Onverdoofd ritueel slachten

07-04-2011 21:39 651 berichten
De PvdA twijfelt niet langer en steunt het voorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren, PvdD) om een einde te maken aan het onverdoofd ritueel slachten van dieren. Met de PvdA erbij is er een ruime meerderheid in de Tweede Kamer voor, want eerder schaarden PVV, SP, GroenLinks en D66 zich al achter de Pvd A.

Niet alleen het onverdoofd ritueel slachten, maar de hele sector moet onder de loep. Ook het dagelijkse welzijn van de dieren laat veel te wensen over. Dieren die nooit een dag van hun leven in de buitenlucht hebben doorgebracht.

Ik ben tegen onverdoofd ritueel slachten, hoop dat deze wet er door komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 12:59:

[...]

Hahahahaaaaaa, jij leest echt niet he? Nouja, je leest wat je graag wilt lezen. Geweldig hahahahhhaaaaaaaa.

Ik kan prima lezen hoor, jij begon over WO2 waarin ook allereerst het onverdoofd slachten afgeschaft werd.

Maar ik ben wel blij dat ik je heb kunnen laten lachen
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:00:

[...]

Hoe weet je dat een dier lijdt? Bij onverdoofd slachten is het ook binnen 3 seconde dood, een mes door de ader en het beest is er niet meer, dus kom niet aan met dat emotionele gezever, want het is nog geen eens bewezen dat het dier lijdt, dit wordt alleen maar gezegd.

ook voor jou:

Ja een dier uit zich anders bij pijn. Het janken van een hond, gillen van kat, krijsen van biggen, duidt op pijn.

Helaas klinkt het voor jou anders dan wanneer een mens jankt, of dan wanneer JIJ jankt

En onverdoofd bij onverdoofd slachten duurt het vele malen langer dan 3 seconden heur, even inlezen misschien?
Wageningen heeft geen huisdieren waarmee hij/zij een band heeft. Dat kan niet. Niet als je zo min over dieren denkt.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:00:

[...]

Hoe weet je dat een dier lijdt? Bij onverdoofd slachten is het ook binnen 3 seconde dood, een mes door de ader en het beest is er niet meer, dus kom niet aan met dat emotionele gezever, want het is nog geen eens bewezen dat het dier lijdt, dit wordt alleen maar gezegd.

Wageningen, daar zijn onderzoeken naar gedaan, de linkjes staan in het topic.

Wat wil je dan nu dat ik doe om dat te bewijzen? Eigenhandig voor jouw ogen een dier slachten? Kijken wat ie doet?
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 12:53:

[...]

Voor de 100ste keer, het is te bewijzen doordat een dier qua ALLES! motoriek, uiterlijke structuur, neurologisch ANDERS in elkaar zit dan een mens! Heb jij een dier wel is zien huilen? Heb jij een dier wel is vanuit zichzelf naar zn werk zien gaan (Ik noem maar wat) Dat kan een dier niet omdat het Nooi maar dan ook nooit te vergelijken is met een mens!!pffff...http://www.bionieuws.nl/artikel.php?id=5518&print=1
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 13:02:

Nou dan eet je geen vlees.

Enne, die insectendiscussie heb ik ook niet aangehaald he LOLWeet ik, ik nam het ook voor je op, want ik vind het een beetje raar om jou te gaan ondervragen over je tuinierkwaliteiten in deze discussie
quote:gaia9 schreef op 19 juni 2011 @ 13:01:

[...]

En jij ziet alleen wat je wilt zien!

En gelooft alleen wat er wordt opgedragen aan je en waar je graag in gelooft, of het nu moreel juist is of niet dat maakt niet uit voor jou.

O? Goh. Wie draagt mij wat op dan? En wat geloof ik dan?

En wie bepaalt wat moreel juist is?
Wat is er trouwens mis met het schietmasker dat het dier op het moment zelf uitschakelt waardoor pijnloos en daarna leeg laten bloeden?

Waarom kan dat niet halal zien?

Emotioneel godsdienstig gelul.

Zoals alle godsdienstige oorlogen die ook veel leed met zich voortbrengen. Ook niet rationeel en op rede onderbouwd. Zo is dat ook met onverdoofd slachten.
quote:gaia9 schreef op 19 juni 2011 @ 13:03:

[...]

ook voor jou:

Ja een dier uit zich anders bij pijn. Het janken van een hond, gillen van kat, krijsen van biggen, duidt op pijn.

Helaas klinkt het voor jou anders dan wanneer een mens jankt, of dan wanneer JIJ jankt

En onverdoofd bij onverdoofd slachten duurt het vele malen langer dan 3 seconden heur, even inlezen misschien?Het is niet dezelfde pijn als bij mensen, want dieren zitten nou eenmaal emotioneel anders in elkaar dan mensen!
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 13:00:

[...]

Waar wil je nou heen? Ik sta weleens op een mier denk ik. Ik hou mijn huis schoon zodat ik beestjes heb. Ik doe mijn meel etc in busen zodat ik geen meelwormen krijg. Hypocriete dierenmoordenaar die ik ben.Waar ik heenwil? Jou uitdagen omdat ik mij afvraag waar jij heen wilt?
YL, je hoeft het echt niet voor me op te nemen hoor, ik ben geen zielige koe onderweg naar de koosjere slachtbank LOL
@gaia, waarom wil je mij uitdagen dan?
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 13:03:

[...]

Wageningen, daar zijn onderzoeken naar gedaan, de linkjes staan in het topic.

Wat wil je dan nu dat ik doe om dat te bewijzen? Eigenhandig voor jouw ogen een dier slachten? Kijken wat ie doet?Ik heb filmpjes ervan gezien, het dier is echt zo dood, ze hebben ook nog is een beter leven gehad, 2 vliegen in 1 klap! (wel toepasselijk hier.)
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:02:

[...]

Als het moet slachtte ik zo mijn kip, geen probleem mee. (Ik heb ze nu niet meer en ik heb ze niet opgegeten voor de goede orde) Maar of je het nou koopt bij AH of in de tuin loopt boeit me dan niet, een beest blijft een beest.Daar zie ik inderdaad ook geen probleem in. Mee eens voor de eerste keer.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:05:

[...]

Het is niet dezelfde pijn als bij mensen, want dieren zitten nou eenmaal emotioneel anders in elkaar dan mensen!Onzin. Pijn is pijn. En wordt ook ervaren als pijn. Of denk jij soms dat de beesten plezier hebben als ze geslacht worden?
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:05:

[...]

Het is niet dezelfde pijn als bij mensen, want dieren zitten nou eenmaal emotioneel anders in elkaar dan mensen!

Je hebt twee soorten pijn:

- emotionele pijn

- fysieke pijn

Laatste is bij dieren aangetoond dat deze hetzelfde is.

Het eerste is trouwens ook al aangetoond bij dieren. De mate waarin nog niet.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, maar afgaande op jouw redenering concludeer ik dat jij vivisectie nutteloos vindt. Want dat kan nooit werken omdat mensen en dieren zo verschillen.
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 13:02:

[...]

Ik kan prima lezen hoor, jij begon over WO2 waarin ook allereerst het onverdoofd slachten afgeschaft werd.

Maar ik ben wel blij dat ik je heb kunnen laten lachen Nee hoor, dat was hoe heet ze, ES.
quote:iones schreef op 19 juni 2011 @ 13:05:

Wat is er trouwens mis met het schietmasker dat het dier op het moment zelf uitschakelt waardoor pijnloos en daarna leeg laten bloeden?

Waarom kan dat niet halal zien?

Emotioneel godsdienstig gelul.

Wat voor jou geldt geldt voor een ander niet, hier kun je mensen echt mee in het diepst van hun ziel raken zoals je dit zegt.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:07:

[...]

Ik heb filmpjes ervan gezien, het dier is echt zo dood, ze hebben ook nog is een beter leven gehad, 2 vliegen in 1 klap! (wel toepasselijk hier.)

Je weet dat dat ookniet waar is he. Dat veel dieren die halal geslacht worden rechtstreeks uit de bio industrie komen. Of geloof je die onderzoeken ook niet?

En i snap niet wat het probleem nou is om een dier ipv 3 secondes pijn, gewoon 0 secondes pijn te gunnen.
quote:gaia9 schreef op 19 juni 2011 @ 13:07:

[...]

Daar zie ik inderdaad ook geen probleem in. Mee eens voor de eerste keer.Weet je hoe dat gaat, een kip slachten? Die zijn ook niet meteen dood hoor, als je hun kop afhakt. Sterker nog, ze lopen nog ff door.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:09:

[...]

Wat voor jou geldt geldt voor een ander niet, hier kun je mensen echt mee in het diepst van hun ziel raken zoals je dit zegt.

Wat jij zegt kan ook als kwetsend ervaren worden Wageningen. Het blijft altijd lastig om te discusieeren over religieuze zaken als je gelovig bent. Maar je kunt toch proberen open minded te zijn?

Ben het met je eens dat we wel allemaal kunnen proberen normale woorden te gebruiken.
quote:evelynsalt schreef op 19 juni 2011 @ 13:07:

[...]

Onzin. Pijn is pijn. En wordt ook ervaren als pijn. Of denk jij soms dat de beesten plezier hebben als ze geslacht worden?

Ne natuurlijk denk ik niet dat ze er geen plezier in hebben, wel denk ik dat ze er niet veel van merken omdat het zoo voorbij is.

Dieren kunnen echt niet weten dat ze geslacht worden, het is een mes in de ader en hup daar gaat ie.
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 13:01:

[...]

Overigens die hele muggen en insecten doden discussie slaat natuurlijk ook nergens op. Dat gedoe altijd over hypocriet doen, ik heb nog steeds allemaal afrika voorbeelden klaar staan hoor, als we het over hypocriet doen hebben.

We hebben het nu over het nuttigen van zoogdieren als voedsel voor mensen. Niet over muggen doodslaan.Ja dat weet ik! Juist daarom begon ik erover, omdat er continu hypocriete argumenten worden gebruikt en het verhaal continu uit het verband wordt gerukt. Vandaar even het terugkaatsen van die bal.
quote:ShamRock schreef op 19 juni 2011 @ 13:00:

Helemaal eens met Iones!!

En wie is de mens, om zich boven dieren te plaatsen. Er is geen rangorde. Mijns inziens zijn wij zoogdieren ... net als apen, honden, olifanten etc. maar dan anders... (niet beter, of hoger in rangorde)

.Jazeker wel. Voedselketen?
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 13:08:

[...]

Nee hoor, dat was hoe heet ze, ES. Dat is waar, ik doelde op jouw (in mijn ogen ) complot theorie over dat nu ritueel slachten afgeschaft wordt om joden en moslims te onderdrukken. Had ik beter moeten aangeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven