Haperend beeld bij films op computer

18-06-2011 13:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand of twee hapert het beeld wanneer ik films of series op de computer kijk. Het gaat hier om zowel avi, als 720/1080p films.

Ik kijk de avi's via de Windows mediaplayer en de HD films met BS-player.

Echt haperen doet hij niet, het is meer dat stukjes beeld worden versneld. Ik heb het gevoel dat het zou kunnen samenhangen met een externe geluidskaart die ik op de computer heb gezet. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Specificaties

Besturingssysteem: Windows xp pro SP3

Videokaart: ATI Radeon HD 4800 (laatste drivers zijn geïnstalleerd)

Moederbord: Conroe 945-dvi

Processor: Intel duo core E6300 (2.1GzH)

Geluidskaart: Creative SB Live!

Uitgevoerde acties tot dusverre:

- Codecpack geïnstalleerd

- Drivers geupdate

- Malwarebites geïnstalleerd & uitgevoerd

- CCcleaner geïnstalleerd & uitgevoerd
kijken via vlc mediaplayer. die windowsplayer is gewoon kut
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hoe groot is je werkgeheugen?
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 14:41:

Hoe groot is je werkgeheugen?3,1 GB @ 667 MHz
quote:norma_jeane schreef op 18 juni 2011 @ 14:36:

kijken via vlc mediaplayer. die windowsplayer is gewoon kutHmm, maar met BS player heeft hij hetzelfde probleem als met windows mediaplayer. Dus ik ben bang dat het daar niet aan ligt. Maar ga nu vlc mediaplayer even bekijken!
Ook belangrijk: Hoe staat het met je versie DirectX? Is ie update naar 11?
Ik had namelijk hetzelfde probleem met films kijken met windows media player. Sinds ik op vlc kijk, geen problemen meer gehad
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Bij mij lukt het ook al langer niet meer via Mediaplayer. Ik krijg ook regelmatig foutmeldingen dat de ruimte voor beeld moet worden uitgebreid.

Je zou het even kunnen proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) om via een ander programma te kijken. Ik heb niet zoveel video staan. Wel audio en dat gaat nog wel goed.

Dus als iemand anders suggesties heeft voor programma's dan lees ik het graag.
Tijdens het intypen is er al een oplossing. Daarvoor ook mijn dank!
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 14:46:

Ook belangrijk: Hoe staat het met je versie DirectX? Is ie update naar 11?

Vriend zegt: ja!

Fijn dat je mee wil denken!
Het is zo vreemd, het is ook niet dat hij de bestanden niet wil afspelen of dat het beeld blijft hangen o.i.d. Maar gisteravond waren we bijvoorbeeld een film aan het kijken via de computer (een mkv bestand, via BS player) en elke halve minuut slikt een van de personen wel een stuk zin in, of iemand loopt opeens verdacht hard
Ja is moeilijk troubleshooten. Gooi alle codecs er eens af en installeer ze eens opnieuw.
quote:XionZ schreef op 18 juni 2011 @ 15:49:

Ja is moeilijk troubleshooten. Gooi alle codecs er eens af en installeer ze eens opnieuw.

Alle codecs opnieuw installeren hebben we laatst ook al gedaan.

Met 'ja' bedoelde ik dat we inderdaad versie 11 van DirectX er op hebben staan.
quote:bunnerbobbelien schreef op 18 juni 2011 @ 15:54:

[...]

Alle codecs opnieuw installeren hebben we laatst ook al gedaan.

Met 'ja' bedoelde ik dat we inderdaad versie 11 van DirectX er op hebben staan.Prima! Gooi eens K-Lite codecs op je computer (wel eerst de ouwe eraf gooien...)
Is er wel voldoende werkgeheugen vrij om de player goed te laten draaien?, m.a.w...sluit eens alle backgroundprogramma's (incl. virusscanners) en kijk hoe ie dan "loopt".
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 16:43:

Is er wel voldoende werkgeheugen vrij om de player goed te laten draaien?, m.a.w...sluit eens alle backgroundprogramma's (incl. virusscanners) en kijk hoe ie dan "loopt".

Er staan heel erg weinig backgroundprogramma's open op die computer, daar is vriend altijd erg fel op Hij vindt het al snel te sloom allemaal. Verder ook een kleine virusscanner, namelijk AVG. Maar misschien toch het proberen waard.

Overigens hebben we gisteren film gekeken met VLC mediaplayer en helemaal geen problemen gehad! Dat was een goede tip dus. Maar het blijft alsnog raar dat Windows mediaplayer en BS mediaplayer die het voorheen goed deden nu rare kuren vertonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven