vegetarische recepten

22-06-2011 10:02 8 berichten
ik kook regelmatig vegetarisch want gezond enz.

nu kom ik dan alleen vaak op vega pasta, groentewraps enz.

ben dus op zoek naar meer vega recepten!
Hier veel vega-recepten
Hier zijn echt al ontzettend veel topics over (en kookboeken).
Alle reacties Link kopieren
Ik kook veel vegetarisch En ik laat het vlees in recepten gewoon weg. Dat vervang ik door extra groenten en evt. noten/kaas o.i.d.

Gevulde courgette:

Courgettes uithollen, vulling van knoflook, ui, courgette, tomaten, champignon, paprika, zondgedroogde tomaat, kruiden, flinke lepel pesto, zout en peper. in de oven met geraspte kaas.

Eten met pasta en evt. tomatensaus van stukjes tomaat uit blik, ui, knoflook en italiaanse kruiden.

Het oorspronkelijke recept is met gehakt en ik heb 'm zo aangepast naar vega.
Ik heb een aantal leuke boeken met vegetarische recepten gekocht bij de witte boekhandel en dat was voor mij echt een uitkomst, dan hoef je niet zo te puzzelen maar heb je gewoon een lekkere volwaardige maaltijd.
Een echt heel goed basiskookboek is de dikke vegetarier.
Groenten roerbakken, kruiden met soyasaus, sesamolie, gember of een ander mengseltje wat je lekkker vindt, tofu erdoor (zelf gemarineerd of blokjes van de supermarkt) en dan met rijst of eiermie eten.

Vegetarische lasagne met veel groenten en kaas.

Couscous met noten en feta erdoor en paprika, aubergine, courgette erbij bakken.

In de winter stampotten vegetarisch maken met oude kaas erdoorheen en met knoflook geballen champignons erbij voor het hartig?

(Ik eet al bijna 20 jaar vegetarisch dus kom maar op met je vragen)
aikidoka wijzigde dit bericht op 22-06-2011 12:43
Reden: typefoutje
% gewijzigd
www.ah.nl heeft heel veel vegarecepenten. Soms wel wat flauw, maar dat kun je zelf opspicen met kruiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven