
Bruidswinkel Avenue mogelijk failliet
dinsdag 21 juni 2011 om 20:37
Heb je best wat moeite gedaan om je trouwjurk te vinden, gaat de winkel waar je je jurk uiteindelijk hebt gekocht (zeer waarschijnlijk) failliet! www.avenue.nl
Er is niet veel nieuws vanuit Avenue zelf, je hoort vaag iets over de branche-organisatie Mitex, maar weinig is zeker. Wat wel zeker is, is dat de gehele voorraad van Avenue is weggehaald uit hun pand en opslag. Mitex neemt contact op met de bruiden van wie deze jurken (en schoenen) zijn.
Maar... ik had nog geen eens een pasafspraak en weet dus niet waar mijn jurk überhaupt is. Helaas heb ik wel al het volledige bedrag moeten betalen. Als de jurk bij de leverancier is en Avenue heeft de leverancier al betaald, hoef ik alleen het afleveradres te wijzigen, maar wat als dit niet zo is... Ik heb op dit moment veel onzekerheid dus en praat graag met mensen die in hetzelfde schuitje zitten of die iets dergelijks eerder hebben meegemaakt.
Zijn er mensen die een faillissement van een bedrijf hebben meegemaakt waar ze net een redelijk waardevol product hadden gekocht? En hoe is dat afgelopen?
Of zijn er misschien forummers die ook hun jurk hebben gekocht bij Avenue? Hebben jullie al contact gehad met Avenue?
En wat zijn je rechten als consument?
Er is niet veel nieuws vanuit Avenue zelf, je hoort vaag iets over de branche-organisatie Mitex, maar weinig is zeker. Wat wel zeker is, is dat de gehele voorraad van Avenue is weggehaald uit hun pand en opslag. Mitex neemt contact op met de bruiden van wie deze jurken (en schoenen) zijn.
Maar... ik had nog geen eens een pasafspraak en weet dus niet waar mijn jurk überhaupt is. Helaas heb ik wel al het volledige bedrag moeten betalen. Als de jurk bij de leverancier is en Avenue heeft de leverancier al betaald, hoef ik alleen het afleveradres te wijzigen, maar wat als dit niet zo is... Ik heb op dit moment veel onzekerheid dus en praat graag met mensen die in hetzelfde schuitje zitten of die iets dergelijks eerder hebben meegemaakt.
Zijn er mensen die een faillissement van een bedrijf hebben meegemaakt waar ze net een redelijk waardevol product hadden gekocht? En hoe is dat afgelopen?
Of zijn er misschien forummers die ook hun jurk hebben gekocht bij Avenue? Hebben jullie al contact gehad met Avenue?
En wat zijn je rechten als consument?
woensdag 22 juni 2011 om 22:13
Neem contact op met de Kamer van Koophandel. Daar moet het bedrijf ingeschreven staan en vaak is daar meer info over het bedrijf te vinden; namen, adressen, andere BV's/Holdings van dezelfde persoon ed. Google er dan flink op los en kijk of je de eigenaar persoonlijk te pakken kan krijgen. Indien je brieven stuurt moet je dit aangetekend doen. Schakel programma's als Radar en Kassa in en de Consumentenbond. Check wie de eventuele verhuurder/eigenaar is van het pand waar ze in zitten voor extra info en of ze zijn aangesloten bij een keurmerk/branchevereniging of bij de winkeliersvereniging in de plaats waar de zaak zit ed.
Probeer dus zo veel mogelijk info bij elkaar te vergaren, zet niet alles op je kaart van de Mitex, maar neem zelf actie.
En, maar dat doe je hier al, maak samen met andere gedupeerden een vuist, samen sta je sterker. Maak bv. een speciale Facebookpagina aan.
Probeer dus zo veel mogelijk info bij elkaar te vergaren, zet niet alles op je kaart van de Mitex, maar neem zelf actie.
En, maar dat doe je hier al, maak samen met andere gedupeerden een vuist, samen sta je sterker. Maak bv. een speciale Facebookpagina aan.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.

donderdag 23 juni 2011 om 08:59
Dat van die aanbetaling klopt idd. Een winkel mag nooit de volle 100% vragen als je je product moet aanbetalen. Ik heb zelf mijn trouwjurk bij een zaak in eindhoven gekocht en een klein bedrag aanbetaald. Bij de 2e afspraak weer een deel en bij het afhalen pas het laatste deel. Dat was ook op aanraden van die winkel. Deden daar totaal niet moeilijk over. Dat avenue een aanbetaling van 100% vraagt geeft al wel een beetje het soort winkel aan. Dit is gewoon tegen de wet in en echt niet hoe het hoort.
Heb verder helaas geen tips. Gelukkig nog nooit meegemaakt en lijkt me vreselijk. Veel succes in ieder geval en hopelijk komt het allemaal nog goed.
Heb verder helaas geen tips. Gelukkig nog nooit meegemaakt en lijkt me vreselijk. Veel succes in ieder geval en hopelijk komt het allemaal nog goed.

donderdag 23 juni 2011 om 15:08
Het lijkt erop dat dit bedrijf verbintenissen is aangegaan op een moment dat ze redelijkerwijs had kunnen weten dat deze niet nagekomen zullen worden. Dit is een vorm van onbehoorlijk bestuur die, indien bewijsbaar, kan leiden tot persoonlijke aansprakelijkheid van de bestuurders van deze winkel voor de schade die is ontstaan.
donderdag 23 juni 2011 om 16:21
Heb vanochtend weer gebeld met Mitex.
Ze konden nog niets zeggen. Ging ook nog wel een paar dagen duren zei ze. Ook contact gehad met Ladybird (m'n jurk) maar die vertelde dat ze er niets over konden zeggen en dat ze door vele bruiden benadert worden. Het enige wat ze konden adviseren was contact op te nemen met Mitex. Maar ja daar wordt je ook niet wijzer van.ze streven ernaar om naar een passende oplossing te zoeken in samenwerking met alle partijen.
Sorry hoor, maar de moed zakt nogal in mijn schoenen. Mitex vertelde dat je zo ie zo geen aanspraak kon maken om het volledige bedrag om terug te krijgen maar wel 50%. Dat was al bekend. OF: Als de jurken klaar hangen bij de leverancier de jurken wel afgeleverd kunnen worden in andere winkel. Uiteraard tegen betaling en mogen die bruidswinkel een vergoeding vragen daarvoor.
Op de hyves site lees je toch dat er mensen benadert worden door Mitex met de mededeling dat de jurk tegen vergoeding verzonden kan worden. Wel fijn dat de jurk dan wel komt, alleen jammer dat je weer een paar honderd euro weer kwijt ben en hem dan (in de meeste gevallen) moet laten vermaken.
We blijven wachten
Ze konden nog niets zeggen. Ging ook nog wel een paar dagen duren zei ze. Ook contact gehad met Ladybird (m'n jurk) maar die vertelde dat ze er niets over konden zeggen en dat ze door vele bruiden benadert worden. Het enige wat ze konden adviseren was contact op te nemen met Mitex. Maar ja daar wordt je ook niet wijzer van.ze streven ernaar om naar een passende oplossing te zoeken in samenwerking met alle partijen.
Sorry hoor, maar de moed zakt nogal in mijn schoenen. Mitex vertelde dat je zo ie zo geen aanspraak kon maken om het volledige bedrag om terug te krijgen maar wel 50%. Dat was al bekend. OF: Als de jurken klaar hangen bij de leverancier de jurken wel afgeleverd kunnen worden in andere winkel. Uiteraard tegen betaling en mogen die bruidswinkel een vergoeding vragen daarvoor.
Op de hyves site lees je toch dat er mensen benadert worden door Mitex met de mededeling dat de jurk tegen vergoeding verzonden kan worden. Wel fijn dat de jurk dan wel komt, alleen jammer dat je weer een paar honderd euro weer kwijt ben en hem dan (in de meeste gevallen) moet laten vermaken.
We blijven wachten
donderdag 23 juni 2011 om 18:03
@Flashy, ik heb het ook niet over de medewerkers, die zijn waarschijnlijk ook slachtoffer, want ze staan nu op straat. Ik heb het over de eigenaar van dit bedrijf. Die heeft het beleid ingevoerd dat ze willens en wetens mensen het volle pond laten aanbetalen terwijl dit helemaal niet mag. Het gaat wel over de trouwjurken van deze dames. Een trouwdag plan je lang van tevoren, nu worden zij geconfronteerd met het probleem van én je droomjurk niet krijgen én naar je geld kunnen fluiten. Zoals Petra 3480 is behandeld vind ik beneden alle peil.
Op hun site staat ook:
"Laat Open! Op vrijdag 24 juni is het weer extra gezellig in de stad tijdens Rotterdam Laat Open. De winkels sluiten dan niet om 21:00 uur maar om 23:00 uur! Dat wordt dus extra lang shoppen!
Ook Avenue Bruidsmode doet hieraan mee;
de cocktailafdeling is deze avond tot 23:00 uur geopend.
De bruidsafdeling sluit om 21:00 uur.
Tijdens Rotterdam Laat Open hebben wij een spetterende actie: van 18:00 uur tot 22:00 uur krijg je 30% korting op alles, en van 22:00 uur tot 23:00 uur krijg je maar liefst 50% korting op alles.
Graag tot ziens op 24 juni."
Ik vind dat knap lullig. Een bedrijf gaat niet van de ene op de andere dag faiiliet, en kleding/bruidszaken al helemaal niet ineens want die kopen alles al ruim van tevoren, ongeveer 1 jaar, van tevoren in.
Je zult bruidje zijn en binnenkort trouwen en dit overkomt je zeg, dat is toch verschrikkelijk?
Op hun site staat ook:
"Laat Open! Op vrijdag 24 juni is het weer extra gezellig in de stad tijdens Rotterdam Laat Open. De winkels sluiten dan niet om 21:00 uur maar om 23:00 uur! Dat wordt dus extra lang shoppen!
Ook Avenue Bruidsmode doet hieraan mee;
de cocktailafdeling is deze avond tot 23:00 uur geopend.
De bruidsafdeling sluit om 21:00 uur.
Tijdens Rotterdam Laat Open hebben wij een spetterende actie: van 18:00 uur tot 22:00 uur krijg je 30% korting op alles, en van 22:00 uur tot 23:00 uur krijg je maar liefst 50% korting op alles.
Graag tot ziens op 24 juni."
Ik vind dat knap lullig. Een bedrijf gaat niet van de ene op de andere dag faiiliet, en kleding/bruidszaken al helemaal niet ineens want die kopen alles al ruim van tevoren, ongeveer 1 jaar, van tevoren in.
Je zult bruidje zijn en binnenkort trouwen en dit overkomt je zeg, dat is toch verschrikkelijk?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
donderdag 23 juni 2011 om 20:01
Op de hyves site staat nu dat iedereen een aangetekende brief moet schrijven naar de bewindvoerder en Mitex. Je moet onder andere een kopie van de aankoopbon en een kopie van je bankafschrift/betaalbewijs toesturen en een eigen geschreven brief waarin je de situatie uitleg. Zo kan de bewindvoerder bekijken hoe groot de schulde in totaal is.
Het adres van de bewindvoerder is:
Houhoff Buruma
tav H. Verburg/ Zaken Avenue
Postbus 1507
3000 BM Rotterdam
En het adres van Mitex is:
CBW Mitex Postbus
Postbus 162
3940 AD Doorn
Gr Petra
Het adres van de bewindvoerder is:
Houhoff Buruma
tav H. Verburg/ Zaken Avenue
Postbus 1507
3000 BM Rotterdam
En het adres van Mitex is:
CBW Mitex Postbus
Postbus 162
3940 AD Doorn
Gr Petra
vrijdag 24 juni 2011 om 06:55
Onzin is het niet. Chique ook niet, maar aangezien de media er toch al volop over speculeert maakt het nu niks meer uit. Trouwens: een faillissement kan je heel makkelijk zelf checken via www.rechtspraak.nl en dan kiezen voor insolventieregister.
vrijdag 24 juni 2011 om 09:39
@ evelynsalt: Ze zijn in ieder geval nog niet failliet, maar de surseance van betaling is toegekend. Misschien niet zo handig geformuleerd van mij, maar mijn vraag voor dit topic was ook: wat gebeurd in een situatie waarin een winkel uitstel van betaling aanvraagt en dat de kans dus groot is dat ze failliet gaan?
@sweetfirefly: volgens mij koopt Avenue de jurken niet zover van tevoren in, want de leveranciers zijn grotendeels nog niet betaald. Hoewel ik mijn jurk in april heb gekocht, is de kans groot dat Avenue mijn jurk nog niet binnen had.
Ik heb inmiddels ook met Mitex gesproken. Over de 100% aanbetaling zeiden ze ook tegen mij dat we daar sowieso geen aanspraak op kunnen maken. Ik denk dat ik het kantoor van de bewindvoerder nog even bel om te vragen hoe dat zit. Goed idee van de aangetekende brieven, ik ga die ook vandaag sturen naar Mitex en de bewindvoerder.
Ik trouw over 4 maanden, dus zou op zich nog een andere jurk kunnen vinden en twijfel of ik nog meer geld wil betalen aan de leveranciers. We hebben wel recht op 50% teruggave (denk ik, moet ik nog een keer checken bij Mitex). Mijn schoenen waren wel bij Avenue, dus ik hoop dat die nog worden uitgeleverd.
Wanneer ga jij ook al weer trouwen Petra? Moet jij je jurk snel hebben?
@sweetfirefly: volgens mij koopt Avenue de jurken niet zover van tevoren in, want de leveranciers zijn grotendeels nog niet betaald. Hoewel ik mijn jurk in april heb gekocht, is de kans groot dat Avenue mijn jurk nog niet binnen had.
Ik heb inmiddels ook met Mitex gesproken. Over de 100% aanbetaling zeiden ze ook tegen mij dat we daar sowieso geen aanspraak op kunnen maken. Ik denk dat ik het kantoor van de bewindvoerder nog even bel om te vragen hoe dat zit. Goed idee van de aangetekende brieven, ik ga die ook vandaag sturen naar Mitex en de bewindvoerder.
Ik trouw over 4 maanden, dus zou op zich nog een andere jurk kunnen vinden en twijfel of ik nog meer geld wil betalen aan de leveranciers. We hebben wel recht op 50% teruggave (denk ik, moet ik nog een keer checken bij Mitex). Mijn schoenen waren wel bij Avenue, dus ik hoop dat die nog worden uitgeleverd.
Wanneer ga jij ook al weer trouwen Petra? Moet jij je jurk snel hebben?
vrijdag 24 juni 2011 om 12:07
@ Jo Beau: Wij trouwen op 16 september. Dus dat duurt nog 12 weken. Kan eventueel nog wel op zoek naar een andere jurk, maar goed, we moeten toch weten wat we moeten doen. Moeten we op zoek naar een andere jurk of krijgen we hem nog?!?!?!?!?!? Dat is het belangrijkste. Ik heb mijn jurk in Januari besteld, tenminste ik heb toen de jurk die ik heel graag wilde aangehad. Of Avenue hem besteld heeft weet ik niet. Je hoort verschillende verhalen over het bestellen van Avenue. Ze schijnen heel veel wel ge-int te hebben, maar hebben niets besteld. De jurken die klaar waren voor verzending bij de leverancier liggen worden nog wel (tegen betaling) verzonden. Maar als de leverancier diversen bestellingen (die gemaakt moesten worden door Avenue) niet binnen heb gehad dan kunnen we op zoek naar een andere jurk. En krijg je max 50% vergoedt. Dat is wat ik tot nu toe weet.
Ik ga zo weer bellen met Mitex. Jullie horen nog van me.
Gr Petra
Ik ga zo weer bellen met Mitex. Jullie horen nog van me.
Gr Petra
vrijdag 24 juni 2011 om 12:15
De grote beurzen zijn 2 maal per jaar in februari en juli. Deze zijn dus niet voor particulieren. Aankomende juli wordt de inkoop gedaan voor de zomercollectie van 2012.
Op de beurzen zijn monstercollecties. Een inkoper geeft aan van model X of Y 1 of 2 exemplaren van de maten (ik noem maar wat) 36 tot en met 46 te willen bestellen. De leverancier geeft ca. 5% korting als de ondernemer binnen een betalingstermijn van (vaak) 28 dagen betaald. De jurk die jij dus in april hebt gekocht valt onder de wintercollectie van 2010/2011 en is door Avenue dus in februari 2010 aan de leverancier betaald. Daarna wordt pas bijgeorderd. Want als jurk X beter loopt dan jurk Y wil men niet met een overschot zitten. De inkoopprijs bedraagt overigens iets minder dan 2/3 van de prijs die jij in de winkel uiteindelijk betaald.
Op de beurzen zijn monstercollecties. Een inkoper geeft aan van model X of Y 1 of 2 exemplaren van de maten (ik noem maar wat) 36 tot en met 46 te willen bestellen. De leverancier geeft ca. 5% korting als de ondernemer binnen een betalingstermijn van (vaak) 28 dagen betaald. De jurk die jij dus in april hebt gekocht valt onder de wintercollectie van 2010/2011 en is door Avenue dus in februari 2010 aan de leverancier betaald. Daarna wordt pas bijgeorderd. Want als jurk X beter loopt dan jurk Y wil men niet met een overschot zitten. De inkoopprijs bedraagt overigens iets minder dan 2/3 van de prijs die jij in de winkel uiteindelijk betaald.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
vrijdag 24 juni 2011 om 15:12
Duidelijk verhaal Sweetfirefly, toch krijg ik van Mitex te horen dat veel leveranciers nog niet betaald waren... Ik ga kijken of de leverancier meer informatie kan geven, maar mijn jurk is ook van Ladybird, dus die zullen wel weer naar Mitex verwijzen.
Mitex is vooral in de weer met bruiden die komende twee maanden trouwen (heel begrijpelijk).. maar inderdaad Petra, als wij nu weten hoe het met onze jurk staat, hebben wij nog enige tijd om een nieuwe jurk te vinden. of dus gewoon bij te betalen..
De aangetekende brieven zijn op de bus!
Mitex is vooral in de weer met bruiden die komende twee maanden trouwen (heel begrijpelijk).. maar inderdaad Petra, als wij nu weten hoe het met onze jurk staat, hebben wij nog enige tijd om een nieuwe jurk te vinden. of dus gewoon bij te betalen..
De aangetekende brieven zijn op de bus!
vrijdag 24 juni 2011 om 22:14
zaterdag 25 juni 2011 om 10:34
Ook ik ben een van de gedupeerde bruidjes.
Heb mijn jurk 29 januari gekocht. Afspraak gemaakt voor het passen. Toen ik 2 weken voor de pasafspraak belde (20 mei) bleek de jurk er nog niet eens te zijn. 3 maanden levertijd zeiden ze in januari. Oke kan, wat vertraging op lopen. Je gaat niet meteen verkeerd denken. Gevraagd of ze mij 's maandags wilde bellen met een antwoord en een nieuwe pasafspraak maken. Geen gehoor. 27 mei nog maar een keer gebeld. Jurk bleek heel laat bevestigd te zijn. Raar. Had immers 1 februari netjes alles overgemaakt. Jurk zou pas begin augustus binnen komen. Ik trouw 3 september. Oke stress. Zou goed komenvzeiden ze. Achteraf had ik beter moeten weten en door moeten vragen.
Afgelopen dinsdag helaas via de tv het bericht moeten vernemen van faillisement.
Ik baal uiteraard enorm. Ze zeggen dat het goed komt en we inderdaad maar recht hebben op 50%. Staat ook in de voorwaarden. Ik wacht af.
Berichten over verplicht 100% aanbetalen vind ik niet terecht. Ze hebben mij de keus gelaten. Bij ineens betalen kreeg je een korting. Het is een emotionele aankoop en je denkt dan niet rationeel. Althans ik niet. Ze pakken het misschien leuk in waardoor jezelf alles betaald. Ik kan nu ook wel begrijpen hoe ik toen dacht. De jurk wordt speciaal voor jou besteld, met jou maten. Zij kunnen die jurk moeilijker aan een ander kwijt. En je wil zelf ook niet dat ze jou jurk ineens aan een ander verkopen.
(deze porblemen nu wil je ook niet)
Het bedrijf bestaat al 40 jaar, niemand (van buitenaf) had dit toch zien aankomen? 40 jaar ervaring, dan denk je toch dat het goed zit.
Afgelopen woensdag stond er een stuk in het NRC. De eigenaar heeft er alles aan gedaan om de boel niet te laten klappen. 2e hypotheek, eigen vermogen er in gestoken. Hij kocht het bedrijf 10 jaar geleden met een schuld van 750.000 euro.
Ik baal ook enorm, maar vind niet dat we (voor we alles weten) direct met een wijzende vinger naar een eigenaar moeten wijzen. Tuurlijk hij wist dat het slecht gaat, maar heeft wel zijn best gedaan om het te laten slagen.
Ik wacht maar af.
Baal enorm, zit zwaar in de stress, maar heb nog wel begrip voor winkelpersoneel en eigenaar. Zij zijn hun baan kwijt. Balen ook van de situatie.
Heb nu nog 10 weken. Krijg ik mijn jurk niet? Dan trouw ik in een jutte zak. Is ook eens wat anders.
En ach over 5 jaar lachen we erom.
Heb mijn jurk 29 januari gekocht. Afspraak gemaakt voor het passen. Toen ik 2 weken voor de pasafspraak belde (20 mei) bleek de jurk er nog niet eens te zijn. 3 maanden levertijd zeiden ze in januari. Oke kan, wat vertraging op lopen. Je gaat niet meteen verkeerd denken. Gevraagd of ze mij 's maandags wilde bellen met een antwoord en een nieuwe pasafspraak maken. Geen gehoor. 27 mei nog maar een keer gebeld. Jurk bleek heel laat bevestigd te zijn. Raar. Had immers 1 februari netjes alles overgemaakt. Jurk zou pas begin augustus binnen komen. Ik trouw 3 september. Oke stress. Zou goed komenvzeiden ze. Achteraf had ik beter moeten weten en door moeten vragen.
Afgelopen dinsdag helaas via de tv het bericht moeten vernemen van faillisement.
Ik baal uiteraard enorm. Ze zeggen dat het goed komt en we inderdaad maar recht hebben op 50%. Staat ook in de voorwaarden. Ik wacht af.
Berichten over verplicht 100% aanbetalen vind ik niet terecht. Ze hebben mij de keus gelaten. Bij ineens betalen kreeg je een korting. Het is een emotionele aankoop en je denkt dan niet rationeel. Althans ik niet. Ze pakken het misschien leuk in waardoor jezelf alles betaald. Ik kan nu ook wel begrijpen hoe ik toen dacht. De jurk wordt speciaal voor jou besteld, met jou maten. Zij kunnen die jurk moeilijker aan een ander kwijt. En je wil zelf ook niet dat ze jou jurk ineens aan een ander verkopen.
(deze porblemen nu wil je ook niet)
Het bedrijf bestaat al 40 jaar, niemand (van buitenaf) had dit toch zien aankomen? 40 jaar ervaring, dan denk je toch dat het goed zit.
Afgelopen woensdag stond er een stuk in het NRC. De eigenaar heeft er alles aan gedaan om de boel niet te laten klappen. 2e hypotheek, eigen vermogen er in gestoken. Hij kocht het bedrijf 10 jaar geleden met een schuld van 750.000 euro.
Ik baal ook enorm, maar vind niet dat we (voor we alles weten) direct met een wijzende vinger naar een eigenaar moeten wijzen. Tuurlijk hij wist dat het slecht gaat, maar heeft wel zijn best gedaan om het te laten slagen.
Ik wacht maar af.
Baal enorm, zit zwaar in de stress, maar heb nog wel begrip voor winkelpersoneel en eigenaar. Zij zijn hun baan kwijt. Balen ook van de situatie.
Heb nu nog 10 weken. Krijg ik mijn jurk niet? Dan trouw ik in een jutte zak. Is ook eens wat anders.
En ach over 5 jaar lachen we erom.
zaterdag 25 juni 2011 om 18:47
Hee dames,
Hier nog zo'n zelfde verhaal...In het kort komt het erop neer dat ik (gelukkig!!) vorige week na lang aandringen aan de telefoon een afspraak heb kunnen maken om mijn jurk, met alle toebehoren, op te halen bij het vermaak atelier aan de Goudsesingel. Helaas was deze nog niet vermaakt, maar dat was wel het laatste waar ik me zorgen over maakte; ik heb mijn jurk!!!
Succes verder, en houd voet bij stuk!
Hier nog zo'n zelfde verhaal...In het kort komt het erop neer dat ik (gelukkig!!) vorige week na lang aandringen aan de telefoon een afspraak heb kunnen maken om mijn jurk, met alle toebehoren, op te halen bij het vermaak atelier aan de Goudsesingel. Helaas was deze nog niet vermaakt, maar dat was wel het laatste waar ik me zorgen over maakte; ik heb mijn jurk!!!
Succes verder, en houd voet bij stuk!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2011 22:39
Reden: spam
Reden: spam
% gewijzigd
zondag 26 juni 2011 om 02:11
Hallo,
Daar ben ik weer. Heb vrijdagmiddag nog ff zitten bellen met Mitex. Kreeg een man aan de lijn en die vertelde mij dat we ons geen zorgen hoefde te maken. Alle bruiden die besteld hebben bij Avenue krijgen zo ie zo hun jurk. Of avenue ze nou besteld heeft of niet, ze worden geleverd!!!! Alleen was het wel zo, is de jurk niet door Avenue besteld wij wel een betaling moeten doen, en die loopt al gauw in de honderden euro's.
Hij vertelde idd ook dat de bruiden die op korte termijn trouwen eerder gebeld worden. Alleen de bruiden die later dit jaar trouwen en de jurk al binnen waren bij Avenue, dat die jurken gewoon van hun zijn en dus recht hebben op hun jurk (LOGISCH) en ze daar gauw vanaf moesten.
Hij stelde mij wel gerust. Of het terecht is weet ik niet?????? Want wat gaat het nu nog kosten. We hebben al genoeg betaald!!!!!!!!
Volgende week zouden we wat horen, want ze wilde voor vrijdag iedereen bereiken.
Ik weet verder ook niet wat ik nog moet geloven. De 1 zeg dit en de ander dat. Is nog steeds afwachten dus en blijven hopen. Ik blijf iedere dag bellen iig. Totdat ik wat weet. We wachten al lang genoeg.
Als je vrijdag bij hart van nl zag op sbs. wat zou dat heerlijk zijn zeg als je daar kan staan. Ik zou met 200 km per uur daarheen rijden en de jurk pakken (heeeeeel veeeeeel janken) en de reis terug de jurk op mijn schoot houden en niet meer loslaten. Thuis in de kluis doen en er pas weer uithalen op de trouwdag. Die pakken ze me dan niet meer af.
Maar ja, we hebben nog niets. Moeten nog steeds wachten.
Gr petra
Daar ben ik weer. Heb vrijdagmiddag nog ff zitten bellen met Mitex. Kreeg een man aan de lijn en die vertelde mij dat we ons geen zorgen hoefde te maken. Alle bruiden die besteld hebben bij Avenue krijgen zo ie zo hun jurk. Of avenue ze nou besteld heeft of niet, ze worden geleverd!!!! Alleen was het wel zo, is de jurk niet door Avenue besteld wij wel een betaling moeten doen, en die loopt al gauw in de honderden euro's.
Hij vertelde idd ook dat de bruiden die op korte termijn trouwen eerder gebeld worden. Alleen de bruiden die later dit jaar trouwen en de jurk al binnen waren bij Avenue, dat die jurken gewoon van hun zijn en dus recht hebben op hun jurk (LOGISCH) en ze daar gauw vanaf moesten.
Hij stelde mij wel gerust. Of het terecht is weet ik niet?????? Want wat gaat het nu nog kosten. We hebben al genoeg betaald!!!!!!!!
Volgende week zouden we wat horen, want ze wilde voor vrijdag iedereen bereiken.
Ik weet verder ook niet wat ik nog moet geloven. De 1 zeg dit en de ander dat. Is nog steeds afwachten dus en blijven hopen. Ik blijf iedere dag bellen iig. Totdat ik wat weet. We wachten al lang genoeg.
Als je vrijdag bij hart van nl zag op sbs. wat zou dat heerlijk zijn zeg als je daar kan staan. Ik zou met 200 km per uur daarheen rijden en de jurk pakken (heeeeeel veeeeeel janken) en de reis terug de jurk op mijn schoot houden en niet meer loslaten. Thuis in de kluis doen en er pas weer uithalen op de trouwdag. Die pakken ze me dan niet meer af.
Maar ja, we hebben nog niets. Moeten nog steeds wachten.
Gr petra
zondag 26 juni 2011 om 03:42
quote:bruidje010 schreef op 25 juni 2011 @ 18:47:
Hee dames,
Hier nog zo'n zelfde verhaal...In het kort komt het erop neer dat ik (gelukkig!!) vorige week na lang aandringen aan de telefoon een afspraak heb kunnen maken om mijn jurk, met alle toebehoren, op te halen. Helaas was deze nog niet vermaakt, maar dat was wel het laatste waar ik me zorgen over maakte; ik heb mijn jurk!!!
Ik ben op zoek gegaan naar een atelier die mij kon helpen, en nu ben ik een adresje in Papendrecht tegengekomen die mij wel wilde helpen! Een superleuke meid die bereid is om mijn jurk helemaal perfect op maat te maken. Ze heeft zelfs een melding op haar website gemaakt voor gedupeerde bruidjes van Avenue. Ik ben ZO blij met haar! Ik voelde me direct op mn gemak daar, ècht een heel verschil met de service van Avenue. Langzamerhand krijg ik weer een beetje zin in alle voorbereidingen in september....
Dus bij deze wilde ik dit even als tip geven voor degenen die gelukkig ook op tijd de jurk terug hebben gekregen, maar nog op zoek zijn naar een vermaakatelier.
Succes verder, en houd voet bij stuk!Je komt niet echt geloofwaardig over. Komt meer over als een manier op je eigen geweldige atelier te promoten.
Hee dames,
Hier nog zo'n zelfde verhaal...In het kort komt het erop neer dat ik (gelukkig!!) vorige week na lang aandringen aan de telefoon een afspraak heb kunnen maken om mijn jurk, met alle toebehoren, op te halen. Helaas was deze nog niet vermaakt, maar dat was wel het laatste waar ik me zorgen over maakte; ik heb mijn jurk!!!
Ik ben op zoek gegaan naar een atelier die mij kon helpen, en nu ben ik een adresje in Papendrecht tegengekomen die mij wel wilde helpen! Een superleuke meid die bereid is om mijn jurk helemaal perfect op maat te maken. Ze heeft zelfs een melding op haar website gemaakt voor gedupeerde bruidjes van Avenue. Ik ben ZO blij met haar! Ik voelde me direct op mn gemak daar, ècht een heel verschil met de service van Avenue. Langzamerhand krijg ik weer een beetje zin in alle voorbereidingen in september....
Dus bij deze wilde ik dit even als tip geven voor degenen die gelukkig ook op tijd de jurk terug hebben gekregen, maar nog op zoek zijn naar een vermaakatelier.
Succes verder, en houd voet bij stuk!Je komt niet echt geloofwaardig over. Komt meer over als een manier op je eigen geweldige atelier te promoten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-07-2011 08:39
Reden: Reclame
Reden: Reclame
% gewijzigd
zondag 26 juni 2011 om 11:15
quote:petra3480 schreef op 26 juni 2011 @ 02:11:
Als je vrijdag bij hart van nl zag op sbs. wat zou dat heerlijk zijn zeg als je daar kan staan. Ik zou met 200 km per uur daarheen rijden en de jurk pakken (heeeeeel veeeeeel janken) en de reis terug de jurk op mijn schoot houden en niet meer loslaten. Thuis in de kluis doen en er pas weer uithalen op de trouwdag. Die pakken ze me dan niet meer af.
Gr petraAls het niet goed komt met die jurk; kun je altijd nog dramaturg worden!
Als je vrijdag bij hart van nl zag op sbs. wat zou dat heerlijk zijn zeg als je daar kan staan. Ik zou met 200 km per uur daarheen rijden en de jurk pakken (heeeeeel veeeeeel janken) en de reis terug de jurk op mijn schoot houden en niet meer loslaten. Thuis in de kluis doen en er pas weer uithalen op de trouwdag. Die pakken ze me dan niet meer af.
Gr petraAls het niet goed komt met die jurk; kun je altijd nog dramaturg worden!
zondag 26 juni 2011 om 13:20
maandag 27 juni 2011 om 17:19
Ik weet niet of de meeste van jullie dit al doen, maar het is misschien een aanrader om de hyves site van "ik ga trouwen" in te lezen over het failliesement.
De winkel is nu dus officieel failliet. We kunnen waarschijnlijk fluiten naar ons geld. Of dit waar is weet ik niet, maar het is dus wel waar dat de belasting, leveranciers etc etc voorgaan en dat wij dan pas aan de beurt zijn. Als er nog wat over is?!?!?!?!?!?! De 1 zeg dat de accersoires weg zijn en de ander zegt dat ze nog verdeelt gaan worden (ik heb daar ook nog genoeg hangen). Ik heb zelf nog niets gehoord van Mitex. Zit nog steeds te wachten hoop morgen toch wel wat te horen. Anders ga ik zelf echt ff bellen. Dit is echt niet leuk meer. Zo onzeker. Als er in de regels staat dat we recht hebben op 50% teruggaaf dan heb je daar dus ook gewoon recht op!!!!!!!
Gr Petra
De winkel is nu dus officieel failliet. We kunnen waarschijnlijk fluiten naar ons geld. Of dit waar is weet ik niet, maar het is dus wel waar dat de belasting, leveranciers etc etc voorgaan en dat wij dan pas aan de beurt zijn. Als er nog wat over is?!?!?!?!?!?! De 1 zeg dat de accersoires weg zijn en de ander zegt dat ze nog verdeelt gaan worden (ik heb daar ook nog genoeg hangen). Ik heb zelf nog niets gehoord van Mitex. Zit nog steeds te wachten hoop morgen toch wel wat te horen. Anders ga ik zelf echt ff bellen. Dit is echt niet leuk meer. Zo onzeker. Als er in de regels staat dat we recht hebben op 50% teruggaaf dan heb je daar dus ook gewoon recht op!!!!!!!
Gr Petra