Ik ZOU morgenochtend gaan testen, maar is helaas niet nodig

Net ongesteld geworden. Nu hoor ik echt bij de club... Poging 1 mislukt, op naar poging 2 in juli.

Nu anderhalve mand 'rust', ach, kan ik in ieder geval tijdens mijn heerlijke vakantie wijntjes drinken en oesters en blauwe kaas eten! Elk nadeel heb z'n voordeel!

Fijn weekend allen en tot de 22ste!
@SW: balen voor je, Superwoman. Maar inderdaad kun je nu op een heel andere manier genieten van je vankantie. Ik zeg Proost!!

Ik ga ip donderdag weer het bankje bezetten. Vanavond dus nog maar even een wijntje. Ik zeg Proost!

Wie komt me vergezellen op het bankje??
@sw idd balen... Geniet van alle verboden waar!

@emmetjebee ik ben zaterdag weer van de partij op het bankje... Succes deze week!

@chilles ben benieuwd waar we afspreken en wie er allemaal precies komen.. Heb je er al wat meer zicht op? En natuurlijk hoe gaat het met je?
@SW: Shit zeg! Was je erg teleurgesteld?

Ik heb komende week ook weer een IUI. Over ivf moet ik toch nog nadenken, had een heel raar gesprek bij Geertgen, waarvan ik nog niet eens kan bedenken hoe ik het in drie regels zou moeten samenvatten. Eerst maar weer dit en natuurlijk de meet binnenkort!

Groeten!
@ Superwoman Balen zeg. Wel fijn dat je voordelen van dit nadeel kunt zien. Geniet van je vakantie!

@ Innova Wat had je voor raar gesprek bij Geertgen dan? Jij doet het toch bij Geertgen mbv de Deense bank. Heb je iedere poging dezelfde donor? Hoeveel keer heb je nu al IUI daar gehad? Wil je zelf al voor IVF gaan?
@zoeter: Ik heb nu twee IUI's daar gehad en de derde komende week. Ik heb altijd dezelfde donor, ik heb in 1x een aantal rietjes naar Geertgen laten bezorgen. Het gesprek was raar, het is denk ik te uitgebreid om er zo op in te gaan, en ik snap zelf ook nog niet alles wat er gebeurde. Ik wil door voor ivf, maar ik vind het doodeng en zocht geruststelling. Ik kreeg een boze dokter die zich geen raad wist met mijn vragen en bedenkingen en der daarom korte metten mee maakte. Zoiets. Daarmee is mijn vertrouwen niet toegenomen en wordt de beslissing nog lastiger. Maar voor ivf in Nederland kan je als alleenstaande met ingevroren sperma nergens anders terecht. (hahahaha, dat is ook een zin die ik nooit in mijn leven had verwacht te zullen opschrijven ... )

Dus het is bij Geertgen of niet. Lastige keuze... Maar ik kan er dus nog even een maandje over nadenken.

Druilerig dagje zeg! Ik word er wat sloom van ...
@ Innova.. ja inderdaad erg druilerig... ik zit de hele dag al binnen, beetje lezen, beetje bankhangen ....

Wel erg lastig inderdaad dat je nergens anders terecht kunt. Raar eigenlijk ook voor ieder medisch probleem heb je een keuze tussen waar je je kunt laten behandelen, maar nu dus niet. Waarom eigenlijk niet?

Wat voor vragen en bedenkingen heb je ten opzichte van IVF? Zijn het geen vragen die ook beantwoord kunnen worden door vrouwen die wel al IVF hebben ondergaan? Gaan ze specifiek over het gebruik van ingevroren sperma?

Misschien heb je wat aan de blog Welkom Lieffie Ze ondergaat nu ook IVF. De eerste poging is helaas mislukt, maar ze gaat over een maand weer verder. Misschien heb je het al eerder gelezen of is het voor jou niet herkenbaar, maar ik vond het zelf fijn om te lezen. Ik hoop voor haar dat de volgende poging raak is. En voor jou natuurlijk ook!
anoniem_83686 wijzigde dit bericht op 13-06-2011 18:50
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Ik heb zojuist gebeld met Rijnstate. Kom op de wachtlijst voor een afspraak en al met al zou ik over anderhalf jaar kunnen beginnen en dat is voor mij prima. Die tijd heb ik mijzelf ook gegeven.

Echt zo spannend!
@SW: no one hit wonder dus! Jammer, maar dan idd maar genieten van lekkere dingen in de vakantie

@vrouwen op het bankje: fingers crossed!

Morgen intakegesprek bij kliniek. Zenuwen beginnen nu al te komen. Geen idee wat ik kan verwachten. Is het een soort toelatingsexamen? Iemand ervaringen?

Heb de neiging om allerlei vragen voor te bereiden want wil graag dat zij mij hartstikke geschikt vinden. Maar goed, heb hier al 2 jaar over nagedacht dus zal wel loslopen. Vraag me af om wat voor redenen ze je zouden weigeren.
Mmmmmm vandaag weer een negatieve LH-test.... mijn cyclus is van slag...

@Juffie: naar welke kliniek ga je?

Ik was toen van te voren ook best zenuwachtig, maar het intake gesprek en later met de psychologe viel me alles mee. Gewoon jezelf zijn, je hebt hier inderdaad al lang genoeg over nagedacht! Succes!
Ik zit ook weer op het bankje... hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus komderbij.. Emmetje morgen, Innova komende week, Amphere...nog anderen? SW is er net vanaf, balen en het duurt ook ff voor de volgende bank.

@ Zoeter, ik ben even de draad kwijt... Heb je al een keer eitjes laten oogsten? En nu nog een keer? Of ben je nog steeds in aanloop naar de eerste keer?

En dan doen ze direct een ivf poging bij jou met een van de geoogste eitjes toch?

@ juffie, je hebt een gesprek bij leiderdorp toch? Volgens mij ben je de enige van dit topic daar. De intake gesprekken van Geertgen en Amsterdam ervaarde ik ook als intake gesprekken en niet als een examen waar je foute antwoorden kunt geven. Er wordt gekeken hoe je er zowel lichamelijk als mentaal zoal voorstaat. Daarin kun je laten zien dat je erover nagedacht hebt, maar je hoeft niet alle antwoorden te hebben. Ik zou ook niet weten om welke redenen ze iemand zouden weigeren.

In ieder geval succes morgen! Laat je het weten hoe het ging?

@colalight, gefeliciteerd met je eerste stap!

@chilles, ik ben heel benieuwd naar je buik! (dat is ook raar :-) ) Woensdag kunnen we m zien! Ben je er al uit waar? Of Vinyl nog ideeën?
@zoeter: dank je voor de link en voor het meedenken. Ik denk inderdaad dat het helpt om meer van vrouwen te horen. Ik heb nachtmerries van de punctie. Rationeel kan ik heus wel bedenken dat het in mijn hoofd veel groter is dan nodig, maar ik slaap er slecht van en ik word maar niet gerustgesteld. Ik las op de link die je me gaf dat het voor haar allemaal meeviel. Hoe is dat bij jou dan? Heb jij dat binnenkort? Vind je het eng?

@jive: was je vandaag bij de kliniek? Ik ook! Wel 300 km bij elkaar vandaan maar toch! 1 vers gesprongen ei en 5 miljoen zwierige zwemmers, hoe moeilijk kan het zijn ... ?

@juffie: het gaat nooit over of je een goede moeder gaat zijn, want daar is volgens mij geen vastomlijnde definitie voor. Het gesprek gaat over of je over de risico's hebt nagedacht en hoe je daar op voorbereid bent, bv heb je nagedacht hoe en wie je gaat inschakelen om hulp te krijgen? Praat je erover met je omgeving, hoe reageren zij? Ook daar is geen goed of fout antwoord hoor, ik zei dat het voor mijn vader nog wat ver buiten zijn beleving was en de psycholoog zei "ach die draait wel bij als het kind er is". Kom je stabiel en rationeel over, heb je goede relaties met mensen om je heen? Hoe ga je er voor zorgen dat het kind voldoende mensen om zich heen heeft, etc. Het valt vast mee!

Tja, verder: duimen draaien maar weer ...

Ik mis Vinyl, waar hangt die uit?

Tot volgende week!
http://www.scientias.nl/z ... ent-eicel-soms-niet/30528

Ik dacht net, hoe kan dat toch: 1 gewillige eicel, 5 miljoen hongerige zaadcellen in een hokje zo groot als een mandarijn (zegt Wiki) ... dus gegoogled en wat vind ik : de zaadcel loopt in die mandarijn het eitje gewoon voorbij. Noujaaaaaaaaaa!
Ik leef nog! Maar sta even een paar maandjes op pauze, dus van mij uit weinig nieuws!

Heb wel zin in de meet!!
Tss... zie je wel, die mannelijke "helften" zijn gewoon sufferds, Innova!

Ik heb jullie gemaild over volgende week! Dus heb je niets in je inbox, terwijl je dat wel verwacht had: mail me...

Jive, jij mag zeggen dat je benieuwd bent naar m'n buik, no prob! ;)

Sw, jammmmmmmmer!

Succes op het bankje!!!
@ wachters: ik leef met jullie mee!!! Weet nu hoe het is...

Ben niet super teleurgesteld hoor dat het niet in 1 keer raak was, zo echt bizar zijn, dus ik ga voor lucky number two ;-D

Leuk woensdag, 10 kakelende kippen, haha, dat wordt wat. Tot dan!
Ik vind het echt jammer dat ik niet naar de meet kan komen! Helaas werk ik onregelmatig en juist op de dag van de meet heb ik avonddienst Wellicht de volgende meet met een paar meer zwangere buiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven