Overdreven reactie?

28-06-2011 13:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva-dames,

Ik heb niet echt een probleem, maar wel een onderwerp waar ik graag jullie mening over zou willen horen.

Ik vroeg mijn vriend of hij vanavond bij me wilde komen eten. Vond ie prima, zei hij. Totdat ik zei dat mijn broer en een vriend van mijn broer ook mee zouden eten. Die vriend van mijn broer heeft mij namelijk een tijd geleden proberen te zoenen in een discotheek. Ik ben hier natuurlijk niet op ingegaan, omdat ik toen ook al een relatie had met mijn vriend. Dit is inmiddels al anderhalf jaar geleden. Die vriend van mijn broer heeft inmiddels ook gewoon een vriendin. Nu wil mijn vriend niet komen eten vanavond, om die reden. Ik vind dit zelf wat overdreven omdat het al zo lang geleden is! Maar als hij echt niet wil komen, accepteer ik dat natuurlijk. Wat vinden jullie hiervan? Is de reactie van mijn vriend overdreven of snappen jullie het wel?
Als een griet mijn vent probeert te versieren/zoenen terwijl ze weet dat ik besta, dan ga ik niet gezellig met haar aan een tafel zitten. Ook anderhalf jaar later niet.

Ik hou niet zo van dat soort mensen.....
quote:sweetcandy schreef op 28 juni 2011 @ 14:25:

Je vind de reactie van je vriend wat overtrokken, kan ik me helemaal voorstellen. Maar door bijv. wel te gaan eten met broer + die vriend, respecteer je jouw vriend en zijn mening/gevoel niet echt. Ga lekker met je vriend eten (en evt. broer) en geef aan dat die andere kerel niet welkom is bij het etentje. Neem aan dat je relatie belangrijker is?Dat sowieso! Ik heb ook al gevraagd; wil je dan dat ik mn broer en zijn vriend afzeg? Maar dat wil hij al he-le-maal niet. Dan komt ie liever zelf niet, blijkbaar.
quote:veryordinary schreef op 28 juni 2011 @ 14:32:

Dat sowieso! Ik heb ook al gevraagd; wil je dan dat ik mn broer en zijn vriend afzeg? Maar dat wil hij al he-le-maal niet. Dan komt ie liever zelf niet, blijkbaar.Dat komt omdat hij niet wil dat je dat aan hem vraagt. Hij wil dat je uit jezelf de beslissing maakt dat vriend van broer niet komt.
quote:pruttel schreef op 28 juni 2011 @ 14:27:

Als een griet mijn vent probeert te versieren/zoenen terwijl ze weet dat ik besta, dan ga ik niet gezellig met haar aan een tafel zitten. Ook anderhalf jaar later niet.

Ik hou niet zo van dat soort mensen.....Ik ook niet. Ik snap de reactie van je vriend helemaal!
quote:blokjekaas schreef op 28 juni 2011 @ 14:34:

[...]

Dat komt omdat hij niet wil dat je dat aan hem vraagt. Hij wil dat je uit jezelf de beslissing maakt dat vriend van broer niet komt.Hmm, ik weet niet of dat het is. Volgens mij heeft hij het gevoel dat als ik mijn broer & zijn vriend afbel dat hij zich laat 'kennen'. Mijn broer + vriend weten namelijk al dat mijn vriend komt eten. Weet dan ook niet echt wat voor reden ik moet geven dat ze dan toch niet mogen komen, snap je?
Mis ik nou iets of... To zegt toch nergens dat vriend van broern destijds wist dat ze een relatie had?

Als hij het idd wist, kan ik me ergens wel voorstellen dat je vriend geen zin heeft om aan tafel te gaan zitten met iemand die weinig respect toonde voor jullie relatie en hem. Dat-ie inmiddels een vriendin heeft, doet daar dan niet zoveel aan af.

Als die jongen toen niet wist dat jij al een relatie had en jouw afwijzing gewoon accepteerde en het al 1,5 jaar geleden is en hij inmiddels een vriendin heeft en dus ws niet nog eens zal proberen om jou te zoenen, vind ik het geloof ik wat anders.

Maar als je vriend er hoe dan ook moeite mee heeft, zou ik niet met broer en zijn vriend eten. Heb niet de indruk dat vriend van broer ook echt een vriend van jou is. Zou gevoel van vriend dan boven eten met vriend van broer laten gaan. Eten met broer en je vriend idd mss een optie?
quote:veryordinary schreef op 28 juni 2011 @ 14:37:

[...]

Hmm, ik weet niet of dat het is. Volgens mij heeft hij het gevoel dat als ik mijn broer & zijn vriend afbel dat hij zich laat 'kennen'. Mijn broer + vriend weten namelijk al dat mijn vriend komt eten. Weet dan ook niet echt wat voor reden ik moet geven dat ze dan toch niet mogen komen, snap je?

De echte reden kun je niet vertellen?

"beste broer, jij bent uiteraard welkom, maar die eikel van een vriend van je die mij probeerde te versieren terwijl hij wist dat ik een vriend had niet"
ik snap m ook wel..heb het meegemaakt dat een meid probeerde mijn vriend te versieren waar ik bij was...en hem gewoon op zijn mond probeerde te pakken...nou die meid is dus echt niet welkom in ons huis..(en leven) zou er dus ook niet heengaan...maar zou me ook erg opvreten als vriend wel met haar en anderen zou eten, dus ik zou waarschijnlijk om de verkeerde reden wel meegaan
Oh, en als die vriend van broer niet wist dat je een relatie had vind ik je vriend overdreven reageren.
quote:Sssenta schreef op 28 juni 2011 @ 14:40:

[...]

De echte reden kun je niet vertellen?

"beste broer, jij bent uiteraard welkom, maar die eikel van een vriend van je die mij probeerde te versieren terwijl hij wist dat ik een vriend had niet"Oh dat wil ik best zeggen, mijn vriend wil dat alleen niet. Zoals ik al zei heeft hij dan het gevoel dat ie zich laat 'kennen'.
Dus je vriend komt niet, maar je mag niet de echte reden vertellen. Omdat hij zich dan laat kennen.

Vindt hij dan zelf ook dat hij zich laat kennen? Zo ja, waarom komt hij dan niet gewoon? Zo nee, waarom zou je het dan niet mogen zeggen?
quote:Denizcim schreef op 28 juni 2011 @ 14:39:

Mis ik nou iets of... To zegt toch nergens dat vriend van broern destijds wist dat ze een relatie had?

Als hij het idd wist, kan ik me ergens wel voorstellen dat je vriend geen zin heeft om aan tafel te gaan zitten met iemand die weinig respect toonde voor jullie relatie en hem. Dat-ie inmiddels een vriendin heeft, doet daar dan niet zoveel aan af.

Als die jongen toen niet wist dat jij al een relatie had en jouw afwijzing gewoon accepteerde en het al 1,5 jaar geleden is en hij inmiddels een vriendin heeft en dus ws niet nog eens zal proberen om jou te zoenen, vind ik het geloof ik wat anders.

Maar als je vriend er hoe dan ook moeite mee heeft, zou ik niet met broer en zijn vriend eten. Heb niet de indruk dat vriend van broer ook echt een vriend van jou is. Zou gevoel van vriend dan boven eten met vriend van broer laten gaan. Eten met broer en je vriend idd mss een optie?Ik weet niet of hij het wist, ik had die vriend van me broer al een tijdje niet meer gezien en mijn vriend zat op dat moment in het buitenland. Natuurlijk wel nádat hij me heeft proberen te zoenen. Dat heeft ie geweten.
quote:Sssenta schreef op 28 juni 2011 @ 14:44:

Dus je vriend komt niet, maar je mag niet de echte reden vertellen. Omdat hij zich dan laat kennen.

Vindt hij dan zelf ook dat hij zich laat kennen? Zo ja, waarom komt hij dan niet gewoon? Zo nee, waarom zou je het dan niet mogen zeggen?Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wil die vriend van mn broer echt wel laten weten dat ie niet kan/mag komen, maar mijn vriend zei: 'Nee dat hoeft niet en dat wil ik niet, dan wordt het nog een ongemakkelijke situatie als ik hem wél een keer zie.'
Volgens mij wordt alles groter gemaakt dan het was. Hij probéérde je te zoenen. Nou en? En al 1 1/2 jaar geleden en hij heeft al weer een vriendin. En nu ontloopt je vriend hem dus en jij zit er nu tussen want vriend wil niet komen en jij moet dan broer en vriend maar afzeggen om je vriend niet te kwetsen? Pffffff

Wat een flauwekul! Mijn man had die vriend allang op z'n schouder geslagen en gezegd; jammer hé? Ofzoiets, weet ik veel en klaar ermee. Beetje kinderachtig van je vriend hoor.
quote:veryordinary schreef op 28 juni 2011 @ 14:46:

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wil die vriend van mn broer echt wel laten weten dat ie niet kan/mag komen, maar mijn vriend zei: 'Nee dat hoeft niet en dat wil ik niet, dan wordt het nog een ongemakkelijke situatie als ik hem wél een keer zie.'Je zit er wel lekker tussen in zo. Dat vind ik dat wel weer kinderachtig van je vriend.
Oh. En die vriend van je broer wist het waarschijnlijk niet eens dat je een vriend had. Nog achterlijker dan, die reactie van je vriend.
Als je vriend er gewoon vrede mee heeft dat ie niet komt, en jou later niet gaat verwijten dat je met broer en vriend hebt gegeten, dan is er niks aan de hand. Maar gezien de situatie kan ik me niet voorstellen dat het zo zal gaan. Waarschijnlijk krijg je later de wind van voren als je dat doet?
Ben er ook wel klaar mee nu. Hij zet me een beetje voor een moeilijke keuze. Ik mag die vriend niet afzeggen, want dan laat hij zich 'kennen'. Maar hij wil ook niet komen. Nu moet ik dus maar een reden gaan verzinnen die niet waar is waarom mijn vriend niet komt? Pffff. Ga zo naar de winkel, weet niet of ik nou voor 2, 3 óf 4 personen eten moet halen.
quote:veryordinary schreef op 28 juni 2011 @ 14:52:

Ben er ook wel klaar mee nu. Hij zet me een beetje voor een moeilijke keuze. Ik mag die vriend niet afzeggen, want dan laat hij zich 'kennen'. Maar hij wil ook niet komen. Nu moet ik dus maar een reden gaan verzinnen die niet waar is waarom mijn vriend niet komt? Pffff. Ga zo naar de winkel, weet niet of ik nou voor 2, 3 óf 4 personen eten moet halen.

Maar je hoeft toch helemaal niet te verklaren waarom vriend er niet is, die had toch gewoon geen zin.

Ik vind eigenlijk wel dat je wel wat meer respect om mag brengen voor zijn gevoelens, namelijk dat dat hij zich daarbij ongemakkelijk voelt en er liever niet bij is. Daar hoef je verder niets mee te doen, maar je moet het wel gewoon accepteren.
Ga lekker eten met broer en vriend. Die willen wel. Vriend hoef je toch niet te verontschuldigen? En anders zeg je dat ie al wat anders heeft. Hou het lekker vaag. Jij gaat om met de mensen die jij wilt. Hij kan er bij zijn als ie dat wilt, je vriend, maar anders maar niet. Maar ga alsjeblieft geen mensen afzeggen omdat hij dat wilt. En dan nog wel om zo'n reden.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 28 juni 2011 @ 14:55:

[...]

Maar je hoeft toch helemaal niet te verklaren waarom vriend er niet is, die had toch gewoon geen zin.

Ik vind eigenlijk wel dat je wel wat meer respect om mag brengen voor zijn gevoelens, namelijk dat dat hij zich daarbij ongemakkelijk voelt en er liever niet bij is. Daar hoef je verder niets mee te doen, maar je moet het wel gewoon accepteren.Nou, vriend mag ook wel eens verteld worden dat ie na 1 1/2 jaar maar eens normaal moet gaan doen. Straks mag ze die niet meer zien en die niet meer spreken want anders komt meneer niet... Hij maakt een probleem van iets wat er allang niet meer is. Mijn moeder zou zeggen; slik door die drol.
Ik snap je vriend wel. Ik zou ook niet gezellig willen eten met een dame die achter mijn rug om mijn man geprobeerd heeft te kussen. Zou ik schijnheilig van mezelf vinden.

Maar jij kan hier niks aan doen. Dus lekker je vriend in zijn waarde laten.
Is je vriend soms stiekem een vrouw ?

Vind het nl. een beetje 'wijven-gedrag', althans gedrag wat vaak genoeg wordt geschaard onder 'wijven-gedrag'.
Nike, die vriend van broer wist helemaal niet dat ze een vriend had. Niks dus achter z'n rug om.
Wat een goede: slik door die drol .

Ik zou dus wel moeite hebben, hem door te slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven