Vals facebook profiel van mij

24-06-2011 22:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er per ongeluk achter dan een of andere idioot een vals facebook profiel van mij heeft gemaakt inclusief mijn echte naam, foto's erop en zeer schunnige taal (b.v. dat ik op zoek ben naar dates, maar ik ben al 7 jaar getrouwd).

Ik heb nu facebook via hun formulier verzocht dit profiel te verwijderen, maar werkt dat ook goed?

Dit is echt heel erg, mijn familie leest dit profiel ook, iedereen kan het zien, en mijn man vroeg me ook al wat ik aan het doen was.

Allemaal fake dus door een ander.

Doet facebook hier echt iets mee?
Zijn het ook echt foto's van jou? In dat geval adviseer ik je foto's / screen prints te maken en ook aangifte te doen.
Hier moet je echt aangifte van doen bij de politie.

Die nemen dit zeker serieus.

Bij ons in de buurt is dit laatst voorgekomen met een valse hyvespagina en er zijn 2 mensen gearresteerd.

Succes, erg vervelend voor jou en je man.

Hij gelooft je wel toch??
Melden bij facebook.

En je man is wel errug goedgelovig als hij denkt dat je open en bloot om dates zou vragen op je facebook ..
Oh bah. Heb je enig idee wie dit zou gedaan kan hebben? Had je nog "iet tegoed" van iemand?
Maar wie doet dan zoiets?? Moet wel iemand zijn die je kent, anders zou die je naam niet weten.

Idd, melden bij FB, en ondertussen op de "wall" zetten, dat jij dat dus niet bent..
Waar heeft diegene de foto's vandaan, enig idee?
quote:_rae_ schreef op 24 juni 2011 @ 22:27:

Waar heeft diegene de foto's vandaan, enig idee?Die kun je zo van een FB-account afpakken! Nooit geprobeerd?
quote:Substanza_ schreef op 24 juni 2011 @ 22:32:

[...]

Die kun je zo van een FB-account afpakken! Nooit geprobeerd?

Eh ze had toch geen FB-account? (nou ja, tot nu dan).

En nee nooit geprobeerd, jij wel dan? Je mag toch aannemen dat vrijwel iedereen tegenwoordig weet hoe een profiel afgeschermd wordt? En bij je vrienden haal je dat soort geintjes (hopelijk) niet uit.
Jeetje. Heb je enig idee wie dit geweest is?
Waarom zou iemand zoiets doen? Wat naar zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind dit heel vervelend voor je zeg! Ik denk wel dat facebook hier iets mee doet.
natuurlijk moet je er werk van maken maar ik zou me niet druk maken dat bekenden of familie het zien. Ik bedoel die kennen je toch wel beter dan dat?

Wel een hele vervelende situatie dit hoop dat facebook snel actie onderneemt.
Hoi allemaal, ja de foto's die er staan zijn echt ook van mij. Ze zijn uit mijn linkedin profiel gehaald en op facebook geplaatst. Ik heb de politie gebeld en die zegt dat ik alleen aangifte kan doen als ik kan bewijzen dat niet ik de pagina heb gemaakt. Dat klopt toch niet? Mijn aangifte is op zich toch een aangifte?! Gelukkig gelooft mijn man me, maar hij vroeg me wel even wat dit betekende. Geen idee wie het gedaan kan hebben. De enige die ik kan bedenken is een collega van me met wie ik een paar keer zeer zware woordenwisseling heb gehad. Maar doe je dan zoiets?
Op LinkedIn kun je meer dan 1 (kleine) foto plaatsen? Dat wist ik niet. Hoe doe je dat?
Maar kan FB niet het ip-adres van de aanmaker achterhalen? Dan heb je toch bewijs? (als het niet op een bieb ofzo is aangemaakt)
Op linkedin heb je maar één foto, sorry ik was daarin niet duidelijk. Facebook kan wel e.e.a. achterhalen denk ik, maar hoe krijg je in vredesnaam contact met die club? Ze hebben een formulier waarop je dit valse profiel kan melden, je moet dan een kopie van je paspoort scannen en meesturen als bewijs dat jij het echt bent, maar ik heb dat gisterenmiddag gedaan en het profiel staat er nog steeds.

Ik kan uit ervaring zeggen dat het heel naar is als zulke informatie over je publiekelijk vermeld staat!
Waar hebben ze die andere foto's vandaan dan die ene van Linkedin? Misschien dat je er dan een lampje bij je gaat branden.
Er staat 1 foto op dat facebook profiel en dat is mijn linkedin foto. Ik heb geen idee wie het geweest kan zijn.
Ik weet niet wat je kan verwachten van facebook, mij lijkt dat dit soort dingen wel prioriteit hebben en dat het profiel snel verwijderd moet worden...... dat hoeft toch geen weet te duren?

Het idee is ook zo eng: iemand die zich bezig houdt met jouw persoon, naam, foto's etc.
Gelukkig: ik kreeg een email van facebook dat het profiel al verwijderd is. Best wel een snelle actie achteraf bezien!
.
Fijn dat het zo snel verwijderd is, TO.
Ik had een profiel aangemaakt onder naam Pietje Klaassen en via dat profiel een report ingezonden dat ik de persoon op profiel X (het valse profiel van mezelf) ken en dat dat profiel fake is. Vandaag is het verwijderd. In google vind je het nog wel, maar de link is dood.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven