Onverdoofd ritueel slachten

donderdag 7 april 2011 om 21:39
De PvdA twijfelt niet langer en steunt het voorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren, PvdD) om een einde te maken aan het onverdoofd ritueel slachten van dieren. Met de PvdA erbij is er een ruime meerderheid in de Tweede Kamer voor, want eerder schaarden PVV, SP, GroenLinks en D66 zich al achter de Pvd A.
Niet alleen het onverdoofd ritueel slachten, maar de hele sector moet onder de loep. Ook het dagelijkse welzijn van de dieren laat veel te wensen over. Dieren die nooit een dag van hun leven in de buitenlucht hebben doorgebracht.
Ik ben tegen onverdoofd ritueel slachten, hoop dat deze wet er door komt.
Niet alleen het onverdoofd ritueel slachten, maar de hele sector moet onder de loep. Ook het dagelijkse welzijn van de dieren laat veel te wensen over. Dieren die nooit een dag van hun leven in de buitenlucht hebben doorgebracht.
Ik ben tegen onverdoofd ritueel slachten, hoop dat deze wet er door komt.
donderdag 7 april 2011 om 21:46
Volgens mij krijgen ze ook nog een pin door hun kop geschoten hoor....
Ik ben vegetarier omdat ik vind dat de manier waarop wij met dieren omgaan verschrikkelijk is. Ik hoop dat de maatregelen ervoor zullen zorgen dat men beter om zal gaan met dieren/
Je hebt zo'n reclame voor WSPA, die vind ik altijd heel erg treffend:
Red de dieren van de beesten
Ik ben vegetarier omdat ik vind dat de manier waarop wij met dieren omgaan verschrikkelijk is. Ik hoop dat de maatregelen ervoor zullen zorgen dat men beter om zal gaan met dieren/
Je hebt zo'n reclame voor WSPA, die vind ik altijd heel erg treffend:
Red de dieren van de beesten
donderdag 7 april 2011 om 21:48
Het slachten moet op een speciale manier gebeuren. Ten eerste moet de slager een moslim zijn en zich bekwaamd hebben in het slagersvak. De slachtplaats moet schoon zijn. Het slachtdier moet comfort hebben, dus het mag geen messen zien of andere geslachte dieren. Het dier moet met de kop in de richting van Mekka gezet worden. Tijdens het slachten spreekt de slager een reeks speciale woorden uit: in naam van God, God is groot. In een haal wordt de halsslagader en eventueel de luchtpijp en de zenuwbanen van het dier doorgesneden. Het dier verliest het bewustzijn en bloedt dan snel dood.
Halal vlees is tegenwoordig net zo 'nuttig' als het houden van een Ramadan als je op de Noordpool woont waar het een half jaar donker is. Halal slachten is zeer pijnlijk voor het dier (je bent pas buiten westen als de ruggengraat volledig is doorgesneden). Het duurt enkele minuten voordat het dier uiteindelijk dood is. Het levert een hoop stress voor het dier op.
Dus het is verre van diervriendelijk.
Halal vlees is tegenwoordig net zo 'nuttig' als het houden van een Ramadan als je op de Noordpool woont waar het een half jaar donker is. Halal slachten is zeer pijnlijk voor het dier (je bent pas buiten westen als de ruggengraat volledig is doorgesneden). Het duurt enkele minuten voordat het dier uiteindelijk dood is. Het levert een hoop stress voor het dier op.
Dus het is verre van diervriendelijk.

donderdag 7 april 2011 om 21:49
Moslims eten alleen vlees van dieren die ritueel geslacht zijn, zodat het bloed is weggestroomd. Het zou mooi zijn als deze dieren voor de slacht bedwelmd zouden worden, want bij een rituele slacht duurt het sterven langer dan een gewone slacht. Bij de rituele slacht wordt de halsslagader doorgesneden, waarna het dier doodbloedt. Het duurt 10 tot 20 seconden voordat de hersendood van het dier intreedt wegens zuurstoftekort.
Bij de gewone slacht werkt men met een schietmasker. Bij gebruik van een schietmasker worden door het binnendringen van een stalen pen de grote hersenen beschadigd en daarmee het zenuwstelsel. Het deel van de hersenen dat de hartslag regelt wordt niet geraakt. Elk op die manier bedwelmd dier heeft vanaf dat moment een zwaar hersenletsel en is absoluut NIET dood, sterker nog dat is helemaal niet gewenst. Want als het dier daarmee gedood zou zijn kon het niet leegbloeden omdat het hart niet pompt. Wanneer na het bedwelmen het dier de halslagaders niet doorgesneden worden kan het dier, weliswaar als een plantje, verder leven.
Ritueel slachten door moslims
Bij de gewone slacht werkt men met een schietmasker. Bij gebruik van een schietmasker worden door het binnendringen van een stalen pen de grote hersenen beschadigd en daarmee het zenuwstelsel. Het deel van de hersenen dat de hartslag regelt wordt niet geraakt. Elk op die manier bedwelmd dier heeft vanaf dat moment een zwaar hersenletsel en is absoluut NIET dood, sterker nog dat is helemaal niet gewenst. Want als het dier daarmee gedood zou zijn kon het niet leegbloeden omdat het hart niet pompt. Wanneer na het bedwelmen het dier de halslagaders niet doorgesneden worden kan het dier, weliswaar als een plantje, verder leven.
Ritueel slachten door moslims

donderdag 7 april 2011 om 21:51

donderdag 7 april 2011 om 23:01
quote:[message=8833584,noline Niet alleen het onverdoofd ritueel slachten, maar de hele sector moet onder de loep. Ook het dagelijkse welzijn van de dieren laat veel te wensen over. Dieren die nooit een dag van hun leven in de buitenlucht hebben doorgebracht.Dat lijkt mij een stuk zinvoller dan je richten op de laatste ogenblikken van een dier. Verder heb ik op verschillende plekken gelezen dat het rituele slachten echt niet zo veel minder naar is voor het dier dan het niet-rituele. Dus ik vind het wetsvoorstel eigenlijk aardig belachelijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 8 april 2011 om 00:11
quote:lolapaloeza schreef op 07 april 2011 @ 22:30:
[...]
Vlak de Jood niet uit.
Ik neem aan dat je 'jood' bedoelt.
'Jood' staat voor een "ras" niet voor een religie.
Da's iets héél anders, toevallig, dus die hoofdletter is belangrijk.
Ik erger me zo aan al die Nederlanders (99.99%) die dat onderscheid niet maken, zeker als ze voor 'n krant schrijven o.i.d.
Maar goed.
On topic: Instant onlogisch-religieus huilie-huilie artikel
[...]
Vlak de Jood niet uit.
Ik neem aan dat je 'jood' bedoelt.
'Jood' staat voor een "ras" niet voor een religie.
Da's iets héél anders, toevallig, dus die hoofdletter is belangrijk.
Ik erger me zo aan al die Nederlanders (99.99%) die dat onderscheid niet maken, zeker als ze voor 'n krant schrijven o.i.d.
Maar goed.
On topic: Instant onlogisch-religieus huilie-huilie artikel

vrijdag 8 april 2011 om 06:51
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 00:41:
Jood zijn een ras, dat is verrassend. Want volgens mij zijn het Arabieren met een Joodse religie.Ook niet goed. Joden zijn een volk, net als Arabieren. Het ras waaronder ze vallen heet Semitisch....
http://en.wikipedia.org/wiki/Semitic
Jood zijn een ras, dat is verrassend. Want volgens mij zijn het Arabieren met een Joodse religie.Ook niet goed. Joden zijn een volk, net als Arabieren. Het ras waaronder ze vallen heet Semitisch....
http://en.wikipedia.org/wiki/Semitic
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 8 april 2011 om 09:25
Vorig jaar kwamen een stel kinderen, waaronder mijn zoontje, opgewonden aanrennen. Er dreef iets in de sloot wat er niet in hoorde. Er was al door iemand de politie gebeld, die waren net ter plekke. Toen is er uitgebreid gedregd/gezocht. Zijn er een heleboel ingewanden gevonden en bij nader onderzoek waren die dus van schapen. Afkomstig van een illegale slachting ergens op een balkon of in een badkamer oid.
Toen ik in Tunesie op vakantie was (eens maar nooit weer) heb ik een rituele slachting gezien ter ere van een of ander feest. Dat gebeurde achter een moskee, kleine kinderen moesten perse op het schaap gaan zitten voor de foto's. Zo zie je maar hoe anders de opvoeding is. En daarmee dus ook het aanleren van normen en waarden. Hier in het westen zouden wij onze kinderen nooit blootstellen aan zulke bloederige toestanden.
Toen ik in Tunesie op vakantie was (eens maar nooit weer) heb ik een rituele slachting gezien ter ere van een of ander feest. Dat gebeurde achter een moskee, kleine kinderen moesten perse op het schaap gaan zitten voor de foto's. Zo zie je maar hoe anders de opvoeding is. En daarmee dus ook het aanleren van normen en waarden. Hier in het westen zouden wij onze kinderen nooit blootstellen aan zulke bloederige toestanden.
vrijdag 8 april 2011 om 09:39
quote:tonkje schreef op 07 april 2011 @ 23:01:
[...]
Dat lijkt mij een stuk zinvoller dan je richten op de laatste ogenblikken van een dier. Verder heb ik op verschillende plekken gelezen dat het rituele slachten echt niet zo veel minder naar is voor het dier dan het niet-rituele. Dus ik vind het wetsvoorstel eigenlijk aardig belachelijk.Halal vlees hoort te komen van dieren die met respect voor het dier gefokt zijn. Die beesten hebben over het algemeen een beter leven gehad dan onze supermarktkarbonades.
[...]
Dat lijkt mij een stuk zinvoller dan je richten op de laatste ogenblikken van een dier. Verder heb ik op verschillende plekken gelezen dat het rituele slachten echt niet zo veel minder naar is voor het dier dan het niet-rituele. Dus ik vind het wetsvoorstel eigenlijk aardig belachelijk.Halal vlees hoort te komen van dieren die met respect voor het dier gefokt zijn. Die beesten hebben over het algemeen een beter leven gehad dan onze supermarktkarbonades.