Overdreven reactie?

28-06-2011 13:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva-dames,

Ik heb niet echt een probleem, maar wel een onderwerp waar ik graag jullie mening over zou willen horen.

Ik vroeg mijn vriend of hij vanavond bij me wilde komen eten. Vond ie prima, zei hij. Totdat ik zei dat mijn broer en een vriend van mijn broer ook mee zouden eten. Die vriend van mijn broer heeft mij namelijk een tijd geleden proberen te zoenen in een discotheek. Ik ben hier natuurlijk niet op ingegaan, omdat ik toen ook al een relatie had met mijn vriend. Dit is inmiddels al anderhalf jaar geleden. Die vriend van mijn broer heeft inmiddels ook gewoon een vriendin. Nu wil mijn vriend niet komen eten vanavond, om die reden. Ik vind dit zelf wat overdreven omdat het al zo lang geleden is! Maar als hij echt niet wil komen, accepteer ik dat natuurlijk. Wat vinden jullie hiervan? Is de reactie van mijn vriend overdreven of snappen jullie het wel?
Hoe zou jij reageren als jij je vriend zou zijn ?
Overdreven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het wel een beetje overdreven, ja.
Ik vind de reactie van je vriend stom, overdreven en puberaal. ALS je er nou destijds op in was gegaan, was het een ander verhaal.

Hoop voor je dat je vriend nog bijdraait en anders maar een leuke avond met 3 ipv 4.
Jeetje, wel een beetje kinderachtig hoor. Eén keer heeft hij geprobeerd te zoenen én ook al 1½ jaar geleden. Een beetje flauw vind ik van jouw vriend...
Beetje flauw van die vriend dat hij dit probeerde terwijl hij goed wist dat je een relatie hebt. Maar het is ondertussen wel alweer heel lang geleden, dus ik vind dat je vriend zich wel een beetje aanstelt. Kan me overigens goed voorstellen dat het een beetje ongemakkelijk zal zijn, maar wat nou als je broer jarig is en die vriend komt ook, gaat hij dan ook niet met je mee?
Pfff, overdreven. Jij bent er niet op ingegaan, hij heeft ondertussen een nieuwe vriendin, het is anderhalf jaar geleden...

Mijn ex is beste vrienden met iemand waar hij jaren geleden een relatie mee had. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, zelfs niet toen ik hoorde dat het hem jaren heeft gekost om over haar heen te komen.
Ah, gelukkig ben ik niet de enige die dit een beetje overdreven vind. Misschien is het even ongemakkelijk, maar het is al zo lang geleden en dat zal wel los lopen toch? Maargoed, als hij persé niet wil, dan komt ie maar niet.
Een meisje, wat ooit mijn vriend probeert te zoenen hoef ik ook nooit meer te zien (gelukkig nog nooit gebeurd). Dus ik geef je vriend wel gelijk hierin, dat ie het niet leuk vind, dat kan ik heel goed begrijpen.
Ik snap wel dat je vriend niet perse aan tafel hoeft te zitten bij deze persoon. Ik kan me voorstellen dat hij dacht samen met jou te gaan eten en daar zin in te hebben, maar dit wordt natuurlijk heel anders als daar andere mensen bij zijn, zeker als deze "persoon" erbij is.
als ik jou vriend was vond ik dat juist een reden om wel te komen.
Maar als hij er echt zo mee zou zitten zou ik die vriend van mijn broer niet uitnodigen.
quote:Chantalo1984 schreef op 28 juni 2011 @ 13:58:

Hoe zou jij reageren als jij je vriend zou zijn ?Dit is zo'n goed advies, gebruik hem zelf ook altijd. En het maakt het allemaal veel makkelijker en gezelliger!
quote:Chantalo1984 schreef op 28 juni 2011 @ 13:58:

Hoe zou jij reageren als jij je vriend zou zijn ?Moeilijk om op deze vraag te antwoorden zeg. Heb er even over nagedacht maar ik denk dat het heel erg ligt aan hoelang geleden het is gebeurd, waarom, hoe, waar en op welke manier. Natuurlijk zou ik het stom vinden als een meisje dat zou doen, maar om dan niet te komen eten? Ik weet het niet.. Misschien was ik juist wel gekomen dan ;)
Ik vind het niet overdreven, en ik ben verre van jaloers.
quote:VivaPepsi schreef op 28 juni 2011 @ 14:03:

Een meisje, wat ooit mijn vriend probeert te zoenen hoef ik ook nooit meer te zien (gelukkig nog nooit gebeurd). Dus ik geef je vriend wel gelijk hierin, dat ie het niet leuk vind, dat kan ik heel goed begrijpen.

Ik ben het hier wel mee eens. Iemand die mijn partner zou proberen te zoenen, terwijl die persoon weet dat mijn partner een relatie heeft, is bij mij ook niet meer welkom.

Natuurlijk krijg je dan wel van die rare situaties zoals deze, waar je een volwassen oplossing voor moet zien te vinden.

In dit geval zou voor mij de keuze overigens snel gemaakt zijn: die vriend van broer komt gewoon niet eten.
Ja, het is een overdreven reactie.

En wat ben je nu met dit antwoord opgeschoten?
quote:houvanjezelf schreef op 28 juni 2011 @ 14:13:

Ja, het is een overdreven reactie.

En wat ben je nu met dit antwoord opgeschoten?Niet persé iets mee opgeschoten, ik zei ook dat ik geen probleem had waar ik een oplossing voor nodig had. Was enkel benieuwd naar jullie meningen en wellicht doe ik er nog iets mee, in de zin van: vriend van broer niet uitnodigen.
Hij stelt zich aan. Hij moet het zien als een compliment. Wat is er mis met dat een jongen probeert een meisje te versieren, ze blijkt al bezet en/of geen interesse te hebben, einde verhaal.

Is je vriend soms extreem onzeker over zichzelf of over jullie relatie? Laat hem daar eens eerlijk naar kijken, in plaats van primitief te reageren op een doodnormaal incidentje. Wat ook nog eens anderhalf JAAR geleden is, jezus zeg.
Ik zou 't niet leuk vinden als ik uitgenodigd wordt om te komen eten, er opeens blijkt dat er ook nog anderen komen (zeker als ik er niet goed mee door één deur kan)

Zou denk ik ook afhaken en zeggen dat ik wel 'n andere keer kom als we de avond gezellig met z'n twee hebben.
Ik kan je vriend ook wel begrijpen. Zeker als die vriend wist dat je een relatie hebt met je vriend en je ondanks dat toch probeert te zoenen.
quote:elninjoo schreef op 28 juni 2011 @ 14:17:

Ik zou 't niet leuk vinden als ik uitgenodigd wordt om te komen eten, er opeens blijkt dat er ook nog anderen komen (zeker als ik er niet goed mee door één deur kan)

Zou denk ik ook afhaken en zeggen dat ik wel 'n andere keer kom als we de avond gezellig met z'n twee hebben.Oh miss ben ik daar niet helemaal duidelijk geweest; het is niet zo dat mijn vriend en ik al een diner op de planning hadden staan hoor. Ik belde hem gewoon spontaan om te vragen of hij bij me kwam eten (samen met mn broer en die vriend, dus)
quote:VivaPepsi schreef op 28 juni 2011 @ 14:03:

Ik zou het contact zeker zelf niet op gaan zoeken, maar in deze situatie zou ik er ook niet moeilijk over gaan doen.

Ik zou het niet zo nodig vinden als mijn vriend dat meisje expres gaat opzoeken, maar elkaar op deze manier tegenkomen? Nee, daar zou ik geen probleem mee hebben.
Je vind de reactie van je vriend wat overtrokken, kan ik me helemaal voorstellen. Maar door bijv. wel te gaan eten met broer + die vriend, respecteer je jouw vriend en zijn mening/gevoel niet echt. Ga lekker met je vriend eten (en evt. broer) en geef aan dat die andere kerel niet welkom is bij het etentje. Neem aan dat je relatie belangrijker is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven