Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
@ Jet, gefeliciteerd met je 40e verjaardag!!

@ de rest, 4 dagen niet gepost = niet gepoetst? Of gewoon van het mooie weer aan het genieten??

Hier een druk dagje gehad, best veel gedaan:

halve dag gewerkt

2 wassen gedraaid, opgehangen, opgevouwen

boodschappen voor de rest van de week gedaan

samen koken, eten, afwassen

Het gezellige bij ons is wel dat we tijdens het koken en eten de hele dag bespreken; leuke dingen, vervelende dingen, huishoudelijke dingen, weekenddingen, plannen, dromen. Ik zou dat echt nooit meer willen missen.

Ben in mijn hoofd volop bezig met dingen rondom de komst van de kleine (januari pas); de naam, de kinderkamer, de opvang, de kinderwagen, de opvoeding, etc etc. Heerlijk om over na te denken, het geeft een soort van rust.

Nu tijd om wat ontspannende dingen weer te doen (net gekeken naar Mooi was die tijd, erg leuk om te zien).

Liefs MDF
wat een rust hier.... slapen alle huisvrouwen nog? Of wordt er niet meer gepoetst?

Hier al druk in de weer..

Vandaag ga ik;

- stofzuigen

- dweilen

- brood halen

- tanken en auto laten wassen

- werken tot laat in de avond.

Al gedaan:

- woonkamer opgeruimd.

Wie poetst er mee??

Liefs MDF
Zo de vuilnis buiten zetten, net dus alle bakken geleegt en dan door naar school. Vanmiddag boodschappen en de rest van de dagelijkse dingen.
mdf dank je wel.

Het was gisteren een hele gezellige en relaxen verjaardag.

S'morgens heb ik ontbijt gekregen thuis.

In de middag gaan lunchen met familie en in de avond lekker wezen eten met mijn man.

En dat was erg gezellig en laat.

Nu vandaag heerlijk uitgeslapen.

En erg veel gedaan:

Vijf wassen gedraaid.

Gezogen

Stoffen

Wassen opgehangen

Vuilnibak geleegd

bed verschoont

strijk weggewerkt

Pedicure praktijktas weer eens effe bijgevuld en opgeruimd voor dinsdag.

Eten gekookt

afgewassen en afgedroogd

Nu nog effe zitten en zo richting mijn bedje.

weer een drukke week voor de boeg.
@ Jet,

klinkt als een prettige verjaardag. En dat je dan de volgende dag nog zo'n berg energie hebt, knap hoor!!

Hier is intussen het aftellen tot aan de vakantie begonnen: nog 1,5 week werken en dan vrij. In die 1e week heb ik ook mijn echo. Ik tel af tot aan dat moment. En dan de maandag erna gaan we op vakantie met de auto. Lekker samen weg, even 10 dagen samen zijn, ander omgeving, geen (werk)stress, hopelijk mooi weer, we kijken er naar uit.

Huishouden door de weeks: alleen wat noodzakelijk is; boodschappen doen, koken, afwassen, opruimen, vuil aan de straat zetten, wc een keer uit doen en stofzuigen, wasje draaien.

In het weekend doen we de grotere dingen: badkamer poetsen, beddegoed verschonen...

Straks nog een lange werkdag voor de boeg.

Fijne dag allemaal!
Ha, ik heb ook wat gedaan vandaag! Heel veel geluierd maar ook:

Was gedraaid en buiten gehangen

nieuwe was gesorteerd en in machine gestopt

bed verschoond

boodschappen gedaan

gestofzuigd

vaatwasser uitgeruimd

Als je het zo opschrijft lijkt het aardig wat! Lekker!
En ik ga nu nog even snel de wc poetsen :-)
goedemorgen,

Zo weer richting werk.

Helaas het callcenter van de gemeente is gewoon open, nooit begrepen maar het is niet anders.

Gisteren gelukkig wel vrij geweest.

Uitgeslapen en toen actie:

Gezogen

Stoffen

Opgeruimd

En toen de hele keuken gesopt en opgeruimd en daar was ik pas om vijf uur mee klaar.

Wat een rotklus is dat eigenlijk zeg.

Ik was zo moe ervan dat ik lekker een uur in de tuin ben gaan zitten met een boek.

toen ik nog even koken en katten eten geven.

En lekker de bank op gegaan en favoriete serie's zitten kijken.

iedereen een fijne vrije dag.....

Gr
wat is toch weer mooi weer vandaag he.

Zalig effe drie dagen vrij.

Vanmorgen vroeg opgestaan en het een en ander gedaan:

Lunch gemaakt voor mijn vriend

Opruimen

Stoffen

Stofzuigen

Beneden dweilen

bed verschoont

twee wassen gedraaid en opgehangen

boodschappen voor het weekend gedaan.

Nu nog effe lekker zitten en dan naar een zonnig terras waar ze leuke bandjes hebben en koud bier.

Zalig effe.

Fijn weekend allemaal....
Goede avond!

Weer even een berichtje van deze kant.

Vrijdag was ik vroeger thuis dan verwacht, dus toen nog even snel 3 wassen gedraaid, gedroogd en gevouwen. Waarbij dus gelijk ook het bed verschoond was.

Zaterdag waren we de hele dag van huis (wel even brood gehaald, maar dat mag dan geen naam hebben).

Zondag het rustig aan gedaan, want ik was echt heel erg moe (zaterdag teveel activiteit gehad en te laat thuis gekomen). Zondag wel even het sanitair gedaan en gestofzuigd.

Vandaag de boodschappen gedaan, gekookt gegeten en de afwas. Nog 4 werkdagen tot aan de vakantie.... heerlijk om de werkdagen af te tellen. Dan samen een week thuis en dan ook echt weg.

Wat hebben jullie vandaag gedaan?

Liefs MDF
teveel heb ik gisteren gedaan MDF.

Zalig vooruitzicht heb jij zeg.

Heerlijk.

Ik heb weer mijn hele huis van boven naar beneden gezogen, gestoft en gedweild.

Wc en douche gedaan.

Wassen gedraaid en opgehangen

Boodschappen gedaan voor de hele week.

Eten gekookt voor twee dagen

afgewassen en afgedroogd.

Mijn teleurstelling aan het verwerken na het zakken van beide examens.

echt balen hoor.

En in de avond maar naar de yoga gegaan.

Was zalig.

Wel redelijk geslapen.

Iedereen weer een fijne dag.

Gr
@ Jet,

Jeetje wat balen dat je beide examens niet gehaald had. Krijg je nog de mogelijkeheid om in te zien wat je fout gedaan had?

Wel weer handig dat je je frustraties omzet in een grote schoonmaak.

Hier een nog blijere MDF, want ik ben vandaag onverwacht vrij en vrijdag ook. Ik hoef dus alleen morgen nog te werken (en dat is dan een halve dag).

Vandaag ben ik vooral aan het bijtanken, was helemaal leeg toen ik gisteravond laat thuis kwam van werk. En volgens rooster had ik dus om 8 uur weer moeten beginnen vandaag. Dus het kwam me dubbel zo goed uit dat ik nu niet hoef.

MDF
Wat een rust hier!

Waar is iedereen???

Zijn Jet en ik de enige die nog poetsen?? Waar zijn Mac123 en Emaille? En Steph en Amygdala??
hoi mdf jet hier weer.

Ik heb ook het gevoel dat we samen zijn hier...

maakt er niemand meer schoon thuis?

Even terugkomend op je vraag.

Als het goed is kan ik september herexamen doen.

Even afwachten.

Ik heb er wel van gebaald maar dat heb ik nu los gelaten en ik ga weer even goed leren.

Hier weer een drukke zaterdag.

Omdat we allebij vrij zijn maandag doe ik vandaag een hele hoop.

net weer mijn huis helemaal gedaan

bed verschoont

wassen aan het draaien en ophangen

Wassen afhalen en opvouwen

Boodschappen doen voor een paar dagen

Weer eens bij Karwei langs

cadeautjes halen voor buurtjes die een borrel geven morgen

Dierenarts komt nog even langs voor een van mijn katten

En vanavond doe ik niets meer en ga ik met een boek en borrel op de bank zitten.

Fijn weekend weer allemaal...
Ik poets te weinig ja Maar wat ik vandaag van plan ben:

boodschappen voor hele week

oud papier wegbrengen

stofzuigen

doekie

een of andere was

ga zo beginnen!
zo weer een dag voorbij.

voor mijn doen heb ik erg weinig gedaan vandaag.

het hele huis gezogen

Stoffen

Opruimen

Was gedraaid en opgehangen

twee wassen afgehaald en opgevouwen

gestreken

eten gekookt

Afgewassen

Nu nog effe zitten en zo naar een verjaardagsborrel waar ik geen zin in hebt.

Maar het vlakbij ben zo weer thuis.

gelukkig morgen nog effe vrij en weinig doen...

Heerlijk effe niets met een aankomende griepje opkomst.
zo we zijn er weer hoor.

Bij het komen van een zeer geslaagd feestje gisteravond.

Toch nog gedaan:

Gezogen

Stoffen

Was draaien en opgehangen

Boodschappen gedaan in de stad.

Pakje Otto weggebracht

betalingen gedaan

Zo nog huiswerk maken en eten koken en vanavond doe ik niets meer.

fijne dag iedereen nog.

Gr
Stofzuig jij iedere dag? En iedere dag wassen draaien??
ja dat klopt.

ik heb veel beesten lopen hier in huis.

en wassen doe ik niet elke dag hoor.

fijne dag weer iedereen....
Hoi dames!

Na een tijdje mijn huis te hebben laten verslonzen na een dramatische (voor mij dan) relatiebeindiging, wordt het nu tijd dat ik weer eens aan een frisse start begin. En daar hoort natuurlijk een fris huis. Het is echt nodig, want ik heb de afgelopen maand aleen het hoognodige gedaan (dus afwas en was), en verder eigenlijk bijna niets. (ok, een keer een doekje ergens overheen halen hier en daar en een keer de stofzuiger door het huis gehaald, maar dat was het dan ook wel). Dus deze week wil ik even flink doorpakken om weer lekker met een opgeruimd huis en een opgeruimd hoofd de zomer in te gaan.

Op het lijstje staan:

-wc poetsen

-douche tegels schrobben (en afvoer weer eens leeghalen getsie)

-kleding sorteren en winterkleding opbergen

-slaapkamer helemaal stofvrij maken en dekbedden en kussens wassen / matras luchten

-huiskamer van boven tot onder poetsen, vaste kasten uitsoppen

-keukenkastjes + planken schoonmaken,

-vloeren dweilen

ik ga vanavond maar eens beginnen, ik denk met het kleinste kamertje en met wat wassen. Dan kom ik morgen even een update geven.
Goedemorgen!!

Heee wat leuk er is weer wat leven hier!!

Gisteren al heel wat gedaan: was weggewerkt, paar kleine boodschapjes gedaan (zaterdag de rest, ivm vakantie), woonkamer opgeruimd, wc gepoetst, man met tondeuse bewerkt voor een zomers koppie, gekookt, gegeten en de afwas van meerdere dagen gedaan (niet veel thuis geweest, dus steeds dat beetje laten staan).

Hier nu langzaam bezig met de voorbereidingen van de vakantie. Maar eerst mag ik vandaag eindelijk voor mijn 1e controle. Door de zenuwen ben ik nu dus al wakker, moet mezelf nog een uurtje vermaken, man ligt nog te slapen (heel schattig).

Pas vrijdag is er weer actief tijd voor wat huishouddingen te doen. Vandaag gaan we de hele dag niet thuis zijn, morgen ook weinig en vrijdag krijgen we bezoek. Zit nog even te dubben waar ik met bezoek ga lunchen (wil nl niet nog een lading etenswaar in huis gaan halen, ivm vakantie).

Zaterdag en zondag gaan we samen wat meer in het huis doen en inpakken. Nou ja vooral zondag dus, want zaterdag zijn we ook weer de hort op.... Gaat goed met ons!

Hoe vergaat het jullie???

Liefs MDF
@MDF: dat zal straks een fijn gevoel geven, als alles klaar en opgeruimd is voor de vakantie. Hoe lang ga je weg?

Hier heb ik gisteren de wc heel grondig schoongemaakt, een groot deel van de afwas weggewerkt (andere deel komt vandaag). Al mijn zomer kleding in de kast gelegd en mijn winterkleding in een koffer. (Deze moet nog wel even goed opgevouwen worden). En verder mijn dekbed maar weer eens gewassen, want dat was volgens mij al weer een jaartje geleden. Ik hoop dit weekend mijn matras buiten te kunnen zetten om die eens een dagje te laten luchten.

Verder ga ik vandaag maar weer eens een grote lading schoonmaak middelen inslaan. Soda, natuurazijn en wat citroenen om er doorheen te doen voor de geur.

Als volgende staat op de planning:

-de badkamer

-dan de keuken

-dan de woonkamer.

En ik heb nog een hele lading was in de wasmand. Maar mijn probleem is dat mijn kledingkast nu zo uitpuilt dat als ik alles zou wassen, het niet in mijn kast past... oeps...luxeprobleem. Dus ik denk dat ik de was zich nog maar even op laat stapelen.
zo het is weer heerlijk weekend.

vanmorgen is het hier alweer volop actie geweest.

Gezogen

stoffen

opruimen

wassen draaien en opgehangen

lunche gemaakt voor mijn liefje

Boodschappen gedaan

Bed verschoont

Nu effe zitten en zo

Naar de kapper

bed weer opmaken

en vanavond zien we wel wat weg gaan doen...

fijn weekend allemaal
Hallo allemaal,

Ik breek even in hoor! Vind het echt supergoed dat jullie alles zo goed bijhouden... Het is hier een beetje chaos, hoewel we zelfs een schoonmaakster hebben voor 2 uurtjes in de week :$ Maar goed, daar gaat het niet om. Ik wil het daarbuiten, samen met mijn vriend, zelf goed gaan bijhouden, zodat ik niet één keer in de zoveel tijd heel veel hoef te doen. Laatst las ik ergens op het forum, weet niet meer welk topic helaas, over een boek waarin tips staan om op eenvoudige wijze elke dag een klusje te doen, zodat je op den duur makkelijk alles kunt bijhouden.

Ik weet alleen niet meer wat de titel was van het boek helaas. Weet dat het op Bol.com te bestellen was, maar ja, waar begin je met zoeken... Weet iemand van jullie misschien hoe dit boek heet?

Alvast bedankt!
bedoel je met die barbies? dat leek mij een leuke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven