Kooktips
woensdag 22 juni 2011 om 12:48
Het lukte mij nooit zo goed om rul gehakt te bakken, maar onlangs gaf iemand de tip om een puree-stamper te gebruiken.
En daar gaat het inderdaad prima mee.
Misschien hebben meer van jullie niet zo voor de hand liggende maar goede tips.
En daar gaat het inderdaad prima mee.
Misschien hebben meer van jullie niet zo voor de hand liggende maar goede tips.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
woensdag 22 juni 2011 om 12:56
woensdag 22 juni 2011 om 13:04
Iemand tips over het góed en lekker mals klaarmaken van een biefstuk naar (verschillende!) wens(en)? Dus, raw, medium, weldone?
Ik moet nu altijd heel charmant de biefstuk opensnijden om te checken ..
Graag in jip en janneke taal.. Dus van de seasoning tot hoe lang'ie in de pan moet.. En hoe hoog het vuur moet ofcourse..
Oh en niet zo zeer een kooktip, maar wel een fijne: Kip koken en uit elkaar plukken is véél lekkerder in een salade dan gerookte kip...
Graag in jip en janneke taal.. Dus van de seasoning tot hoe lang'ie in de pan moet.. En hoe hoog het vuur moet ofcourse..
Oh en niet zo zeer een kooktip, maar wel een fijne: Kip koken en uit elkaar plukken is véél lekkerder in een salade dan gerookte kip...
woensdag 22 juni 2011 om 13:11
quote:perseph0ne schreef op 22 juni 2011 @ 13:04:
Iemand tips over het góed en lekker mals klaarmaken van een biefstuk naar (verschillende!) wens(en)? Dus, raw, medium, weldone?
Dat stuk vlees bij je duim, ook wel je muis genoemd, daar moet je aan voelen en vergelijken met geveol wat je krijgt als je je biefstukje in pan aandrukt.
Duim en wijsvinger op elkaar: je muis voelt slapjes, je biefstuk ook? Dan is hij nog rauw.
Duim en middelvinger tegen elkaar: je muis voelt steviger aan, je biefstuk voelt hetzelfde? Dan is ie medium.
Duim en ringvinger tegen elkaar: je raait hem al, nog steviger, biefstuk hetzelfde? Dan is hij gaar.
Duim en pink: dan gooi je biefstuk maar weg, dan is het inmiddels een schoenzool
nb: duim en vinger wel van dezelfde hand gebruiken
Dat stuk vlees bij je duim, ook wel je muis genoemd, daar moet je aan voelen en vergelijken met geveol wat je krijgt als je je biefstukje in pan aandrukt.
Duim en wijsvinger op elkaar: je muis voelt slapjes, je biefstuk ook? Dan is hij nog rauw.
Duim en middelvinger tegen elkaar: je muis voelt steviger aan, je biefstuk voelt hetzelfde? Dan is ie medium.
Duim en ringvinger tegen elkaar: je raait hem al, nog steviger, biefstuk hetzelfde? Dan is hij gaar.
Duim en pink: dan gooi je biefstuk maar weg, dan is het inmiddels een schoenzool
nb: duim en vinger wel van dezelfde hand gebruiken
Nope
woensdag 22 juni 2011 om 13:15
En dan ook nog: biefstuk altijd door de pan 'jagen', dus niet op 1 plek in de pan bakken, maar rondjes draaiend door de pan. Laat je hem op 1 plek liggen, dan wordt daar de pan wat koeler door de biefstuk.
En altijd even laten rusten na het bakken.En pas na bakken kruiden/zouten. En voor je begint: de biefstuk op kamertemperatuur pas bakken. Als je hem koud de pan inmikt wordt ie ook taai.
En altijd even laten rusten na het bakken.En pas na bakken kruiden/zouten. En voor je begint: de biefstuk op kamertemperatuur pas bakken. Als je hem koud de pan inmikt wordt ie ook taai.
Nope
woensdag 22 juni 2011 om 13:24
mijn moeder zei altijd dat je een biefstuk 8x moest omdraaien,ze zei niet in welk tempo.
ik duw met m,n wijsvinger in de biefstuk,veert t vlees terug dan is hij goed voor mij, medium dus.
duw je in de biefstuk en blijft er n deukje dan is hij niet goed.
zelf soep maken met peperkorrels,laulierblad enz.die doe ik in een oud thee ei.
m,n vorige frituurpan maakte ik schoon met een vaatwastablet,water in de pan en aanzetten,wordt mooi schoon.
ik duw met m,n wijsvinger in de biefstuk,veert t vlees terug dan is hij goed voor mij, medium dus.
duw je in de biefstuk en blijft er n deukje dan is hij niet goed.
zelf soep maken met peperkorrels,laulierblad enz.die doe ik in een oud thee ei.
m,n vorige frituurpan maakte ik schoon met een vaatwastablet,water in de pan en aanzetten,wordt mooi schoon.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
woensdag 22 juni 2011 om 13:33
woensdag 22 juni 2011 om 13:35
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 22 juni 2011 @ 13:29:
Ik maak de frietpan altijd schoon met soda.
Soda en water in de pan en lekker ff laten koken met netje en al erin, blinkend als nieuw na 10 minuten.
Vergeet niet eerst je oude frietvet eruit te halen, anders spettert het zo
Soda en water in de pan en lekker ff laten koken met netje en al erin, blinkend als nieuw na 10 minuten.
Vergeet niet eerst je oude frietvet eruit te halen, anders spettert het zo
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 22 juni 2011 om 13:36
Oh dat klinkt wel als een goede tip! Ik heb zo'n hekel aan dat plak ding. Ik weet alleen niet of ik het durf, met water en schuim in een elektrisch apparaat.
Oh dat klinkt wel als een goede tip! Ik heb zo'n hekel aan dat plak ding. Ik weet alleen niet of ik het durf, met water en schuim in een elektrisch apparaat.
woensdag 22 juni 2011 om 13:59
Vergeet niet eerst je oude frietvet eruit te halen, anders spettert het zo Is het netje dan ook schoon? Ik doe het nu met vaatwastablet, maar dan blijft het netje nog zo vies. En dat is is juist zo'n t*kke klus......
Vergeet niet eerst je oude frietvet eruit te halen, anders spettert het zo Is het netje dan ook schoon? Ik doe het nu met vaatwastablet, maar dan blijft het netje nog zo vies. En dat is is juist zo'n t*kke klus......
woensdag 22 juni 2011 om 14:21
donderdag 23 juni 2011 om 15:49
Mijn kooktip is eigenlijk meer een aanschaf-tip! Ik gaf laatst een etentje en wou het makkelijk en gezond houden.. Ik had een overheerlijek salade gemaakt maar dan vind ik de dressing vaak vrij lastig omdat ze vaak zo vettig zijn.. Nu was ik laatst bij de bijenkorf en zag ik deze fantastische uitkomt, een olierekje met verschillende smaken olijfoliedressings! Super stijlvol om op tafel te zetten en iedereen kan zijn of haar eigen smaak kiezen! De bijenkorf heeft vaker van deze leuke snufjes voor maar weinig geld!