Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
zondag 19 juni 2011 om 18:03
ik heb zowaar een rust dag ingelast vandaag.
ben niet lekker en had zoiets van ik doe niet veel.
Ik heb wel gedaan:
Was in de machine gestopt en opgehangen
Huis gezogen
Opgeruimd
Huiswerk gemaakt en leerplanning gemaakt.
Vis gemaakt voor de katten.
Wat mailtjes verstuurd.
Nu nog even zitten en straks eten maken voor twee dagen en lekker vroeg onder de wol.
Gr
ben niet lekker en had zoiets van ik doe niet veel.
Ik heb wel gedaan:
Was in de machine gestopt en opgehangen
Huis gezogen
Opgeruimd
Huiswerk gemaakt en leerplanning gemaakt.
Vis gemaakt voor de katten.
Wat mailtjes verstuurd.
Nu nog even zitten en straks eten maken voor twee dagen en lekker vroeg onder de wol.
Gr
zondag 19 juni 2011 om 21:55
zondag 19 juni 2011 om 21:58
quote:gember999 schreef op 14 juni 2011 @ 16:27:
Hoi dames!
Na een tijdje mijn huis te hebben laten verslonzen na een dramatische (voor mij dan) relatiebeindiging, wordt het nu tijd dat ik weer eens aan een frisse start begin. En daar hoort natuurlijk een fris huis. Het is echt nodig, want ik heb de afgelopen maand aleen het hoognodige gedaan (dus afwas en was), en verder eigenlijk bijna niets. (ok, een keer een doekje ergens overheen halen hier en daar en een keer de stofzuiger door het huis gehaald, maar dat was het dan ook wel). Dus deze week wil ik even flink doorpakken om weer lekker met een opgeruimd huis en een opgeruimd hoofd de zomer in te gaan.
Op het lijstje staan:
-wc poetsen
-douche tegels schrobben (en afvoer weer eens leeghalen getsie)
-kleding sorteren en winterkleding opbergen
-slaapkamer helemaal stofvrij maken en dekbedden en kussens wassen / matras luchten
-huiskamer van boven tot onder poetsen, vaste kasten uitsoppen
-keukenkastjes + planken schoonmaken,
-vloeren dweilen
ik ga vanavond maar eens beginnen, ik denk met het kleinste kamertje en met wat wassen. Dan kom ik morgen even een update geven.Wat goed van je!
Hoi dames!
Na een tijdje mijn huis te hebben laten verslonzen na een dramatische (voor mij dan) relatiebeindiging, wordt het nu tijd dat ik weer eens aan een frisse start begin. En daar hoort natuurlijk een fris huis. Het is echt nodig, want ik heb de afgelopen maand aleen het hoognodige gedaan (dus afwas en was), en verder eigenlijk bijna niets. (ok, een keer een doekje ergens overheen halen hier en daar en een keer de stofzuiger door het huis gehaald, maar dat was het dan ook wel). Dus deze week wil ik even flink doorpakken om weer lekker met een opgeruimd huis en een opgeruimd hoofd de zomer in te gaan.
Op het lijstje staan:
-wc poetsen
-douche tegels schrobben (en afvoer weer eens leeghalen getsie)
-kleding sorteren en winterkleding opbergen
-slaapkamer helemaal stofvrij maken en dekbedden en kussens wassen / matras luchten
-huiskamer van boven tot onder poetsen, vaste kasten uitsoppen
-keukenkastjes + planken schoonmaken,
-vloeren dweilen
ik ga vanavond maar eens beginnen, ik denk met het kleinste kamertje en met wat wassen. Dan kom ik morgen even een update geven.Wat goed van je!
maandag 20 juni 2011 om 11:07
zoals er al geschreven is hierboven ik ga gewoon door hoor.
Het zweet staat nu weer op mijn rug en dat op enige vrije dag van de week.
Actie van vanmorgen:
Opruimen
Het hele huis stofzuigen
het hele huis dweilen
wc en douche gesopt
twee wassen gedraaid en opgehangen
Deuren van het hele huis gesopt
Vuilnisbak geleegd
Kattenbak schoongemaakt
Zo alles weer op zijn plek zetten en effe eten en dan moet ik nog doen:
Boodschappen voor de hele week doen
Huisarts
Strijk weg werken
En ik hoef gelukkig niet te koken.
Wel heerlijk naar yoga vanavond en morgen weer aan de slag.
Werken en school morgen dus dat is een lange dag.
Het zweet staat nu weer op mijn rug en dat op enige vrije dag van de week.
Actie van vanmorgen:
Opruimen
Het hele huis stofzuigen
het hele huis dweilen
wc en douche gesopt
twee wassen gedraaid en opgehangen
Deuren van het hele huis gesopt
Vuilnisbak geleegd
Kattenbak schoongemaakt
Zo alles weer op zijn plek zetten en effe eten en dan moet ik nog doen:
Boodschappen voor de hele week doen
Huisarts
Strijk weg werken
En ik hoef gelukkig niet te koken.
Wel heerlijk naar yoga vanavond en morgen weer aan de slag.
Werken en school morgen dus dat is een lange dag.
maandag 12 september 2011 om 18:54
Ik heb sinds meer dan een maand vrijdag gestofzuigd en sinds...nou....misschien wel een half jaar of een jaar zelfs (of misschien nóg wel langer! *kuch*) gedweild. En nu ben ik weer thuis (was weg int weekend) en het is echt goed voor m'n gemoedstoestand. Ik word er zelfs een beetje vrolijk/trots van, in tegenstelling tot iedere keer 'iew' te denken bij de aanblik van viezigheid op de vloer.
Begin heel langzamaan toch ietsje vaker wat in het huishouden te doen, is toch wel prettig om dingen schoon te hebben
Begin heel langzamaan toch ietsje vaker wat in het huishouden te doen, is toch wel prettig om dingen schoon te hebben
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
zaterdag 17 september 2011 om 12:34
Mijn lijst is alweer grotendeels afgewerkt.
Stofzuigen
Dweilen
Stoffen
bed afhalen en wassen
Wassen draaien
Wassen afgehaald
Wat mailtjes verstuurd
Vuilnisbak geleegd
Nog doen:
Kattenbak verschonen
Wassen ophangen en in de machine doen
bed opmaken
Huiswerk maken
Leren
Uitnodiging versturen opening
Strijken
Eten koken
Morgen een verplichte rust dag op advies van mijn lief.
Stofzuigen
Dweilen
Stoffen
bed afhalen en wassen
Wassen draaien
Wassen afgehaald
Wat mailtjes verstuurd
Vuilnisbak geleegd
Nog doen:
Kattenbak verschonen
Wassen ophangen en in de machine doen
bed opmaken
Huiswerk maken
Leren
Uitnodiging versturen opening
Strijken
Eten koken
Morgen een verplichte rust dag op advies van mijn lief.