Geld & Recht alle pijlers

Bruidswinkel Avenue mogelijk failliet

21-06-2011 20:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je best wat moeite gedaan om je trouwjurk te vinden, gaat de winkel waar je je jurk uiteindelijk hebt gekocht (zeer waarschijnlijk) failliet! www.avenue.nl

Er is niet veel nieuws vanuit Avenue zelf, je hoort vaag iets over de branche-organisatie Mitex, maar weinig is zeker. Wat wel zeker is, is dat de gehele voorraad van Avenue is weggehaald uit hun pand en opslag. Mitex neemt contact op met de bruiden van wie deze jurken (en schoenen) zijn.

Maar... ik had nog geen eens een pasafspraak en weet dus niet waar mijn jurk überhaupt is. Helaas heb ik wel al het volledige bedrag moeten betalen. Als de jurk bij de leverancier is en Avenue heeft de leverancier al betaald, hoef ik alleen het afleveradres te wijzigen, maar wat als dit niet zo is... Ik heb op dit moment veel onzekerheid dus en praat graag met mensen die in hetzelfde schuitje zitten of die iets dergelijks eerder hebben meegemaakt.

Zijn er mensen die een faillissement van een bedrijf hebben meegemaakt waar ze net een redelijk waardevol product hadden gekocht? En hoe is dat afgelopen?

Of zijn er misschien forummers die ook hun jurk hebben gekocht bij Avenue? Hebben jullie al contact gehad met Avenue?

En wat zijn je rechten als consument?
Jeetje.... wat sneu voor de medewerkers ook.

Zo zie je maar dat als iets al tig jaar bestaat dat geen garanties geeft.
Toen ik Avenue mailde dacht ik ook: wat een luxeprobleem eigenlijk. Zij zijn immers hun baan kwijt....

@Petra: ik hoop ook heel erg dat er in ieder geval die 50% gaan zien. Maar ja, ik ben niet echt een prioriteit (trouwen in november), dus jij weet vast snel meer (of in ieder geval eerder dan ik)!

@ ambra: het ligt helemaal aan welke jurk je wil kopen. Als je voor een "echte" witte trouwjurk gaan dan is 2-3 maanden van te voren redelijk kortdag. Je kan geluk hebben dat je jurk in jouw maat aanwezig is en dat ze je die verkopen, maar meestal moet je bestellen
Ik kon mijn jurk meteen mee nemen Ambra, alleen met het vermaken ging ie terug naar het atelier, het hangt dus van de winkel af.
Er is een regeling getroffen met de leveranciers! Iedereen zal ¤150 bij moeten betalen om haar jurk te krijgen. Accessoires zoals schoenen is nog onduidelijk wat daarmee is gebeurd. Dat verschilt waarschijnlijk per geval.

Ik heb inmiddels een brief gehad dat mijn jurk in ieder geval op tijd geleverd kan worden... Al met al redelijk goed geregeld dus, maar het is voor mij pas helemaal afgelopen als ik ook echt de jurk mag ophalen!

Hoe is het bij jou Petra?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven