Fluiten is ordinair?

17-06-2011 23:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fluiten. Niet van de astma, niet op een blokuit, ook niet iemand van het andere geslacht nafluiten maar gewoon je lippen tuiten en een deuntje ten gehore brengen. Een gepast deuntje op een gepast moment. Is dat ordinair?

Mijn kind (9 jaar) kreeg een reprimande van de juf: hij mocht niet fluiten want dat is ordinair.

Als hij tijdens de spellingles nou "S&M" van Rihanna had gefloten, geneuried of gezongen, dan had ik 't gesnapt. Maar zijn favoriete deuntje momenteel is "Voorjaar" van Vivaldi's "Vier Jaargetijden". En hij floot tijdens de pauze voor het fruit eten, toen de hele klas door elkaar krioelde om hun fruitbakjes te pakken.

Maar los van het moment en het deuntje: ik vind fluiten over het algemeen juist heel plezierig. Iemand anders die 'n deuntje fluit tovert vaak 'n glimlach op mijn gezicht. En ik word liever wakker van mijn zoon die z'n ontbijt fluitend bij elkaar loopt te scharrelen in de keuken, dan van mijn wekker.

Ben ik zo'n mafkees en wordt fluiten tegenwoordig als ordinair ervaren?

Vind jij fluiten ordinair?

Totaal aantal stemmen: 49

Ja (12%)
Nee (84%)
Weet ik niet (4%)
Echt netjes vind ik het niet nee. Maar ordinair? Dat gaat ook weer een beetje ver.
Nee waarom? Het kan hooguit als storend ervaren worden door anderen omdat ze continue geluid horen. Maar tijdens een pauze een deuntje fluiten is in mijn ogen niet ordinair.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De juf is gek. Laten we het daar maar op houden
is dat die irritante juf waarbij zoon niks goed kan doen?
ordinair niet. Irritant wel.
Nog nooit van gehoord, dat fluiten ordinair zou zijn.

Een paar jaar geleden was ik vaak in de ochtendspits op Den Haag Centraal. Daar liep dan een man door de hal, onderweg naar zijn werk aan z'n pak en tas te zien, die prachtig floot, klassieke melodieën. Daar verheugde ik me altijd op.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Misschien wilde ze sowieso niet dat hij geluid maakte op dat moment.

Nee ik vind het niet ordinair. Vind het juist wel iets schattigs, onschuldigs hebben.

Ja je hebt ook de types buurman-die-altijd-fluiten, te hard, naast de melodie, stomme liedjes.

Maar zo'n kind dat vivaldi fluit lijkt me niet ordinair.
@ Ruza: kun je uitleggen wat je er niet echt netjes aan vindt? Of laat dat zich lastig onder woorden brengen?

@ Enn: dat het storend kan zijn, kan ik me voorstellen. Maar dan had juf m.i. beter kunnen zeggen dat ze wilde dat hij stopte omdat ze het storend vond.

@ Plops: GMTA

@ Klaverjas: helaas wel ja. Kind telt de dagen tot de zomervakantie...
@ Moonlight: vroeg ik ook aan zoon, of het dan stil moest zijn op dat moment of zo. Nee, want de hele klas liep door elkaar te kakelen en te roepen.
Misschien is juf jaloers omdat zij niet kan fluiten.

Ik zie mezelf ook nog geen vivaldi produceren hoor. En op twee vingers fluiten kan ik ook al niet (Had hij nou op twee vingers gefloten dan had ik de juf op zich wel begrepen binnen)
Het Viva forum is papaja.
Is ze na de zomervakantie weg?

Zo nee, dan even alles opschrijven wat er gebeurd is/ ze gezegd heeft (liefst met datum) en naar de directeur stappen.

Dit is treiteren wat ze doet en dat mag gewoon echt niet.
juf spoort niet..dat wisten we al

vrogger toen ik een bijbaantje in de kroeg had floot ik ook een keer.

Zat er zo'n oude zemelaar aan zn borreltje om 11 uur smorgens en die zei: een meisje dat fluit is het fatsoen uit...

tuurlijk joh..

Maar zoon is geen meisje.
Wat een chagrijn van een juf. Heeft zeker veel plezier in haar werk?

Ik vind fluiten niet ordinair. En zeker geen Primavera!
Nah wat een onnozele opmerking van de juf !!

Is je kind een dochter of zoon ?

Mijn oma riep namelijk altijd.. Meisjes die fluiten krijgen mannen met duiten

(had ze dan wel mooi verkeerd heb een zeer arme vent getroffen , wel erg lief haha)

Als je een dochter hebt kan ze dat tegen de juf zeggen en gelijk tegen de juf zeggen dat zij ook maar wat meer moet fluiten..

Ik floot en fluit nu nog erg veel , lekker deuntjes fluiten wanneer ik in t park loop. Heerlijk wanneer andere mensen aan t fluiten zijn , dat geeft mij een vrolijk gevoel. En de mensen die ik hoor fluiten getuigt bij mij dan van goh die is lekker vrolijk . Heerlijk om de dag zo te beginnen.

Waar ik ook erg vrolijk van werd is smorgens vroeg op de fiets en als iemand mij dan voorbij komt fietsen al fluitend.. Dan denk ik Nah die heeft er zin an vandaag.. En maakt mij ook gelijk een stuk gestemder..
Oh lees net dat je een zoon hebt.. dan gaat mijn zinnetje niet op natuurlijk . Maar misschien kan hij er van maken dat wanneer jongens fluiten hij een meisje krijgt met duiten
Ik doe het je zoontje niet na! Maar wat stom van de juf zeg!

Waarom stap je niet eens naar de directeur? Of naar de juf zelf? Ik vind het een raar mens, en ik ken haar niet eens!

Gewoon blijven fluiten!
Wat is er in godsnaam niet netjes aan?? Dat snap ik echt niet. Ordinair ook niet.

Ik vind het soms vreselijk irritant, dat wel. Maar dat ligt helemaal aan mezelf..
Ik denk dat fluiten wel wat overheersender is dan gekakel...

Maar snap niet zo waarom het verboden moet worden, of hij moet heel hard fluiten.
Wat een bullshit! Fluiten ordinair? Zal wel een zuurpruim zijn die juf!

Ik heb een buurman die fluit van alle soorten deuntjes, als hij buiten is dan hoor ik hem. En ik heb er nog nooit wat ordinairs, of irritants, aan kunnen ontdekken. Ik snap de irritatiegrens van mensen soms niet hoor. Wat is er nu mis met een vrolijk fluitdeuntje?
Ik denk dat die juf eens bij zichzelf moet nagaan of ze haar werk wel met plezier doet.

Wat is er nou leuker dan een fluitend kind in de klas tijdens de pauze? Een fluitend kind is een vrolijk kind. De juf zou juist blij moeten zijn met een fluitend kind in de klas. En nee niet tijdens de les, maar wel tijdens de pauze of op het schoolplein.
Kan er niet echt een oordeel over vellen, want ik heb een hekel aan als iemand fluit.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 18 juni 2011 @ 00:31:

Kan er niet echt een oordeel over vellen, want ik heb een hekel aan als iemand fluit.Er wordt ook niet om een oordeel gevraagd, hoewel ik die juf een stuk chagrijn vind, dat wel.
Ik heb inderdaad van huis uit meegekregen dat fluiten niet netjes is. Maar ik vind het zelf altijd wel gezellig klinken. En zeker als het ook nog Vivaldi is, juf kan trots zijn op zijn kennis van klassieke muziek.
Ik heb wel eens een etiquetteboek gelezen ("hoe hoort het eigenlijk" van Amy Groskamp-ten Have, herziene editie, 1989 ofzo) en er stond niks over fluiten in hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven