Welke mediaspeler?

21-06-2011 14:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijke mediaspeler, er is alleen zoveel aanbod dat ik geen idee heb wat ik nodig heb. Mijn wensen zijn;

Draadloze verbinding met laptop

Moeiteloos films op tv afspelen

Muziek afspelen via stereo of boxen aansluiten op de mediaspeler als dit mogelijk is

Is een ingebouwde hardeschijf ook handig? En kun je deze ook gebruiken als back-up voor de laptop?

Ik zoek een mediaspeler tot ¤200,-
Ik zeg: A.C. Ryan

Draadloos verbinden met je laptop/PC is af te raden, het streamen van hoogwaardige video is draadloos niet te doen en levert tegenvallende resultaten (schokkend afspelen video, audiodips...) Gewoon werken met een UTP kabel
Kijk ook even naar de Popcorn Hour.
Mag ik je de Popcorn Hour van harte afraden als je iets zoekt wat makkelijk te installeren en gebruiken is?

Je moet nl echt een nerd zijn om dat ding te snappen.

Hij kan echt heel veel, maar qua gebruikersgemak vind ik het een ramp!
zonder draadloos kan ik net zo goed geen mediaspeler aanschaffen.

Draai nu ook wel films en muziek via mn laptop maar ik wil juist van t geklooi van die draden af zijn.

Ben absoluut geen computernerd dus t instellen moet een beetje makkelijk gaan ja
Wij hebben overigens zelf een mede8er. Met 1.5 TB harde schijf zodat al onze media centraal kan worden opgeslagen.

Kan draadloos, maar dan moet je de wifi er los bij kopen.

Dat werkt overigens prima, mijn man kijkt regelmatig series op zijn laptop, hapert niet.

Het enige wat ik niet weet is of hij aangesloten kan worden op een stereo of dat er boxen op aangesloten kunnen worden.

Muziek gaat bij ons via de laptop, tv of staat op de iPhone.

Hij was zo geinstalleerd en ik heb geen problemen met het menu, vind het allemaal behoorlijk overzichtelijk.
Gaat een mediaspeler altijd via je router? Of kan t ook rechtstreeks vanaf de laptop?

(ik ben bang dat mijn router de verbinding zal vertragen)
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van een Mede8er. Is wel iets boven het gestelde budget. Draadloos kan, is een extra optie. Bedraad werkt echter altijd en heeft de voorkeur. Kan aangesloten worden op de TV via composiet (slechte kwaliteit), component (goede kwaliteit HD 720p) en HDMI (beste kwaliteit full HD 1080p). Geluid via analoge uitgang of digitaal via coax of optisch SPDIF voor Dolby Digital versterker. Mede8er koop je met of zonder hardeschijf. Zonder hardeschijf uiteraard alleen steamen vanaf PC/Laptop/NAS, met hardeschijf geheel onafhankelijk. Redelijk eenvoudig gebruik, al is een beetje kennis van Windows-mappen structuur handig, anders wordt het bij een beetje hardeschijfgrootte snel een onoverzichtelijke boel.
quote:bennie21 schreef op 25 juni 2011 @ 18:55:

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van een Mede8er. Is wel iets boven het gestelde budget.Hoezo boven het gestelde budget? De MED500X(2) heb je al vanaf ¤ 139,00 Budget van TO is ¤ 200,00
@Xander, met een HDD van 1TB en de WiFi optie zit je (net) boven het budget. Maar inderdaad da's slechts tientjes kwestie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven