Is wraak altijd slecht?

21-06-2011 18:20 214 berichten
Allo,

Wat vinden jullie van wraak in het algemeen? En wraak in de volgende situatie? ---

Bezette man komt leuk meisje tegen.(ik dus) ze weet niet dat hij bezet is en voelt direct 'iets' - de welbekende klik. Man zoekt meer en meer contact en wordt erg familiair, meisje denkt ; leuk, klik was wederzijds! Hij blijkt een vriendin te hebben en ze haakt af, maar hij blijft contact zoeken en vertrouwt haar toe dat zijn relatie zo goed als over is - alleen ze wonen wel samen...

Ze krijgt weer hoop en laat hem toch toe (stom! Stom! Ik weet t )

Na heel veel geflirt en ge sms komt het tot een leuke avond samen, eindigend met wat zoenen en bij elkaar slapen (hij wilde wel meer, maar zij hield het tegen)

Vervolgens zegt man dat het nooit had mogen gebeuren, en wil op deezelfde 'vriendschappelijk' voet verder. Zij heeft al gevoelens voor hem en kan dat niet. Hij zegt het moeilijk te vinden maar slaapt ondertussen vrolijk nog naast z'n vriendin (Maw heeft het geprobeerd - seks niet gekregen - oké jammer doei - relate toch niet zo slecht als hij deed voorkomen?)

Man in kwestie heeft een reputatie hoog te houden en dat is nogal belangrijk voor hem. Zijn relatie hoort bij deze reputatie.

Meisje (ik) is boos en gekwetst en gunt zijn vriendin vooral een betere vent.

Zal ik hem 'helpen' om uit zijn 'rot-relatie' te komen door het zijn vriendin te vertellen? Of er althans mee te dreigen?

Het voelt heel verleidelijk dat te doen. Maar ook kinderachtig, zo van: ik niet, dan zij ook niet. Blijf je lekker alleen achter.

Want ben inmiddels wel zover dat ik hem niet meer wil. Maar hem wel wil laten voelen dat hij niet met me had moeten sollen.
Je hebt met je laten sollen want je bent zelf verder gegaan, ook toen je inmiddels wel wist dat hij een vriendin heeft/had.

Omdat het nu anders blijkt te lopen dan jij hoopte wil je wraak nemen??

En dan ga je zeggen dat je baalt dat hij niet voor jou kiest?

Ga je dan ook vertellen dat je met hem rommelde terwijl je wist dat hij een vriendin heeft?
Alle reacties Link kopieren
Beste wraak is niets doen. Anders geef je hem veel meer aandacht dan hij verdient. Verlaag je maar niet tot dat niveau.
Op welke manier wilde deze man verder?
In het begin wist je niet dat hij bezet was. Daarna wel. Toch ging je willens en wetens door. Je hebt geen voet om op te staan. Je bent even fout als die man. Ik kan meer sympathie opbrengen voor een foute vent dan voor de verongelijkte minnares die het opeens zo te doen heeft met de vrouw van...
En inderdaad: Klinkt nogal kinderachtig. Je hebt gegokt en verloren, nu niet mokken of wraak nemen.
je neemt wraak op hem, maar indirect op zijn vriendin? Nah, je zet jezelf alleen maar weg als jaloers neukerdje
Jij bent zelf bewust met deze vent omgegaan.

Wraak nemen maakt jou een labiele psycho. Wil je dat men zo naar je kijkt?
Ja maar jij bent een man Johnny.

En ik zei al dat ik weet dat het stom was ermee door te gaan/ hem toe te laten, maar ja die stomme hormonen hè.
Ohw.... nu gun je zijn vriendin een betere vent, terwijl je hem eerst maar wat graag wilde inpikken?

Tja..... Uithuilen en opnieuw beginnen. Daar zou ik het bij laten.
Ik zou het haar alleen vertellen als je daar een goed motief voor hebt. Bijvoorbeeld dat die man beter af is zonder haar vent. Niet om zelf wraak te nemen op hem.
Stomme hormonen? Wat een kutsmoes zeg.
Niet doen.!!

Welke reputatie heeft hij dan hoog te houden en hoezo denk jij dat zijn relatie voorbij is als jij zijn vriendin over jullie affaire inlicht?

Hoezo denk jij dat zij jou zal geloven.

Geen aandacht meer schenken aan deze lamlul en verder gaan met je leven.

Deze man compleet negeren.
Tsja, je kan hem - een poos - laten bibberen door te zeggen dat je zijn vriendin nog weleens tegenkomt en dan een héle leuke babbel met haar gaat maken.

Maar helpt het jou écht?

Je bent er zelf ingestonken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:SexNJaZz schreef op 21 juni 2011 @ 18:25:

Ja maar jij bent een man Johnny.

En ik zei al dat ik weet dat het stom was ermee door te gaan/ hem toe te laten, maar ja die stomme hormonen hè.Stomme smoes. Ik ben vrouw en ik heb last van mijn hormonen.
Ja, wraak is altijd slecht. Jij gunt zijn vriendin een betere vriend. Tuurlijk. Ga toch heen, je wil gewoon stoken om het stoken. Je bent geen zielig slachtoffertje, je deed er zelf net zo hard aan mee. Een keer diep zuchten en move on.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Volgens mij gaat het er meer om dat je vind 'ik hem niet, zij hem ook niet'. En niet dat je haar een betere vent gunt. Kennelijk vond je hem iets hebben, wilde je ermee verder en nu blijkt dat hij bij zijn vriendin blijft, wil je wraak nemen door haar in te lichten zodat zij een andere betere vriend kan zoeken? Met dit soort verhalen krijg ik altijd een heel erg 'ík niet-jij ook niet gevoel'.
Nee bommi dat is geen leuk stempel om opgeplakt te krijgen.
quote:Bianca40 schreef op 21 juni 2011 @ 18:27:

Stomme hormonen? Wat een kutsmoes zeg.

Het ligt allemaal aan de hormonen Bi!

Meisje (ik) is boos en gekwetst en gunt zijn vriendin vooral een betere vent.

Wat lief en grootmoedig van je!
Hormonen? Lag het daar aan? Heb jij geen neocortex onder je schedel net zoals andere mensen dan?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:floxfloor schreef op 21 juni 2011 @ 18:28:

[...]

Het ligt allemaal aan de hormonen Bi!

Is dat een vrijbrief om vanaf nu los te gaan???
Nou als ik de vriendin van die vent was zou ik het toch wel graag willen weten hoor... Telt dat ook nog mee?
quote:SexNJaZz schreef op 21 juni 2011 @ 18:27:

Nee bommi dat is geen leuk stempel om opgeplakt te krijgen.Uithuilen en opnieuw beginnen dus!
quote:mrsstanleywalker schreef op 21 juni 2011 @ 18:29:

Hormonen? Lag het daar aan? Heb jij geen neocortex onder je schedel net zoals andere mensen dan?Gadver wat is dat? Heb ik dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven