Vertrouwen

18-06-2011 07:59 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat die gevoelens plots weg zijn. Alleen maar omdat jij er achter bent gekomen.

En 5 jaar bedriegen is niet niks natuurlijk, maar ik snap ook dat als jullie al zo lang samen zijn je alles niet zo snel wilt opgeven.

Hoe zie je het zelf voor je?

Kun je leven met de situatie die bij je blijft, kun je gelukkig zijn met je vrouw nu je dit weet?

Sterkte.
Je schrijft: "Het liefst wil ik weer dat alles gewoon wordt".

Maar het zal nooit meer zo worden als het was. Daar moet je je echt bij neerleggen. Such is life!

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met: "omdat hij haar in de steek liet tijdens het uitkomen".
Wil je zeggen dat het bedriegen 5 jaar heeft geduurd???

Dan is dat gevoel van je vrouw voor hem echt niet zomaar voorbij. Het is alleen voorbij omdat ji er achter bent gekomen. Snap dat je het niet wil opgeven, maar ik vind het wel heel knap van je dat je het nog aandurft. Ik zou zeker wantrouwend blijen als iemand mij dat had aangegdaan. En toen ik las dat haar gevoelens voor hem echt waren maar omdat hij haar in de steek liet toen het uitkwam ze dan maar voor jou heeft gekozen vond ik dat heftig. Vraag me af hoeveel en of ze nog wel van je houdt.

Zou kijken of relatietherapie wat voor jullie is
TO,

Ook ik begrijp dat zinnetje niet, net als Yasuko.

Zoals ik je topic lees zijn die gevoelens vorig jaar dus verdwenen toen je erachter kwam?

Hoe zou de situatie dan nu zijn wanneer jer er niet was achter gekomen?

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en dat ging over een periode van 3 maanden.

De vertrouwensbreuk die daaruit ontstond was voor mij niet acceptabel, ik kan daar niet mee leven.

Een vertrouwensbreuk heeft een breed spectrum van gevoelens tot gevolg; niet alleen wantrouwen of ze toch nog gevoelens heeft voor die ander; in de breedte liggen de simpelste dingen in de relatie onder vuur.

Het zal inderdaad nooit meer worden zoals het geweest is, je kunt niet doen alsof er nooit wat gebeurd is.

Heb je overwogen om tijdelijk afstand te nemen om contact te maken met jezelf?

Dat lijkt me gewoon belangrijk; echt uitvinden of je met deze situatie kan leven en mijns inziens kan dat alleen wanneer je afstand crëeert.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
We hebben afgesproken dat we in de toekomst alles met elkaar bespreken ook dingen van irritaties. Ik worstel alleen met het gevoel dat ze in de toekomst weer toenadering tot hem zoekt. Zij blijft volhouden dat het echt over is en er nooit maar aan begint. Tijdens onze gesprekken is ze door een hel gegaan en waren best heftig. Ik wil alles vergeven maar vergeten zal ik het nooit, ik kan het alleen proberen het ver weg te stoppen.Want ik wil echt verder met haar, ik hou nog van haar. Toch vreet de situatie aan me, heb er nog steeds moeilijk mee.
Dat houdt mij dus bezig, wat als het niet uitgekomen was ?

Ze blijft volhouden dat ze er mee wilde stoppen omdat het niet goed was wat ze deden. Maar door iets konden ze niet stoppen, dit heb ik ook aangegeven. Ze is ook bij een therapeut geweest en deze zei dat deze niets meer kon doen dan wat we nu al deden, praten praten en nog eens praten. Nogmaals wil ik haar niet kwijt, maar heb haar gezegd dat als ik maar iets merk het echt over is. Ik wil het nog steeds een kans geven, ik weet dat er een wantrouwen zal blijven naar haar. Maar daar zal ik overheen moeten groeien denk ik, en ik denk dat dit lang zal duren voor dat dit weg is, als het al helemaal weggaat.
quote:knarf schreef op 18 juni 2011 @ 08:33:

We hebben afgesproken dat we in de toekomst alles met elkaar bespreken ook dingen van irritaties. Ik worstel alleen met het gevoel dat ze in de toekomst weer toenadering tot hem zoekt. Zij blijft volhouden dat het echt over is en er nooit maar aan begint. Tijdens onze gesprekken is ze door een hel gegaan en waren best heftig. Ik wil alles vergeven maar vergeten zal ik het nooit, ik kan het alleen proberen het ver weg te stoppen.Want ik wil echt verder met haar, ik hou nog van haar. Toch vreet de situatie aan me, heb er nog steeds moeilijk mee.

Ja nou laat haar maar door een hel gaan om te moeten praten. Dat verdient ze gewoon. Ze heeft je 5 jaar gebruikt! 5 jaar gelogen, 5 jaar aan het lijntje gehouden.

En hoe kan zij er ineens niets meer voor voelen dan? Hoe kan dat tot stand gekomen zijn. Niet door het gesprek. Al helemaal niet als ze 5 jaar ook een ander had.
Even een warne voor jou, knarf. Jullie zijn in ieder geval in gesprek met elkaar, dat is al heel wat. Mogelijk kan een relatie-therapeut helpen? Je krijgt het nooit meer zoals het was, hoe graag je dat ook wil. Veel sterkte!
quote:knarf schreef op 18 juni 2011 @ 08:33:

Onverwerkt leed wegstoppen !!??

Doe dat jezelf niet aan.

Het is allemaal heel aardig dat je vrouw spijt hebt en zegt het nooit meer te doen ( 5 jaar na kunnen denken hierover en nu kan ze wel die conclusie trekken? Eerder niet? )

Het gevoel bekruipt mij dat jij bang bent voor het gat waarin je denkt te vallen wanneer je weggaat.

Nu ga ik even op jouw stoel zitten.

Ik denk dat jij vorig jaar, nadat dit allemaal uitgekomen is, je leven zag instorten en krampachtig het gezinsleven vast probeert te houden.

Je kent geen ander leven wat moet je dan?

Vast en zeker komt er een oplossing voor de problemen (mannelijk denken), nu wegstoppen en leren wegredeneren.

Is dat ook niet precies de reden waarom ze bij je blijft?

Die onwrikbare betrouwbaarheid en zekerheid die jij te bieden hebt?

Kijk nu eens naar jezelf; wat verwacht jij nog van het leven?

Kijk eens over die kloof heen en zie de horizon! (ik ben poetisch op de vroege morgen).

Je hebt volwassen kinderen, daar hoef je het niet om te doen.

Dit gaat om jou!
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ik snap dat je het er heel moeilijk mee hebt maar als je haar nog een kans wil geven dan moet je haar ook een eerlijke kans geven en dan moet je dat stukje wantrouwen ook laten gaan.

Ik snap heel goed dat dat super moeilijk is maar als jij haar sowieso niet wil laten gaan dan is dat jouw eigen keuze en moet je haar ook de eerlijke kans geven om het tegendeel te bewijzen.
quote:bloem05 schreef op 18 juni 2011 @ 09:19:

Ik snap dat je het er heel moeilijk mee hebt maar als je haar nog een kans wil geven dan moet je haar ook een eerlijke kans geven en dan moet je dat stukje wantrouwen ook laten gaan.

.

Ik denk dat wantrouwen een emotie is waarvan je niet kunt beslissen of je die al dan niet laat gaan. Die ìs er wel of niet.

Als jullie samen doorgaan moet je dat wantrouwen erbij accepteren. Misschien wordt dat geleidelijk aan minder.

Het is niet anders.

Vind je dat je dan nog genoeg overhoudt om in de relatie te blijven?
quote:knarf schreef op 18 juni 2011 @ 08:43:

Dat houdt mij dus bezig, wat als het niet uitgekomen was ?

Ze blijft volhouden dat ze er mee wilde stoppen omdat het niet goed was wat ze deden. Maar door iets konden ze niet stoppen (...)Zij kan nu nooit bewijzen dat ze zonder de ontdekking en jouw tussenkomst gestopt zou zijn. Het is dan ook allerminst waarschijnlijk. Het ziet er meer zo uit als dat jij haar geheime speelkameraadje hebt weggejaagd en dat ze nu alleen nog de keus heeft uit jou om mee te spelen. Eieren voor haar geld dus. Zo ziet het er uit, zelfs al is het niet zo. Ze heeft door dat jarenlange stiekeme gedoe haar eigen glazen ingegooid.
Ja Frankie, dat kan wel zo zijn, maar in het leven is het nou eenmaal niet allemaal zoals in mooie sprookjes met ware liefde enzo.
quote:vlinder72 schreef op 18 juni 2011 @ 08:19:

Wil je zeggen dat het bedriegen 5 jaar heeft geduurd???

Dan is dat gevoel van je vrouw voor hem echt niet zomaar voorbij. Het is alleen voorbij omdat ji er achter bent gekomen. Snap dat je het niet wil opgeven, maar ik vind het wel heel knap van je dat je het nog aandurft. Ik zou zeker wantrouwend blijven als iemand mij dat had aangegdaan. En toen ik las dat haar gevoelens voor hem echt waren maar omdat hij haar in de steek liet toen het uitkwam ze dan maar voor jou heeft gekozen vond ik dat heftig. Vraag me af hoeveel en of ze nog wel van je houdt.

Zou kijken of relatietherapie wat voor jullie is

TO hier sluit ik me bij aan.

Tevens bij Palanja en Frankie!

Je wantrouwen is terecht.

Of jij daarmee kunt leven is aan jou, maar stop het niet weg hoor want dat gaat later toch weer opspelen!

Vandaar vooral blijven praten met je vrouw.... Zij moet door het stof, en openstaan voor jouw emoties en twijfels! Kan zij dit niet, dan vraag ik mij ernstig af hoe diep haar liefde is voor jou.

Verder op basis van de beknopte info moeilijk te beoordelen

Evt. de optie relatietherapie.

Vreselijk voor je, heel veel sterkte gewenst
Ik geloof wel dat ze om 2 mannen heeft kunnen geven. Maar jou teveel vanzelfsprekend heeft genomen. Vijf jaar lang heeft ze jou bedrogen. Vijf jaar lang heeft hij de perfecte partner kunnen spelen en ben jij in feite de last geweest. Dat houdt een mens lang vol, want het is het beste uit 2 werelden. Ze gaf jou een zeer respectloze positie.

Ik geloof wel dat haar gevoel voor die man verdwenen kan zijn. Het is allemaal een ego kwestie geweest. Als het liefde was geweest waren ze samen verder gegaan. Ze hebben elkaar een goed gevoel gegeven over de ruggen van de gezinnen heen. Hij heeft door het te ontkennen haar ego gekrenkt. Daarmee kan de liefde echt weg zijn. (omdat het geen liefde was, maar egobevrediging)

Zo uit het verhaal zou ik dat wel geloven. Dat betekent echter nog niets fraais. Het komt alsog over als eieren kiezen voor haar geld, want als ze hem niet op had hoeven geven, was dat niet gebeurd.

Je vrouw is hier nog mee 'besmet'. Dat is niet zo weg. Het is niet gezegd dat daarmee je efforts waardeloos zijn en dat het niet goed kan komen. Er zal wel een eye opener moeten komen bij je vrouw en een bewuste keuze. De situatie waar het nu op lijkt is dat ze die ander had voor haar fijne leven en jouw vanzelfsprekend. Het fijne is weg, het vanzelfsprekende is gebleven.

Ik vind het fijn te horen vanuit een man hoe toegewijd je bent. Ik ken het verhaal juist andersom. En ik heb er respect voor. Het is aan jou hoe lang je dit vol kunt houden, maar bewaak je grenzen. Het zit voorlopig NOG niet goed.
Rozenstruikje,

Iets aan jouw perceptie trek ik niet, ik kan het niet precies verwoorden.

Misschien komt dat omdat ik het gevoel bij jouw posts (meerdere op verschillende topics) de idee krijg dat in jouw wereldbeeld vrouwen dit soort dingen niet doen...

Anderzijds misschien je naieve benadering; de liefde voor die ander zal wel weg zijn, want anders probeerde ze niet met Knarf haar relatie weer op te pakken.

Wel eens nagedacht of de minnaar het nog wel wilde? De minnaar het misschien voor de sex deed maar de minnares uit gevoelens? Economische motieven? Etc. Etc.

Mensen die 5 jaar lang de zaak in de maling kunnen nemen moeten enorm berekenend zijn, anders hou je dat niet vol....

Ik weet niet hoe het jou verging toen je belazerd werd, maar jij gaat er wel heel makkelijk vanuit dat Knarf zijn emoties onder controle krijgt en dat gecombineerd met de 'rechtschapen herontdekte' gevoelens van zijn vrouw.
quote:palanja schreef op 18 juni 2011 @ 14:54:

Rozenstruikje,

Iets aan jouw perceptie trek ik niet, ik kan het niet precies verwoorden.

Misschien komt dat omdat ik het gevoel bij jouw posts (meerdere op verschillende topics) de idee krijg dat in jouw wereldbeeld vrouwen dit soort dingen niet doen...

Haha, komt door mijn reactie op het andere topic. Nee hoor, ik ben niet zo naief. Waar mannen rare dingen doen met andere vrouwen, staan die vrouwen daar toch echt wel tegenover. Maar ik zie niet wat jou link is hier door dat te denken. Door mijn reactie aan het einde? Waarin ik fijn vind eens een man te horen die zo vergevingsgezind is tov zijn vrouw? Dat heeft meer te maken dat je dat niet zo vaak hoort.

Anderzijds misschien je naieve benadering; de liefde voor die ander zal wel weg zijn, want anders probeerde ze niet met Knarf haar relatie weer op te pakken.

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Dat kan zeker liggen aan mijn manier van verwoorden. Ik ben nogal warrig. Ik denk dat de liefde wel weg kan zijn, omdat het ws geen liefde is geweest, maar ego bevrediging. Die sterke gevoelens worden vaak verward met liefde. Als iemand dat ego krenkt, dan kan die 'liefde' snel over zijn.

Ik geloof wel dat sterke genegenheid heeft plaatsgevonden. Onderschat genegenheid niet.

Wel eens nagedacht of de minnaar het nog wel wilde? De minnaar het misschien voor de sex deed maar de minnares uit gevoelens? Economische motieven? Etc. Etc.

Ook die minnaar is gedwongen te moeten stoppen. Met vijf jaar is het niet seks alleen. Dan speelt er ook een grote dosis genegenheid mee. Maar genegenheid is niet voldoende om met de ander er vandoor te gaan. Vreemdgaan kent bepaalde gevolgen. Niet alleen dat het allemaal niet moet kunnen etc, maar ook de rolverdeling wordt anders. De huidige partner wordt de vanzelfsprekende (saaie) factor. De nieuwe de kick. Op dat moment is er geen sprake meer van liefde, maar van egoistische motieven om dingen in stand te laten. Deep down door de vreemdganger weldegelijk herkend, daarom verlaten ze het nest niet.

Mensen die 5 jaar lang de zaak in de maling kunnen nemen moeten enorm berekenend zijn, anders hou je dat niet vol....

Speelt mee, deel egoisme. Ik denk dat het een glijdende schaal is en dat men echt gelooft dat ze er goed aan doen, het verdienen etc. Zelfrechtvaardiging speelt een grote rol waarvoor het nodig is om de huidige partner een negatieve rol te laten spelen (schuld geven voor ontevredenheid). Daarom is dat hele vreemdgaan gif. Niet zozeer de gevoelens die mensen voor elkaar kunnen hebben.

Ik weet niet hoe het jou verging toen je belazerd werd, maar jij gaat er wel heel makkelijk vanuit dat Knarf zijn emoties onder controle krijgt en dat gecombineerd met de 'rechtschapen herontdekte' gevoelens van zijn vrouw.

Ik lees niet waar ik dat schrijf. Ik geloof dat dat een proces is waar hij voor zijn grenzen moet waken.

In mijn ogen heeft de vreemdganger de relatie besmet door de relatie met de ander aan te gaan. Om dat aan te kunnen gaan heeft een mens zelfrechtvaardiging nodig (mensen zijn namelijk van nature meestal niet echt slecht)met als resultaat negatief denken over de ander. DIE gevoelens verdwijnen niet zomaar . De rolverdeling van degene waarmee het leuk was en de ander die vanzelfsprekend was, dat gevoel verdwijnt niet zomaar. Dat moet die vrouw wel zien. Doet ze dat niet, dan blijft TO de vanzelfsprekende factor met de bijbehorende gekweekste negatieve gevoelens. Dat is niet fair.

Nu ben ik nog warriger geworden.
Een update,

Ze vertelde mij dat hij zo goed kon luisteren en goed mee te praten was. Ik was dikwijls moe vanwege mijn werk en deden weinig dingen samen in het weekend omdat ik moe was en blij was in het weekend niets te hoeven te doen. Weekend was voor mij dikwijls bijkomen van de werkweek. Ze hadden veelvuldig sms contact en ze zegt dat ze zelden bij elkaar kwamen, alleen als ze bij elkaar waren dronken ze eerst koffie en daarna volgde de rest, dit zou ongeveer 6 keer gebeurt zijn. Echter heb ik hier mij twijfels over en kan die twijfel niet loslaten. Ze vertelde mij altijd dat ik er niets aan kon doen dat ik zoveel werkte en dat ze begreep dat ik dan moe was in het weekend, dat hoorde bij mijn werk zei ze. Ik worstel nu nog het meest met het feit dat ze zegt dat ze geen gevoelens meer voor hem heeft. Deze had ze 5jaar lang wel en nu zou dit ineens over zijn, daar heb ik moeite mee om te geloven. Ik geloof ook dat het met sex te maken had, want volgens haar kwamen ze niet meer bij elkaar dan die keren dat ze sex hadden. Het begon met smsjes op de sexuele manier en van het een kwam het ander. Ben ik nu gek of is mijn wantrouwen naar haar nog terecht. Ik probeer alles te vergeten, maar toch komen steeds weer gedachte naar boven over het gebeurde. Als ik er met haar over praat krijg ik steeds te horen: als we opnieuw willen beginnen moeten we alles vergeten anders zitten we weer op 0. Ik zie dat niet zo en zie het praten hierover als een stukje verwerking van mijn kant. Nogmaals ik wil haar niet kwijt na 25 jaar huwelijk met veel ups en downs, ze is nog steeds mijn keuze maar ik moet haar opnieuw leren vertrouwen en dat is soms heel moeilijk.
Ik denk dat je wantrouwen terecht is. Er is geen besef bij haar. Alleen de zelfrechtvaardiging.

Ze heeft gelijk dat er een 0 punt moet komen. Maar die bepaal jij. JIJ bepaalt of je genoeg gerustgesteld bent. Jouw verantwoordelijkheid is om daar dan wel voor open te staan.

Als zij niet alle moeite die nodig is wil nemen om je vertrouwen terug te winnen zit zij nog steeds in het oude gevoel. Jij bent de vanzelfsprekende factor. Jij staat voor alles wat niet leuk was, hij staat voor alles wat wel leuk was.

Ze ziet je waarde niet. ALthans niet op dit moment. En daar wringt de schoen, want dat voel jij aan. En daarmee weet je dat het niet echt voorbij is, hooguit onder het tapijt geveegd.

Je mag verwachten dat ze moeite voor je doet. Je hebt een bepaalde waarde die jij jezelf toe moet kennen en daarnaar moet laten behandelen.
Ik heb het idee dat zij het sneller wil vergeten dan ik, maar ik ben benauwd dat haar dat in de toekomst gaat opspelen. Dit heb ik haar ook verteld, haar reactie is dan dat ze er van geleerd heeft en er nooit meer aan zal beginnen. Ik heb haar toendertijd ook de vraag gesteld of ze nooit een schuldgevoel had naar mij, haar antwoord was, jawel als ik weer thuis was. Maar haar ontmoetingen waren schijnbaar zo prettig dat ze op die momenten geen schuldgevoel had. Daarom kan ik niet geloven van haar dat haar gevoelens voor hem weg zijn. Volgens mij zegt ze dit omdat hij haar bij het uitkomen eerst voor leugenaar had uitgemaakt door te blijven ontkennen, maar volgens mij zitten gevoelens voor iemand dieper en zijn niet zomaar verdwenen ook al wordt je vernederd. Ik geloof wel dat het hem meer om de sex te doen was en dat hij niet dezelfde gevoelens voor haar had als zij voor hem. Ze hadden al wel besproken dat als het ooit mocht uitkomen ze allebei zouden ontkennen, echter mijn vrouw kon dit niet vol houden toen we ze voor het blok zette. Ze is ook geschrokken van de reactie van de kinderen en daar had ze het heel moeilijk mee. Haar relatie met de kinderen is nu ook prima, was een paar weken wat minder maar ze heeft alles geaccepteerd wat ze over haar hebben gezegd en alle schuld op zich genomen en spijt betuigd naar hun en ook naar mij. Ik moet wel zeggen dat ik respect voor haar heb dat ze alles tot in details aan mij verteld heeft.
Wat een ellende kerel. Lijkt me vreselijk. Ik kan je alleen relationeel wat tips geven.

1 ga aub niet alles analyseren, het gaat een obsessie worden

2 ga eens vreselijk boos worden

3 neem rust en ga tijdelijk uit elkaar, althans als dat mogelijk is

4 tommorow is a mystery, yesterday is history principe aanhouden

5 het is nu natuurlijk zo vers dat de beste manier jou manier is

6 doe geen domme dingen

ps Moet zeggen 5 jaar is werkelijk ontzettend lang

sterkte
Voor haar ben je gewoon 2e keus, want hij heeft haar laten zakken toen het uitkwam toch? Hij wilde niet voor haar kiezen.

Nu ben jij weer in beeld!

Kom op..... pik je dat?
Ik zou echt helemaal klaar zijn met iemand die mij maar liefst 5 jaar lang besodemieterd. Een enkel slippertje zou ik al niet makkelijk overheen stappen maar dit zou voor mij over en uit zijn. En daarbij geloof ik er geen barst van dat haar gevoelens zo maar ineens over zijn op het moment dat ze betrapt wordt. Jij verdient beter, veel beter.
Knarf, mooie tips van _mig_!!

Laat die eens goed doordringen.

Zet jezelf maar eens op nummer 1

Of je vrouw daar mee eens is, zul je met de tijd vanzelf merken.

De gehele gang van zaken overziend, doet je vrouw mij denken aan een zeer egoïstisch persoon.

Je mag er namelijk niet teveel onder gaan lijden. Anders ga er straks nog aan onderdoor.

Relatietherapie is een goede optie denk ik als je er niet uitkomt. Dan kan een derde het verhaal objectief van beide kanten bekijken. Of ga zelf eens met iemand praten. Met hulp kun je de boel beter op een rij krijgen, en dan wordt voor jou ook duidelijker wat je wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven