Gemeenschap na de bevalling...

17-06-2011 14:18 29 berichten
Ik weet niet of ik het hier op de juiste plek neerzet...heb het ook maar bij sex gezet maar weet niet of k het juiste publiek daar tref .

Ik ben bijna 5 maanden geleden bevallen, heb sinds 2 maanden na de bevalling weer af en toe sex maar nog steeds pijn bij het vrijen. De eerste keer leek alsof er een mes bij me naar binnen ging, dit is nu wel een stuk minder maar lekker is het niet.

We hebben niet elke week sex dus misschien heb ik het nog niet vaak genoeg gedaan..?

Toch hebben we wel zo'n 6-8x sex gehad (schat ik zo), zou de pijn dan al niet weg moeten zijn? Vanaf wanneer is het niet meer "normaal" en stap je naar de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
@Minnieme. Wij 'bewogen' in het begin gewoon heel weinig. Dan kan je ook rustig aan weer wennen aan het gevoel en vervolgens kan je dat dan gaan opbouwen. Zolang de pijn iedere keer iets minder wordt denk ik niet dat je je echt zorgen hoeft te maken, Maar als dat nou niet het geval is...of als je over een paar maanden nog steeds veel last hebt, dan zou ik zeker naar de ha gaan. Die ziet dit en aanverwante klachten zoooooooo vaak! Dat zei ze in ieder geval tegen mij toen ik daar was. Ook blijken er regelmatig een paar hechtingen niet goed op te lossen, dat is echt routinewerk voor een ha. Dus wat dat betreft zou het ook nog kunnen helpen om het gehele litteken eens goed te inspecteren.
Ik had geen hechtingen, maar tot ruim een jaar na de bevalling wel pijn. Kon zelfs geen tampon inbrengen. Ben ervoor bij de huisarts geweest, die heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Er bleek een kleine verzakking te zitten en een of ander plekje, weet niet meer hoe ze dat noemden. Ik heb hormoonzalf meegekregen zodat dat plekje minder pijnlijk werd, maar voor de rest was het vooral een kwestie van afwachten, tot mijn hormonen weer normaal waren. En dat klopte, na verloop van tijd ging het vanzelf over. De bekkenpijn (waardoor ik na 1x seks drie nachten niet kon slapen van de pijn ) duurde nog wel het langst, maar ook die ging uiteindelijk over.

Het kan van alles zijn, van slecht gehecht tot hormonaal. Ik zou hier toch echt even mee naar een arts gaan, om te laten controleren of er niks mis is. Als er wel iets mis is, kun je er beter meteen bij zijn dan dat je (onnodig lang) wacht.

Sterkte ermee!
Ik had ook erg veel pijn na de bevalling, het werd steeds meer. De huisarts kon niets vinden, maar de eendenbek deed zo'n ontzettende pijn, ik kon het wel uit gillen.

Ik werd doorgestuurd naar de gyn en daar bleek dat mijn littekenweefsel was gaan groeien en ik behoorlijke klompen wild vlees van binnen had.

Het is een keer of 4 aangestipt met zilvernitraat (als ik het goed heb) en toen was het klaar. Mijn litteken doet nu wel nog steeds wat pijn bij de seks, het bloed ook een beetje, maar het is goed te doen.
quote:stukje_cake schreef op 20 juni 2011 @ 11:10:

Ik had ook erg veel pijn na de bevalling, het werd steeds meer. De huisarts kon niets vinden, maar de eendenbek deed zo'n ontzettende pijn, ik kon het wel uit gillen.

Ik werd doorgestuurd naar de gyn en daar bleek dat mijn littekenweefsel was gaan groeien en ik behoorlijke klompen wild vlees van binnen had.

Het is een keer of 4 aangestipt met zilvernitraat (als ik het goed heb) en toen was het klaar. Mijn litteken doet nu wel nog steeds wat pijn bij de seks, het bloed ook een beetje, maar het is goed te doen.Oh wat eng zeg...bij mij heeft het dus ook pas gebloed, gek genoeg was die keer de enige keer dat ik GEEN PIJN voelde. GEk he? Maar bij mij wordt t wel minder ipv meer dus heb goede hoop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven