Tomboy?

25-06-2011 16:55 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw, waarschijnlijk een stuk jonger dan de gemiddelde viva forumster, maar wil graag advies van jullie. Ik denk dat jullie meer ervaring hebben dan ik en wellicht ook wel weten wat ik moet doen.

Mijn probleem is dat ik denk dat de jongens in mijn vriendengroep mij zien als een tomboy. Ik weet het echter niet zeker, ik heb het nog niet gevraagd of durven vragen. Ik kleed me heel vrouwelijk (jurkjes, rokjes, soms een broek), maar heb ook minder vrouwelijke trekjes: ik drink bier, ik heb een bierflesopener aan mijn sleutelbos, ik houd van seksgrapjes en games (alhoewel ik wel veel minder game dan de gemiddelde jongen). Oja en niet te vergeten vind ik voetbal eigenlijk wel leuk om naar te kijken, nouja eigenlijk alleen als Nederland moet spelen.

Ik gedraag me wel altijd, ik laat bijvoorbeeld geen boeren o.i.d. als ik bij mijn mannelijke vrienden ben enzo (ook niet bij mijn vrouwelijke vrienden trouwens).

Ik heb het idee dat ik gezien word als een tomboy door hoe mijn mannelijke vrienden mij behandelen. In plaats van dat ik een knuffel krijg als ik naar huis ga, krijg ik een ''boks''. Mocht er wel een knuffel worden gegeven, is het soms wat aarzelig (voor mijn gevoel wat afstandelijker). In ons gemengde vriendengroep ben ik het enige meisje was echt heel close is met de jongens, de rest is wat minder close. De jongens vinden mijn humor erg leuk, ze lachen altijd met me mee (seksgrapjes).

Ik wil ergens niet zo gezien worden als een tomboy, maar wat doe ik eraan? Op zich heb ik nog een hoop vrouwelijke trekjes over, die ik hierboven al beschreven heb, Maar aan de andere kant weet ik ook niet zeker of ik als een tomboy word gezien...

Ik wil leuk blijven omgaan met mijn mannelijke vrienden maar tegelijkertijd wil ik ook dat ze niet vergeten dat ik een meisje ben. Ergens doet het gewoon zeer van binnen als ik een boks krijg. Soms doe ik het ook niet maar dan pakt iemand anders mijn hand zodat er toch nog een boks wordt gegeven.
Jij hebt vrienden die een "boks" geven? Dan ben ik waarschijnlijk echt een heel stuk ouder!
quote:batwom schreef op 25 juni 2011 @ 16:57:

Jij hebt vrienden die een "boks" geven? Dan ben ik waarschijnlijk echt een heel stuk ouder! Ja dat klopt. Dat heb ik toch gezegd in de eerste paar regels van mijn startpost ;)
is het dan niet tomgirl??
Nooit gehoord van dit woord....
ik ben ook een hele vrouwelijke vrouw, vrouwelijk gekleed etc. altijd netjes naar de kapper..en helemaal geen mannelijke trekjes maar ik word ook gezien als een tomboy...Tja wat kan jou het schelen hoe een ander je ziet?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:MEFunny schreef op 25 juni 2011 @ 16:59:

is het dan niet tomgirl??haha nee ik zeg altijd tommyboy...
Quoi????
http://en.wikipedia.org/wiki/Tomboy
quote:batwom schreef op 25 juni 2011 @ 16:57:

Jij hebt vrienden die een "boks" geven? Dan ben ik waarschijnlijk echt een heel stuk ouder! Heel offtopic maar dit doet me denken aan wat tv-nostalgie uit mijn jeugd (andere Vlamingen gaan mij wel begrijpen),

Wadist jong, moet ik u nen boks geven? En dan skippen naar 1.25min.

Terug on-topic, vraag het is aan je vrienden waarom ze je als jongen behandelen. Kan natuurlijk zijn dat ze je eigenlijk stiekem heel aantrekkelijk vinden en je als tomboy behandelen om de vriendschap niet te verpesten of niet goed weten hoe ze met zo een bombshell om moeten gaan?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tomboy
Wat is precies het probleem? Vind je 1 van hen leuk? En ziet hij je niet staan??

Als jij jong bent, ben ik vast 4x zo oud (hoewel, dat kan haast niet). Maar ik heb veel mannelijke vrienden en werk in mannenwereld.

Ik ben op&top vrouw, maar doe wel met ze mee met bier een gore grappen.

Toch ben ik vrouw en nooit problemen, met dat ze vergeten dat ik een vrouw ben
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 16:58:

[...]

Ja dat klopt. Dat heb ik toch gezegd in de eerste paar regels van mijn startpost ;)Is het een idee de "boks" vanaf nu te weigeren/negeren?
Zelfs mijn 16 jarige dochter "bokst" niet met haar vrienden.

Denk dat je je vrienden een beetje intimideerd met je vuilbekkerij, ontzettend grappig maar aantrekkelijk is het niet.
quote:nephthys schreef op 25 juni 2011 @ 17:05:

[...]

Heel offtopic maar dit doet me denken aan wat tv-nostalgie uit mijn jeugd (andere Vlamingen gaan mij wel begrijpen),

Wadist jong, moet ik u nen boks geven? En dan skippen naar 1.25min.

Terug on-topic, vraag het is aan je vrienden waarom ze je als jongen behandelen. Kan natuurlijk zijn dat ze je eigenlijk stiekem heel aantrekkelijk vinden en je als tomboy behandelen om de vriendschap niet te verpesten of niet goed weten hoe ze met zo een bombshell om moeten gaan? Hahaha nen boks geven!
Wat is de reden waarom je nu door hen als een meisje moet worden behandeld? Zoals ik je lees draai je al een aantal jaren mee als one of the guys. Hoe komt het dat je nu wel behoefte hebt om als vrouw door hen gezien te worden. De kans is namelijk zeer aanwezig dat ze je ook wel als vrouw zien maar wel als een vrouw zoals zij zijn.

Vind je één van je vrienden leuker dan gewoon leuk? Wil je meer aansluiting bij de dames?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik begrijp het probleem ook niet, je bent een tomboy of niet.

Er zijn ook "vrouwelijke" meisjes die ondanks hun "vrouwelijkheid" vriendschappelijk omgaan met jongens en dan krijgen ze ook geen dates met iemand uit die club omdat dat gewoon alles zou verpesten en voor spanningen zou zorgen.

Dus het hoeft niet per se aan je "genderstijl" te liggen.
Dan ben ik er ook 1...Heerlijk!!

Heb alleen vrienden, en geen "boks" wel 3 zoenen of 1, maar daarna ook wel eens een klap op het achterhoofd, duw ofzo iets. Dan zijn het wel militairen, weet niet of dat wat uitmaakt, maar ook ik kleed me vrouwelijk, met een make-upje enzo...ben 31, dus dan maar een oldie
quote:khemam schreef op 25 juni 2011 @ 17:09:

Zelfs mijn 16 jarige dochter "bokst" niet met haar vrienden.

Denk dat je je vrienden een beetje intimideerd met je vuilbekkerij, ontzettend grappig maar aantrekkelijk is het niet.Nja wat een vreemde reactie ik ken meerdere meiden die qua zijn beter aansluiten bij mannen. Die zijn niet per definitie uit op intimideren en hebben ook niet persé de behoefte bij vuilbekken liggen hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:lilalinda schreef op 25 juni 2011 @ 17:08:

Wat is precies het probleem? Vind je 1 van hen leuk? En ziet hij je niet staan??

Als jij jong bent, ben ik vast 4x zo oud (hoewel, dat kan haast niet). Maar ik heb veel mannelijke vrienden en werk in mannenwereld.

Ik ben op&top vrouw, maar doe wel met ze mee met bier een gore grappen.

Toch ben ik vrouw en nooit problemen, met dat ze vergeten dat ik een vrouw ben

Ja eentje vind ik wel ''interessant''. Hij mij ook eerst, toen weer niet, en toen liet ik het maar zo.. maar toen werden we weer beetje knus met elkaar (in ieder geval zo knus dat anderen er opmerkingen over maakten). Maar hij geeft mij dus een boks, heel soms een knuffel.. beetje netals de rest van mn vrienden die dat doen tegen mij. Andere meiden behandelt hij anders, naar mijn idee... die krijgen geen boks....

quote:batwom schreef op 25 juni 2011 @ 17:09:

[...]

Is het een idee de "boks" vanaf nu te weigeren/negeren?Ja, heb ik geprobeerd. Toen vond een ander vriend van mij dat een beetje stom en pakte mijn arm en tilde het op zodat het toch nog een boks werd.. pfft.
Oja het is niet zo dat ik al ''jaren'' zo ben. Het is eigenlijk pas voor het eerst dat ik jongensvrienden maak en ik kom blijkbaar zo over?
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet tomboy-erig klinken.

Bier drinken is nou niet bepaald uitzonderlijk voor een vrouw en voetbal kijken als Nederland moet ook niet.

Het boksen ligt eerder aan je vrienden dan aan jou denk ik. Ik moet zeggen dat ik ook nooit uitgebreid met mijn vrienden ga knuffelen en er dan ook wel eens een por hier of daar wordt uitgedeeld.

En als je geen bok wil, kun je dat misschien gewoon een keer zeggen? 'Joh, hou toch eens op met dat geboks!'

En als je een knuffel wilt als je naar huis gaat geef je toch zelf een knuffel?
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:17:

[...]

Ja eentje vind ik wel ''interessant''. Hij mij ook eerst, toen weer niet, en toen liet ik het maar zo.. maar toen werden we weer beetje knus met elkaar (in ieder geval zo knus dat anderen er opmerkingen over maakten). Maar hij geeft mij dus een boks, heel soms een knuffel.. beetje netals de rest van mn vrienden die dat doen tegen mij. Andere meiden behandelt hij anders, naar mijn idee... die krijgen geen boks....

Kan je niet een keer met hem alleen afspreken zonder dat hij of jij iets 'hoog ' zouden moeten houden t.o.v de 'boksende' anderen ?
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:17:

[...]

Ja eentje vind ik wel ''interessant''. Hij mij ook eerst, toen weer niet, en toen liet ik het maar zo.. maar toen werden we weer beetje knus met elkaar (in ieder geval zo knus dat anderen er opmerkingen over maakten). Maar hij geeft mij dus een boks, heel soms een knuffel.. beetje netals de rest van mn vrienden die dat doen tegen mij. Andere meiden behandelt hij anders, naar mijn idee... die krijgen geen boks....Ja logisch je kunt niet opeens de groepsrituelen doorbreken en wat ook niet kan is heel vrouwelijke meisjes een boks geven want die waarderen dat niet.

Stel dat je een relatie met 'm krijgt en hij bokst je nog steeds... ben je dan wel tevreden?
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:18:

Oja het is niet zo dat ik al ''jaren'' zo ben. Het is eigenlijk pas voor het eerst dat ik jongensvrienden maak en ik kom blijkbaar zo over?Nee ik denk eerder dat ze het zo met jou gewend zijn geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven