ben geschrokken (huiselijk geweld)

27-06-2011 08:23 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Na veel aarzelelen wil ik toch dit onderwerp hier posten, het gaat over mijn zus dus ga niet teveel details neerzetten.

Was gisteren middag bij haar op bezoek. Ze woont samen met vriend en hun zoontje van 1. Ik weet dat ze in crisis zitten, er is heel wat aan de hand en ik denk dat als het niet voor zoontje was dat de relatie niet meer zou bestaan.

Toen hij gisteren thuiskwam zei mijn zus dat ze even met hem moest praten in de hal, na een kwartier grote monden kwamen ze naar boven. Mijn zus in tranen en hij boos. Ik weet niet wat er gebeurd was, tot mijn zus in de keuken haar vriend een klap in zijn gezicht gaf, vervolgens probeerde hij haar ruw beet te pakken en sloeg zij hem nogmaals. Hij pakte haar bij beide armen en sleurde haar de tuin in met grof geweld. Ik ben me doodgeschrokken! Natuurlijk mag een vrouw een man niet slaan daar is geen excuus voor, ook al kan ik het nav de situatie begrijpen. Maar hij die vervolgens een vrouw die over haar toeren is zo meesleurt met gevolgen hele rode armen. Damn ik ben geschrokken! Ze hebben ook een kind ik vind dit echt erg. Gelukkig heeft zoontje niks gezien.

Zus vertelde me dat hij haar nooit slaat en andersom ook niet, ik geloof haar wel. Maar toch ben zo geschrokken, wat wil ik hiermee? Geen idee ik denk een beeld, ben op dit moment in de war en wil haar graag helpen ook.

Thanks
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 09:41:

[...]

Moet je je dan altijd maar beheersen? Soms kan dat gewoon niet en mensen zijn geen robots.Tot op zekere hoogte wel ja. En bij geweld ligt er absoluut een grens. Het is niet voor niets strafbaar.
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 09:51:

Het niet kunnen omgaan met frustratie en dat uiten in agressie is sowieso een woede probleem.Wat een onzin. Als jij in een onmogelijke situatie zit, al tijden, en daardoor zo in de war bent dat je rare dingen gaat doen, dan ben jij ineens degene die een woedeprobleem heeft? Wat een omgekeerde wereld.
quote:rosanna08 schreef op 27 juni 2011 @ 09:56:

Perse, blokje_kaas is niet de TO Oh dank! *gaat ff kijken of de reactie dan aangepast moet worden *
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 09:59:

[...]

Wat een onzin. Als jij in een onmogelijke situatie zit, al tijden, en daardoor zo in de war bent dat je rare dingen gaat doen, dan ben jij ineens degene die een woedeprobleem heeft? Wat een omgekeerde wereld.

Dit is niet de 1ex. Volgens TO is het al 4x voorgekomen dat zij slaat en hij niet. Als ze 4x toegeeft, kun je er donder op zeggen dat het vaker gebeurd is. Het wordt een patroon.

En ja, ik vind dat als je situaties niet meer aan kan tot op het punt waar je gewelddadig wordt, je een probleem hebt. En een grote ook.
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 09:57:

[...]

[...]

Ja, lekker makkelijk: "dan heb je je maar te beheersen". Mee eens hoor, in theorie. Helaas werkt dat in de praktijk gewoon niet zo.

Wel fijn dat er nog zulke moraalridders zijn die het altijd zo lekker neutraal kunnen bekijken.Neutraal? Ooit bij nagedacht dat er hier misschien wel "kinderen" rondforummen die ouders hebben die dit soort gedrag vertoonden? Of partners die hen sloegen?
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:02:

Dit is niet de 1ex. Volgens TO is het al 4x voorgekomen dat zij slaat en hij niet. Als ze 4x toegeeft, kun je er donder op zeggen dat het vaker gebeurd is. Het wordt een patroon.

En ja, ik vind dat als je situaties niet meer aan kan tot op het punt waar je gewelddadig wordt, je een probleem hebt. En een grote ook.Het probleem is in eerste instantie die relatie, want daar komt de frustratie uit voort. Als er geen reden is om uit je panty te schieten, dan schiet je niet uit je panty.
Ik zou me vooral zorgen maken over mijn kleine neefje. Je zus en haar vriend zijn volwassenen en doen het zichzelf aan. Ze kunnen gewoon kappen met die `relatie` als ze dat willen. Bij elkaar blijven is bijna een egoistische keuze vind ik.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:07:

[...]

Het probleem is in eerste instantie die relatie, want daar komt de frustratie uit voort. Als er geen reden is om uit je panty te schieten, dan schiet je niet uit je panty.

Goed dat je dat zegt. En dan vooral de woordjes in eerste instantie.

Want bij het volgende relatie perikel of andere wanhoops/frustratie problemen steekt dit de kop gerust weer op.

Voor het gemak quote ik mezelf maar ff:

quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 09:57:

[...]

Tot ze de volgende keer te maken krijgt met frustratie en wanhoop.

In een volgende relatie.. Of erger, als zoontjelief in de puberteit belandt. En dan krijgen we hier het volgende topic:

Mijn zus slaat haar zoon van 16. Zo erg geschrokken!

En dan vervolgens reacties van: Ja maar hij luistert ook niet, ze weet niet wat ze met hem aan moet.. Hij is vréselijk obstinaat! Veel erger dan zijn leeftijdsgenootjes!

En wat gebeurt er dan? Dan moet zoontjelief naar de psych, ipv zijn mama.
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:07:

[...]

Het probleem is in eerste instantie die relatie, want daar komt de frustratie uit voort. Als er geen reden is om uit je panty te schieten, dan schiet je niet uit je panty.Ik vind een slechte relatie geen reden om 'uit je panty' te schieten. Vind het ook een slecht excuus. Sommige dingen doe je gewoon niet en slaan valt daar wat mij betreft onder. Mocht ik ooit mijn partner slaan (hard, zacht, doet er niet toe) dan zit ik al bij de psych voor hij 'auw' kan zeggen. Want dat is voor mij een grens waar ik dan over ben gegaan en reden voor hulp.
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:11:

Goed dat je dat zegt. En dan vooral de woordjes in eerste instantie.

Want bij het volgende relatie perikel of andere wanhoops/frustratie problemen steekt dit de kop gerust weer op.Dat is een aanname. Je doet het nu voorkomen alsof de zus van TO bij elk probleem of wissewasje haar beheersing zal verliezen.
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:16:

[...]

Dat is een aanname. Je doet het nu voorkomen alsof de zus van TO bij elk probleem of wissewasje haar beheersing zal verliezen.Jij hebt garanties dat dat niet zo is? Het lijkt me in het belang van haar kind het beste dat ze zich laat helpen ja. Of het nou bij elk wissewasje is of alleen als ze "gek wordt van frustratie".
quote:bronte schreef op 27 juni 2011 @ 10:15:

Ik vind een slechte relatie geen reden om 'uit je panty' te schieten. Vind het ook een slecht excuus.Het is ook geen excuus. Maar het is vaak wel begrijpelijk. Iets begrijpelijk vinden betekent niet automatisch dat je het goedkeurt.
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:17:

Jij hebt garanties dat dat niet zo is? Het lijkt me in het belang van haar kind het beste dat ze zich laat helpen ja. Of het nou bij elk wissewasje is of alleen als ze "gek wordt van frustratie".

Zich laat helpen. Alleen die woordkeuze al. Zullen we haar dan meteen maar een spuitje geven als het niet lukt?

Ik denk dat wat meer begrip voor de situatie van de zus van TO beter op zijn plek is.
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:17:

[...]

Het is ook geen excuus. Maar het is vaak wel begrijpelijk. Iets begrijpelijk vinden betekent niet automatisch dat je het goedkeurt.Zelfs als het begrijpelijk is, is het imo iets wat TO's zus moet aanpakken. En ja, ik hamer er op, maar frustratie en wanhoop gaat ze nog wel vaker meemaken. Vooral met haar kind. Tenzij ze natuurlijk een voorbeeldige puberT krijgt. Maar met een huiselijke situatie als deze zie ik dat niet gebeuren.
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:19:

[...]

Zich laat helpen. Alleen die woordkeuze al. Zullen we haar dan meteen maar een spuitje geven als het niet lukt?

Ik denk dat wat meer begrip voor de situatie van de zus van TO beter op zijn plek is.

Ben je nou werkelijk zo kinderachtig dat je valt over een woordkeuze? Je snapt toch wat er staat? Dat jij associaties krijgt met gesteriliseerde katten is niet mijn probleem.

Ga vooral lekker geweld begrijpen. Op het moment dat je het begrijpt vind je dat er een geldig excuus voor is. Er is in mijn ogen nooit een geldig excuus voor geweld. En al helemaal niet voor de ogen van een kind. Maar dat ben ik (godzijdank).
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:20:

Zelfs als het begrijpelijk is, is het imo iets wat TO's zus moet aanpakken. En ja, ik hamer er op, maar frustratie en wanhoop gaat ze nog wel vaker meemaken. Vooral met haar kind. Tenzij ze natuurlijk een voorbeeldige puberT krijgt. Maar met een huiselijke situatie als deze zie ik dat niet gebeuren.Frustratie en wanhoop heb je in veel smaken. Maar fijn dat de zus van TO inmiddels zo goed als volledig labiel wordt afgeschilderd.
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:21:

Ga vooral lekker geweld begrijpen. Op het moment dat je het begrijpt vind je dat er een geldig excuus voor is.Nee, hoor. Dat heb ik ook nergens gezegd. Misschien moet je m'n berichten iets beter lezen.
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:21:

[...]

Frustratie en wanhoop heb je in veel smaken. Maar fijn dat de zus van TO inmiddels zo goed als volledig labiel wordt afgeschilderd.

Waar zeg ik dit?

Oh ben jij er zo eentje? Alle mensen die een psycholoog nodig hebben voor het een of ander zijn labiel?
Ik denk als je slaat, dat er wel degelijk iets niet goed gaat met je (of je nu man bent of vrouw) .

Ik heb ook in een relatie mijn ex wel eens geslagen, en hij mij (maar volgens mij ben ik ooit begonnen) , en ik merkte wel degelijk dat IK een probleem had in de volgende relatie. Want ik was degene die bij een fikse ruzie mijn handje voelde wapperen (en ik deed het overigens niet, maar die 'drang' was er wel) . Ik moet daar aan werken, ik moet dat achter me laten. Volgens mij had het te maken met onmacht en frustratie van mijn kant, maar ik moet/moest leren daar beter mee om te gaan.

Slaan is nooit een oplossing, het werkt niet.

Ik ben als kind wel geslagen door mijn moeder, en ik dacht al vrij snel (vanaf een jaar of 9) dat ze niet helemaal top bezig was als het ging om straffen. Mensen willen niet geslagen worden als ze iets fout doen. Mensen willen niet geslagen worden als een ander gefrustreerd is.

En nee, die kerel van zus van TO moet ook niet vreemdgaan, ik vind hem ook een lapzwans, maar die 2 dingen staan wel los van elkaar.
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:23:

Waar zeg ik dit?

Oh ben jij er zo eentje? Alle mensen die een psycholoog nodig hebben voor het een of ander zijn labiel?Die laatste zin van je is precies m'n punt. Ze heeft blijkbaar een psycholoog nodig.
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:23:

[...]

Nee, hoor. Dat heb ik ook nergens gezegd. Misschien moet je m'n berichten iets beter lezen.quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:19:

[...]

Ik denk dat wat meer begrip voor de situatie van de zus van TO beter op zijn plek is.Meer begrip voor de situatie van TO. Meer acceptatie voor haar "geldige excuus" dus. Dat lees ik idd als meer begrip voor gebruiken van geweld door TO's zus.
Ze is niet labiel, eerder egoistisch. Als je een kind op de wereld zet zou je er voor moeten zorgen dat het in de best mogelijke omstandigheden opgroeit. Dat doet ze niet.

Overigens, een kind van 1 krijgt dit heel goed mee, mocht iemand daar aan twijfelen.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:blokjekaas schreef op 27 juni 2011 @ 10:24:

[...]

Die laatste zin van je is precies m'n punt. Ze heeft blijkbaar een psycholoog nodig.

En daar haal jij uit dat ze als volledig labiel wordt afgeschilderd .

Wat ben jij een kortzichtig mens zeg.
quote:_yellowlove_ schreef op 27 juni 2011 @ 10:24:

Ik denk als je slaat, dat er wel degelijk iets niet goed gaat met je (of je nu man bent of vrouw) .

.

Mooie post yellow ..

En completely offtopic maar: 31e!!!! ..
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:25:

Meer begrip voor de situatie van TO. Meer acceptatie voor haar "geldige excuus" dus. Dat lees ik idd als meer begrip voor gebruiken van geweld door TO's zus.Nee. Meer begrip voor haar overduidelijk waardeloze situatie momenteel, die relatie, waar ze wel wat hulp bij kan gebruiken om er een eind aan te breien. Lijkt me beter dan een verwijsbriefje voor een psycholoog om aan haar "woede-probleem" te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven