Gezondheid alle pijlers

Van de trap gevallen! Auw!

03-11-2010 11:48 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandagochtend werd ik om een uur of 03.00 wakker met darmkramp, en later diarree, een buikgriep. Gelukkig zakte het na een paar uur wel maar omdat ik de halve nacht niet geslapen had en ik nog niet helemaal fit was besloot ik om toch maar thuis te blijven. Ik heb een paar uur slaap ingehaald en toen ik wakker werd voelde ik me al een stuk beter.

Na een warme douche wilde ik naar beneden gaan omdat mijn dochter bijna uit school kwam en toen gebeurde het. Wat er precies gebeurde weet ik niet, of ik nu uitgegleden ben of duizelig werd door de buikgriep, maar ineens lag ik beneden, zo'n 10 treden overgeslagen.

Ik voelde meteen dat het niet goed was. Mijn knie en enkel hebben een rare draai gemaakt en in mijn knie heb ik het voelen scheuren. Gelukkig was mijn 16 jarige zoon thuis en die heeft me naar de bank geholpen, daar ging ik even van mijn stokje van de pijn.

We hebben eerst een tijdje mijn knie en enkel gekoeld maar ik had zo veel pijn dat ik er volgens mijn zoon groen van zag, ik was ook misselijk van de pijn en hij heeft vervolgens de dokter gebeld.

Na een barre tocht waarbij ik elke straatsteen heb gevoeld zijn we via de huisarts op de Eerste Hulp aangekomen.

Achteraf werd ons gevraagd waarom we geen ambulance hadden gebeld.......eh....tja dat was even niet in ons opgekomen......

En nu zit ik van mijn lies tot mijn voet in het gips, mijn kniebanden en mijn enkelbanden zijn gescheurd. Het is echt gips, geen kunststof dus het voelt of er een blok beton aan mijn been hangt. Ik mag beslist niet belasten en over 2 weken moet ik naar de orthopaed.

Vanochtend is er een bed gebracht door de thuiszorg, dat is erg prettig want ik kan niet naar boven. En al kon ik boven komen, ik heb een waterbed, daar kom ik met dat blok beton aan mijn been nooit meer uit....

Pffff.....wat een gedoe, mijn kinderen van 16 en 11 zijn super, ze helpen me zo goed als ze kunnen, Mijn vriend-sinds-kort komt iedere dag even buurten en doet wat hij kan en mijn ouders komen dagelijks buurten voor de overige hand en spanddiensten en voor de morele steun.

Stilzitten staat niet in mijn woordenboek maar er zit nu weinig op vrees ik, dat gips is echt loodzwaar en moet door iemand opgetild worden als ik opsta om naar het toilet te gaan. Het bed, de stoel en het toilet zijn zo'n beetje mijn wereld.

*Einde klaagstand, ik moest het gewoon even kwijt!*

Iemand overigens ervaring met gescheurde kniebanden? Ik ben doktersassistente / triage assistente op een HAP, de theorie weet ik wel maar ervaring is vaak een ander ding!

Dank voor het lezen!

Groetjes,

NannieB
En Nannie, wat is er uit gekomen?
Hoi allebei,

Karen, die 20 km zijn zeker een teken aan de wand zeg!! Heerlijk voor je dat het zo goed gaat!

En Stitch, goed dat je je poot stijf houdt hoor, wat schiet je er mee op als je de boel overbelast? Helemaal niets toch??

Ik ben gisteren bij de orthopeed geweest en we hebben een uitgebreid gesprek gehad.

Mijn knie gaat goed, die is echt aan het herstellen maar mijn enkel wil niet. En ik (+ fysio) dacht dat het wel goed zou komen als die knie het maar weer ging doen maar de orthopeed denkt er anders over.

De radioloog kwam er aan te pas, de foto's zijn bestudeerd en er is een nieuwe foto gemaakt. Er is toch wel veel schade aan enkele botten in mijn enkel die een voortdurende ontstekingsreactie te weeg brengen. Eigenlijk bij iedere stap die ik zet. Vandaar dat mijn enkel zo pijnlijk en zo dik blijft.

Nu moet ik voor een botscan, dan wordt ik eerst ingespoten met radio actief materiaal, dan 2 uur wachten en dan worden er foto's gemaakt. En aan de hand daarvan wordt beslist wat er gaat gebeuren. (Mijn zoon zij dat ik STRALEND het ziekenhuis uit zou komen na die foto's en bovendien KERNgezond, lekker joch he??)

En mogelijk zit er dan nog een operatie in.................:(
Hoi,

Mijn enkel wil ook niet helemaal wat ik wil, het afwikkelen wil nog steeds niet... maar jij bent er nog wel iets erger aan toe zeg.

Ik kreeg toen meteen al te horen dat de enkel 1 van de vervelendste gewrichten is om te herstellen.

Wanneer moet je voor die botscan dan? of is het weer wachten....

Nou als je er stralend uitkomt, schijn dan ook ff een lichie op mij .
Het wordt weer een kwestie van lange adem Stitch!

Ik had afgelopen vrijdag al voor de botscan gekund maar het was een hele drukke week (avondvierdaagse, kinderfeestje van mijn dochter, werken) dat ik daar niet zo veel trek meer in had. Ik moet er voor naar Alkmaar namelijk, zo'n 3 kwartier rijden. (Paps rijdt, ik niet.....)

En bovendien kan ik pas 18 augustus voor de uitslag, de orthopeed zit al bomvol tot en met de eerste week van juli, dan gaat hij op vakantie en vervolgens zit hij 2 weken daarna ook al vol. Dus.....geduld.......
Jeetje Nannie, inderdaad lange adem :(

Sterkte....

Stitch, bij jou duurt het ook maar zeg.......

Ik durf bijna niks meer te vertellen; het gaat eigenlijk gewoon goed! Strekking en buiging zijn nog een beetje beperkt, maar dat komt nog wel....
Pfff Nannie, wat een gedoe toch zeg.

Weer wachten en wachten.

Karen, het is toch juist fijn dat het zo goed gaat!

Ik wordt er ook wel gek van dat het lang duurt, maar ben iig wel weer ongeveer 15 uur aan het werk, nog 13 uur te gaan hahaha.

Ik heb nu een paar andere oefeningen gekregen om thuis te doen, op de tenen lopen, wat behoorlijk pijnlijk is.

En vooral dat verschil per dag, daar wordt je toch gek van, het is nog steeds als ik uit bed ga, de ene x gaat het van een leien dakje en de andere keer ben ik weer net een oud vrouwtje, vooral na dagen als ik heb gewerkt.

Het nadeel is gewoon dat ik mijn werk niet mee heb, maar ben een eind op de goede weg
Oh Karen wat heerlijk voor je dat het zo goed gaat! Dat laatste stukje komt ook vast helemaal weer goed!!

Stitch, je geduld wordt wel op de proef gesteld he?

Ik mag voorlopig helemaal niet meer belasten / doen dan wat ik nu doe en dat is knap vervelend! Het blijft dus voorlopig een beetje strompelen, meer zit er niet in.

Waar ik vooral gek van wordt is van de omgeving, iedereen meent maar te moeten roepen dat ik naar een ander ziekenhuis moet. Maar wat schiet ik er mee op? Een enorme reistijd (alles is VER vanuit de Noordkop!) en een week of 2 winst? Nou dan blijf ik dus fijn hier, die 2 weken kunnen we echt nog wel bij hoor. Ik ben enorm tevreden over de orthopeed en deze staat landelijk ook heel goed aangeschreven. Geen enkele reden om te veranderen.

En nu gaan we TAART eten want mijn zoon is geslaagd voor zijn Mavo!! (Kan die taart net zo goed meteen op mijn kont plakken maar ok......een keertje moet het kunnen toch??)

Groetjes,

NannieB
Wat fijn dat je zoon is geslaagd!! Gefeliciteerd.

Jij bent degene die op de proef wordt gesteld, bij mij is gaat het wel goed, alleen voor mij idd te langzaam, jij moet iedere keer van alles ondergaan en er is nog steeds niet echt duidelijkheid.

De omgeving hier zegt ook allemaal van alles, zoals:

Het duurt nu toch wel heel lang.

Kun je niet beter weer eens een afspraak maken bij het ziekenhuis om het nog een keer te laten onderzoeken.

Ik zou ..... enz.

En dat zijn dus ook allemaal mensen die zelf nog nooit wat hebben gehad.

Ik ken een aantal mensen die ook wat aan hun enkel hebben gehad en die zeggen ook dat het gewoon lang duurt.

En mijn fysio zegt toch dat ik vooruit ga

jaja, de beste stuurlui staan aan wal volgens mij.

Enn wat die taart betreft, tuurlijk moet het kunnen, het is toch hartstikke fijn dat je zoon is geslaagd!

Groetjes
Goeiemorgen,

Ik probeer al die goed bedoelde adviezen maar een beetje naast me neer te leggen en intussen gewoon mijn eigen plan te trekken, dat werkt het beste.

Zoonlief heeft zijn slagen uitgebreid gevierd, hij is inmiddels weer aanspreekbaar, hahaha. Lekker samen met zijn vrienden de overwinning gevierd, dat hoort er een beetje bij he?

Maar vandaag is hij weer gewoon aan het werk, over tot de orde van de dag!

Vandaag begint het schoolhandbal en mijn dochter doet mee. Opa en oma hebben haar net weg gebracht en ik zie haar vanavond pas weer. Ik ga vanmiddag met vriendinnen een workshop doen, (sushi maken) en zij mag bij opa en oma eten. En zo is de zaterdag weer gevuld.

Morgen een dagje werken, ook geen straf met dit weer!
Morgen naar Alkmaar voor de botscan.

En daarna weer een hele emmer geduld want ik moet tot 18 augustus wachten op de uitslag!

Hoe gaat het bij jullie?
Goeiemorgen!

De botscan is gemaakt vorige week.

Het was een lange ochtend maar verder niet pijnlijk of vervelend ofzo. Mijn knie gaat gelukkig heel erg goed, ik ga volgende week met de fysio overleggen of ik niet een tijdje kan stoppen. Ik zit al een tijdje aan de maximum vergoeding dus ik moet er al flink voor bijbetalen. En als hij toch niet veel meer met me kan doen dan de kracht onderhouden kan ik net zo goed zelf naar de sportschool.

Maar goed, dat is voor volgende week.

Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes,

NannieB
Hoi,

Zo lange tijd niet meer geweest, maar ben druk met van alles.

@Nannie Nu dus wachten op de uitslag van de botscan? was dat dan 18 augustus, dat is dan nog wel een tijdje wachten, maarja je bent inmiddels al zo gewend dat je al niet eens meer beter weet hahaha.

Ik ben ook al door mijn vergoeding heen van de fysio, kreeg net vandaag een stevige rekening, maar ben het nog wel heel hard nodig pffff.....

Vorige week naar de arboarts geweest voor de zoveelste keer dezelfde.

Natuurlijk de vorige dag heftige fysio gehad en daarna gewerkt, dus liep ik weer slecht, gewoon een momentopname dus, toevallig net weer bij hem.

Hij vond dat ik een stapje terug moest doen en dat ik niet harder moest gaan dan ik kon en zo heeft hij een uur volgepraat.

Hij had het er zelfs over dat als ik zo doorging, dat ik dan wel eens afgekeurd zou worden omdat het niet veel beter werd. pfffff... hij gaf me bij deze dan ook maar een standje....

zo zei hij dat.

Mijn fysio zegt juist dat ik goed vooruit ga en die zie ik iedere week.

Volgende dag kreeg ik een gesprek met de manager bij ons, nu moet ik dus een stapje achteruit doen en mag alleen nog maar met pen en papier rondsjouwen en ben dus seller, mag geen borden meer uithalen enz..

In principe is dat een stuk makkelijker ja, maar toch, zo zit ik niet echt in elkaar, ik wil gewoon door en help/werk waar ik helpen kan.

Maar goed, daar zal ik me wel zo goed als bij neerleggen

Zit er wel een beetje door in een dip hoor.

Maar we gaan gewoon weer verder.

Groetjes maar weer
Hoihoi,

Ik heb eindelijk de uitslag gehad en die is niet best.

Ik blijk vergevorderde dystrofie te hebben in mijn enkel! En omdat er zo veel tijd overheen is gegaan is het nog maar de vraag of het volledig kan herstellen.

Ik ben echt van slag, hier had ik niet op gerekend.

Volgende week begint de behandeling,

Hoe gaat het nu met jou Stitch?

En Karen, jij springt hopelijk alweer helemaal fit rond of er niets gebeurd is?

groetjes,

NannieB
Nannie, nee dat meen je niet! Dat is geen goed nieuws en balen zeg! Stom dat ze dat nu pas zien.....

Ik spring nog niet rond, maar wel bijna.....nu bezig met revalidatie die echt sportspecifiek is, nog maar 6 maanden te gaan ;)
Hoi Karen,

Ik ben echt van slag, dit was wel het laatste wat ik verwacht had! Ik moest gisteren al beginnen met 1000 mg vitamine C te slikken, iedere dag voorlopig. En verder heb ik een creme gekregen die ik 5 x per dag moet smeren, die moet dan 10 minuten intrekken en dan moet je het af wassen. Wat een troep is dat, ik ben er kotsmisselijk van! (schijnt een bijwerking te zijn!) Ik heb een smaak in mijn mond of ik een natte krant heb opgegeten, jakkes!!

En tot overmaat van ramp heb ik een peesontsteking in mijn linker voet door overbelasting dus nu kan ik echt alleen maar strompelen! Bah!!

Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis, ik ben enorm overdonderd door de uitslag en heb er ook geen zinnig woord meer uit weten te brengen donderdag. Ik heb nu al mijn vragen opgeschreven, en die hoop ik dinsdag te kunnen stellen.

Jeetje, jij bent dus ook nog niet waar je zijn wil, 6 maanden is best nog lang! Sterkte maar weer!!

Groetjes,

NannieB
Hoi, dat is een tijd geleden zeg.

Jeetje Nannie, dat is helemaal geen goed nieuws zeg.

Waar komt het door dan, puur door die val of omdat je overal zo lang op moest wachten, afspraken, uitslagen etc... voordat je weer verder kon?

Ik snap heel goed dat je overdonderd bent.

Ik wens je heel veel sterkte .

Karen, ik dacht ook dat je al weer lekker rond kon springen.

Maar dat duurt ook nog een tijdje dus.

Hier gaat het natuurlijk niet zo snel als ik wil...

Op dit moment heb ik wel het gevoel dat ik weer achteruit ga, steeds erg last van mijn enkel, maar dat moest dus echt met fysio overgaan pffff...

Over anderhalve maand ben ik alweer een jaar geleden....

Ik had gedacht dat ik dan allang weer alles normaal kon doen.

Dus niet...

Groetjes Stitchy
Hoi Stitch,

Ik denk dat het een combinatie is.

De dystrofie is veroorzaakt door de val, dat staat vast. Maar het feit dat het misschien niet meer over gaat heeft alles met TIJD te maken, met het lange wachten.

Daar ga ik ook zeker een babbeltje over maken met de orthopeed, het is niet meer terug te draaien maar ik wil het wel bespreken.

Morgen begint de behandeling naast de creme en de vitamine C.

Die creme is echt verschrikkelijk, wat een troep! Ik ben heel misselijk, alles smaakt naar krant / karton en ik ruik voortdurend knoflook / ui. Zo smerig........Verder merk ik er niets van.

In ieder geval gebeurt er nu iets, daar ben ik wel blij mee.

Jij bent dus ook nog lang niet waar je zijn wil, wat zijn het toch vervelende kwesties! Ik heb voorlopig even afscheid genomen van mijn fysio, tijdens de behandeling mag ik eigenlijk niets.

Maar ja stil zitten staat niet echt in mijn woordenboek..........

Sterkte!!

groetjes,

NannieB
Hoi,

Het schiet dus niet op, maar hoe gaat het nu, nu je het een tijdje de behandeling hebt gedaan?

Heb je inmiddels al een gesprek gehad met je orthopeed?

Stil zitten staat ook niet in mijn woordenboek.

Maar soms moet ik gewoon wel.

Doordat ik de laatste tijd weer zoveel last heb, ben ik maar weer eens naar de dokter gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de orthopeed, daar moet ik 6 oktober heen en dan gaan er iig weer rontgenfoto's worden gemaakt.

En laatst weer bij de arbo-arts geweest, heb iedere keer woorden met die man.

Laatst zegt ie tegen mij dat een normale breuk 6 weken duurt en daarna de revalidatie..

Halloooo, ik heb 3, bijna 4 maanden onbelast gezeten...

Wat een *#^%$$%%, pffff, wat was ik boos en heb hem gezegd dat ik toch echt niet voor mijn lol ben uitgegleden van die trap en al helemaal niet op mijn vakantie in het buitenland.

Hij vond ook dat ik te positief was over mijn herstel.

Wat moet ik dan, bij de pakken neerzitten?

Ik probeer juist positief te zijn, want anders kom ik toch in een neerwaartse spiraal en dan wordt het toch helemaal niet wat..

Ik werk wel weer steeds meer, maar nog niet voldoende....

Sterkte en groetjes Stitchy
bijna een jaar geleden waren we allemaal aan het klooien, maar tegenwoordig zie ik niemand meer hier...

Beetje jammer.... want ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat, want ik heb veel steun aan jullie gehad!!

Morgen moet ik naar de orthopeed, dus ben best nerveus wat hij me gaat vertellen.....

NannieB, hoe gaat het met jou? en Karen 24, wil ook graag weten hoe het met jou gaat, na al dat gekloot!!

17 oktober is het al een jaar geleden voor mij.... en ben het harstikke zat, met al die enorme pijn wat ik nog steeds heb en de troubles met mijn werk door die poot van mij....
*Was wel heel mosterd en over de datum*
oei.....ik heb mijn eigen topic ernstig verwaarloosd!

Hoe is het met jullie?

Hier is het helaas nog steeds niet goed.

Ik raak maar niet van de dystrofie af en strompel nog steeds.

Gisteren ben ik bij de orthopedisch fysiotherapeut geweest ter voorbereiding op een nieuw consult bij de orthopeed, nu eerst maar eens een week afwachten tot ik bericht hoor.

Groetjes,

NannieB
vandaag 14 oktober is het bijna 2 jaar geleden dat het is gebeurd, heb er nog steeds vaak last van, vooral na een paar dagen werken (serveerster), van de week nog een keer goed verzwikt bij een wandeling met de hond in het bos...

Het blijft nog steeds gevoelig, zo irritant, fysio doe ik al een tijd niet meer.

Ik dacht dat het na 2 jaar toch wel een keer over zou zijn, maar nu begint ook nog een de kou en dan heb ik er nog meer last van, maar goed, we moeten gewoon door, dus groetjes iedereen en het beste!
ps... de orthopeed zei des tijds dat het allemaal goed was :-D
Hoi Stitchy!

Voor mij is het over 2 weken 2 jaar geleden.

En ik ben niet hersteld.

De dystrofie geneest niet, er is vanalles geprobeerd inmiddels.

Morgen heb ik (een wat mij betreft laatste) afspraak bij de orthopeed, zo lang iedereen er af blijft gaat het redelijk, maar als er gerommeld word (of in geprikt) dan is het mis, daar heb ik weken last van.

Kan er aardig mee functioneren gelukkig, ik ben weer mobiel doordat ik een elektrische fiets heb gekocht, wat een aanwinst!!!

Sterkte!

Groetjes,

NannieB
Mijn bezoek aan de orthopeed is niet verlopen zoals ik had verwacht. Ik had het idee dat dit wel zo'n beetje het eindstadium was maar de orthopeed denkt er anders over. Hij gaat een kijkoperatie doen in mijn enkel. En dat onder begeleiding van medicatie die de dystrofie rustig moet houden.

ik ben heel benieuwd wat dat gaat opleveren!!

Binnen 6 weken gaat het al gebeuren, wel fijn hoor, zo snel.

Groetjes,

NannieB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven