Integratiebeleid gaat op de schop

16-06-2011 18:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Integratiebeleid gaat op de schop

Het kabinet neemt verder afstand van Nederland als multiculturele samenleving. Dat schrijft minister Donner in een brief aan de Tweede Kamer over het integratiebeleid.

Integratie is niet langer de verantwoordelijkheid van de overheid, maar van de migrant. Die wordt nog meer verplicht om in te burgeren, om te voorkomen dat mensen langs elkaar gaan leven en niemand zich meer thuisvoelt, schrijft Donner.

Gezichtsbedekkende kleding

Hij stopt met het geven van subsidie voor de integratie van specifieke groepen allochtonen. Verder worden gedwongen huwelijken strafbaar en komt er een verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Donner spreekt van een koerswijziging. Hij zegt dat hij streeft naar "een Nederland dat weliswaar verandert door de komst van mensen uit het buitenland, maar nog wel herkenbaar is als het Nederland uit het verleden en het Nederland dat wij willen doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen".

Donner

*

Het zou eens tijd worden, dat men de Nederlander weer eens serieus neemt.
quote:liubi schreef op 19 juni 2011 @ 15:38:

[...]

Ik woon in het buitenland maar mocht ik overlijden dan is mijn wil ook dat ik in het land van herkomst, namelijk Nederland, wordt begraven. Waarom? Daar liggen mijn roots en daar kom ik vandaan.

Ik denk dat die mensen ook zo denken. En waarom zouden ze dat niet mogen? (Dat scheelt weer plaatsen op de Nederlandse begraafplaats. Het is toch al zo vol)

Niet mogen? Volgens mij is er geen enkel wet die dat verbiedt.

Maar wat is er dan zo aantrekkelijk, om hier begraven te worden.

Lig je hier dan beter? Is de grond beter, want als je het over je roots hebt. Die doen er niet meer toe, want je bent immers dood.

Het zal je positie nooit en te nimmer veranderen, of denk je daar anders over?
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 15:50:

Ik heb in amsterdam oost gewoond en ik woon nu in noord,en ik meen het echt. 1. Misschien in West dan ofzo.

Verder is naar mijn idee het idee juist geweest om mensen allemaal lekker tussen elkaar in te laten wonen, en doordat goedkope grote huizen gewoon slechts in bepaalde wijken werden gebouwd, kreeg je daarna een soort enclaves. Ik weet niet zo goed waarom dit op 'links' afgeschoven wordt. Mijn links heeft het over alle culturen die door elkaar heen wonen?

West inderdaad. Maar ook in Oost. Noord minder. Zuid en Centrum niet, alleen soms in de winkelstraten. Hoe dat in Kanaleneiland, Schilderswijk, Gouda, Rotterdam of andere steden/wijken is weet ik niet, maar veel zal het niet verschillen.

Feit is dat je tegenwoordig o.a. meer burka's ziet dan een tijd geleden. Meer salafistische (SA invloed) hoofddoekdracht bij jonge meisjes etc.

Maar ook zaken als homo- en jodenhaat zijn weer terug in beeld.

Daar kun je allemaal lang of kort over zijn, maar dit soort feiten is omgekeerde integratie. Dan is er toch iets niet helemaal goed gegaan met het integratiebeleid.

'Links' heeft het inderdaad over de 'verrijking' van de multiculturele samenleving, dat klinkt prachtig, maar als het zich dan ook werkelijk als 'meerwaarde' gemanifesteerd had, dan waren de autochtonen niet massaal de wijken uitgetrokken.

Deze signalen van onvrede en de uiteindelijke autochtone vlucht structureel negeren en afschuiven op het vermeende 'racisme' van al deze mensen is 50 jaar lang geprobeerd, maar blijkt ver bezijden de waarheid. Links heeft structureel geweigerd de hand in eigen boezem te steken. En heeft dit mede gedaan door niet te willen luisteren naar mensen die multicultureel utopia in de praktijk moesten gaan waarmaken. En ieder geluid uit die richting weg te blazen als 'racistisch', 'tokkies', 'onderbuiksprekers', 'dom', 'gevaarlijk', 'eng', 'nazi's'.. etc. etc.

Dan ben je tegenstrijdig bezig. Dus die mensen zijn er inmiddels helemaal klaar mee. Hebben de moed opgegeven, hun conclusies getrokken en hebben hun heil elders gezocht.

Dat is gewoon einde verhaal en komt ook nooit meer goed.

Een multicultureel utopia is een prachtig ideaal, en prachtige idealen zijn niet alleen voorbehouden aan zich moreel superieur wanende mensen of partijen. En de uitvoering daarvan ook niet.

Dat had júist in samenwerking gemoeten met de mensen van wie in de praktijk gevraagd werd deze prachtmix te realiseren.

Vanuit het pluche is het makkelijk gezegd. Het waren de mensen in de wijken die het moesten doen. Met deze mensen echter, is nooit gepraat, noch is er naar geluisterd. Er is óver en tégen deze mensen gepraat. Ze zijn daarin afgeserveerd als minderwaardig racistisch volk, waarin meteen de legitimatie zat om ze buiten spel te houden.

En uiteindelijk komt ook het 'mislukken' van dat utopia nog steeds op hun bordje. (Zie kwalificatie kabinet 'Bruin 1' (naar landverraders NSB), gekozen door doodnormale kiezers met een geldig stembiljet. Hoe denigrerend ga je met die kiezer om dan? Omdat er nu eens een keer niet op jou gestemd is?)

Dat de integratie o.a. hierdoor uiteindelijk op een multicultureel faillissement is uitgedraaid, is dus het enige wat Nederland aan deze moreel superieure houding van links te danken heeft.

Dit inzicht is er nog lang niet. Ja, bij partijen als -toen- de LPF en nu de PVV.

En zolang dit inzicht elders niet doordringt, zal dit zich blijven manifesteren in 'schokkende' verkiezingsuitslagen..

.
Wij hebben een familiegraf en daar wil ik graag in bij gezet worden. En dat is gewoon een gevoel. Misschien heb je dat gevoel niet als je nooit langer in het buitenland hebt gewoond.
quote:liubi schreef op 19 juni 2011 @ 16:26:

Wij hebben een familiegraf en daar wil ik graag in bij gezet worden. En dat is gewoon een gevoel. Misschien heb je dat gevoel niet als je nooit langer in het buitenland hebt gewoond.

Ik snap dat wel..

Ikzelf wil ook na mijn dood naar mijn geboorteplaats elders in Nederland gebracht worden daar waar mijn overige familie ook woont.

Daar betaal ik iedere maand extra voor bij mijn uitvaartverzekering.
quote:liubi schreef op 19 juni 2011 @ 16:26:

Wij hebben een familiegraf en daar wil ik graag in bij gezet worden. En dat is gewoon een gevoel. Misschien heb je dat gevoel niet als je nooit langer in het buitenland hebt gewoond.Ja een familiegraf daar kan ik nog wel inkomen. Heb zelf ook in div landen gewoon en nog. Maakt mij geen klap uit, ze mogen mij ook in China begraven. Heerlijk rustig idee als niemand je kent.
quote:superstar_2 schreef op 19 juni 2011 @ 16:36:

[...]

Ik snap dat wel..

Ikzelf wil ook na mijn dood naar mijn geboorteplaats elders in Nederland gebracht worden daar waar mijn overige familie ook woont.

Daar betaal ik iedere maand extra voor bij mijn uitvaartverzekering.Oke omdat je familie daar nog woont. Hoe moet het dan met alle migranten die hier overlijden, familie in land van herkomst hebben maar ook kinderen hier. Wanneer komt dan omslag punt?
quote:assetze schreef op 19 juni 2011 @ 16:41:

[...]

Oke omdat je familie daar nog woont. Hoe moet het dan met alle migranten die hier overlijden, familie in land van herkomst hebben maar ook kinderen hier. Wanneer komt dan omslag punt?Ik vind dat ze dat zelf moeten kiezen maar wanneer ze er voor kiezen om in het land van herkomst begraven te worden ze dat ook zelf moeten bekostigen..
[quote]superstar_2 schreef op 19 juni 2011 @ 16:48:

[...]

Ik vind dat ze dat zelf moeten kiezen maar wanneer ze er voor kiezen om in het land van herkomst begraven te worden ze dat ook zelf moeten bekostigen..[/quote]

Ik neem toch aan dat ze dat inderdaad zelf moeten bekostigen, hoewel er zijn pamperregelingen waar ik iedere keer weer van sta te kijken zoals een tolk die door de ziektekostenverzekering betaald wordt.
quote:malu3 schreef op 19 juni 2011 @ 16:50:

[quote]superstar_2 schreef op 19 juni 2011 @ 16:48:

[...]

Ik vind dat ze dat zelf moeten kiezen maar wanneer ze er voor kiezen om in het land van herkomst begraven te worden ze dat ook zelf moeten bekostigen..[/quote]

Ik neem toch aan dat ze dat inderdaad zelf moeten bekostigen, hoewel er zijn pamperregelingen waar ik iedere keer weer van sta te kijken zoals een tolk die door de ziektekostenverzekering betaald wordt.

Nou ja het zal mij ook niet verbazen als er een regeling is die dit allemaal mogelijk maakt..

En als dat zo is dan mag die wat mij betreft afgeschaft worden laat dat duidelijk zijn.

Eigen keuze maar wel zelf bekostigen en indien dat niet mogelijk is jammer dan..
Misschien hebben al die immigranten ook wel een familiegraf waar ze graag in willen liggen. Wel zo gezellig.
quote:liubi schreef op 19 juni 2011 @ 16:56:

Misschien hebben al die immigranten ook wel een familiegraf waar ze graag in willen liggen. Wel zo gezellig.Niks mis mee maar de laatste reis daar naartoe moeten ze dan wel zelf kunnen bekostigen.
Twinkle helemaal eens met jouw post van 16.06.

Als er meer begrip was geweest voor de autochtone bevolking uit de oude stadswijken zouden groeperingen als bijv. pvv nooit zoveel stemmen hebben gekregen. Maar zoals jij schrijft en dat zie je naar mijn mening heel goed worden mensen die ook maar iets zeggen van het mislukken van multiculticrimisamenleving weggezet als nazi's, racisten e.d.

En dan altijd maar roepen dat allochtonen nou eenmaal hierheen zijn gehaald omdat nederlanders geen vuil en zwaar werk wilden doen. Mijn hele familie en die van mijn man deden zwaar en vuil werk o.a. in de haven en dan allemaal met het handje. Ik kende in mijn jeugd niemand die een kantoorbaantje had, iedereen werkte keihard en nu nog.
@ Twinkle, je hebt gelijk dat er te lang gezwegen is over problematiek. En ik geef toe dat ook ik (en ik ben bruin..) wel eens weggezet ben als racist bij mijn 'linkse makkers' als ik kritiek uitte op de manier waarop het ging. Wel heb ik echt het idee dat de ogen nu opengaan, en men probeert naar werkelijke oplossingen te kijken . En natuurlijk slaat het nergens op om een kritischer geluid als NSB of nazi neer te zetten, maar als je dat doet, vind ik je wederom vooral heel erg dom.

Ik denk dat de trek van allochtonen niet alleen te maken heeft met het bij elkaar willen wonen, maar ook met het feit dat velen niet zo hoog opgeleid waren, en minder geld verdienden. Feit blijft dat een huis in een buitenwijk goedkoper is (waarom denk je dat ik er woon ) Met werken in een fabriek (en dan ga ik terug naar de tijd van gastarbeiders) verdien je nou niet echt een miljoen om een penthouse te kopen aan de gracht.

Het heeft ook te maken met economische zaken, die worden nu niet besproken . Anders waren er ook hele wijken in de binnenstad van bv Amsterdam waar veel allochtonen samenwoonden,en die zijn er helemaal niet.
quote:lammy schreef op 19 juni 2011 @ 18:35:

Twinkle helemaal eens met jouw post van 16.06.

Als er meer begrip was geweest voor de autochtone bevolking uit de oude stadswijken zouden groeperingen als bijv. pvv nooit zoveel stemmen hebben gekregen. Maar zoals jij schrijft en dat zie je naar mijn mening heel goed worden mensen die ook maar iets zeggen van het mislukken van multiculticrimisamenleving weggezet als nazi's, racisten e.d.

En dan altijd maar roepen dat allochtonen nou eenmaal hierheen zijn gehaald omdat nederlanders geen vuil en zwaar werk wilden doen. Mijn hele familie en die van mijn man deden zwaar en vuil werk o.a. in de haven en dan allemaal met het handje. Ik kende in mijn jeugd niemand die een kantoorbaantje had, iedereen werkte keihard en nu nog.Zij bedoelen dat zij en hun ouders het vieze werk niet wilden doen. Gaat niet over de gewone arbeiders. Kom nou, het gaat over de elite, de kakkers die met hun kop tussen de wolken zweefden.
quote:superstar_2 schreef op 19 juni 2011 @ 16:55:

[...]

Nou ja het zal mij ook niet verbazen als er een regeling is die dit allemaal mogelijk maakt..

En als dat zo is dan mag die wat mij betreft afgeschaft worden laat dat duidelijk zijn.

Eigen keuze maar wel zelf bekostigen en indien dat niet mogelijk is jammer dan..Geen zorgen, een dergelijke regeling is er niet. Wanneer iemand in het buitenland begraven of verstrooid wil worden, dan kan dit alleen op kosten van de familie of op basis van een uitvaartverzekering.
quote:waranaka schreef op 19 juni 2011 @ 19:14:

[...]

Geen zorgen, een dergelijke regeling is er niet. Wanneer iemand in het buitenland begraven of verstrooid wil worden, dan kan dit alleen op kosten van de familie of op basis van een uitvaartverzekering.Meestal wel.
quote:Twinkle1001 schreef op 19 juni 2011 @ 16:06:

[...]

.

Prima post,Twinkle! Gelukkig begint realiteitszin het steeds meer te winnen van het misplaatste praten over alle 'multiculti" zegeningen :puke:

Helaas zal het nog wel een tijd duren voor de minder constructieve "bijdrage" van bepaalde (bevolkings)groepen aan de maatschappij verholpen zal zijn.Maar ok,dat er problemen zijn met deze "kansendiamantjes" lijkt nu eindelijk te worden ingezien.

Nu nog een jaar of 20 puinruimen en we zijn weer redelijk op weg.
Hey Lord,don't ask me questions
quote:Robin4ever schreef op 19 juni 2011 @ 19:43:

[...]

Prima post,Twinkle! Gelukkig begint realiteitszin het steeds meer te winnen van het misplaatste praten over alle 'multiculti" zegeningen :puke:

Helaas zal het nog wel een tijd duren voor de minder constructieve "bijdrage" van bepaalde (bevolkings)groepen aan de maatschappij verholpen zal zijn.Maar ok,dat er problemen zijn met deze "kansendiamantjes" lijkt nu eindelijk te worden ingezien.

Nu nog een jaar of 20 puinruimen en we zijn weer redelijk op weg.Godskolere, wat vind ik dit een doodenge uitspraak! Dat je dat zelf niet eens in de gaten hebt. Om kotsmisselijk van te worden, en daar heb ik geen kotssmiley voor nodig .
quote:Jaschenca schreef op 19 juni 2011 @ 19:47:

[...]

Godskolere, wat vind ik dit een doodenge uitspraak! Dat je dat zelf niet eens in de gaten hebt. Om kotsmisselijk van te worden, en daar heb ik geen kotssmiley voor nodig .Als je misselijk wordt kan je beter je p.c. uitzetten. Toch !
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2011 13:21
Reden: off-topic
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2011 13:23
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2011 13:29
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2011 13:25
% gewijzigd
quote:Jaschenca schreef op 19 juni 2011 @ 19:47:

[...]

Godskolere, wat vind ik dit een doodenge uitspraak! Dat je dat zelf niet eens in de gaten hebt. Om kotsmisselijk van te worden, en daar heb ik geen kotssmiley voor nodig .Mag je vinden,J,moet eerlijk zeggen dat je mening me op dat punt niet interresseert.Overigens wel bedankt voor het in vet benadrukken van m'n post.Want dat was idd wel de kern van m'n verhaal.
Hey Lord,don't ask me questions
quote:Robin4ever schreef op 19 juni 2011 @ 20:24:

[...]

Mag je vinden,J,moet eerlijk zeggen dat je mening me op dat punt niet interresseert.Overigens wel bedankt voor het in vet benadrukken van m'n post.Want dat was idd wel de kern van m'n verhaal.Dat is het griezeligste van je hele posting, of je ziet dat zelf inderdaad niet, of je bent inderdaad zo erg. We wachten af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven