Elektrische fiets vergoed
dinsdag 21 juni 2011 om 21:04
Ik heb fibromyalgie, maar fiets ook graag. Helaas doet dat erg veel pijn. Nu dacht ik aan een elektrische fiets, maar die krengen zijn 1000 euro of meer. Een brommer zou ook kunnen, maar ik wil graag blijven bewegen, dat is erg belangrijk. En nu dacht ik, zou je iets vergoed kunnen krijgen van de verzekering? Ik denk het bijna niet, vooral in deze tijden.. Maar, misschien heeft iemand er ervaring mee. Ik hoor het graag!
dinsdag 21 juni 2011 om 21:59
quote:NepBlond schreef op 21 juni 2011 @ 21:48:
Fietsen is het enige dat me nog mobiel maakt en ervoor zorgt dat ik niet de hele dagen thuis zit. Lopen doet erg veel pijn.
Alsof ik er zelf voor kies om een fiets voor bejaarden te kopen. Kom op zeg.
Helaas heb ik geen idee hoe het werkt met gemeentehulp.
Kun je niet gewoon even bellen voor informatie? (als je dat al niet gedaan hebt) Ik hoop dat er ergens iets te regelen valt, en je binnen niet al te lange tijd een mooie fiets hebt. Het is je, wat mij betreft, van harte gegund.
Succes.
Fietsen is het enige dat me nog mobiel maakt en ervoor zorgt dat ik niet de hele dagen thuis zit. Lopen doet erg veel pijn.
Kun je niet gewoon even bellen voor informatie? (als je dat al niet gedaan hebt) Ik hoop dat er ergens iets te regelen valt, en je binnen niet al te lange tijd een mooie fiets hebt. Het is je, wat mij betreft, van harte gegund.
Succes.
dinsdag 21 juni 2011 om 22:00
dinsdag 21 juni 2011 om 22:00
quote:batwom schreef op 21 juni 2011 @ 21:59:
[...]
Succes. Zal ik doen! Wat lief, dankjewel!
[...]
Succes. Zal ik doen! Wat lief, dankjewel!
dinsdag 21 juni 2011 om 22:04
Is het ook niet zo dat, als er vanuit de WMO bijvoorbeeld al vergoed wordt, alleen in de meerkosten boven een algemeen gebruikelijke aanschaf wordt bijgedragen? Een fiets heeft praktisch iedereen, maar als nepblond wil fietsen heeft ze daar ondersteuning bij nodig. Dat ze dan een bepaald bedrag zelf moet betalen, omdat nou eenmaal iedereen - ook zonder beperkingen - die kosten maakt?
dinsdag 21 juni 2011 om 22:07
quote:gnoompje schreef op 21 juni 2011 @ 22:04:
Is het ook niet zo dat, als er vanuit de WMO bijvoorbeeld al vergoed wordt, alleen in de meerkosten boven een algemeen gebruikelijke aanschaf wordt bijgedragen? Een fiets heeft praktisch iedereen, maar als nepblond wil fietsen heeft ze daar ondersteuning bij nodig. Dat ze dan een bepaald bedrag zelf moet betalen, omdat nou eenmaal iedereen - ook zonder beperkingen - die kosten maakt?Dát zou kunnen en dat zou ik bepaald niet onredelijk vinden. Maar ik denk dat TO het beste dat gewoon eens kan gaan vragen bij de gemeente. Wij weten toch niet van de hoed en de rand, in elke gemeente is het weer anders.
Is het ook niet zo dat, als er vanuit de WMO bijvoorbeeld al vergoed wordt, alleen in de meerkosten boven een algemeen gebruikelijke aanschaf wordt bijgedragen? Een fiets heeft praktisch iedereen, maar als nepblond wil fietsen heeft ze daar ondersteuning bij nodig. Dat ze dan een bepaald bedrag zelf moet betalen, omdat nou eenmaal iedereen - ook zonder beperkingen - die kosten maakt?Dát zou kunnen en dat zou ik bepaald niet onredelijk vinden. Maar ik denk dat TO het beste dat gewoon eens kan gaan vragen bij de gemeente. Wij weten toch niet van de hoed en de rand, in elke gemeente is het weer anders.
dinsdag 21 juni 2011 om 22:08
Het is per gemeente verschillend qua WMO. In mijn regio, in het geval van TO, als ze geen fiets kan betalen moet ze misschien wel gebruik maken van een scootmobiel. Aangezien een elektrische fiets goedkoper is dan een scootmobiel, kan ik me best voorstellen dat ze zoiets in overweging nemen. Misschien inderdaad niet de volledige prijs, maar misschien wel een deel.
dinsdag 21 juni 2011 om 22:09
quote:misspoez schreef op 21 juni 2011 @ 22:07:
[...]
Dát zou kunnen en dat zou ik bepaald niet onredelijk vinden. Maar ik denk dat TO het beste dat gewoon eens kan gaan vragen bij de gemeente. Wij weten toch niet van de hoed en de rand, in elke gemeente is het weer anders.Eens, ik begrijp dat ze dat ook gaat doen. Volgens mij heeft wel iedere gemeente een WMO-loket. Daar kunnen ze je absoluut helpen Nepblond! Succes!
[...]
Dát zou kunnen en dat zou ik bepaald niet onredelijk vinden. Maar ik denk dat TO het beste dat gewoon eens kan gaan vragen bij de gemeente. Wij weten toch niet van de hoed en de rand, in elke gemeente is het weer anders.Eens, ik begrijp dat ze dat ook gaat doen. Volgens mij heeft wel iedere gemeente een WMO-loket. Daar kunnen ze je absoluut helpen Nepblond! Succes!
dinsdag 21 juni 2011 om 22:13
Nou nou, niet zo zielig doen. Heb er ook 1 en ben zeker niet bejaard, onzin hoor.
Ben het met misspoes eens.
Nou nou, niet zo zielig doen. Heb er ook 1 en ben zeker niet bejaard, onzin hoor.
Ben het met misspoes eens.
dinsdag 21 juni 2011 om 22:15
WMO gaat in actie als alle voorliggende voorzieningen al uitgeprobeerd zijn. Voorliggende voorzieningen zijn o.a bijzondere bijstand, als je het zelf echt niet kunt betalen.
Of de verzekering vergodt niet.
Bijz bijstand vindt trouwens wel dat je een aanvullende verzekering moet hebben, voordat ze dingen gaan vergoeden die de verzekering niet vergoedt.
Of de verzekering vergodt niet.
Bijz bijstand vindt trouwens wel dat je een aanvullende verzekering moet hebben, voordat ze dingen gaan vergoeden die de verzekering niet vergoedt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 21 juni 2011 om 22:26
quote:misspoez schreef op 21 juni 2011 @ 21:39:
Dan hebben ze het mis op Judex.nl.
Verder vind ik écht dat we in Nederland mensen die wat meer moeite hebben met dingen veel te veel pamperen. Ik wil ook wel een gratis fiets. Mijn kinderen willen ook wel een dag mee met een vrachtauto of een avond gratis naar de Beekse Bergen!Hulpmiddelen als een looprek, een aangepaste auto of een verlaagd aanrecht zijn iets anders dan een elektrische fiets.Ik krijg hier een beetje dat parkeerbordjes gevoel bij... 'als u mijn plaats neemt, neem dan ook mijn handicap'.
Dan hebben ze het mis op Judex.nl.
Verder vind ik écht dat we in Nederland mensen die wat meer moeite hebben met dingen veel te veel pamperen. Ik wil ook wel een gratis fiets. Mijn kinderen willen ook wel een dag mee met een vrachtauto of een avond gratis naar de Beekse Bergen!Hulpmiddelen als een looprek, een aangepaste auto of een verlaagd aanrecht zijn iets anders dan een elektrische fiets.Ik krijg hier een beetje dat parkeerbordjes gevoel bij... 'als u mijn plaats neemt, neem dan ook mijn handicap'.
dinsdag 21 juni 2011 om 22:32
@ NLIES, De Wmo is voorliggende voor de bijzondere bijstand. Bijzondere bijstand is een vangnet. Echter als de voorliggende voorziening stelt dat iets algemeen gebruikelijk is, en dat is een fiets met trapondersteuning nu eenmaal, zal hiervoor in beginsel geen BB worden verstrekt.
Voorheen zag je dat een aantal gemeentes een dergelijke voorziening nog via de Wmo verstrekte. Tegenwoordig al lang niet meer. En als deze wel wordt verstrekt moet er vaak nog wel een eigen bijdrage worden betaald.
TO dat wordt sparen!
Voorheen zag je dat een aantal gemeentes een dergelijke voorziening nog via de Wmo verstrekte. Tegenwoordig al lang niet meer. En als deze wel wordt verstrekt moet er vaak nog wel een eigen bijdrage worden betaald.
TO dat wordt sparen!
dinsdag 21 juni 2011 om 23:10
Aanvragen via de wmo, daar wordt je afgewezen. Die afwijzing heb je nodig om bij de stichting MEE een aanvraag te doen voor de elektrische fiets. Die hebben dan weer kanalen die ze aanschrijven voor gedeeltelijke financiering. Wanneer er bijvoorbeeld 4 van die instanties reageren, heb je een mooi bedrag bij elkaar voor een fiets
Sorry, maar ik vind dat wel erg ver gaan.
Komt bijna over als 'misbruik' maken via de mazen in het systeem.
Sorry, maar ik vind dat wel erg ver gaan.
Komt bijna over als 'misbruik' maken via de mazen in het systeem.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 21 juni 2011 om 23:14
dinsdag 21 juni 2011 om 23:23
TO wie weet heb je geluk 'mijn' gemeente verstrekt een tegemoetkoming en nog wel de aangepaste fietsen, dus met trapondersteuning en verlaagde instap.
Ken je trouwens de brochure 'ik heb wat, Krijg ik ook wat'? Ik forum mobiel dus linkse plakken lukt niet, maar met Google vind je hem vast. Wie weet heb je er wat aan, er staat veel nuttige informatie in.
Succes!
Ken je trouwens de brochure 'ik heb wat, Krijg ik ook wat'? Ik forum mobiel dus linkse plakken lukt niet, maar met Google vind je hem vast. Wie weet heb je er wat aan, er staat veel nuttige informatie in.
Succes!
dinsdag 21 juni 2011 om 23:23
Alsof ik er zelf voor kies om een fiets voor bejaarden te kopen. Kom op zeg.Een fiets voor bejaarden? Doe effe normaal zeg!! Ik ben ook ziek en heb mijn electrische fiets zelf betaald, en ze zijn ook wel goedkoper te krijgen dan de ¤ 1000,00 euro die jij noemde.
Alsof ik er zelf voor kies om een fiets voor bejaarden te kopen. Kom op zeg.Een fiets voor bejaarden? Doe effe normaal zeg!! Ik ben ook ziek en heb mijn electrische fiets zelf betaald, en ze zijn ook wel goedkoper te krijgen dan de ¤ 1000,00 euro die jij noemde.
dinsdag 21 juni 2011 om 23:25
quote:augurkensap schreef op 21 juni 2011 @ 23:14:
TO; ik vind dat je een aantal nare reacties hebt gekregen.. Ik heb geen verstand van het onderwerp maar wens je er gewoon ff succes mee! Hopelijk kun je over een tijdje toch nog fietsen!
Ps: sorry voor de off-topic maar werd er een beetje flauw van!Nare reacties? Serieus?
TO; ik vind dat je een aantal nare reacties hebt gekregen.. Ik heb geen verstand van het onderwerp maar wens je er gewoon ff succes mee! Hopelijk kun je over een tijdje toch nog fietsen!
Ps: sorry voor de off-topic maar werd er een beetje flauw van!Nare reacties? Serieus?
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 21 juni 2011 om 23:31
Ik heb het geprobeerd bij de WMO, voor mijn zoon met een bindweefselziekte, tot en met hoorzitting aan toe. Ze blijven erbij dat een elektrische fiets een algemeen gebruikelijk artikel is, en vergoeden dus niks meer. (nijmegen).
Voor mezelf ga ik er nu ook een kopen, via het fietsplan van het werk en de rest bijleggen. Wel komisch, want heb inmiddels 2 elektrische rolstoelen (1 thuis, 1 op werk) en ga proberen de tussenliggende afstand te overbruggen met de fiets, zoveel als ik kan. Wordt gek van het parkeren bij het werk, ben er zoveel tijd mee kwijt.
Heb er zelf ook voor gespaard, hoop voor jou dat je een ingang vind maar vrees het ergste..
Voor mezelf ga ik er nu ook een kopen, via het fietsplan van het werk en de rest bijleggen. Wel komisch, want heb inmiddels 2 elektrische rolstoelen (1 thuis, 1 op werk) en ga proberen de tussenliggende afstand te overbruggen met de fiets, zoveel als ik kan. Wordt gek van het parkeren bij het werk, ben er zoveel tijd mee kwijt.
Heb er zelf ook voor gespaard, hoop voor jou dat je een ingang vind maar vrees het ergste..
dinsdag 21 juni 2011 om 23:34