Haperend beeld bij films op computer
zaterdag 18 juni 2011 om 13:22
Sinds een maand of twee hapert het beeld wanneer ik films of series op de computer kijk. Het gaat hier om zowel avi, als 720/1080p films.
Ik kijk de avi's via de Windows mediaplayer en de HD films met BS-player.
Echt haperen doet hij niet, het is meer dat stukjes beeld worden versneld. Ik heb het gevoel dat het zou kunnen samenhangen met een externe geluidskaart die ik op de computer heb gezet. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Specificaties
Besturingssysteem: Windows xp pro SP3
Videokaart: ATI Radeon HD 4800 (laatste drivers zijn geïnstalleerd)
Moederbord: Conroe 945-dvi
Processor: Intel duo core E6300 (2.1GzH)
Geluidskaart: Creative SB Live!
Uitgevoerde acties tot dusverre:
- Codecpack geïnstalleerd
- Drivers geupdate
- Malwarebites geïnstalleerd & uitgevoerd
- CCcleaner geïnstalleerd & uitgevoerd
Ik kijk de avi's via de Windows mediaplayer en de HD films met BS-player.
Echt haperen doet hij niet, het is meer dat stukjes beeld worden versneld. Ik heb het gevoel dat het zou kunnen samenhangen met een externe geluidskaart die ik op de computer heb gezet. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Specificaties
Besturingssysteem: Windows xp pro SP3
Videokaart: ATI Radeon HD 4800 (laatste drivers zijn geïnstalleerd)
Moederbord: Conroe 945-dvi
Processor: Intel duo core E6300 (2.1GzH)
Geluidskaart: Creative SB Live!
Uitgevoerde acties tot dusverre:
- Codecpack geïnstalleerd
- Drivers geupdate
- Malwarebites geïnstalleerd & uitgevoerd
- CCcleaner geïnstalleerd & uitgevoerd
zaterdag 18 juni 2011 om 14:45
zaterdag 18 juni 2011 om 14:50
Bij mij lukt het ook al langer niet meer via Mediaplayer. Ik krijg ook regelmatig foutmeldingen dat de ruimte voor beeld moet worden uitgebreid.
Je zou het even kunnen proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) om via een ander programma te kijken. Ik heb niet zoveel video staan. Wel audio en dat gaat nog wel goed.
Dus als iemand anders suggesties heeft voor programma's dan lees ik het graag.
Je zou het even kunnen proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) om via een ander programma te kijken. Ik heb niet zoveel video staan. Wel audio en dat gaat nog wel goed.
Dus als iemand anders suggesties heeft voor programma's dan lees ik het graag.
zaterdag 18 juni 2011 om 14:54
Het is zo vreemd, het is ook niet dat hij de bestanden niet wil afspelen of dat het beeld blijft hangen o.i.d. Maar gisteravond waren we bijvoorbeeld een film aan het kijken via de computer (een mkv bestand, via BS player) en elke halve minuut slikt een van de personen wel een stuk zin in, of iemand loopt opeens verdacht hard
zaterdag 18 juni 2011 om 15:54
zaterdag 18 juni 2011 om 16:40
zondag 19 juni 2011 om 21:22
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 16:43:
Is er wel voldoende werkgeheugen vrij om de player goed te laten draaien?, m.a.w...sluit eens alle backgroundprogramma's (incl. virusscanners) en kijk hoe ie dan "loopt".
Er staan heel erg weinig backgroundprogramma's open op die computer, daar is vriend altijd erg fel op Hij vindt het al snel te sloom allemaal. Verder ook een kleine virusscanner, namelijk AVG. Maar misschien toch het proberen waard.
Overigens hebben we gisteren film gekeken met VLC mediaplayer en helemaal geen problemen gehad! Dat was een goede tip dus. Maar het blijft alsnog raar dat Windows mediaplayer en BS mediaplayer die het voorheen goed deden nu rare kuren vertonen.
Is er wel voldoende werkgeheugen vrij om de player goed te laten draaien?, m.a.w...sluit eens alle backgroundprogramma's (incl. virusscanners) en kijk hoe ie dan "loopt".
Er staan heel erg weinig backgroundprogramma's open op die computer, daar is vriend altijd erg fel op Hij vindt het al snel te sloom allemaal. Verder ook een kleine virusscanner, namelijk AVG. Maar misschien toch het proberen waard.
Overigens hebben we gisteren film gekeken met VLC mediaplayer en helemaal geen problemen gehad! Dat was een goede tip dus. Maar het blijft alsnog raar dat Windows mediaplayer en BS mediaplayer die het voorheen goed deden nu rare kuren vertonen.