Tomboy?

25-06-2011 16:55 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw, waarschijnlijk een stuk jonger dan de gemiddelde viva forumster, maar wil graag advies van jullie. Ik denk dat jullie meer ervaring hebben dan ik en wellicht ook wel weten wat ik moet doen.

Mijn probleem is dat ik denk dat de jongens in mijn vriendengroep mij zien als een tomboy. Ik weet het echter niet zeker, ik heb het nog niet gevraagd of durven vragen. Ik kleed me heel vrouwelijk (jurkjes, rokjes, soms een broek), maar heb ook minder vrouwelijke trekjes: ik drink bier, ik heb een bierflesopener aan mijn sleutelbos, ik houd van seksgrapjes en games (alhoewel ik wel veel minder game dan de gemiddelde jongen). Oja en niet te vergeten vind ik voetbal eigenlijk wel leuk om naar te kijken, nouja eigenlijk alleen als Nederland moet spelen.

Ik gedraag me wel altijd, ik laat bijvoorbeeld geen boeren o.i.d. als ik bij mijn mannelijke vrienden ben enzo (ook niet bij mijn vrouwelijke vrienden trouwens).

Ik heb het idee dat ik gezien word als een tomboy door hoe mijn mannelijke vrienden mij behandelen. In plaats van dat ik een knuffel krijg als ik naar huis ga, krijg ik een ''boks''. Mocht er wel een knuffel worden gegeven, is het soms wat aarzelig (voor mijn gevoel wat afstandelijker). In ons gemengde vriendengroep ben ik het enige meisje was echt heel close is met de jongens, de rest is wat minder close. De jongens vinden mijn humor erg leuk, ze lachen altijd met me mee (seksgrapjes).

Ik wil ergens niet zo gezien worden als een tomboy, maar wat doe ik eraan? Op zich heb ik nog een hoop vrouwelijke trekjes over, die ik hierboven al beschreven heb, Maar aan de andere kant weet ik ook niet zeker of ik als een tomboy word gezien...

Ik wil leuk blijven omgaan met mijn mannelijke vrienden maar tegelijkertijd wil ik ook dat ze niet vergeten dat ik een meisje ben. Ergens doet het gewoon zeer van binnen als ik een boks krijg. Soms doe ik het ook niet maar dan pakt iemand anders mijn hand zodat er toch nog een boks wordt gegeven.
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 18:01:

[...]

Ben alleen wat onzeker over het tomboy gedeelte. Maargoed, ik zal wel beginnen met minder seksgrapjes maken en boksen weigeren. Maar bier kan ik toch nog best drinken?Tuurlijk, maar alleen als je het lekker vindt en niet uit stoerdoenerij. En uiteraard dan niet heel hard gaan boeren enzo .
quote:iris1969 schreef op 25 juni 2011 @ 18:04:

[...]

Moeilijk te zeggen, misschien vindt hij het allemaal te verwarrend en te lang duren en dat snap ik best, want je deed erg wisselend naar hem toe.

Wees gewoon eens je zachte zelf, dus zonder stoerdoenerij en ik denk dat je je een stuk beter voelt, ook als die jongen niet toehapt.Ja hopelijk dat ik me een stuk beter ga voelen.
quote:iris1969 schreef op 25 juni 2011 @ 18:06:

[...]

Tuurlijk, maar alleen als je het lekker vindt en niet uit stoerdoenerij. En uiteraard dan niet heel hard gaan boeren enzo .Haha ja ok bier drinken doe ik alleen omdat het lekker is.
Sinds ik vrouwelijker geworden ben, val ik vele maten meer in de smaak bij de mannen. Ben ook afgevallen, dat zal ook schelen.
Je probeert gewoon wat maak ik op uit je post van 17:59, je wilt in de smaak vallen, je bent aldus geen echte tomboy... (wat dat ook exact mag betekenen).

Je bent vast een puber met je identiteitswisselingen (je komt wel intelligent over voor een puber dus het komt vast wel goed ooit), maar ik weet het zo verder ook niet meer.
quote:wionn schreef op 25 juni 2011 @ 17:19:

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet tomboy-erig klinken.

Bier drinken is nou niet bepaald uitzonderlijk voor een vrouw en voetbal kijken als Nederland moet ook niet.

Het boksen ligt eerder aan je vrienden dan aan jou denk ik. Ik moet zeggen dat ik ook nooit uitgebreid met mijn vrienden ga knuffelen en er dan ook wel eens een por hier of daar wordt uitgedeeld.

En als je geen bok wil, kun je dat misschien gewoon een keer zeggen? 'Joh, hou toch eens op met dat geboks!'

En als je een knuffel wilt als je naar huis gaat geef je toch zelf een knuffel?Als Ajax moet ook niet hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 18:10:

[...]

Haha ja ok bier drinken doe ik alleen omdat het lekker is.Ik moest even lachen om "de boks" maar volgens mij ben je een heel leuk meisje.
quote:nouschi schreef op 25 juni 2011 @ 18:12:

[...]

Als Ajax moet ook niet hoor.

Daar moet ik even over nadenken... is wel op het randje volgens mij
quote:khemam schreef op 25 juni 2011 @ 18:02:

[...]

Je valt niet per definitie buiten de boot maar je laat weinig ruimte voor zo'n jongen om een vibe met je te krijgen. Hoe vrijblijvend iets ook is er zal toch wel iets van een vonk over moeten slaan. En grappig is niet altijd sexy in de ogen van een man. Stoer doen is sowieso meestal een masker voor onzekerheid, wat natuurlijk echt niet aantrekkelijk is. Als het je echt alleen om een keertje sex te doen is, dan kan je net zo goed het gewoon tegen hem zeggen als je hem apart ziet.

"Stoer doen" meestal een masker voor onzekerheid? Dan is 99% van de puberjongens extreem onzeker, hm.

Ik ben het sowieso niet helemaal met je eens - het kan allemaal zeker wel, als je echt zo bent. Alleen is TO dat niet...
quote:Friia schreef op 25 juni 2011 @ 18:14:

[...]

"Stoer doen" meestal een masker voor onzekerheid? Dan is 99% van de puberjongens extreem onzeker, hm.

Ik ben het sowieso niet helemaal met je eens - het kan allemaal zeker wel, als je echt zo bent. Alleen is TO dat niet...Durf zelfs te stellen dat 99% van alle pubers extreem onzeker zijn. Is denk ik inherent aan puber zijn.
Tomboy... das Amerikaans
ik ken het. Vroeger heette het manwijf
Hm, ik weet niet helemaal hoe oud je bent Lichtzoet, maar ik schat zo onder de 18? Het is wel grappig, jij zegt dat je als tomboy als minder aantrekkelijk (of hoe je het ook wil noemen) wordt gezien terwijl ik juist het idee heb dat jongens van die leeftijd altijd alleen maar wat met wat jongensachtigere types hebben. Ik ben zelf 19 en lijk een stuk ouder dan dat ik ben, ik kleed me vrouwlijk en heb altijd het idee dat jongens vroeger door mij geintimideerd of overdonderd waren (ik was dan ook wel extreem vroeg lang en "vrouwlijk" ). Jongens uit mijn omgeving hadden altijd "relaties" met tomboy-achtige types, terwijl ik al met wat oudere jongens bezig was die mijn vrouwelijkheid *mwhahaha * wel konden waarderen.

Ik denk niet dat je jezelf helemaal moet gaan veranderen, het is clichématig maar iedereen is toch zoals hij of zij is. Als jij allemaal dingen gaat doen om meisjesachtiger te gaan lijken zul je jezelf op een gegeven moment wel tegenkomen. Je kunt natuurlijk wel iets minder "grove" seksueel getinte grappen maken en iets meer flirten.

Het klinkt wat stom, maar veel succes!
Ik krijg ook vaak een boks van mijn mannelijke vrienden, maar dat betekent niet meteen dat ze me als een tomboy zien. Ik krijg het niet als begroeting of afscheid, maar we doen het als iemand een geniale opmerking maakt (vinden wij dan ). Ik denk dat je je te druk maakt hierover. Komt vanzelf goed!
Tomboy is volgens mij helemaal niet negatief. Het heeft iets ondeugends, een leuke stoere meid. Heel anders dan manwijf.

Maar okay, een beetje leuke vent kan wel tegen een beetje tomboy. Moet er niet aan denken zo'n jongen/man te treffen die een meek poppetje/armcandy wil, daar schiet je echt helemaal niks mee op. Vind ik helemaal geen leuke mannen, vinden jou alleen leuk ter opleuking van hun mannelijkheid. Als jij je gaat 'aanpassen' krijg je een man die helemaal niet echt bij je past, daar krijg je nooit een echt leuke tijd mee (voor hoe lang/kort je ook iemand zoekt).
Dit zou allemaal gelden als TO een echte tomboy was, maar dat is ze niet. Dat is een rol die ze is gaan spelen en die nu slecht bevalt.

Als ze werkelijk zichzelf wil zijn dimt ze dat gedrag wat in, zodat haar zachte kant naar buiten komt. Dan is ze veel beter benaderbaar dan met al die stoerdoenerij.
Okay, je anders voordoen dan je bent/echt wil doen, werkt niet. Je als poppetje gaan gedragen om in de smaak te vallen, of stoer te gaan lopen doen om erbij te horen, allebei idd niet handig.
quote:Groen_Druifje schreef op 25 juni 2011 @ 19:41:

Hm, ik weet niet helemaal hoe oud je bent Lichtzoet, maar ik schat zo onder de 18? Het is wel grappig, jij zegt dat je als tomboy als minder aantrekkelijk (of hoe je het ook wil noemen) wordt gezien terwijl ik juist het idee heb dat jongens van die leeftijd altijd alleen maar wat met wat jongensachtigere types hebben. Ik ben zelf 19 en lijk een stuk ouder dan dat ik ben, ik kleed me vrouwlijk en heb altijd het idee dat jongens vroeger door mij geintimideerd of overdonderd waren (ik was dan ook wel extreem vroeg lang en "vrouwlijk" ). Jongens uit mijn omgeving hadden altijd "relaties" met tomboy-achtige types, terwijl ik al met wat oudere jongens bezig was die mijn vrouwelijkheid *mwhahaha * wel konden waarderen.

Ik denk niet dat je jezelf helemaal moet gaan veranderen, het is clichématig maar iedereen is toch zoals hij of zij is. Als jij allemaal dingen gaat doen om meisjesachtiger te gaan lijken zul je jezelf op een gegeven moment wel tegenkomen. Je kunt natuurlijk wel iets minder "grove" seksueel getinte grappen maken en iets meer flirten.

Het klinkt wat stom, maar veel succes!

Nee hoor ben boven de 18.

Ik heb wel veel vrouwelijke trekjes, maar die laat ik niet echt zien bij mijn mannelijke vrienden. Ik kijk bijvoorbeeld graag naar Disney, ik hou van winkelen, make-up, dansen..

Ben alleen toen meer tomboyish gaan gedragen, omdat ik een einde wou maken aan een ongemakkelijke periode met de jongen die ik interessant vind. Alleen tja, heeft het ook niet echt het gewenste effect. Misschien toch maar beter mezelf zijn.
Ik ben een mengeling van beide, heb tomboy trekjes en op sommige dagen kleed ik me er ook naar, maar ik ben ook heel vrouwelijke vrouw in gedrag en uiterlijk / kleding.

Heb daar dan ook geen last van.

Als je een knuffel wilt i.p.v een boks dan vraag je daar toch gewoon naar? Verpak het in een grapje of geef de heren zelf een dikke knuffel. Ze zullen eerst misschien beetje vreemd kijken, maar dat is zo gewend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven