Vals facebook profiel van mij
vrijdag 24 juni 2011 om 22:07
Ik kwam er per ongeluk achter dan een of andere idioot een vals facebook profiel van mij heeft gemaakt inclusief mijn echte naam, foto's erop en zeer schunnige taal (b.v. dat ik op zoek ben naar dates, maar ik ben al 7 jaar getrouwd).
Ik heb nu facebook via hun formulier verzocht dit profiel te verwijderen, maar werkt dat ook goed?
Dit is echt heel erg, mijn familie leest dit profiel ook, iedereen kan het zien, en mijn man vroeg me ook al wat ik aan het doen was.
Allemaal fake dus door een ander.
Doet facebook hier echt iets mee?
Ik heb nu facebook via hun formulier verzocht dit profiel te verwijderen, maar werkt dat ook goed?
Dit is echt heel erg, mijn familie leest dit profiel ook, iedereen kan het zien, en mijn man vroeg me ook al wat ik aan het doen was.
Allemaal fake dus door een ander.
Doet facebook hier echt iets mee?
vrijdag 24 juni 2011 om 22:13
vrijdag 24 juni 2011 om 22:34
quote:Substanza_ schreef op 24 juni 2011 @ 22:32:
[...]
Die kun je zo van een FB-account afpakken! Nooit geprobeerd?
Eh ze had toch geen FB-account? (nou ja, tot nu dan).
En nee nooit geprobeerd, jij wel dan? Je mag toch aannemen dat vrijwel iedereen tegenwoordig weet hoe een profiel afgeschermd wordt? En bij je vrienden haal je dat soort geintjes (hopelijk) niet uit.
[...]
Die kun je zo van een FB-account afpakken! Nooit geprobeerd?
Eh ze had toch geen FB-account? (nou ja, tot nu dan).
En nee nooit geprobeerd, jij wel dan? Je mag toch aannemen dat vrijwel iedereen tegenwoordig weet hoe een profiel afgeschermd wordt? En bij je vrienden haal je dat soort geintjes (hopelijk) niet uit.
zaterdag 25 juni 2011 om 07:48
Hoi allemaal, ja de foto's die er staan zijn echt ook van mij. Ze zijn uit mijn linkedin profiel gehaald en op facebook geplaatst. Ik heb de politie gebeld en die zegt dat ik alleen aangifte kan doen als ik kan bewijzen dat niet ik de pagina heb gemaakt. Dat klopt toch niet? Mijn aangifte is op zich toch een aangifte?! Gelukkig gelooft mijn man me, maar hij vroeg me wel even wat dit betekende. Geen idee wie het gedaan kan hebben. De enige die ik kan bedenken is een collega van me met wie ik een paar keer zeer zware woordenwisseling heb gehad. Maar doe je dan zoiets?
zaterdag 25 juni 2011 om 13:38
Op linkedin heb je maar één foto, sorry ik was daarin niet duidelijk. Facebook kan wel e.e.a. achterhalen denk ik, maar hoe krijg je in vredesnaam contact met die club? Ze hebben een formulier waarop je dit valse profiel kan melden, je moet dan een kopie van je paspoort scannen en meesturen als bewijs dat jij het echt bent, maar ik heb dat gisterenmiddag gedaan en het profiel staat er nog steeds.
Ik kan uit ervaring zeggen dat het heel naar is als zulke informatie over je publiekelijk vermeld staat!
Ik kan uit ervaring zeggen dat het heel naar is als zulke informatie over je publiekelijk vermeld staat!
zaterdag 25 juni 2011 om 15:25
zondag 26 juni 2011 om 20:16